Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad

Budapest-Keleti (1, 150, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (150)
Kőbánya felső (273, 80)
Rákos (80)
Rákoshegy
Rákoskert
Ecser
Maglód
Maglódi Nyaraló
Gyömrő
Gyömrő-Tófürdő
Mende
Pusztaszentistván
Sülysáp
Szőlősnyaraló régi
Szőlősnyaraló
Magdolnatelep
Tápiószecső
Szentmártonkáta
Nagykáta
Tápiószentmárton
Farmos
Tápiószele
Tápiógyörgye
Pokoltanya
Újszász (82, 86)
Zagyvarékas (82, 86)
Abonyi út (82, 86)
Szolnok (100, 130, 145, 82, 86)
Szolnok-Alcsi régi (100)
Szajol (100, 130)
Tenyőszállás (130)
Tiszatenyő (130)
Pusztapó
Kétpó
Csugar
Mezőtúr (125, 974)
Nagylapos
Gyomai elágazás (127)
Gyoma (127)
Csárdaszállás
Mezőberény
Murony (129)
Mezőmegyer
Békéscsaba
Szabadkígyós (121)
Kétegyházi tanyák (121)
Kétegyháza (121, 953)
Országút
Bánhidymajor
Lőkösháza (492)
— országhatár —
Mácsa kitérő
Kürtös
Sofronya
Arad (710, 711, 715, 716, 720, 733)

121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)

128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Békéscsaba
Fényesi szőlők
Fényes
Bicere
Gyula-Jánoszug
Gyula (486)
Remete
Gyulai városerdő
József Szanatórium
Sarkadi Cukorgyár
Sarkad
Kötegyán (733a, 739)
Méhkerék
Sarkadkeresztúr
Nagygyanté
Okány
Vésztő (127, 420)
Mágori-majori rakodó (127)
Mágorpuszta (127)
Szeghalom (127, 484)
Füzesgyarmat-Téglagyár
Füzesgyarmatfürdő
Füzesgyarmat
Füzesgyarmat-Macskás
Kishagymás
Csillagtanya
Biharnagybajom
Sárrétudvari
Szerep
Hosszúhát
Ürmöshát
Álomzúg
Püspökladány-Vásártér
Püspökladány (100, 101)

135 Szeged-Békéscsaba

Szeged (136, 140, 790, 835)
Szeged-Rendező (140)
Szeged-Rókus
Baktó
Algyő
Sártó
Vajháti kendergyár
Vajhát
Kopáncs
Kishomok
Hódmezővásárhelyi Népkert (130)
Hódmezővásárhely (130)
Rárós
Csomorkány
Kútvölgy
Sóshalom
Kutasi puszta
Székkutas
Szőkehalom
Kakasszék
Pósahalom
Orosháza (125, 147, 424)
Monori tanyák
Orosházi tanyák
Csorvás
Csorvás alsó
Telekgerendás
Fürjes
Békéscsaba

420 Békéscsaba-Ludad-Vésztő

Békéscsaba
Békéscsaba Sztálin úti kitérő
Békéscsaba Kossuth tér
Békéscsaba villanytelep
Lőrinczy-kert
Városi kert
Borosgyán
Békési tanyák
Sebők kert
Békés (129)
Békés Széchenyi tér
Békés kikötő
Békés Köröspart
Ludad (420a, 420b)
Fehérhát
Kárászmajor
Kárászmegyer
Bélmegyer
Bélmegyeri tanyák
Vadasmajor
Vésztői tanyák
Vésztő külső
Vésztő vásártér
Vésztő piactér
Vésztő (127, 128)

422 Békéscsaba-Kaszaper-Békéssámson

Békéscsaba
Csaba alsó
Kenderföldek
Szabadkígyós GV
Szabadkígyós alsó
Józsefmajor
Újkígyós
Csabai tanyák
Csabaszabadi
Görbed
Klemimajor
Gábortelep
Csanádapáca
Magyarbánhegyesi út
Vilmamajor
Kaszaperi tanyák
Kaszaperpuszta felső
Kaszaper (424)
Érdülő
Tótkomlósi tanyák
Nyomási földek
Tótkomlós Templom tér
Tótkomlós vásártér
Melindai tanyák
Cserepesi tanyák
Csiki csárda
Belső Újtelep
Békéssámson




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Békéscsaba
(Csaba)*

állomás
120 Budapest-Szolnok- Békéscsaba-Lőkösháza-Arad
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged
128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány
135 Szeged-Békéscsaba
420 Békéscsaba-Ludad-Vésztő
422 Békéscsaba-Kaszaper-Békéssámson

A gyönyörűen felújított épület a vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
2016.12.29.


