Állomás keresõ:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lõkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)

130 Szolnok-Hódmezõvásárhely-Makó

Szolnok
Szajol (100, 120)
Tenyőszállás (120)
Tiszatenyő (120)
Ürgehát
Kengyel
Bagimajor
Martfű
Mariházi
Tiszaföldvár
Homok
Gyügér
Kungyalu
Kungyalu alsó
Kunszentmárton (146)
Kunszentmárton-Érpart
Jaksorpart
Nagytőke
Jámborhalom
Kistőke
Hékéd (147)
Szentes (147)
Berekhát
Szegvár
Kórógyszentgyörgy
Mindszent
Szegfű
Mártély
Tiszai út
Tarjáni út
Hódmezővásárhelyi Népkert (135)
Hódmezővásárhely (135)
Hódmezővásárhely-Újváros
Hódmezővásárhely-Ipartelepek
Katraszél
Gorzsa
Szikáncs
Gajdospuszta
Földeák
Hagymás
Makó-Újváros
Makó-Újvásártér
Makó (121)

145 Szolnok-Kiskunfélegyháza

Szolnok
Piroska
Tószeg
Tiszavárkony
Tiszajenő-Vezseny
Tiszajenő alsó
Óbög
Újbög
Tiszakécske
Kerekdomb
Lakitelek (146)
Árpádszállás (146)
Tőserdő
Tiszaalpár felső
Tiszaalpár
Tiszaalpár alsó
Borsihalom
Kismindszenti út
Vargatanya
Petőfiváros
Kiskunfélegyháza (140, 147, 155)

82 Hatvan-Szolnok

Hatvan (80, 81)
Hatvani kavicsbánya
Boldog
Jászfényszaru
Pusztamonostor
Jászberény
Meggyespele
Portelek
Jászboldogháza-Jánoshida
Tápiómajor
Újszász (120, 86)
Zagyvarékas (120, 86)
Abonyi út (120, 86)
Szolnok

86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

Vámosgyörk (80, 85)
Jászárokszállás
Tarnaörs
Jászdózsa
Jászdózsa régi
Nagyhalom
Jászszentandrási út
Jászapáti
Jászkisér
Jászkisér felső
Szellőhát
Pusztakürt
Jászladány
Szászberek
Újszász (120, 82)
Zagyvarékas (120, 82)
Abonyi út (120, 82)
Szolnok




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Szolnok

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lõkösháza-Arad
130 Szolnok-Hódmezõvásárhely-Makó
145 Szolnok-Kiskunfélegyháza
82 Hatvan-Szolnok
86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

2007.09.
Fotó: Kovács Viktor [Gerulata]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.179633° E20.176141° | N47° 10' 46.67" E20° 10' 34.1"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A vasút kiépülése és a korábbi állomásépületek


A Pest-Szolnok vasútvonalat 1847. szeptember 1-jén adták át a forgalomnak. Szolnok elsõ vasútállomásának épületét a Magyar Középponti Vasút építtette Wilhelm Paul Sprenger tervei alapján, klasszicista stílusban, s ma is áll a régi pályaudvar helyén, a Tisza partján.
Az 1857-ben épült második vasútállomást a Tiszavidéki Vasút építtette megközelítõleg a mai helyén. Az épület kiegészült egy különálló, díszes, favázas vonatfogadó csarnokkal is. Ilyeneket akkoriban csak az igazán jelentõs állomásokon emeltek. Sajnos ezekbõl mára egy sem maradt meg az országban.
Az 1908-ban Pfaff Ferenc tervei alapján épült egyedi architektúrájú, harmadik vasútállomás épületét már az Államvasutak építtette, ami 1944-ben egy bombatámadás során súlyosan megrongálódott és késõbb elbontották.

