Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza

Budapest-Nyugati (142, 2, 273, 70, 71)
Városligeti elágazás (142)
Zugló (142)
Kőbánya-Teher (142)
Kőbánya alsó (142)
Kőbánya-Kispest (142, 150)
Pestszentlőrinc
Szemeretelep
Ferihegy
Vecsés
Vecsés-Kertekalja
Üllő
Hosszúberek-Péteri
Monor
Monorierdő
Pilis
Albertirsa
Ceglédbercel
Ceglédbercel-Cserő
Budai út
Cegléd (140, 945)
Kecskéscsárda
Abony
Paládicspuszta
Szolnok
Szolnok-Alcsi
Szolnok-Alcsi régi (120)
Millér
Szajol (120, 130)
Pusztaszuri
Törökszentmiklós
Barta
Pusztaszakállas
Fegyvernek-Örményes (480)
Turgony
Kisújszállás (102, 482, 927)
Karcagi puszta
Karcag (103)
Apavára
Püspökladány (101, 128)
Kelenc
Kaba (903)
Benedekvölgy
Hajdúszoboszló
Vérvölgy
Ebes
Ondód
Debrecen (105, 106, 107, 108, 109, 110)
Debrecen-Csapókert (110)
Apafa (110)
Pallagpusztai major
Bocskaikert
Hajdúhadház
Téglás
Kismicske
Újfehértó
Császárszállás
Nyíregyháza (100b, 100c, 112, 113, 116, 117)

120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)

130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó

Szolnok
Szajol (100, 120)
Tenyőszállás (120)
Tiszatenyő (120)
Ürgehát
Kengyel
Bagimajor
Martfű
Mariházi
Tiszaföldvár
Homok
Gyügér
Kungyalu
Kungyalu alsó
Kunszentmárton (146)
Kunszentmárton-Érpart
Jaksorpart
Nagytőke
Jámborhalom
Kistőke
Hékéd (147)
Szentes (147)
Berekhát
Szegvár
Kórógyszentgyörgy
Mindszent
Szegfű
Mártély
Tiszai út
Tarjáni út
Hódmezővásárhelyi Népkert (135)
Hódmezővásárhely (135)
Hódmezővásárhely-Újváros
Hódmezővásárhely-Ipartelepek
Katraszél
Gorzsa
Szikáncs
Gajdospuszta
Földeák
Hagymás
Makó-Újváros
Makó-Újvásártér
Makó (121)

145 Szolnok-Kiskunfélegyháza

Szolnok
Piroska
Tószeg
Tiszavárkony
Tiszajenő-Vezseny
Tiszajenő alsó
Óbög
Újbög
Tiszakécske
Kerekdomb
Lakitelek (146)
Árpádszállás (146)
Tőserdő
Tiszaalpár felső
Tiszaalpár
Tiszaalpár alsó
Borsihalom
Kismindszenti út
Vargatanya
Petőfiváros
Kiskunfélegyháza (140, 147, 155)

82 Hatvan-Szolnok

Hatvan (80, 81)
Hatvani kavicsbánya
Boldog
Jászfényszaru
Pusztamonostor
Jászberény
Meggyespele
Portelek
Jászboldogháza-Jánoshida
Tápiómajor
Újszász (120, 86)
Zagyvarékas (120, 86)
Abonyi út (120, 86)
Szolnok

86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

Vámosgyörk (80, 85)
Jászárokszállás
Tarnaörs
Jászdózsa
Jászdózsa régi
Nagyhalom
Jászszentandrási út
Jászapáti
Jászkisér
Jászkisér felső
Szellőhát
Pusztakürt
Jászladány
Szászberek
Újszász (120, 82)
Zagyvarékas (120, 82)
Abonyi út (120, 82)
Szolnok




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Szolnok

állomás
100 Budapest-Szolnok- Debrecen-Nyíregyháza
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
130 Szolnok-Hódmezővásárhely-Makó
145 Szolnok-Kiskunfélegyháza
82 Hatvan-Szolnok
86 Vámosgyörk-Újszász-Szolnok

