Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Tápiószecső

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

A felvételi épület 2022 októberben.
2022.10.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.441336° E19.620543° | N47° 26' 28.8" E19° 37' 13.95"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Tápiószecső állomást jelenleg épp felújítják (2008. ősz). A felvételi épület típusterv (MÁV II. osztályú, fővonali, 1880) alapján épült, egyes részletei még ma is az eredeti állapotban vannak. Belül kisebb átépítések történtek. Kívülről a régi vakolatdíszek eltűntek egy korábbi renoválás során.
A kezdőponti oldalon egy emeletes, míg a végponton egy egyszerű típusőrházat és melléképületeiket találjuk. Mindkettőt lakják. Nincs raktárépület, csupán rakodóterület van, amit a pálya- és állomásrekonstrukció során használt építőanyagok töltenek meg.
A pályaépítés/felújtás már befejeződött, a peronok is elkészültek. Kicserélték a fényjelzőket és a biztosítóberendezést is átkábelezik. Újramázolták a felsővezeték tartó oszlopokat is. Maga az állomás ötvágányos volt a felújítás előtt. Az átmenő fővágányokban (III. és IV. vágány) lévő átszelési kitérőket elbontották, helyettük egyszerű kitérők látják el a feladatot, melyeknek karbantartásigényük kisebb, fenntartási költsége sokkal kevesebb és magasabb sebességgel járhatóak. Valamennyi korszerű, betonaljas, motoros állítású.
Furcsa, de a kezdőponti oldalon a kettős vágánykapcsolatot a kitérők cseréjével csak részben hagyták meg, így szerencsétlen módon a vonatokat nem lehet tetszés szerinti vágányra, vágányról ki-, illetve bejáratni. Ezzel nagymértékben csökkent az állomás használatósága a vonatkeresztezések, előzések lebonyolításában.
A második és harmadik vágány közé alacsony biztonsági kerítést húztak. A peronok felújítása során itt is figyelembe vették a mozgássérültek igényeit. A kapun keresztül pedig akár autóval is fel lehet hajtani a peronra.
Jelenleg a menetrend szerint áthaladó vonatokat még meneszteni kell. A személyforgalom főleg ingázókat jelent. Árufeladás is van. Néhanapján ócskavasat rakodnak. A rekonstrukció ideje alatt ezt a feladatot Nagykáta vette át. A felvételi épület előtti téren buszmegálló és parkoló van. Közvetlenül az épület mellett büfé található, nyitvatartás 04.30-08.30-ig (reggelente). Egy kocsma is üzemel a közelben.
A váróterem sajnos nagyon lehangoló, de igaz ez az épület többi helyiségére is. Egyenlőre csupán a nyílászárók cseréjét tervezik (Vajon gondolnak-e a régi kép megőrzésére…), festésről, homlokzat felújításról nincs hír. Az átépítés előtti vágányhálózat rajza a http://allomasok.uw.hu oldalon megtalálható. (képek és szöveg: Sándor Antal)