A mai állomás


A mai állomásépület Schneller Vilmos Ybl-díjas építész tervei alapján épült és 1975-ben [1], Szolnok város alapításának 900. évében adták át. Alapterülete 13.000 m2. Ekkor Szolnok, Közép-Európa legmodernebb vasúti csomópontja volt. Személypályaudvar, rendezõpályaudvar, konténerterminál, magasfogadó, gurítódomb és „A” típusú teherkocsi javító is épült. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás, információ van és az áruforgalom is jelentõs. Az állomáson több büfé, sörözõ, újságos és egyéb kisbolt is található.
A személypályaudvar vonatfogadó vágányai között, kivéve a két átmenõ (V. és VI.) fõvágányt, részben fedett, magasperonok vannak, melyeket aluljárón keresztül lehet megközelíteni. A peronokon vízcsapok és padok szolgálják az utazók kényelmét. Mindkét végüket ún. kiszolgáló alagutak kötik össze. Ezeket régen a darabáru és a postaküldemények szállítására szolgáltak, az utasforgalom számára nem használhatóak.
Az épület elõtti téren (Jubileum tér) találjuk az autóbusz pályaudvart és taxiba is ülhetünk. A tér látképének meghatározó épülete a vasútállomáson kívül a 24 emeletes toronyház (lakóház), ami a város legmagasabb épülete, valamint a jubileumi emlékmû. A személypályaudvar két vége felett egy-egy felüljáró ível át. A kezdõponti oldalon a 4-es számú fõút (Kolozsvári híd), a végponton pedig a 32-es út (Rékasi felüljáró) halad át rajtuk.

Váltóállító torony


A személypályaudvar és a rendezõ pályaudvar forgalmának irányítását az irányítótorony VI. emeletén lévõ, légkondicionált terembõl végzik. Itt aztán nincs megállás! Szinte egyetlen percet sem pihenhetnek az itt dolgozók. A vonatok jönnek-mennek, a tolatás folyamatos, nincs idõ a lazításra. A váltóállító torony szintén 1975-ben épült Perskó Gyula tervei alapján.

Vágányhálózat és vonatforgalom


A II. vágányt vonatfogadásra nem használják, körüljáró vágány. Érdekes, hogy nincs IX. és XIV. vágány, de a vágányszámozás követi, így a VIII. után a X., a XIII. vágány után például a XV. vágány következik. A személyvonatok célállomásaik szerint meghatározott vágányról indulnak, illetve érkeznek. A rendszer könnyen kiismerhetõ. Ugyancsak a személypályaudvaron fogadják a forgalmi okból megálló, de egyébként menetrend szerint áthaladó tehervonatokat. A felvételi épülettõl távol esõ nyolc vágány használatos erre a célra. Tehervonatokat indítanak innen is. Elég csak a helyi vasutasok által „LEHEL” expressz névre keresztelt vonatot megemlíteni, ami rendszeresen szállítja a jászberényi Electrolux gyár termékeit a bécsújhelyi raktárbázisra.
A konténerterminált, ami a személypályaudvar és a rendezõ pályaudvar közötti területen található, szinte csak a jászfényszarui Samsung Kft. konténerei foglalják el. A személypályaudvar többi vágányán személykocsikat tárolnak, illetve takarítanak. Indulás elõtt pedig betolják õket megfelelõ vágányra.

Fûtõház


A személypályaudvartól nem messze, az állomás kezdõponti (Budapest felõli) végében találjuk a Gépészeti Fõnökség épületeit, köztük a mozdonyjavító csarnokot, népszerû nevén a fûtõházat. Itt a mozdonyok napivizsgálatát, illetve kisebb-nagyobb javítási munkáit végzik el.
A fûtõház tároló vágányain áll a baleseti segélyszerelvény és a daru is. Ugyancsak itt kaptak helyet a hõlégsugaras hóolvasztó gépek (süsük), melyeket nagy havazás esetén lehet bevetni a vágányok és váltók gyors megtisztítása érdekében. Van egy fordítókorong is, de használaton kívül.