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.669743° E21.081495° | N46° 40' 11.07" E21° 4' 53.38"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A jelenlegi felvételi épület 1933-ra készült el, historizáló stílusban, Goszleth Béla tervei alapján. [1]
Tőle délre áll az eredeti, Tiszavidéki Vasút által emelt épület.

[1] MÁV Rt. Magyar vasúttörténet 5. kötet, Dr. Kubinszky Mihály A magyar vasút építészete a két világháború között

A fiatalabb épület története bővebben:
http://csabaihazak.blog.hu/2016/07/25/a_magyar_allamvasutak_felveteli_epulete

A TVV épületéről bővebben:
http://csabaihazak.blog.hu/2016/05/21/a_tiszavideki_vasut_allomasepulete

Autóbusz kapcsolat


Az állomást alábbi helyi járatok érintik (további információ: Körös Volán):
  • 2 SZABADSÁG TÉR-Haán L. u.-Petőfi u.-Petőfi liget-Kötöttárugyár-Autóbusz pu.-I. sz. téglagyár-Madách. u.-Tompa u.-Bacsányi u.-Rózsa u.-Tavasz u.-Franklin u.-Stromfeld u.-KIG Géptelep.-Üzletház.-Hirschmann. - Volán-telep - Csengeri u.-Kazinczy u.-Rákóczi u.-Békési út.-Szeberényi tér-SZABADSÁG TÉR
  • 3 3K 3V VARSÁGH B. u.-Ady E. u.-Patyolat V.-611.sz. szakm.int.-ANTSZ-Sportcsarnok-Kórház-MALOM TÉR-Körös Hotel-Szabadság tér-Haán L. u.-Petőfi u.-Petőfi liget-Kötöttárugyár-Autóbusz ltp.-I. sz. téglagyár-Madách u. Bem u.-Bercsényi u.-Tompa u.-Bacsányi u.-Rózsa u.-Tavasz u.-VERES P. u.
  • 5 AUTÓBUSZ PU.-Kötöttárugyár-Petőfi liget-Petőfi u.-Haán L.u.-Szabadság tér-Szeberényi tér-Békési út-Lenkey u.-Rövid u.-Áchim L. A. ltp.-Körösi u.-Áchim L. A. ltp.-Bútoripari szöv.-KIG üzemmérnökség-Mezőmegyer sportpálya-Mezőmegyer, Béke-MEZŐMEGYER
  • 8 LINAMAR - Volán-telep - Csengeri u.-Kazinczy u.-Kazinczy ltp.-Gépészeti SZKI-Kötöttárugyár.-Autóbusz pu.-Tulipán u.-Petőfi u.-Haán L. u.-Szabadság tér-Körös Hotel.-Kórház-Sportcsarnok-Iskolacentrum-9. sz. iskola-Degré u.-Egészségügyi gyermekotthon-Degré u.-ERDÉLYI SOR
  • 8A TESCO-Millenium ltp.-Kazinczy ltp.-Gépészeti SZKI-Kötöttárugyár-Autóbusz pu.-Tulipán u.-Petőfi u.-Haán L. u.-Szabadság tér-Körös hotel-Kórház-Sportcsarnok-Iskolacentrum-9.sz. iskola-Degré u.-Egészségügyi gyermekotthon-ERDÉLYI SOR



Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Csaba az 1886-os menetrendben ilyen néven találjuk

Mozdonyszobor 375.1025 gőzmozdony a felvételi épület utca felőli oldalán
Szelvénykő 854
Távirati hívójel (távírókód) C http://www.vpe.hu/takt/szh.php?id=100117910




Régi képek - Békéscsaba

Békéscsaba eredeti felvételi épülete, melyet még a Tiszavidék Vasút emelt egy korabeli képeslapon (küldő: Gyimesi Lajos)
 
küldő: Gyimesi Lajos
 
A vasútállomás 1910 körül (küldő: Ophoven Jenő)
 
Egy korabeli képeslapon Békéscsaba eredeti, Tiszavidéki Vasút által emelt felvételi épületét láthatjuk a vágányok felőli oldaláról.
 