2007.09.
Fotó: Kovács Viktor [Gerulata]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.179633° E20.176141° | N47° 10' 46.67" E20° 10' 34.1"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A vasút kiépülése és a korábbi állomásépületek


A Pest-Szolnok vasútvonalat 1847. szeptember 1-jén adták át a forgalomnak. Szolnok első vasútállomásának épületét a Magyar Középponti Vasút építtette Wilhelm Paul Sprenger tervei alapján, klasszicista stílusban, s ma is áll a régi pályaudvar helyén, a Tisza partján.
Az 1857-ben épült második vasútállomást a Tiszavidéki Vasút építtette megközelítőleg a mai helyén. Az épület kiegészült egy különálló, díszes, favázas vonatfogadó csarnokkal is. Ilyeneket akkoriban csak az igazán jelentős állomásokon emeltek. Sajnos ezekből mára egy sem maradt meg az országban.
Az 1908-ban Pfaff Ferenc tervei alapján épült egyedi architektúrájú, harmadik vasútállomás épületét már az Államvasutak építtette, ami 1944-ben egy bombatámadás során súlyosan megrongálódott és később elbontották.

A mai állomás


A mai állomásépület Schneller Vilmos Ybl-díjas építész tervei alapján épült és 1975-ben [1], Szolnok város alapításának 900. évében adták át. Alapterülete 13.000 m2. Ekkor Szolnok, Közép-Európa legmodernebb vasúti csomópontja volt. Személypályaudvar, rendezőpályaudvar, konténerterminál, magasfogadó, gurítódomb és „A” típusú teherkocsi javító is épült. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás, információ van és az áruforgalom is jelentős. Az állomáson több büfé, söröző, újságos és egyéb kisbolt is található.
A személypályaudvar vonatfogadó vágányai között, kivéve a két átmenő (V. és VI.) fővágányt, részben fedett, magasperonok vannak, melyeket aluljárón keresztül lehet megközelíteni. A peronokon vízcsapok és padok szolgálják az utazók kényelmét. Mindkét végüket ún. kiszolgáló alagutak kötik össze. Ezeket régen a darabáru és a postaküldemények szállítására szolgáltak, az utasforgalom számára nem használhatóak.
Az épület előtti téren (Jubileum tér) találjuk az autóbusz pályaudvart és taxiba is ülhetünk. A tér látképének meghatározó épülete a vasútállomáson kívül a 24 emeletes toronyház (lakóház), ami a város legmagasabb épülete, valamint a jubileumi emlékmű. A személypályaudvar két vége felett egy-egy felüljáró ível át. A kezdőponti oldalon a 4-es számú főút (Kolozsvári híd), a végponton pedig a 32-es út (Rékasi felüljáró) halad át rajtuk.

Váltóállító torony


A személypályaudvar és a rendező pályaudvar forgalmának irányítását az irányítótorony VI. emeletén lévő, légkondicionált teremből végzik. Itt aztán nincs megállás! Szinte egyetlen percet sem pihenhetnek az itt dolgozók. A vonatok jönnek-mennek, a tolatás folyamatos, nincs idő a lazításra. A váltóállító torony szintén 1975-ben épült Perskó Gyula tervei alapján.

