Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


140 Cegléd-Szeged

Cegléd (100, 945)
Ceglédi szállások
Nyársapát
Nagykőrös
Fekete
Katonatelep
Kecskemét (142, 146, 152)
Kecskemét-Parasztfőiskola
Kiskunfélegyházi út
Városföld
Kunszállás
Kiskunfélegyháza
Selymes
Petőfiszállás
Petőfiszállási tanyák
Csengele
Kisteleki szőlők
Kistelek
Kapitányság
Balástya
Őszeszék
Vilmaszállás
Szatymaz
Jánosszállás
Szegedi halastó
Kiskundorozsma
Szeged-Rendező (135)
Szeged (135, 136, 790, 835)

145 Szolnok-Kiskunfélegyháza

Szolnok (100, 120, 130, 82, 86)
Piroska
Tószeg
Tiszavárkony
Tiszajenő-Vezseny
Tiszajenő alsó
Óbög
Újbög
Tiszakécske
Kerekdomb
Lakitelek (146)
Árpádszállás (146)
Tőserdő
Tiszaalpár felső
Tiszaalpár
Tiszaalpár alsó
Borsihalom
Kismindszenti út
Vargatanya
Petőfiváros
Kiskunfélegyháza

147 Kiskunfélegyháza- Orosháza

Kiskunfélegyháza
Városi park
Csongrádi úti tanyák
Gátér
Kiskunfélegyházi határút
Kettőshalom
Kónyaszék
Csongrád alsó
Csongrád
Tiszahídfő
Várfok
Hékéd (130)
Szentes (130)
Kántorhalom
Lapistó
Dónát
Kórógy
Pusztatemplom
Csemetekert
Fábiánsebestyén (948)
Mikeccsárda
Almáskert
Újváros
Gádoros
Jurenák-major
Justhmajor
Eötvös major
Szentetornya
Gyopárosi szőlők
Gyopárosfürdő
Bonum
Orosháza (125, 135, 424)

155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza

Kiskunhalas (150, 154)
Halasi tanyák
Harkakötöny
Tajó
Konyhadűlő
Kiskunmajsa
Ötfa
Jászszentlászló
Ilonaszállás
Galambos
Kővágóér
Halesz
Kiskunfélegyháza




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kiskunfélegyháza

állomás
140 Cegléd-Szeged
145 Szolnok-Kiskunfélegyháza
147 Kiskunfélegyháza- Orosháza
155 Kiskunhalas- Kiskunfélegyháza

2009.11.29.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.707068° E19.834302° | N46° 42' 25.44" E19° 50' 3.48"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A mai felvételi épület 1934-ben épült Heimann Nándor építész tervei alapján.

Szelvénykő 579
Szelvénykő 0 Kiskunfélegyháza (0) – Csongrád (249) (Mesekönyv III. 2009, 2. mód. [2010] szerint)
KÖFI- központ . Hozzá tartozik:Városföld,Galambos,Jászszentlászló,Kiskunmajsa,Harkakötöny
Vasúti műemlék

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Kiskunfélegyháza

Kiskunfélegyháza 1930-as évek. Forrás: Képek a régi magyar vasutakról és vonatokról. Gyökér István, Dr. Kubinszky Mihály, 1991 (Közdok)
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kiskunfélegyháza régi állomásépülete. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kiskunfélegyháza állomás új felvételi épülete egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kiskunfélegyháza új állomása látható egy régi képeslapon. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A régi állomásépület, a korabeli képeslapon.
  Feltöltötte: Vásárhelyi Dániel

Kiskunfélegyháza állomás régi épülete a Kossuth utca felől. Forrás: "Dr. Horváth Ferenc, Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal" (vasúthistória könyvek)
  Feltöltötte: Kis János

Forrás: "Dr. Horváth Ferenc, Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal" (vasúthistória könyvek)

A képek minőségéért elnézést kérek, de remélem azért kivehető belőlük a lényeg!
  Feltöltötte: Kis János

Kiskunfélegyháza, 1943. Forrás: http://www.bedo.hu/kepek/adat/kepeslap/64/0551.jpg
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az új üzemi épület építése.