Békéscsaba. Forrás: Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról. Gyökér István, Dr. Kubinszky Mihály, 1991 (Közdok)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba állomás utcafront felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Békéscsaba állomás város felőli képe régen. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Békéscsaba vasútállomás. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A felvételi épület egy régi, utánszinezett képeslapon. Forrás: http://www.bzf.hu/modellvasut/regiseg/0034.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba, pályaudvar. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Tevan Adolf kiadása Békéscsaba.
  Feltöltötte: Mózes József

1929. Békéscsaba Andrási út a kisvasút nyomvonalával.
  Feltöltötte: Mózes József

Békéscsaba. A felvételi épület utascsarnokának utcafronti képe. Forrás: vatera.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba felvételi épületének város felőli képe 1940-ben. Forrás: http://retronom.hu/index.php?q=node/15260
  Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba vasút utca 1911-ben. Forrás: http://egykor.hu/bekescsaba
  Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás,Tiszavidék Vasút által emelt felvételi épülete.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Békéscsaba GV állomás bejárata.
(Hegyi Zoltán, Orosháza)
  Feltöltötte: Kéri Péter

Békéscsaba felvételi épülete 1930-40-es évekből.
Forrás: www.antikfoto.hu
http://antikfoto.hu/e107_plugins/my_gallery/my_gallery.php?gallery=Gallery%2FTovabbi_galeria%2Fegyeb%2F
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Békéscsaba. A vasútállomás az 1944-es bombázás után.
  Forrás: http://bekes.archivportal.hu/
Feltöltötte: Sándor Antal

Forrás: http://postcards.arcanum.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1917.

Forrás: Orlai Petrics Soma Kulturális Központ Muzeális Gyűjteménye, Mezőberény.
  Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1927.

A kép bal szélén: az Alföldi Első Gazdasági Vasút felvételi épülete, mellette MÁV laktanya, mellette a Magyar kir. Posta épülete, amellett pedig a MÁV felvételi épület.
(Orlai Petrics Soma Kulturális Központ Muzeális Gyűjteménye, Mezőberény.)
  https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1927.


  Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal

Békéscsaba az új fordítókorong, háttérben az épülő fűtőház 1926-ban.
Fotó a Körös-Tisza-marosi Ármentesítő és Belvízlevezető Társulat albumából való. Szilágyi Róbert gyűjtése.
  https://www.facebook.com/groups/427006881371725/...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Békéscsaba

Szobormozdony 375 1025
Fotó: Tatai András
Dátum: 2006.10.21.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.

Fotó: Kovács Viktor
Dátum: 2007.06.
Bzmot 387
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.13.
V43 1202
Fotó: Antal Zoltán
Dátum: 2007.10.13.
Az őrhely Gyula felől érkezve.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
A vésztői ívben tálható sorompós őrház.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
A tekerő szerkezet.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
A kis lapostetős őrház mellett egy kút is van, sajnos nem használják.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
A szegedi ív után található sorompós őrház.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
Egy kép az őrházból.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
Az őrhelyről kezelt átjáró.
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.04.05.
Békéscsaba, gépészeti főnökség - "kerékcsere"
Fotó: Varga István
Dátum: 2009.05.25.
Vasutaslaktanya a békéscsabai állomás mögött, sajnos kissé elhanyagolt állapotban, pedig használatban van.
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
A békéscsabai állomás mögött lévő vasutaslaktanya táblája.
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
A békéscsabai vasutaslaktanya állomás felőli oldala. Szomorú hogy az ilyen régi épületeken az utólagosan felszerelt sárga gázcsöveket még csak meg sem próbálták elrejteni.
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
Békéscsabai vasútállomás a vágányok felől fotózva. A homlokzata is meglehetősen viharvert...
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
A békéscsabai állomás jobb oldala.
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
A békéscsabai vasútállomás főbejárata, a buszállomásról fotózva.
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.
Az állomás utca felőli bejárata
Fotó: Koska János
Dátum: 2011.04.09.