Vágányhálózat és vonatforgalom


A II. vágányt vonatfogadásra nem használják, körüljáró vágány. Érdekes, hogy nincs IX. és XIV. vágány, de a vágányszámozás követi, így a VIII. után a X., a XIII. vágány után például a XV. vágány következik. A személyvonatok célállomásaik szerint meghatározott vágányról indulnak, illetve érkeznek. A rendszer könnyen kiismerhető. Ugyancsak a személypályaudvaron fogadják a forgalmi okból megálló, de egyébként menetrend szerint áthaladó tehervonatokat. A felvételi épülettől távol eső nyolc vágány használatos erre a célra. Tehervonatokat indítanak innen is. Elég csak a helyi vasutasok által „LEHEL” expressz névre keresztelt vonatot megemlíteni, ami rendszeresen szállítja a jászberényi Electrolux gyár termékeit a bécsújhelyi raktárbázisra.
A konténerterminált, ami a személypályaudvar és a rendező pályaudvar közötti területen található, szinte csak a jászfényszarui Samsung Kft. konténerei foglalják el. A személypályaudvar többi vágányán személykocsikat tárolnak, illetve takarítanak. Indulás előtt pedig betolják őket megfelelő vágányra.

Fűtőház


A személypályaudvartól nem messze, az állomás kezdőponti (Budapest felőli) végében találjuk a Gépészeti Főnökség épületeit, köztük a mozdonyjavító csarnokot, népszerű nevén a fűtőházat. Itt a mozdonyok napivizsgálatát, illetve kisebb-nagyobb javítási munkáit végzik el.
A fűtőház tároló vágányain áll a baleseti segélyszerelvény és a daru is. Ugyancsak itt kaptak helyet a hőlégsugaras hóolvasztó gépek (süsük), melyeket nagy havazás esetén lehet bevetni a vágányok és váltók gyors megtisztítása érdekében. Van egy fordítókorong is, de használaton kívül.

Teherforgalom, kocsirendezés - egykor


A teherforgalom egykor igen bonyolult rendszerben folyt. Az ide befutó és rendezendő tehervonatok minden irányból az ún. magasfogadóra érkeztek. Miután a mozdony lejárt a vonatról és a gurítási jegyzék is elkészült, a kocsikat egy másik mozdony tolta fel a gurítódombra, ahol a kocsirendező egy hosszú rúddal, a hangosbemondón kapott utasítások szerint, a csavarkapocs megemelésével szétkapcsolta a vagonokat. Munkájának megkönnyítése érdekében a gurítódomb tetőpontja előtt egy erre a célra kialakított emelkedő részen a vagonok egy pillanatra összetorlódtak.
A gurítódombon átjutva a lejtőn felgyorsult kocsikat, a sűrített levegővel működtetett vágányfékeken lefékezték, majd azok továbbgurultak a rendező pályaudvar számukra meghatározott vágányra. A vágányfékeket a vágányféktoronyból működtették. Kezelésük nagy odafigyelést és gyakorlatot kívánt. A lefékezett és lassan guruló teherkocsikat a sarusok feladata volt megállítani a megfelelő helyen, mielőtt azok ráütköztek volna a vágányon álló többi kocsira. Munkájuk a szó szoros értelmében véve életveszélyes volt, hisz egy sarusnak folyamatosan figyelemmel kellett kísérnie több vágányt is, miközben megállás nélkül gurultak a teherkocsik feléje. Erről a munkáról Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott… című könyvében olvashatunk részletesen.
Miután a továbbítandó vonat összeállt, a csavarkapcsokat a kocsirendezők összeakasztották, majd a kész elegyet útirányától függően átállították a keleti vagy a nyugati indítócsoport vágányaira. Eközben kisorozták a javítandó kocsikat, amiket a teherkocsi javító vágányaira továbbítottak. Az indítócsoporton álló szerelvényekre a fűtőházból érkeztek mozdonyok, majd egy féklakatos közreműködésével lebonyolított sikeres fékpróba után indulhattak tovább célállomásuk felé.
Sajnos ma már mindez a múlté. A vasúti teherszállítás rohamos csökkenésével együtt Szolnokon is megszűnt a rendező pályaudvar, s vele együtt a magasfogadó működése. Egykor a napi 3000 teherkocsi feldolgozása rutinszerűen folyt.
A mai csökkent forgalmat viszont már síktolatással is meg tudják oldani. Manapság a magasfogadó vágányain selejtezett, a lángvágót váró kocsikat tárolnak. A vágányfékek működésképtelenek, a rendező egyik vágánylíráját teljesen felszedték, s a többi vágányt is benőtte a gyom.
A teherkocsi javítón legtöbbször személykocsik futójavítását végzik. Mindent gaz lep el és rozsda mar. Csupán néhány vasútőr próbálja meg fenntartani a rendet és távol tartani a kocsikat, berendezéseket fosztogatókat, a graffitiseket több-kevesebb sikerrel. Az ember szíve elfacsarodik, amikor erre jár, ahol az egykor nyüzsgő, lüktető élet nyomait láthatja, amerre csak néz, s közben azon gondolkodik vajon valóban ez a vasút jövője? (képek és szöveg: Sándor Antal, 2009.03.06.)

