Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Tápiószentmárton

megállóhely
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

A megállóhely 2022 októberben.
2022.10.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.373678° E19.797366° | N47° 22' 25.24" E19° 47' 50.51"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Tápiószentmárton forgalmi kitérő a Budapest-Szolnok vonalon Nagykáta és Tápiószele állomások
között létesült Nagykátától 5,5, míg Tápiószelétől 6,9km távolságra. A forgalmi kitérőnek
két vágánya volt. Az I. volt a megelőző-, a II. pedig az átmenő fővágány. Mindkét váltója
helyszíni állítású volt. Szabványos állásuk az egyenes irány. Egy forgalmi szolgálattevő és
két váltókezelő teljesített itt szolgálatot egyszerre. Az 1. számú váltónál a 14-es számú
térközőrhelyet, mint forgalmi irodát építették meg, míg a 2-es számú váltónál váltóőri
szolgálati helyet létesítettek. Ez utóbbi ma is megtalálható. A forgalmi kitérő fedezésére
a váltóktól mindkét irányba 100-100 méterre elhelyezett egykarú alakjelzők és ezektől
fékúttávolságra elhelyezett előjelzők szolgáltak. A váltók és a jelzők között szerkezeti
függés nem volt, s kijárati jelzők sem voltak a szolgálati helyen. A szomszédos állomásokkal,
valamint a szolgálati helyek egymással telefonon tartották a kapcsolatot. Vonatelőzés esetén
a megelőzendő vonatot mindig az I. vágányra kellett bejáratni, illetve a vonatok egyidejű
bejárása szigorúan tiltott volt a végrehajtási utasításban. Mára az egykori forgalmi kitérőt
elbontották, az I. vágány helyén peron található. (A szöveget a MÁV Központi Irattár anyagai
alapján összeállította: Sándor Antal 2011 május.)

A megálló az 1947/1948. évi téli menetrendben még nem szerepel.

Szelvénykő 528




Képtár - Tápiószentmárton

A megállóban található őrház a vágányok felől nézve
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
A váróterem bódéja, a barbárok által megrongálva
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Pillantás Nagykáta felé a megálló peronjáról
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Pillantás Nagykáta felé a másik oldalról
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
A másik irányba, Tápiószele felé
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Szintén Tápiószele felé a másik oldali peronról
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Az egykor volt váltókezelői őrház
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
Jellegzetes padláslépcső az épület hátsó frontján.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
A kút közelebbről
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2008.04.
A megálló váróhelyiségét felújították.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.11.16.
Menetrendet és szemétgyűjtőt is kihelyeztek. Néha azért ki lehetne üríteni...
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.11.16.
Mára már nincs lakója az épületnek. Berendezési tárgyait a tűz oltása során az udvarra dobálták ki. A tetőzetet megbontotta a szél, s így ez az épület is az enyészeté lesz lassan.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.05.27.
Még egy olyan kép a szomorkás bakterházról, melyen "minden" látszik a déli oldalról
(Illetékesek: egy kis állagmegóvás....?)
Fotó: Neumann István
Dátum: 2011.07.15.

A megállóhely 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30456
2016.09.08 02:59.27
Göbölyjárás Tápiószentmárton település része. A megállóhely nem viselte ezt a nevet.

DiMajn
e-mail: adammhlk.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30455
2016.09.08 02:39.59
Egy darabig (sajnos nem emlékszem a pontos dátumra, de 2004-ben még biztos) Göbölyjárás néven futott.

HavocS
e-mail: havoccus.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25019
2012.10.09 15:34.53
Időközben teljes egészében elbontották az őrhelyet.

Adani
e-mail: sdaa.kukac.aaas.hu
elfogadott hozzászólás 24367
2012.07.03 09:37.46
Mindkét peronra épült egy esőbeálló épület, legközelebb ha erre járok megpróbálom a vonatból lefotózni, ugyebár itt elég lassan cammog a vonat.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 21089
2011.05.28 19:55.55
Az egykori forgalmi kitérő helyszínrajza. Forrás: MÁV Központi Irattár.

juke
e-mail: jukeriors.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 20791
2011.04.06 22:25.02
itt van hangos utastájékoztatás?

Marci55
e-mail: Zsír.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 2222
2008.01.13 12:36.26
Tápiószentmárton állomás Nagykáta felé

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Tápiószele

Tápiószecső

Torontálalmás

Trencsén-Alsóváros

Törökbálint