Fotó: Tóth Márton

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Utca-front
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Őrház Orosháza felől
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Vectron mozdony Békéscsabán
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.06.13.
A Vectron mozdony Békéscsbán
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.06.13.
Felvételi épület bejárati homlokzata naplementében
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.11.30.
Egy GySEV Szili. Mostanában nem ritka vendég a Viharsarokban.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.17.
Garádics az égbe. 58-as számú őrház a Csorvási úti felüljáró tövében.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.20.
Egykori Tisza Vidéki Vasút 58-as számú őrháza már bontás alatt áll. Fénykorában a Csorvási út sorompókezelő bakterháza volt.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.20.
In memoriam. Emlékül az 58-as számú őrháznak.
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.20.
178-as csörgő. Ritkán indul és érkezik a szegedi vonat az első vágány(ra/ról)
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.17.
Esti felvétel a felvételi épületről
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2014.03.13.
Egy állomásból kettő - keresztül fűrészelés mesterfokon. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
Utcafront. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
Szépen halad a felújítás. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
A vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
Az épület középső része. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
A leválasztott épületrész. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
Békéscsaba
Dátum: 2005.06.
Békéscsaba
Dátum: 2005.
Békéscsaba
Dátum: 2005.06.

Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2017.07.27.
Szépülő felvételi épület. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
Épülő peronok. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
Az aluljáró zsaluzata. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
A felvételi épületben is készül az aluljáró. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
Az építkezést mindenütt a bontás előzi meg. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
A vágánytér szépen lassan elnyeri végső formáját. Fotó: Danyik Pál.
Dátum: 2014.12.31.
Az elmúlt 12 év alatt kívülről megszépült állomás épülete
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.05.
12 év alatt a belső is megszépült
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.05.
Szegedi személyvonat
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.05.

Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.05.
375,1025. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.12.29.
A gyönyörűen felújított épület a vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2016.12.29.
630 152 Gigant halad a Gartnerrel Békéscsabán, előtérben a fűtőházakkal
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2019.05.12.


Képek a netről - Békéscsaba

150 éves a Szajol-Békéscsaba-Arad alkalmából Békéscsabán rendezett mozdonyparádéról Fodor József készített képes összeállítást, melyet a képre , vagy az alábbi linkre kattintva lehet megtekinteni:
Dátum: 2008.10.25.
http://fodorjozsef.jalbum.net/Mozdonyok/
[Tárolt változat]
Fotó: Orvos Pál.
Dátum: 2013.03.24.
https://img.index.hu/imgfrm/6/6/6/3/IMG_0014676663.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: Orvos Pál.
Dátum: 2014.02.11.
https://img.index.hu/imgfrm/6/6/6/7/IMG_0014676667.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: Orvos Pál.
Dátum: 2014.02.11.
https://img.index.hu/imgfrm/6/6/6/9/IMG_0014676669.jpg
[Tárolt változat]
Fotó: Orvos Pál.
Dátum: 2014.02.11.
https://img.index.hu/imgfrm/6/6/7/0/IMG_0014676670.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 31277
2017.12.23 19:26.10
Karácsonyfa az utascsarnokban.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 31276
2017.12.23 19:24.30
Békéscsaba, utcai homlokzat.

Marikamami
e-mail: winklerne.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31198
2017.10.21 20:02.22
2017. október 18-án 12 éves unokámmal a Békéscsaba állomásról 13 óra 19 perckor induló Békés IC vonattal indultunk a Keleti pályaudvarra, majd onnan tovább az ország másik végébe. Rossz információ miatt nem jó peronra mentünk. A már majdnem induló vonatnál a kalauzok észrevették kétségbeesett integetésemet, megvárták hogy átérjünk az aluljárón és felszálljunk a vonatra. Nagyon köszönöm, emberségből jeles!

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30574
2016.11.20 15:22.29
Békésnmegyei Közlöny, 1906. május 1.: "— A csabai állomás uj főnöke. Személy változás történik a csabai vasúti állomás tisztikarában. Caucig Nándor főellenőr állomásfőnök, a mindenki kedvelt „Stáci bácsija" ugyanis 43 évi, ebből 22 évet Csabán töltött, szolgálat után nyugalomba vonult. Az érdemes férfiú utódjául az üzletvezetőség Szemere Atilla ellenőrt, a hódmezővásárhelyi állomás főnökét tette meg, aki már legközelebb el is foglalja uj hivatalát." Egy későbbi lapszámból azt is megtudhatjuk, hogy "az érdemes férfiú munkás életének nyugalmas napjait Nagybecskereken lakó leányánál fogja eltölteni".