Teherforgalom, kocsirendezés - egykor


A teherforgalom egykor igen bonyolult rendszerben folyt. Az ide befutó és rendezendõ tehervonatok minden irányból az ún. magasfogadóra érkeztek. Miután a mozdony lejárt a vonatról és a gurítási jegyzék is elkészült, a kocsikat egy másik mozdony tolta fel a gurítódombra, ahol a kocsirendezõ egy hosszú rúddal, a hangosbemondón kapott utasítások szerint, a csavarkapocs megemelésével szétkapcsolta a vagonokat. Munkájának megkönnyítése érdekében a gurítódomb tetõpontja elõtt egy erre a célra kialakított emelkedõ részen a vagonok egy pillanatra összetorlódtak.
A gurítódombon átjutva a lejtõn felgyorsult kocsikat, a sûrített levegõvel mûködtetett vágányfékeken lefékezték, majd azok továbbgurultak a rendezõ pályaudvar számukra meghatározott vágányra. A vágányfékeket a vágányféktoronyból mûködtették. Kezelésük nagy odafigyelést és gyakorlatot kívánt. A lefékezett és lassan guruló teherkocsikat a sarusok feladata volt megállítani a megfelelõ helyen, mielõtt azok ráütköztek volna a vágányon álló többi kocsira. Munkájuk a szó szoros értelmében véve életveszélyes volt, hisz egy sarusnak folyamatosan figyelemmel kellett kísérnie több vágányt is, miközben megállás nélkül gurultak a teherkocsik feléje. Errõl a munkáról Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott… címû könyvében olvashatunk részletesen.
Miután a továbbítandó vonat összeállt, a csavarkapcsokat a kocsirendezõk összeakasztották, majd a kész elegyet útirányától függõen átállították a keleti vagy a nyugati indítócsoport vágányaira. Eközben kisorozták a javítandó kocsikat, amiket a teherkocsi javító vágányaira továbbítottak. Az indítócsoporton álló szerelvényekre a fûtõházból érkeztek mozdonyok, majd egy féklakatos közremûködésével lebonyolított sikeres fékpróba után indulhattak tovább célállomásuk felé.
Sajnos ma már mindez a múlté. A vasúti teherszállítás rohamos csökkenésével együtt Szolnokon is megszûnt a rendezõ pályaudvar, s vele együtt a magasfogadó mûködése. Egykor a napi 3000 teherkocsi feldolgozása rutinszerûen folyt.
A mai csökkent forgalmat viszont már síktolatással is meg tudják oldani. Manapság a magasfogadó vágányain selejtezett, a lángvágót váró kocsikat tárolnak. A vágányfékek mûködésképtelenek, a rendezõ egyik vágánylíráját teljesen felszedték, s a többi vágányt is benõtte a gyom.
A teherkocsi javítón legtöbbször személykocsik futójavítását végzik. Mindent gaz lep el és rozsda mar. Csupán néhány vasútõr próbálja meg fenntartani a rendet és távol tartani a kocsikat, berendezéseket fosztogatókat, a graffitiseket több-kevesebb sikerrel. Az ember szíve elfacsarodik, amikor erre jár, ahol az egykor nyüzsgõ, lüktetõ élet nyomait láthatja, amerre csak néz, s közben azon gondolkodik vajon valóban ez a vasút jövõje? (képek és szöveg: Sándor Antal, 2009.03.06.)

Tervek a jövõben


A távolabbi, 2012 utáni tervek szerint komolyabb rekonstrukció veszi kezdetét. Felújítják a felvételi épületet, az aluljárót, lefestik a perontetõket és a peronok is díszkõ burkolatot kapnak. Talán megépül a hiányzó IX. és XIV. vágány is, illetve új kitérõk kerülnek beépítésre, valamint korszerû biztosítóberendezés telepítését is tervezik.

Linkek



Irodalom
  • [1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században


Mozdonyszobor 424.320 gõzmozdony
Szelvénykõ 1009

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Szolnok

Pfaff Ferenc által tervezett felvétei épület a vágányok felõl egy régi képeslapon.
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0191.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Pfaff Ferenc tervezte szolnoki pályaudvar egy régi képeslapon
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0182.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Színezett képeslap a régi állomásépületrõl
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0183.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Régi képeslap az állomás utca felõli oldalával
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0187.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szintén az utca felõli oldalról látható a felvételi épület ezen a képeslapon
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0189.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az elõzõ képeslap utánszínezett változata
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Vágányok felõli oldal
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0195.jpg)
 
A régi szolnoki állomás. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Szolnok állomás régi felvételi épületének,utcafront felõli képe. Forrás:profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A szolnoki pályaudvar régi felvételi épülete,és vágányai egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A szolnoki pályaudvar fõbejárata régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A régi szolnoki állomásépület,és az elõtte lévõ tér egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Ideiglenes vasútvonal Szolnokon. Forrás: http://hodobay.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Egy régi képeslap. Beküldõ: Gyimesi L.
 