Tervek a jövőben


A távolabbi, 2012 utáni tervek szerint komolyabb rekonstrukció veszi kezdetét. Felújítják a felvételi épületet, az aluljárót, lefestik a perontetőket és a peronok is díszkő burkolatot kapnak. Talán megépül a hiányzó IX. és XIV. vágány is, illetve új kitérők kerülnek beépítésre, valamint korszerű biztosítóberendezés telepítését is tervezik.

Linkek



Irodalom
  • [1] MÁV Zrt. A magyar vasút krónikája a XX. században


Mozdonyszobor 424.320 gőzmozdony
Szelvénykő 1009

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Szolnok

Pfaff Ferenc által tervezett felvétei épület a vágányok felől egy régi képeslapon.
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0191.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Pfaff Ferenc tervezte szolnoki pályaudvar egy régi képeslapon
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0182.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Színezett képeslap a régi állomásépületről
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0183.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Régi képeslap az állomás utca felőli oldalával
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0187.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szintén az utca felőli oldalról látható a felvételi épület ezen a képeslapon
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0189.jpg)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az előző képeslap utánszínezett változata
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Vágányok felőli oldal
(forrás: http://kepeslaptar.vfmk.hu/kepeslapok/0195.jpg)
 
A régi szolnoki állomás. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Szolnok állomás régi felvételi épületének,utcafront felőli képe. Forrás:profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A szolnoki pályaudvar régi felvételi épülete,és vágányai egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A szolnoki pályaudvar főbejárata régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi szolnoki állomásépület,és az előtte lévő tér egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Ideiglenes vasútvonal Szolnokon. Forrás: http://hodobay.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Egy régi képeslap. Beküldő: Gyimesi L.
 
Fénykép az épület újkorából, vasúti tervezőintézeti szekrény mélyéről. Ybl-díjas épület! Tervezője: Schneller Vilmos.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

A régi felvételi épület előtere egy korabeli képeslapon. Forrás: http://www.bzf.hu/modellvasut/regiseg/0012.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: Képeslapok 10.000 pillantás Magyarországra 1896-1916. Arcanum Adatbázis Kiadó és Fejlesztő Kft.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok vonatfogadó csarnok. Forrás: http://www.regikepeslapok.eoldal.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok állomás. A vonatfogadó fa csarnok egy részlete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Szolnok vasútállomás. Müller és Weszther vasúti nyári étterme és mulatókertje. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Szolnok. A pályaudvar épületének vágányok felőli képe. Forrás: https://darabanth.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok fűtőház valamikor a századforduló idején. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Sándor Antal

'80-as évek hangulata Szolnokon.
  Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 1985.06.