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30535
2016.11.06 15:34.20
1898. márc. 24-én ünnepelte Caucig Nándor csabai állomásfőnök 25 éves főnöki jubileumát. Beosztottai egy remek kivitelű ezüst szivartartó készlettel lepték meg, melynek gazdagon lakkozott lapján ez olvasható: Czauczig Nándornak 1873-1898.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30397
2016.08.17 11:39.35
Állomási WC - cikk...
Békés Megyei Hírlap, 1986. január 4.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 30321
2016.07.10 19:26.41
UTCA FELŐLI HOMLOKZAT.

husonyiczagabor
e-mail: husonyicza.perkupa.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29939
2016.01.08 14:54.11
Békéscsabán az 1920-as években MÁV főmérnökként teljesített szolgálatot GURIZATTI FERENC.A fiát 1959-ben MÁV alkalmazottként szintén Csabán találjuk/Ő valószínűleg 1956-ban Berentén volt állomásfőnök/Él-e még valaki a családból?Ki tud róluk valamit ? Minden információt köszönettel veszek.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25472
2012.12.06 22:21.57
Békéscsaba 1918 - ig csak Csaba volt.
Egyébként mintha jövőre indulna a felújítás...

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22944
2012.01.27 13:01.19
A békéscsabai állomás a második világháború utolsó napjaiban:

A békéscsabai állomást több apró és egy jelentős angol légicsapás érte, ez utóbbi 1944. szeptember 21-én. Az állomás a bombázás alatt súlyos károkat szenvedett, kivétel nélkül az összes vágány használhatatlanná vált, a pályaudvaron 520 megsérült vasúti kocsit számoltak össze. Jelentős volt az állomás környékén található lakásállomány pusztulása is.

A szovjetek október 6-án a reggeli órákban érték el Békéscsabát, a déli órákra harc nélkül el is foglalták a várost és annak állomását. A szovjetek szinte azonnal hozzáláttak ahhoz, hogy legalább néhány vágányt használhatóvá tegyenek, hiszen a Vörös Hadseregnek a további nyugati irányú támadáshoz hadtápvonalakra volt szüksége. 1945. november 1-jén már a Luftwaffe mért csapást az állomásra, ám az okozott károk nem voltak a kora őszi angol támadással összemérhetőek. Az állomási infrastruktúra helyreállítása 1945 júniusára fejeződött be. Nagyjából 1945 nyarára sikerült eltakarítani vagy kijavítani a kocsironcsokat. Az állomás áramellátását sokáig nem sikerült megoldani, végül 1945 májusában a szovjet állomásparancsnok üzletet kötött a szomszédos téglagyárral: a vasút napi fél vagon szenet ad a téglagyár újraindításához, cserébe a téglagyár a házi erőművében megtermelt áramból ellátja az állomást is.

Még ezen a nyáron a csabai állomásról 250 vagonnyi téglát és cserepet indított útnak a magyarországi városok újjáépítéséhez.

Forrás: G. Vass István: Békéscsaba a felszabadulástól a fordulat évéig. (In: Tanulmányok Békéscsaba történetéből, 1970; Békéscsaba; pp. 349-384)

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18666
2010.08.28 22:51.40
Valaki tudja, hogy miért ürítettek ki több butikot a békéscsabai vasútállomás várótermében? (Újságos, több ajándékbolt stb.)

Ez már a felújítás előjele?

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18657
2010.08.27 18:43.55
M41 2115 Békéscsabán.
2010. 08. 25.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 16620
2010.04.01 16:46.07
Képes beszámolóm az IHO-ról:
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2144:csabaitotokestarsaik&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

AKGV
e-mail: akgv2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15544
2010.01.23 15:40.06
A város felőli oldalon működik a neon állomásnév-felirat!

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14160
2009.10.27 21:22.53
Szerelőcsarnok és előtte a már békéscsabai állományba tartozó egykori miskolci Szili.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14159
2009.10.27 21:20.06
Gurítódomb és kicsi épülete. Ismeretlen okokból az ajtó le van szedve és belülről a falnak van támasztva. Látszólag használaton kívül van.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14158
2009.10.27 21:17.39
Hangulatos kis épület az állomás épületétől nem messze. Eredeti funkciójáról sajnos nem tudok semmit, de látszólag használaton kívül van viszonylag jó állapotban.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14157
2009.10.27 21:14.44
Békéscsaba felvételi épületének elég leromlott állapotú homlokzata.