Fénykép az épület újkorából, vasúti tervezõintézeti szekrény mélyérõl. Ybl-díjas épület! Tervezõje: Schneller Vilmos.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

A régi felvételi épület elõtere egy korabeli képeslapon. Forrás: http://www.bzf.hu/modellvasut/regiseg/0012.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztõ Kft.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok vonatfogadó csarnok. Forrás: http://www.regikepeslapok.eoldal.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok állomás. A vonatfogadó fa csarnok egy részlete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Szolnok vasútállomás. Müller és Weszther vasúti nyári étterme és mulatókertje. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Szolnok. A pályaudvar épületének vágányok felõli képe. Forrás: https://darabanth.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok fûtõház valamikor a századforduló idején. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal

'80-as évek hangulata Szolnokon.
  Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 1985.06.

Szolnok. A pályaudvari étterem terasza egykor. Forrás: Szentendre a Skanzen restijének képanyaga.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. A TVV által épített indóház város felõli képe egykor. Forrás: "Vasút fénykora – a vidék modernizációja" címû idõszaki kiállítás képanyaga. Szentendre, Skanzen.
  Feltöltötte: Sándor Antal

A vasútállomas az 1944-es angolszász bombázás után. Forrás: http://www.regikepeslapok.eoldal.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Igazi kortörténeti dokumentum ez a fotó. A háttérben látható, hogy a 24 emeletes toronyház még épül, elõtte pedig már a mai állomásépület körvonalazódik. A kép elõterében, valahol a mostani I-IV. vágány környékén bontják a Pfaff-féle épületet. Az irodaépület, a kép jobb szélén, ekkor már készen volt. Forrás: http://www.blogszolnok.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok vasútállomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Szolnok állomás felvételi épülete látható a képeslap bal felsõ képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Ezen a régi fekete-fehér felvételen a ma is álló felvételi épület alapozási munkálatait láthatjuk. A kép jobb felsõ sarkában még áll az eredeti Pfaff-féle épület. A kép közepén az irodaépület oldalhomlokzata, mögötte a víztorony látható. Ettõl jobbra halványan ugyan de kivehetõ a régi közúti híd. Forrás: vasút c. lap 1971. szeptember.
  Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358975-4170115a/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1952.


  http://indafoto.hu/viztorony/image/10358969-13482fa1/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1949.06.29.


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358971-6044dd48/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1952.

Szolnok. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Egy korabeli képeslap részlete.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok eredeti Tiszavidéki Vasút által épített állomásépülete. Forrás: Kubinszky Mihály: Régi Magyar Vasútállomások
  Feltöltötte: Várkonyi Tibor

Szolnok. A vasútállomás város felõli képe látható ezen a korabeli, utánszinezett képeslapon. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. Hamisítatlan századeleji békebeli hangulat érzõdik ezen a képeslapon. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. Pályaudvar.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. A Pfaff-féle épület város felõli képe. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok pályaudvar. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Szolnok


Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.
Nohab Szolnokon (fotó: Balog Péter)
Dátum: 2008.07.
Nohab Szolnokon (Székely Gyors) (fotó: Balog Péter)
Dátum: 2008.07.
A felvételi épület utascsarnoka a 24 emeletes toronyház tetejérõl.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Háttérben a rendezõpályaudvar.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Végponti oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Teher- és személyvonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Kezdõponti oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
A torony VI. emeletén található az irányítóterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
A 424.320 pályaszámú Bivaly Szolnokon kiállítva
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.08.08.
Szolnoki vágányok madártávlatból.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2010.03.20.
A 403 507-es pályaszámú gõzmozdony roncsai a fûtõház mögött a széntéren 1985 körül. Fotó: Tasnádi Tamás. http://www.tastam.fw.hu
Rékási felüljáró alatti vasúti átjáró évek óta folymatosan leengedett sorompója a jelenleg is mûködõ villogó piros fénnyel.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2011.04.27.
Szolnok felvételi épülete a buszpályaudvar felõl fotózva.
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.11.03.
Fotó: Fûzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.
Fotó: Fûzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.18.