Szolnok. A pályaudvari étterem terasza egykor. Forrás: Szentendre a Skanzen restijének képanyaga.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok. A TVV által épített indóház város felőli képe egykor. Forrás: "Vasút fénykora – a vidék modernizációja" című időszaki kiállítás képanyaga. Szentendre, Skanzen.
  Feltöltötte: Sándor Antal

A vasútállomas az 1944-es angolszász bombázás után. Forrás: http://www.regikepeslapok.eoldal.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Igazi kortörténeti dokumentum ez a fotó. A háttérben látható, hogy a 24 emeletes toronyház még épül, előtte pedig már a mai állomásépület körvonalazódik. A kép előterében, valahol a mostani I-IV. vágány környékén bontják a Pfaff-féle épületet. Az irodaépület, a kép jobb szélén, ekkor már készen volt. Forrás: http://www.blogszolnok.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok vasútállomás egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Szolnok állomás felvételi épülete látható a képeslap bal felső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Ezen a régi fekete-fehér felvételen a ma is álló felvételi épület alapozási munkálatait láthatjuk. A kép jobb felső sarkában még áll az eredeti Pfaff-féle épület. A kép közepén az irodaépület oldalhomlokzata, mögötte a víztorony látható. Ettől jobbra halványan ugyan de kivehető a régi közúti híd. Forrás: vasút c. lap 1971. szeptember.
  Feltöltötte: Sándor Antal


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358975-4170115a/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1952.


  http://indafoto.hu/viztorony/image/10358969-13482fa1/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1949.06.29.


  Forrás: http://indafoto.hu/viztorony/image/10358971-6044dd48/details/l/user
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1952.

Szolnok. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Egy korabeli képeslap részlete.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Szolnok eredeti Tiszavidéki Vasút által épített állomásépülete. Forrás: Kubinszky Mihály: Régi Magyar Vasútállomások
  Feltöltötte: Várkonyi Tibor



Képtár - Szolnok


Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.09.
Nohab Szolnokon (fotó: Balog Péter)
Dátum: 2008.07.
Nohab Szolnokon (Székely Gyors) (fotó: Balog Péter)
Dátum: 2008.07.
A felvételi épület utascsarnoka a 24 emeletes toronyház tetejéről.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Háttérben a rendezőpályaudvar.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Végponti oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Teher- és személyvonatok az állomáson.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
Kezdőponti oldal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
A torony VI. emeletén található az irányítóterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.20.
A 424.320 pályaszámú Bivaly Szolnokon kiállítva
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.08.08.
Szolnoki vágányok madártávlatból.
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2010.03.20.
A 403 507-es pályaszámú gőzmozdony roncsai a fűtőház mögött a széntéren 1985 körül. Fotó: Tasnádi Tamás. http://www.tastam.fw.hu
Rékási felüljáró alatti vasúti átjáró évek óta folymatosan leengedett sorompója a jelenleg is működő villogó piros fénnyel.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2011.04.27.
Szolnok felvételi épülete a buszpályaudvar felől fotózva.
Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.11.03.


Képek a netről - Szolnok

Szolnok 1952. MÁV fotóarchívum.
http://img8.indafoto.hu/8/9/309_d6ef5f7fa914c19931a55bb262ec879c/10358975_4170115a9f1e5cd3cead53e1537314a5_xl.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


nerno
e-mail: nerno.kukac.hushmail.com
elfogadott hozzászólás 27795
2014.02.09. 20:33.01
Hát ez tényleg elég ocsmány. Egyébként ilyesmi próbálkozásokból (aluljáró kifestés) eddig egy viszonylag színvonalasat láttam itthon, Siófokon szerintem kimondottan szép lett, igaz az nem klasszikus graffiti.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27775
2014.02.07. 16:10.57
Kedves VT22 és Adani!

Teljesen megértelek mindkettőtöket.
Sajnos nagyon kevesen vannak azok, akik valóban képesek művészi ábrázolást megvalósítani a falakon. A másik oldala a dolognak viszont az, hogy aki valóban profi, nem biztos, hogy csak a festékekért képes lesz festeni... az eleje tehát, hogy kevesen vannak a profik (illetve azok, akik nem csak betűkben utaznak), s azok közül még kevesebben vannak azok, akik hajlandók saját zsebből utazgatni azért, hogy a festékeket elfújják.
Sokkal egyszerűbb pár betűt kifesteni valamilyen stílusban, mint mondjuk egy képet, figurát. Ugyanakkor pl. Üllővel kapcsolatban felmerült bennem a kérdés: graffitik helyett mennyivel jobb ötlet gyerekrajzokkal díszíteni egy aluljárót? A graffitisek nem tisztelnek semmit, esetleg csak egymás munkáit. A gyerekrajzok pedig egy közoktatási intézmény falain jobban mutatnak talán...