Norbert1073
e-mail: v43-1073.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14156
2009.10.27 21:12.56
Békéscsaba felvételi épületének vágányok felőli homlokzata. Rá férne egy alapos felújítás már.

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 13974
2009.10.13 22:16.41
"Mozdonybemutatóval és vonatozással is várják a szervezők azokat a lelkes vasútbarátokat, érdeklődőket, akik ellátogatnak az idén ötödik alkalommal megrendezett Nemzetközi Vasútmodell és Vasúttörténeti Kiállításra. Az eseményt október 14-én, 16 órakor nyitják meg.

A Vasutasok Országos Közművelődési Egyesülete, a Kandó Kálmán Vasútmodellező Szakkör és a Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány az idén is megrendezi vasúttörténeti és vasútmodell-kiállítását a VOKE Vasutas Művelődési Házban, ahol vasútmodellek, működő terepasztalok, vasúttörténeti dokumentumok és gyermekrajzok várják a látogatókat. A szerdai megnyitón részt vesz Szentes Bíró Ferenc, a MÁV Zrt. területi kommunikációs vezetője, valamint Maczkó István, a művelődési ház igazgatója. A kiállítás október 15-től 18-ig, reggel tíz és este hat óra között látogatható.

Kapcsolódó programként a MÁV Zrt. közreműködésével a békéscsabai vasútállomás vámudvarán mozdonybemutatót és vonatozást rendeznek október 17-én 10-16 óráig. Vasúti dolgozók segítségével és felügyelete mellett lehetőség nyílik a kiállított vontatójárművek megtekintésére, az igazi vasútbarátok pedig kivonatozhatnak a gépészeti telephelyre is, az óránként induló „sétavonattal“, a gyerekeket pedig kézihajtányozással várják.

Vasutas Művelődési Ház
Békéscsaba, Andrássy út 79-81.
06-66/322-240
www.bcsvmh.hu"

Forrás:
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1102:vasutmodellek-es-vasuttoertenet-bekescsaban&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Ki jön? Én ott leszek a nagyvasúti bulin...

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10859
2009.04.05 15:22.34
egyet értek olcsóbbb lenne a mini felüljáró és muronyba elég lesz 2 vágány, de ha vissza tér a forgalom békésig akk se kell nincs annyi utas akinek aszt kéne építeni + nem is jár ott annyi vonat

AirManiac
e-mail: nincs.kukac.nemadommeg.hu
elfogadott hozzászólás 10778
2009.03.28 15:24.17
Elképzelhetőnek tartom amit mondasz. Ahogy lemegyünk a vasút bejáratánál jobbra van egy ajtós dolog. Nemtudom, hogy megszűnt bolt-e vagy mi más.
Amúgy az aluljáróban működik még a kamera?
Mezőberénybe vesse már fel valaki a mini felüljárót. Sokkal olcsóbb lenne. Gyomára kell az aluljáró de berénybe vagy Muronyba...minek?

Akibard
e-mail: drabikadam.kukac.vasutbaratzrt.hu
elfogadott hozzászólás 10730
2009.03.25 11:15.02
Az állomás a felüljáróról nézve

Akibard
e-mail: drabikadam.kukac.vasutbaratzrt.hu
elfogadott hozzászólás 10729
2009.03.25 11:14.08
Utca felőli homlokzat

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10689
2009.03.22 19:19.13
Hát igaz,h berénybe egy kis felüljró kéne, de itt gyomán már nagyon benne vannak az építésbe, mert az alauljrót nem soká betonozzák az oldalfalait minegyik oszlop az áthidalókkal együtt fel van állítva + peronoldalakat is kezdik állítani de a régi talpfákból s sínekből építettek 2 vgányt régi vltókkal

Adani
e-mail: asas.kukac.aas.hu
elfogadott hozzászólás 10513
2009.03.13 16:30.42
A félkész aluljáró ha jól tudom a buszos aluljáró lépcsője után van ( ami a vasútállomás főbejáratánál van). Lemész a lépcsőn és jobbra kezdődik valahol. Valamennyi földet kitermeltek ott, mikor épült, h ha majd lesz vasúti aluljáró össze lehessen nyitni a kettőt.
Azt nem tudom, h akkor miért nem épült meg a vasúti. Lehet, h tervezték, de elfogyott a pénz, de lehet, h egyáltalán nem tervezték akkor csak a lehetőségre készültek fel. Nem tudom meddig van készen a vasút felé, de elkezdték valameddig.