Forrás: "Dr. Horváth Ferenc, Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal" (vasúthistória könyvek)
  Feltöltötte: Kis János

Kiskunfélegyháza. Forrás: profila.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kiskunfélegyháza vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=509160
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Kiskunfélegyháza. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Kiskunfélegyháza. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Valahol a neten találtam, egyik kedvenc képem.. F
  Feltöltötte: Kis János

A második kedvenc képem, szintén a neten találtam.
  Feltöltötte: Kis János



Képtár - Kiskunfélegyháza

A felvételi épület szemből. fotó: Gargya Tamás
Az épület teljes tömegében. fotó: Gargya Tamás
Forgalmi iroda az emeleten. fotó: Gargya Tamás
Viamont-Floyd gépmenet jár be a hatodik vágányra. Rőfi Ákos felvétele
A forgalmi iroda belülről (balra: utastájékoztató gép, középen: SZIR számítógép, jobbra: KÖFE, egészen jobbra: Integra-Siemens Domino 55 tipusú állomási vágányutas bizber.) Gargya Tamás felvétele
Rola halad Petőfiszállás felé a harmadik vágányon. Rőfi Ákos felvétele
Rola halad Városföld felé a harmadik vágányon. Rőfi Ákos felvétele
fotó: Gargya Tamás
Dátum: 2006.12.
fotó: Gargya Tamás
Dátum: 2006.12.
A páratlan végen lévő váltóállító
Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.

Fotó: Balla László
Dátum: 2007.08.19.
Kiskunfélegyháza 2009 nyarán. Forrás: hampage.hu
Dátum: 2009.07.05.

Fotó: Kerkai Szilvia
Dátum: 2012.04.22.

Fotó: Kerkai Szilvia
Dátum: 2012.04.22.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2009.11.29.
Esti fénykép a felvételi épületről
Fotó: Tatai András
Dátum: 2009.02.03.

Fotó: Kis János
Dátum: 2014.05.14.

Fotó: Kis János
Dátum: 2014.05.14.
Vonatok az állomáson. A Szöcske egy szegedi személyvonaot vitt.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2014.08.20.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.05.08.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.05.08.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tibi
e-mail: hegedustibi82.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25097
2012.10.18. 20:31.59
Nagy forgalmú állomás,sokat szálltam itt át,a pénztárosok nagyon kedvesek!

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24658
2012.08.07. 10:41.14
Részlet a most készülő kormányrendeletből, amely több vasúti épület mellett a félegyházi vasútállomást is műemlékké nyilvánítja:

31. §
(1) Műemlékké nyilvánítom a Kiskunfélegyháza (Bács-Kiskun megye), belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlanon álló vasútállomás felvételi épületét.
(2) Műemléki környezetnek a belterület 4728/7 helyrajzi számú ingatlan fennmaradó részét, valamint a 4/2, 4727 és 4728/20 helyrajzi számú ingatlanokat jelölöm ki.
(3) Az örökségvédelmi bírság megállapításának alapjául szolgáló érték szempontjából a műemléket I. kategóriába sorolom.
(4) A védetté nyilvánítás célja a kiskunfélegyházi vasútállomás 1931 és 1936 között Heimann Nándor tervei alapján emelt modern és art deco stílusú felvételi épülete építészeti, képző- és iparművészeti értékeinek megőrzése.

Magyarnaba
e-mail: magyarnaba.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 23920
2012.05.06. 14:03.02
Az ember néha érdekes dolgokra akad. A vasútállomás büféje már a háború előtt egy tekerőszerkezettel kinyitható napernyőt épített a peronon a vendégek számára. A büfé (étterem?) azóta már jobblétre szenderült, de a muzeális értékű napernyőnyitó szerkezet a mai napig ott látható a perontető lábához rögzítve.

Ha valakit érdekel, akkor az állomási peron Kecskemét felé eső oldalán találhatja e árnyékolás-technikatörténeti emléket, amelyet a Korányi és Frölich redőnygyár készített.

Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22729
2011.12.30. 18:27.14
A kiskunfélegyházi állomás férfi wc-jét nagyon szépen felújították! Most a nőin a sor! Bízzunk benne hogy a mélyen tisztelt "látogatók" nem teszik tönkre egyéb falfirkákkal és az ülőkéket sem törik le! Most már nem az állomás szégyene és reméljük, sokáig ilyen szép és tiszta marad! Köszönjük az illetékeseknek a felújítást! :-)

Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21353
2011.07.19. 22:45.06
Egyik ismerősöm mesélte, hogy régen, (talán az ötvenes vagy hatvanas években lehetett) történt egy vonatbaleset Félegyházán is. Állítólag egy tehervonat ment volna Kiskunhalasra, de a váltó rossz irányba állt és a teher összeütközött egy a Szegedről érkező gyorsvonattal. Valaki tudna erről bővebb információt? Pontosan mi és mikor történhetett? Előre is köszönöm!