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27769
2014.02.06. 08:30.16
Olyasmiket kéne beválogatni mint pl. amik a Szentendrei HÉV megállóiban vannak, azok igényesek, szépek és a vasúthoz is kapcsolódik lásd. pl Aquincum-nál

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27759
2014.02.05. 13:45.45
"minden graffiti ocsmány? Kérdezem én..."

A tervezetben szereplők kifejezetten ocsmányak, és gettóvá változtatják a szolnoki aluljárót. A csapat egy minőségi referenciát képtelen felmutatni.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27757
2014.02.05. 12:23.22
OK. Köszönöm.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27756
2014.02.05. 10:36.43
ROCOman: jelenleg nincs friss hír, de amint tudomásomra jut, igyekszem megosztani. De feltételezem, hogy a sajtó rá fog állni a dologra, így valahonnan biztosan időben el fog jutni az információ.
VT22: minden graffiti ocsmány? Kérdezem én...
Tény, hogy a csapatba "beválogatás" nem a legjobban alakult, de biztosan lesz néhány munka, ami valóban színvonalas és igényes lesz (nem azt mondom, hogy a nagy része eleve gány, hanem hogy az átlagembernek az a szép graffiti, ami ábrázol valamit és van mondanivalója - többeknek viszont egyszerűbb a nevét kifesteni, mint valamit ábrázolni).

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
hozzászólás 27638
2014.01.17. 12:18.17
Úristen mekkora ocsmányság készül itt!
Már a MÁV-nak is elment az esze?

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27637
2014.01.17. 12:02.57
Először is gratulálok! Másodszor örömmel venném ha küldenél infót a pontos dátumról. Szeretném megörökíteni az eseményt. Köszönöm szépen.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27636
2014.01.17. 11:20.24
ROCOMan:
Szávai István a kezdeményező neve. A tárgyalások folyamatosak, a felületek nagy része már ki van osztva a graffitisek és egyéb festők között. Történetesen nekem is jut egy kis hely.
Honlap:
http://szavaiistvan.freeweb.hu/lakohelyunkert/indexmavaluljaro.html
Nem teljesen naprakész, de van a közösségi oldalon egy csoport, ott mennek a háttérinfók. Jelenleg márciusra van tervezve a dekorálás.


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27567
2013.12.31. 08:22.04
KeriPetya

Ha ez hasonló kezdeményezés, mint például Üllő esetében, az bizony üdvözlendő. Van valamilyen forrásod is ehhez a hírhez?

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27566
2013.12.30. 23:04.40
ROCOman,

a festés előkészület, hogy tavasszal legális és szervezett körülmények között graffitisek fessék ki kompletten az egész aluljárót... a MÁV pozitívan állt hozzá a kérdéshez, így az alapfestést vállalták.
Ilyen hozzáállás kellene több helyre-persze gondosan megválogatva, hogy milyen rajzok kerülnek ki.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 27557
2013.12.29. 08:45.49
Az elmúlt hetekben újrafestették az aluljáró falait. Vajon meddig marad firkamentes?

Albu
e-mail: cd196.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 26387
2013.04.19. 21:16.38
Az 513-as kép forrása (és hozzá leírás):
http://www.blogszolnok.hu/album_eltunt_egy_allomas

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 24559
2012.07.24. 20:56.12
A régi raktárépület sorsa megpecsételődött. Bontják, s hamarosan már csak hűlt helye lesz.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23647
2012.04.10. 09:12.03
Nem kell még olyan messzire sem menni. Ott a Kistarcsa kórház megállónál lévő aluljáró. Na az tényleg kritikán aluli. Bokáig érő víz-pisa tó, szar és pisaszag, nincs egy cm2 felület, ami nincs összefirkálva. Mindneki inkább a töltésen meg a síneken kel át, érthető okokból. Ahhoz képest a szolnoki maga a Grand Hotel. De a Nyugati aluljáró is mérföldekkel koszosabb és büdösebb.