AirManiac
e-mail: nincs.kukac.nemakarom.hu
elfogadott hozzászólás 10509
2009.03.13 12:47.53
Várom már azt a felújítást:D És hol az a bizonyos félkész aluljáró? Én csak azt hallottam, hogy tervezték amikor épült a buszos...
Muronyba nem kell ekkora állomás, simán lehetne távvezérelt szerintem. Mezőberénybe nem lenn olcsóbb egy mini felüljáró?

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10011
2009.02.16 21:39.24
nem fog ki menni jaminba az aluljró sak ha van annyi pénzük de az hossz lenne nagyon

Adani
e-mail: saa.kukac.asas.hu
elfogadott hozzászólás 9991
2009.02.16 11:14.55
Szerintem az közelebb áll a valósághoz, h távkezelt állomás lesz és majd Békéscsabáról vezérlik. A 129-esnek meg lesz egy váltója. Tiszatenyőn most még kézzel dobálják a váltókat, de elvileg ha megérkezik az új bizt. ber oda akkor Szajolból fogják kezelni. Kétpót és Nagylapost meg Mezőtúrról kezelik. Csárda is távkzelt lesz valszeg Gyoma fogja kezelni. Mezőberényt nem tudom, de lehet, h ott is ez lesz. Igaz Mezőberénybe ha minden igaz aluljáró is fog épülni, mert az EU ragaszkodik hozzá, a forgalom amúgy nem indokolja hiszen mivel a város szélén van a túloldalra csak az megy át, aki a vonatra akar felszállni. és csak két peron van. Olyan nagy forgalom sincs, h indokolt legyen. Békéscsabán Gyomán és Mezőtúron viszont kell.

Békéscsabán tuti lesz és ha minden igaz össze is kötik a buszossal, állítólag mikor a buszos épült akkor elkezdték a vasút felé építeni az aluljárót, de nem fejezték be viszont félkészen ott van az. Felmerült, h legyen az aluljárónak Jamina felé is kijárata, de ez tuti nem valósul meg, mert a teljes rendező alatt át kéne fúrni. Marad a Repülőhíd ( mondjuk nem ártana felújítani).

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9987
2009.02.15 21:47.03
figyelj én elhiszem lehet,hogy újra fog indulni a forgalom, de nem nagyon hiszem mert akkor nem szűnt volna meg a békésre menő vonal én is szeretném ha nem szűnne megde eszt hallottam, am remélem,h itt gyomán hamar készen lesznek, mert jó lenne és csabán is kezdenék az építkezést, csak az majd másfél év lesz mert az aluljárót, a nagy oszlopokat, aszt a sok villany vezetéket meg az állomás épületet felújítani meg még a sok váltót is megcsinálni(am tettem fel képeket kétpóról és szajolról majd nézzétek meg)

Adani
e-mail: asasas.kukac.asasa.hu
elfogadott hozzászólás 9960
2009.02.14 15:43.14
Szerintem Csárdaszállás és Murony olyan lesz mint Kétpó lesz egy egyszerű vágánykapcsolás. De nem is biztos, h megszűnnek mint állomások, hiszen eddig is megszűnhettek volna. Pusztapó és Csugar megszűnt, de ott azért volt a felújítás előttig állomás, mert egyvágányú pálya volt és kellett keresztezési hely. Nagylaposra szintén ezért volt szükség, kétvágányú pályán már nem kell, elég egy vágánykapcsolat mint Kétpónál. Csárdaszállásnál pedig már régóta megvan a kétvágányú pálya. Muronynál meg ugye ott a kiágazó békési vonal igaz most szünetel rajta a forgalom, de elvileg még újraindulhat, vagyis Muronynak is maradnia kell.