Zotya00
e-mail: totyo94.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20583
2011.03.05. 15:00.51
Köszönöm a segítséget!

turoczylaszlo
e-mail: turoczyl.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20574
2011.03.05. 13:38.47
Kiskunfélegyháza az 1943-as Menetrendfüggelék Zárt táblázatai szerint "fő vízállomás" volt két tartányban 180 m3-nyi vízzel. Feltétlenűl kellett lennie vízdaruknak!

Zotya00
e-mail: totyo94.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20568
2011.03.04. 13:54.36
Kiskunfélegyháza állomáson a gőzösüzem idejében voltak vízdaruk telepítve?

Ailton
e-mail: ailtoncommentar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20178
2011.01.31. 00:28.00
1897. évi XIII. törvénycikk
a szolnok-kiskun-félegyházi helyi érdekü vasutnak engedélyezéséről
1. § A ministerium ezennel felhatalmaztatik, hogy a m. kir. államvasutak Szolnok állomásából kiinduló és a m. kir. államvasutak Kiskun-Félegyház állomásáig vezető helyi érdekü gőzmozdonyu vasutvonalnak megépitésére és üzletére az 1880. évi XXXI. és az 1888:IV. törvénycikkekben foglalt feltételek alatt az engedélyt kiadhassa.
2. § A kereskedelemügyi minister az 1-ső §-ban emlitett vonal engedélyezésének megtörténtéről az 1880. évi XXXI. törvénycikk 1-ső §-a értelmében az országgyülésnek jelentést teend.
3. § Jelen törvény az országos törvénytárban való megjelenése napján életbe lép s végrehajtásával a kereskedelemügyi és a pénzügyminister bizatik meg.


pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18893
2010.09.13. 16:54.37
Borovszky Samu, Magyarország vármegyéi, Pest–Pilis-Solt-Kiskun monográfia

"...a Czegléd—kiskunfélegyházai szakasz 1853. szeptember 3-án nyílt meg..."

giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17747
2010.06.18. 17:43.11
Pénztárak.

giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17532
2010.06.02. 17:10.54
„Kiskunfélegyházán az 1860-as évektől növekedett meg lényegesen a vasúti, személyi és teherforgalom, ezért szükségessé vált egy új állomásépület kialakítása. Bódi Elek, Eng Károly és Mayláth József mérnökök dolgoztak a terveken, s bár 1932-ben már átadták, teljesen csak 1936-ban készült el. A funkciójának tökéletesen megfelelő, leegyszerűsített formákat felmutató, tágas, levegős csarnokot magába foglaló épület az ország legmodernebb vasútállomása volt. Peronja szép, míves vasszerkezet volt, sajnos az 1970-es években lebontották”.
Forrás: Kiskunfélegyháza helyismereti könyve

deák andrásné
e-mail: tecaa35.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16709
2010.04.07. 14:59.28
Én nagyon sokat utaztam félegyházára Kunszállásról.Még az1950,es években. Most Tatán lakom közel 60 éve.Most kezdtem számitó gépezni és nagyon boldog vagyok, hogy rátaláltam a félegyházi állomásra.Sok szépet fel idéz bennem

Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10782
2009.03.28. 19:02.11
Nagyon szép állomás, bár ráférne a felújítás, különösen a wc-re ami az állomás szégyene. Úgy tudom mikor épült a 30-as években, ez volt az ország legmodernebb állomása. Én itt dolgozom de sajnos az a tapasztalatom hogy hagyják lepusztulni. Megszünt az étterem, a poggyász, az információ és a büfék. Szerencsére azóta egy büfé újra működik.

Kovacs_Gabor_Matyas
e-mail: tower86.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9974
2009.02.14. 20:47.27
Bzmot 240 Félegyházán- 2008. november 22.-én.

Giovanni
e-mail: giovanni21.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9426
2009.01.28. 09:53.37
Flirt az első vágányon

xhnc
e-mail: xhnc.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3953
2008.04.25. 22:58.45
AZ ÁLLOMÁS ESTE (2007.03.06.)

Komi
e-mail: komi55.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 1290
2007.09.15. 07:40.39
NEKEM az ország legszebb vasútállomása a félegyházi, mert én itt születtem, és itt is élek!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Kiskundorozsma

Kiskapud

Kiskunhalas

Kiskunlacháza

Kiskunmajsa