gery92
e-mail: gery.s.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23633
2012.04.09. 13:51.18
Az egy dolog, hogy az aluljáró falai össze vannak firkálva, de nem kell túlzásokba esni. Én április 7.-én voltam ott és se sz@r se hugy nem volt. Semmi bűzt nem éreztem. Az előző kommentálónak üzenném, hogy menjen el a Nagyváradi állomás aluljárójába és ott megérzi mi az ha büdös egy aluljáró.

asdf_jklé
e-mail: nemadommeg.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23449
2012.03.22. 16:54.37
Szégyen ahogy kinéz ez az állomás. Az aluljáró csupa sz*r és h*gy(elnézést a kifejezésért). A leglepukkantabb a 10-16. vágányok közötti rész. Remélem, tényleg felújítják.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21826
2011.09.27. 06:02.41
Vasúti átjáró a Zagyva felett (2008.11.16).

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21825
2011.09.27. 06:01.11
2008.11.16

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21443
2011.07.31. 08:48.02
A felvétel Szolnok első indóházáról készült. Az épület ma is áll. Műemlék, csakúgy, mint a hozzá tartozó vízház. Nem meglepő, de az Indóház utcában található. Van saját lapja is: Ószolnok.

Zoli
e-mail: kitchen.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21442
2011.07.30. 21:10.10
Ez a videó itt készült? Ha nem akkor hol?
http://www.youtube.com/watch?v=Kp7gWOkZBUQ

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21427
2011.07.29. 11:04.12
A toronyház tetején működik egy csillagvizsgáló szakkör. Tőlük lehet engedélyt, s ami fontosabb kulcsot, kérni a tetőre vezető ajtóhoz. Igen huzatos hely.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21426
2011.07.29. 10:32.21
A toronyház tetejéről készült képek készítőjétől kérdezem, hogy hogyan jutott fel a tetőre? Fel lehet jutni valamilyen módon, Szívesen felmennék én is magasból körülnézni és fényképezni.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 21279
2011.06.28. 18:31.13
Múlt hét csütörtökön (2011. június 23.) itt állt félreállítva a forgalomból nemrég kivont, utolsó Mdmot (3006 - os), ma viszont már nem állt az irányitótorony lábánál. Helyette viszont a Pest felőli oldalon egy összetört Bzmot volt, egy ötkocsis szerelvénybe sorozva, harmadikként (az összetört vezetőállás Pest irányába néz).

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21249
2011.06.22. 15:18.27
A vasútállomás bombázása után készült képek: http://www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/FeketeI/FI_SzolnokBomb/FI_SzolnokBomb.htm

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21149
2011.06.04. 20:57.47
Csoda történt! http://viztorony.blog.hu/2011/06/04/csoda_tortent_18?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20751
2011.03.27. 18:30.53
"...A váci szakasznál két és félszer hosszabb pest-szolnoki vasút kiépítése a maga korában kiemelkedő műszaki teljesítménynek számított, amelyhez hasonló nagyszabású építkezésre a XIX. század első felében nem került sor Magyarországon. Az egykorú hírlaptudósítás szerint a mintegy 13 mérföldes szakaszon több, mint 110 ezer mázsa sínt, 5000 mázsa szeget és alátétlemezt, több, mint 4 millió mázsa kavicsot és 126 ezer mázsa vasúti talpfát használtak fel. Az összes építési anyag súlya 4241 ezer mázsát tett ki, amelyből kb: 300 munkanap alatt átlagosan naponta 14 ezer mázsát szállítottak le..."