laci
e-mail: jacika.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 9959
2009.02.14 13:41.31
nyugi mert majd el fognak jutni a felújítással csabára, mert itt nálunk gyomán már megkezdték ásni az aluljárót sok gép dolgozik és már a kábel tartó oszlopok is fel vannak álítva majd nem mindenhol gyomán, és majd szeptember 26 körül akarják átadni a mezőtúr-gyoma venalaszakaszt, következő felújítás neve gyoma-békéscsba lesz és és ha ott is végeznek akkkor már csbab állomás lesz a soros a felújításban(am csárdaszállás és murony megállóhelyként fognak üzemelni hallottam)

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 8637
2008.12.30 17:02.04
03, (a Fűtőháznál)

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 8636
2008.12.30 16:57.47
02

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 8635
2008.12.30 16:52.15
Íme néhány saját kép 2008. őszéről: 01

Domján György
e-mail: domjan.kukac.bp-erdo.hu
elfogadott hozzászólás 8214
2008.12.06 13:21.42
A mostani felvételi épülettől, - azzal teljesen összeépítve -, Lőkösháza felé, az eredeti tiszavidéki-vasúti felvételi épület is megvan, csak lapostetős formában.

Deák Csaba
e-mail: deak.csaba8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8021
2008.11.22 21:23.16
Személyvonatot állítanak be Békéscsaba 4. vágányára

Deák Csaba
e-mail: deak.csaba8.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8018
2008.11.22 21:16.14
V43-1204-os psz. mozdony Békéscsabán

Adamik Ádám
e-mail: adamik.adam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7213
2008.10.14 19:07.50
Ezeket mind jó tudni, de mire ideér a fejlesztés, addigra már megszűnik a Máv. Sajnos még csak Mezútúrnál van a felújítás, utána van még:

-Nagylapos
- Gyoma
- Csárdaszállás
- Mezőberény
- Murony

Kérem, újítsák már fel, mert valami borzadály az állomás, a város és a vasútvonal szégyenfoltja...

Adani
e-mail: ssa.kukac.asas.hu
elfogadott hozzászólás 6038
2008.08.22 17:06.16
Ha egyszer vmikor ideér a vasútfejlesztés tuti lesz, mert az EU által nagyrészbne finanaszírozott projekt része és ők előírják ,h szigerperonos állomásokon kell aluljáró. Épült Szajolon és Tiszatenyőn is, sőt Cegléden és Abonyon is. Mezőtúron és Gyomán is lesz, Mezőtúrt most kezdték szétszedni. Mezőbeérnyben is leszá llítólag pedig pont ott nincs szükség rá három vágányból kettő vonatfogadó, az állomás mögött nincs semmi.

Békéscsabán a tervek szerint épül a Franklin utcán a mostani teljes sorompós átjáróhoz ( oda kell is, mert ott lehetetlenség átjutni) meg az állomáson és egybe lesz nyitva a meglévő buszos aluljáróval. Volt róla szó, h Jamina felé is lesz kijárata, de ezt nem tartom valószínűnek mert sokat kéne fúrni miatta mellesleg ott a meglévő repülőhíd csak kicsit gatyába kell rázni.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 6034
2008.08.22 08:56.27
Kirsztián!
Én nem hiszem,hogy lesz aluljáró! Az állomás mögötti autóbusz p.u.-on is már régóta van, mégse használja senki.

szabop
e-mail: szabop.kukac.index.hu
elfogadott hozzászólás 5334
2008.07.16 12:55.44
2007-03-25

Szabó Krisztián
e-mail: pepepupu.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 3800
2008.04.16 18:00.32
Ne aggódjatok, jövőre elkezdik felújítani a 120-as vonal felújítása keretében. Aluljáró lesz és gyönyörűállomásépület, valamint a vídia udvarnál aluljáró a kocsiknak.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 3525
2008.03.30 14:45.56
A forgalommal csak az baj, hogy a Körös Volán járatai nem mindig illeszkednek a vasúti mentrendhez. Vagy túl korán érkeznek, vagy éppen lekésik a vonatot!

Adamik Ádám
e-mail: adamik.adam.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 2656
2008.02.06 20:12.31
A Békéscsabai állomást fel kéne már újítani, elég rossz állapotban van! ( Látom, mivel ott lakok, és minden nap elmegyek előtte!)

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2093
2008.01.01 15:20.34
Ráférne már egy alapos felújítás.A vakollaton lászik,hogy nagyon régen építették.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bakonybánk

Bajmok

Bakonygyirót

Bakonyszentlászló

Bakonypéterd