Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba (121, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Szentmártonkáta

megállóhely
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

A megállóhely 2022 októberben.
2022.10.18.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.432206° E19.679828° | N47° 25' 55.94" E19° 40' 47.38"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A megálló a település délnyugati szélén helyezkedik el. Középen fél- és fénysorompóval biztosított útátjáró osztja ketté. Váróterem és korlátozott időtartamú menetjegykiadás van. A peronok emelt szintűek, térkővel burkoltak. A biztonsági sáv a szokott vöröses színű. A Rákos-Újszász vonalat a MÁV építtette a Pest-Hatvan és a Hatvan-Szolnok vonalainak összekötésére. Építését az 1880. évi XXXVIII. tc. alapján rendelték el, legfőbb célja az Osztrák Államvasút Társaság tulajdonában lévő Budapest-Cegléd vonal elkerülése volt. Az elsőrendű állami vonal kiépítése egy vágányra történt, de a pálya nyomvonalát két vágány építésére kellett kijelölni. A vonalat 1882. március 12-én adták át a forgalomnak. A második vágány építését 1907-ben kezdték el, s 1911-ben fejezték be. Ezzel Budapest és Szolnok között két útirányon is lehetővé vált a vonatok közlekedése. A II. világháború után a forgalom mihamarabbi megindítása érdekében egyes részeken a második vágányt elbontották, s az így nyert anyagból állították helyre a megrongálódott állomási és vonali szakaszokat.
A második vágány hiányzó részeit 1970-71 között fektették le ismét. A vasútvonal villamosítása 1973 szeptemberében kezdődött meg. A korszerűsítéséhez az Európai Beruházási Bank (EIB) nyújtott hitelt mintegy 60 millió Euró összegben. A beruházás 2005-ben kezdődött, első ütemben a Tápiószecső-Nagykáta szakasz bal vágánya épül át, a második ütemben pedig az állomásköz jobb vágánya és a megállóhely is. 2008. december 11-én adták át a Tápiószecső és Nagykáta közötti felújított vonalszakaszt. A munkálatok összköltsége 4,5 milliárd Forint volt. (képek és szöveg: Sándor Antal)


Szelvénykő 418




Képtár - Szentmártonkáta

1-ső vágány, peron vége.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2009.08.26.
Pillantás Nagykáta felé.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2009.08.26.
Pillantás Tápiószecső felé.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2009.08.26.
2-dik vágány,peron vége.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2009.08.26.
A megálló épülete a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
A megálló épületének utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Infrastruktúra I. Egy mobil WC és egy nyilvános telefon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Infrastruktúra II. Esőbeálló és a gombamód szaporodó szabvány szemeteskosár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Infrastruktúra III. Várótermi részlet a pénztárablakkal.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Bejárat a váróterembe. Balra a szolgálati helyiség ajtaja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
A megállót az átjáró osztja ketté.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Egy lebetonozott terület a megálló épülete mellett. Kitűnő P+R parkoló lehetne.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Budapestről érkezve ezen a peronon szállhatunk le a vonatról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Míg Szolnok felől érkezve ezen.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.03.14.
Kerékpártároló a felvételi épület mögött.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2010.11.17.
Új buszmegálló az épület mögött.
Fotó: Srajber Károly
Dátum: 2010.11.17.
Az elbontott épületrész helye.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2012.03.03.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Elkészült az új felvételi épület. A jegyárusítás még mindig a konténerben történik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
Az utcafronton kerékpártároló és érdekes módon virágok helyett vadkender található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.
A mellékhelyiségek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.08.24.

Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.09.24.
A megállóhely 2022 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2022.10.18.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23258
2012.03.03 18:41.11
Az épületet teljesen elbontották.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 23257
2012.03.03 18:39.25
A váróterem és a forgalmi szolgálat ideiglenesen ebben a konténerben kapott helyet.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 22735
2011.12.31 18:42.20
A 120a vonalon Rákoshegy és Újszász között felújítják a vasútállomásokat. A kép látványterv. Forrás: http://www.skyscrapercity.com

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22485
2011.11.15 22:45.40
Megjelent egy kép arról, hogy miként néz majd ki az új kátai állomásépület. Igen zavarba ejtő, nem is tudok mit mondani

http://privatbankar.hu/ingatlan/atfogo-vasuti-ingatlan-rekonstrukciot-indit-a-mav-242094

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18646
2010.08.27 18:21.07
Szentmártonkáta
2010. 08. 23.

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10139
2009.02.19 22:26.45
Ez se jobb

cecilke
e-mail: cecilke.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 10138
2009.02.19 22:25.16
Csini, 2008. októbere

vasutas.tomi
e-mail: vasutas.tomi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3835
2008.04.18 19:41.12
2008. április 18-án a szentmártonkátai megállóhely

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szentlőrinc

Szentléránt

Szentmihályfa

Sztána

Strém