Képek a netről - Szolnok

Szolnok 1952. MÁV fotóarchívum.
http://img8.indafoto.hu/8/9/309_d6ef5f7fa914c19931a55bb262ec879c/10358975_4170115a9f1e5cd3cead53e1537314a5_xl.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28374
2014.07.05. 16:58.23
Az állomáson kiállított 424-es gőzmozdonyt gondos kezek újrafestették.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28356
2014.06.23. 00:37.31
2014.06.06 másik felüljáró

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28355
2014.06.23. 00:36.28
2014.06.06

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28354
2014.06.23. 00:35.57
2014.06.06

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28353
2014.06.23. 00:35.17
2014.06.06

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28349
2014.06.23. 00:29.46
Állomás 2014.06.06

nerno
e-mail: nerno.kukac.hushmail.com
elfogadott hozzászólás 27795
2014.02.09. 20:33.01
Hát ez tényleg elég ocsmány. Egyébként ilyesmi próbálkozásokból (aluljáró kifestés) eddig egy viszonylag színvonalasat láttam itthon, Siófokon szerintem kimondottan szép lett, igaz az nem klasszikus graffiti.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27775
2014.02.07. 16:10.57
Kedves VT22 és Adani!

Teljesen megértelek mindkettõtöket.
Sajnos nagyon kevesen vannak azok, akik valóban képesek mûvészi ábrázolást megvalósítani a falakon. A másik oldala a dolognak viszont az, hogy aki valóban profi, nem biztos, hogy csak a festékekért képes lesz festeni... az eleje tehát, hogy kevesen vannak a profik (illetve azok, akik nem csak betûkben utaznak), s azok közül még kevesebben vannak azok, akik hajlandók saját zsebbõl utazgatni azért, hogy a festékeket elfújják.
Sokkal egyszerûbb pár betût kifesteni valamilyen stílusban, mint mondjuk egy képet, figurát. Ugyanakkor pl. Üllõvel kapcsolatban felmerült bennem a kérdés: graffitik helyett mennyivel jobb ötlet gyerekrajzokkal díszíteni egy aluljárót? A graffitisek nem tisztelnek semmit, esetleg csak egymás munkáit. A gyerekrajzok pedig egy közoktatási intézmény falain jobban mutatnak talán...

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27769
2014.02.06. 08:30.16
Olyasmiket kéne beválogatni mint pl. amik a Szentendrei HÉV megállóiban vannak, azok igényesek, szépek és a vasúthoz is kapcsolódik lásd. pl Aquincum-nál

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27759
2014.02.05. 13:45.45
"minden graffiti ocsmány? Kérdezem én..."

A tervezetben szereplõk kifejezetten ocsmányak, és gettóvá változtatják a szolnoki aluljárót. A csapat egy minõségi referenciát képtelen felmutatni.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27757
2014.02.05. 12:23.22
OK. Köszönöm.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27756
2014.02.05. 10:36.43
ROCOman: jelenleg nincs friss hír, de amint tudomásomra jut, igyekszem megosztani. De feltételezem, hogy a sajtó rá fog állni a dologra, így valahonnan biztosan idõben el fog jutni az információ.
VT22: minden graffiti ocsmány? Kérdezem én...
Tény, hogy a csapatba "beválogatás" nem a legjobban alakult, de biztosan lesz néhány munka, ami valóban színvonalas és igényes lesz (nem azt mondom, hogy a nagy része eleve gány, hanem hogy az átlagembernek az a szép graffiti, ami ábrázol valamit és van mondanivalója - többeknek viszont egyszerûbb a nevét kifesteni, mint valamit ábrázolni).

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
hozzászólás 27638
2014.01.17. 12:18.17
Úristen mekkora ocsmányság készül itt!
Már a MÁV-nak is elment az esze?

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27637
2014.01.17. 12:02.57
Elõször is gratulálok! Másodszor örömmel venném ha küldenél infót a pontos dátumról. Szeretném megörökíteni az eseményt. Köszönöm szépen.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27636
2014.01.17. 11:20.24
ROCOMan:
Szávai István a kezdeményezõ neve. A tárgyalások folyamatosak, a felületek nagy része már ki van osztva a graffitisek és egyéb festõk között. Történetesen nekem is jut egy kis hely.
Honlap:
http://szavaiistvan.freeweb.hu/lakohelyunkert/indexmavaluljaro.html
Nem teljesen naprakész, de van a közösségi oldalon egy csoport, ott mennek a háttérinfók. Jelenleg márciusra van tervezve a dekorálás.


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27567
2013.12.31. 08:22.04
KeriPetya

Ha ez hasonló kezdeményezés, mint például Üllõ esetében, az bizony üdvözlendõ. Van valamilyen forrásod is ehhez a hírhez?