Szelvénykő 367




Képtár - Tápiószecső

A felvételi épület látképe a vágányok felől nézve
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Utcafront I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Utcafront II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Utcafront III.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Váróterem részlet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A biztosítóberendezési épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A WC épülete használaton kívül van. Helyette a felvételi épület előtt elhelyezett mobil alkalmatosságok használhatóak.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Átjáró a peronokhoz
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Lejárat a peronokhoz
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Az aluljáró, falait (még) nem borítják falfirkák.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal kezdőpontja, Budapest Keleti pályaudvar felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Pillantás a III. vágány peronjáról a vonal végpontja, Szolnok felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Emeletes típusőrház a kezdőponti oldalon
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Bár első pillantásra nem látszik, ez is egy típus melléképület a kezdőponti őrház kertjében
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Kezdőponti váltókörzet I. Ilyen volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Kezdőponti váltókörzet I. Ilyen lett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Kezdőponti váltókörzet II. Ilyen volt. A kép négy hónappal korábban készült.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Kezdőponti váltókörzet II. Ilyen lett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Kezdőponti váltókörzet III. Ilyen volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Kezdőponti váltókörzet IV. Ilyen volt. A háttérben még kivehető az azóta már részben elbontott I. vágány vágányzáró sorompója.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
A végponti típusőrház a vágányok felől nézve
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Az őrház hátsó frontja. Nyáron a fák dús lombja kitűnő árnyékot ad, egyúttal eltakarja az épületet is. A kép négy hónappal korábban készült.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Melléképület és WC a végponti őrház kertjében. Szintén típustervek alapján épültek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Végponti váltókörzet I. Ilyen volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Végponti váltókörzet I. Ilyen lett. A kép bal szélén az iparvágány a laktanyába vezet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A honvédségi iparvágány a felújítás előtti időkből maradt. Csak a felsővezeték tartó oszlopokat festették át.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Végponti váltókörzet II. Ilyen volt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Végponti váltókörzet II. Ilyen lett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Légoltalmi figyelőhely a végponton az őrház közelében.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Útátjáró a végponton
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Még javában tart a pályafelújítás. Zúzottkő deponálva a rakodóterületen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Peronok építés közben. A biztonsági kerítés még csak nyomokban létezik. Megfigyelhető, hogy a felsővezeték tartó oszlopokat is újakra cserélték.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Peron átépítés közben. Jól látható a régi és az új közötti szintkülönbség.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Az I. vágány megmaradt része ütközőbakban végződik, s most rakodóvágányként funkcionál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Az I. vágány még felbukkan a földből itt-ott a felvételi épület környékén.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A részben elbontott I. vágány helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Ivóvízkút és rámpa a kerekesszékesek számára a felvételi épület előtti peronrészen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Üresen álló pavilon a felvételi épület mellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A forgalmi szolgálattevő munkahelye. Jól láthatóak a vágányhálózat módosulása miatt kicserélt elemek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Az áthaladó vonatokat ottjártunkkor még meneszteni kellett.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
Részlet. Ajtó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.08.13.
A felvételi épület egy személyvonat ablakából
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.05.04.
Felvételi épület
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.05.04.
Homlokzat
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.05.04.
Tápiószecső, felvételi épület
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.05.04.
Az épület hátoldala
Fotó: Szabó Bence
Dátum: 2013.05.04.
Az épület felújítás közben.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.03.03.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.09.27.
A felvételi épület 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23259
2012.03.03 18:44.07
Végre. Az állomás átépítése után a felvételi épület is megújul. Kicserélték a régi korhadt tetőszerkezetet, új elektromos vezetékek kerülnek a falakba és a fűtési rendszer is megújul.

Gábor
e-mail: kikvancsi..kukac.t-online. hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 23242
2012.02.29 22:28.51
A 2008 évi teljes felújitás után, most 2012 februárjában ismét szétverték, még a vadonatúj tetőt is, megint teljes felújitás folyik.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22513
2011.11.20 12:33.26
Néhány további kép Tóth Csaba képtárában: http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/felujitasok/tszecfel

László
e-mail: papa_biggie.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19894
2011.01.05 13:56.57
Nemrégiben jártam Tápiószecsőn egy éjjeli órában és láttam hogy ott aludt egy szerelvény kissé meglepődtem hiszen nem gondoltam volna h ott is szokott valaki ennek nem tudja az okát?

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10295
2009.03.01 20:46.35
Leleplezés után

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10294
2009.03.01 20:45.17
Emléktábla leleplezés előtt

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10293
2009.03.01 20:43.46
A felújított felvételi épület a vágányok felől

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10292
2009.03.01 20:42.18
Kijárat a település felé

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10291
2009.03.01 20:40.41
Nagykáta felé tekintve

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10290
2009.03.01 20:38.43
Szélső peron, aluljáró lejárat lefedve

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10289
2009.03.01 20:36.53
Középső peron, aluljáró lejárat lefedve

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5596
2008.07.29 22:18.25
III-IV. vg. közötti peron lépcső az aluljáróba, az állomás Sülysáp felöli vége

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5595
2008.07.29 22:14.26
Infotábla a pénztárnál

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5594
2008.07.29 22:11.22
Váróterem

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5593
2008.07.29 22:09.20
Az aluljáró lejárata a 2. vg. mellett

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 5592
2008.07.29 22:06.42
2. vg. Nagykáta felé nézve

Németh Mihály
e-mail: medina.kukac.altavizsla.hu
elfogadott hozzászólás 1011
2007.07.29 12:39.10
Tápiószecső állomásról küldök képet, mert még nem találtam!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tápiómajor

Tápiógyörgye

Tápiószele

Tápiószentmárton

Torontálalmás