Cseh Géza: Adalékok Jász-Nagykun-Szolnok megye vasúti fővonalainak kiépítéséhez

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19973
2011.01.16. 13:10.20
A megye vasúti és közúti hídjairól egy remek oldal: http://www.hidak.hu/jnszm/jnkszujj.htm

Makai István
e-mail: i_makai.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19397
2010.11.17. 03:55.21
Kedves Józsa Béla!
Csak arra szeretnék reagálni, hogy közepes szintű ipari épület. Ez nagyon nem igaz! Lehet nem szeretni a 20. század második felének épületét, de ebben az épületben - remélhetőleg nem csak építész szemmel - nagyon sok értéket lehet felfedezni. Nem akarom felsorolni, mit szeretek benne, de elég annyi, hogy pl. ipari épületet nem burkolnak le szinte teljesen mészkővel és gránittal (még az aluljáró is ezekkel van burkolva, csak sajnos jó magyar szokás szerint lefestették csiszolás helyett...). Lehet vitatni a formavilágát, de az igényességét nem.

pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18898
2010.09.13. 17:25.07
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia 1910.

"...A Budapest—szolnoki vasút Újszász—szolnoki szakasza 1873 márczius 10-én nyílt meg, mint a hatvan—szolnoki vasút vonala, rákos-—újszászi szakasza pedig 1882 márczius 12-éu nyílt meg,
mint államvasút. Hossza a vármegyében 95 km és állomásai a következők: Budapest keleti p. u..
Kőbánya felső p. u.. Rákos, Rákoskeresztúri nyaralók, Ecser, Maglód, Gyönmrő, Mende. Pusztaszentistván.
Tápiósüly-Tápiósáp. Tápióság. Tápiószecső, Szentmártonkáta, Nagykáta, Farmos, Tápiószele. Tápiógyörgye, Pokoltanya, Újszász, Zagyvarékás és Abonyi út. E vonalon 9 személy-,
egy vegyes és egy gyors- és azonkívül a nyugati pályaudvarról még 4 gyorsvonat közlekedik mindkét irányban..."

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 7038
2008.10.07. 10:26.18
M44 509 Szolnokon, húsz évvel ezelőtt 1988-ban, még vörös csillaggal.[forrás:Dékány László]

atosz66
e-mail: atosz66.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 6624
2008.09.23. 09:54.34
Emeletes vonat érkezett Szolnok állomásra 2006 őszén.

szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 5333
2008.07.16. 12:55.06
Pest felől érkezve

ati
e-mail: atisim.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4872
2008.06.24. 15:23.33
V43-1094 általt tolt személy.

Józsa Béla
e-mail: jozsa.bela.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3731
2008.04.12. 21:25.52
1975-ben adták át,akkor Közép Európa legkorszerűbb pályaudvara volt.Az állomás előtti téren 250 akkor végzett fiatal vasúti tiszt tette le az esküt,Dr Csanádi György közl min. előtt.Az épület stílusa ma már megfelel egy közepes szintű ipari épületnek,ennél csak a wroclawi pályaudvar szörnyűbb építmény.Méltóságát nagy részben elvesztette az oda nem illő használati mód és részleges lepusztultság miatt

Komár Gyuri
e-mail: ha6pc.kukac.starjan.hu
elfogadott hozzászólás 3587
2008.04.01. 19:00.08
Pár napja Szolnokon járva az aluljáró taxikijárata felé érdekes dolgokat láttam a vitrinben.
A mostani állomásépületet megelőző állomást (ezt még gyerekkoromban láttam-talán '72-ben robbantották),az azt megelőző állomást,valamint az azelőttit-a tiszapartit-reprodukciókon,némi szöveggel.
Ha arra jársz,ne mulaszd el megnézni!

Elektrocska
e-mail: bax5055.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2559
2008.01.30. 19:12.15
Jó lenne egy kép a szolnoki irányítótoronyról is.
Előre is köszönöm!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szokolya

Sződ-Sződliget

Szolnok-Rendező

Szepezdfürdő

Szepeshalom