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27566
2013.12.30. 23:04.40
ROCOman,

a festés elõkészület, hogy tavasszal legális és szervezett körülmények között graffitisek fessék ki kompletten az egész aluljárót... a MÁV pozitívan állt hozzá a kérdéshez, így az alapfestést vállalták.
Ilyen hozzáállás kellene több helyre-persze gondosan megválogatva, hogy milyen rajzok kerülnek ki.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27557
2013.12.29. 08:45.49
Az elmúlt hetekben újrafestették az aluljáró falait. Vajon meddig marad firkamentes?

Albu
e-mail: cd196.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 26387
2013.04.19. 21:16.38
Az 513-as kép forrása (és hozzá leírás):
http://www.blogszolnok.hu/album_eltunt_egy_allomas

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 24559
2012.07.24. 20:56.12
A régi raktárépület sorsa megpecsételõdött. Bontják, s hamarosan már csak hûlt helye lesz.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23647
2012.04.10. 09:12.03
Nem kell még olyan messzire sem menni. Ott a Kistarcsa kórház megállónál lévõ aluljáró. Na az tényleg kritikán aluli. Bokáig érõ víz-pisa tó, szar és pisaszag, nincs egy cm2 felület, ami nincs összefirkálva. Mindneki inkább a töltésen meg a síneken kel át, érthetõ okokból. Ahhoz képest a szolnoki maga a Grand Hotel. De a Nyugati aluljáró is mérföldekkel koszosabb és büdösebb.

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23633
2012.04.09. 13:51.18
Az egy dolog, hogy az aluljáró falai össze vannak firkálva, de nem kell túlzásokba esni. Én április 7.-én voltam ott és se sz@r se hugy nem volt. Semmi bûzt nem éreztem. Az elõzõ kommentálónak üzenném, hogy menjen el a Nagyváradi állomás aluljárójába és ott megérzi mi az ha büdös egy aluljáró.

asdf_jklé
e-mail: nemadommeg.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23449
2012.03.22. 16:54.37
Szégyen ahogy kinéz ez az állomás. Az aluljáró csupa sz*r és h*gy(elnézést a kifejezésért). A leglepukkantabb a 10-16. vágányok közötti rész. Remélem, tényleg felújítják.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21826
2011.09.27. 06:02.41
Vasúti átjáró a Zagyva felett (2008.11.16).

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21825
2011.09.27. 06:01.11
2008.11.16

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21443
2011.07.31. 08:48.02
A felvétel Szolnok elsõ indóházáról készült. Az épület ma is áll. Mûemlék, csakúgy, mint a hozzá tartozó vízház. Nem meglepõ, de az Indóház utcában található. Van saját lapja is: Ószolnok.

Zoli
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21442
2011.07.30. 21:10.10
Ez a videó itt készült? Ha nem akkor hol?
http://www.youtube.com/watch?v=Kp7gWOkZBUQ

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21427
2011.07.29. 11:04.12
A toronyház tetején mûködik egy csillagvizsgáló szakkör. Tõlük lehet engedélyt, s ami fontosabb kulcsot, kérni a tetõre vezetõ ajtóhoz. Igen huzatos hely.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21426
2011.07.29. 10:32.21
A toronyház tetejérõl készült képek készítõjétõl kérdezem, hogy hogyan jutott fel a tetõre? Fel lehet jutni valamilyen módon, Szívesen felmennék én is magasból körülnézni és fényképezni.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21279
2011.06.28. 18:31.13
Múlt hét csütörtökön (2011. június 23.) itt állt félreállítva a forgalomból nemrég kivont, utolsó Mdmot (3006 - os), ma viszont már nem állt az irányitótorony lábánál. Helyette viszont a Pest felõli oldalon egy összetört Bzmot volt, egy ötkocsis szerelvénybe sorozva, harmadikként (az összetört vezetõállás Pest irányába néz).

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21249
2011.06.22. 15:18.27
A vasútállomás bombázása után készült képek: http://www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/FeketeI/FI_SzolnokBomb/FI_SzolnokBomb.htm

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21149
2011.06.04. 20:57.47
Csoda történt! http://viztorony.blog.hu/2011/06/04/csoda_tortent_18?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20751
2011.03.27. 18:30.53
"...A váci szakasznál két és félszer hosszabb pest-szolnoki vasút kiépítése a maga korában kiemelkedõ mûszaki teljesítménynek számított, amelyhez hasonló nagyszabású építkezésre a XIX. század elsõ felében nem került sor Magyarországon. Az egykorú hírlaptudósítás szerint a mintegy 13 mérföldes szakaszon több, mint 110 ezer mázsa sínt, 5000 mázsa szeget és alátétlemezt, több, mint 4 millió mázsa kavicsot és 126 ezer mázsa vasúti talpfát használtak fel. Az összes építési anyag súlya 4241 ezer mázsát tett ki, amelybõl kb: 300 munkanap alatt átlagosan naponta 14 ezer mázsát szállítottak le..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fõvonalainak kiépítéséhez

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19973
2011.01.16. 13:10.20
A megye vasúti és közúti hídjairól egy remek oldal: http://www.hidak.hu/jnszm/jnkszujj.htm

Makai István
e-mail: i_makai.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19397
2010.11.17. 03:55.21
Kedves Józsa Béla!
Csak arra szeretnék reagálni, hogy közepes szintû ipari épület. Ez nagyon nem igaz! Lehet nem szeretni a 20. század második felének épületét, de ebben az épületben - remélhetõleg nem csak építész szemmel - nagyon sok értéket lehet felfedezni. Nem akarom felsorolni, mit szeretek benne, de elég annyi, hogy pl. ipari épületet nem burkolnak le szinte teljesen mészkõvel és gránittal (még az aluljáró is ezekkel van burkolva, csak sajnos jó magyar szokás szerint lefestették csiszolás helyett...). Lehet vitatni a formavilágát, de az igényességét nem.

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18898
2010.09.13. 17:25.07
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

"...A Budapest—szolnoki vasút Újszász—szolnoki szakasza 1873 márczius 10-én nyílt meg, mint a hatvan—szolnoki vasút vonala, rákos-—újszászi szakasza pedig 1882 márczius 12-éu nyílt meg,
mint államvasút. Hossza a vármegyében 95 km és állomásai a következõk: Budapest keleti p. u..
Kõbánya felsõ p. u.. Rákos, Rákoskeresztúri nyaralók, Ecser, Maglód, Gyönmrõ, Mende. Pusztaszentistván.
Tápiósüly-Tápiósáp. Tápióság. Tápiószecsõ, Szentmártonkáta, Nagykáta, Farmos, Tápiószele. Tápiógyörgye, Pokoltanya, Újszász, Zagyvarékás és Abonyi út. E vonalon 9 személy-,
egy vegyes és egy gyors- és azonkívül a nyugati pályaudvarról még 4 gyorsvonat közlekedik mindkét irányban..."

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 7038
2008.10.07. 10:26.18
M44 509 Szolnokon, húsz évvel ezelõtt 1988-ban, még vörös csillaggal.[forrás:Dékány László]

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6624
2008.09.23. 09:54.34
Emeletes vonat érkezett Szolnok állomásra 2006 õszén.

szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 5333
2008.07.16. 12:55.06
Pest felõl érkezve

ati
e-mail: atisim.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4872
2008.06.24. 15:23.33
V43-1094 általt tolt személy.

Józsa Béla
e-mail: jozsa.bela.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3731
2008.04.12. 21:25.52
1975-ben adták át,akkor Közép Európa legkorszerûbb pályaudvara volt.Az állomás elõtti téren 250 akkor végzett fiatal vasúti tiszt tette le az esküt,Dr Csanádi György közl min. elõtt.Az épület stílusa ma már megfelel egy közepes szintû ipari épületnek,ennél csak a wroclawi pályaudvar szörnyûbb építmény.Méltóságát nagy részben elvesztette az oda nem illõ használati mód és részleges lepusztultság miatt

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 3587
2008.04.01. 19:00.08
Pár napja Szolnokon járva az aluljáró taxikijárata felé érdekes dolgokat láttam a vitrinben.
A mostani állomásépületet megelõzõ állomást (ezt még gyerekkoromban láttam-talán '72-ben robbantották),az azt megelõzõ állomást,valamint az azelõttit-a tiszapartit-reprodukciókon,némi szöveggel.
Ha arra jársz,ne mulaszd el megnézni!

Elektrocska
e-mail: bax5055.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2559
2008.01.30. 19:12.15
Jó lenne egy kép a szolnoki irányítótoronyról is.
Elõre is köszönöm!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szokolya

Sződ-Sződliget

Szolnok-Rendező

Szepezdfürdő

Szepeshalom