Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2017.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Hortobágyi Halastó    2Kuvik, tegnapelőtt 13:25.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe a gőzmozdonyos világból; a vonat Gyökérkút és H-Halastó között fut éppen.
 
Sándoros    2Kuvik, tegnapelőtt 13:21.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe Sándorosról.
 
Sándoros    2Kuvik, tegnapelőtt 13:20.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe Sándorosról.
 
Aranyosmarót megálló    harczymarczy, 2017.04.22 21:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megjöttek a szlovák kollégák :)
Veľmi pekne ďakujeme.
 
Sátoraljaújhely gyártelep    harczymarczy, 2017.04.22 21:34.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrendi adatokra, ill. a névtáblákból származó nevekre vonatkoztatva még egy dolog: a megszállt és visszacsatolt Kárpátalján, valamint Trianon előtt Horvátország egyes állomásain szintén kétnyelvű volt a felirat. Itt az idegen vagy vegyes kódú nevekre az vonatkozna, mint minden más névre:
1943-as menetrendben pl. Hajasd Voloszjánká (így, latin betűvel) szerepel, ugyanakkor viszont az állomásnévtáblán biztos, hogy cirill betűs felirat volt a magyar mellett (az uzsoki kapcsán ott a film!). Kérdés, pontosan milyen nyelven - vélhetően ruszinul, de hogy akkoriban azt a nyelvet milyen norma szerint írták, nem tudom pontosan.
 
Bratislava cintorín    harczymarczy, 2017.04.21 17:53.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar fordításban Pozsony temető.
 
Dunaszerdahely    harczymarczy, 2017.04.21 17:51.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://ujszo.com/online/kozelet/2017/04/21/lelepleztek-a-magyar-vasuti-tablat-dunaszerdahelyen

 
Sátoraljaújhely gyártelep    harczymarczy, 2017.04.21 17:37.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vadonatújonnan kitett magyar névtábla: Újhely.
Forrás: http://ujszo.com/online/kozelet/2017/04/04/kint-az-elso-magyar-vasuti-tabla

Javaslat a névkáosz egységesítésére:
- ha egy állomásnak valaha szerepelt egy magyar neve menetrendben, akkor az időben utolsó (pl. 1944 vagy 1918) mehet címsorban szereplő névnek (ez eddig is így volt) + az összes többi, valaha menetrendben szerepelt magyar vagy idegen név lehetőleg időrendben, alnévként, zárójelben.
- ha ilyen nincs, akkor a címsorba mehet a jelenlegi hivatalos idegen név + alnévként az esetleges többi korábbi (idegen) név, lehetőleg időrendben, zárójelben.
Ettől függetlenül felveendő alnévként, zárójel nélkül minden olyan magyar név, ami megfelelő forrással (pl. hiteles fotó) dokumentálhatóan szerepel vagy valaha szerepelt az állomás kétnyelvű tábláján (Románia, (Cseh-)Szlovákia).
Ha egyik sincs és nem is volt, akkor az esetleges fordításból származó nevet szögletes zárójelek között tüntessétek fel. Az egyes városrészek magyar nevét is forrásoltam, ahol azok léteztek és utána tudtam nézni (pl. Bratislava-Janíkov dvor = Pozsony-Újmajor).
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 22:07.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budova bývalej zastávky Zlaté Moravce mesto existuje dodnes (pohľad smerom na Moravce). Zlaté Moravce, 14. 4. 2007, © Ing. Marko Engler http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&sort=&page=1
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 22:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&page=2
http://vlaky.net/servis/trat.asp?id=27
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 21:55.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C68&right-layers=osm%2C112&bbox=2047957.592423373%2C6170939.8455830375%2C2050171.877586509%2C6173158.908060442
 
Északi rendező pályaudvar    cd196, 2017.04.20 00:36.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,Re: Attila-vonal
HozzászólásSzerző: csart » 2009.05.07. 21:16
Tényleg lebontották :o ...
Magyarország a végtelen emberi butaság hazája, ilyen gyalázatos cselekedet nem tudom kinek juthatott eszébe. ki az az állat akinek ez egyáltalán eszébe jutott? Kit zavart az a három híd a város határában ahol a kutya se jár?
gyanús , hogy van egy "Mit rombolhatnánk még le EU-s pénzen minisztérium".
Egyébként az M0-ás egy jó részét is ennek a projektnek köszönhetjük , mivel a vasúti töltés megépült egy 5 km-es szakaszon és a nyomvonal pont erre került rá, mivel itt valószínúleg nem kellett kisajátítani a területet. Ez volt a hála...´´ Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
A kép forrása: http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
 
Északi rendező pályaudvar    cd196, 2017.04.20 00:28.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,Az északi pályaudvar egy szép terv maradt, melyből kevés valósult meg. Budpest déli, keleti és nyugati pályaudvara mellett egy északit is terveztek megépíteni, ezt azonban keresztülhúzta a történelem. A Monarchia szétesett és Magyarországtól elcsatolták az ismert részeket. A pályaudvar megépítése pedig immár belügyből nemzetközi üggyé vált a vesztes háború után, mikor is Csehszlovákia tiltakozott ennek befejezése ellen, mivel ebben a fenyegető magyar agressziót vélték felfedezni. Nevezetesen a pályaudvar ténye azt a gyanút keltette északi szomszédainkban, hogy ezt felvonulási célból építjük egy támadó háborúra felkészülve. A pályaudvar építése le is került a napirendről, sikeresen megtorpedózták azt északi szomszédaink. Az addig elkészült építményeket pedig úgy hagyták, így a hidakat is.
Bunkerman´´
,,gy korabeli térképrészletet tudok mutatni a vágányokról, ami a semmibe vezet, jól látható, hogy a hidak ekor már megvoltak, a vágányok viszont nem értek el odáig, de egyértelmű, hogy arra mentek volna tovább.´´
Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
 
Északi rendező pályaudvar    cd196, 2017.04.20 00:25.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
,,A Szilas-pataknál az egykori Északi pályaudvar számára készült vasúti hídon és töltésen gyalogsági állásrendszer maradványai találhatóak, mely körkörösen védte hídfőszerűen a hidakat. A hidaktól nem messze a Szilas-patak árterétől nem messze pedig kis betonbunkerek láncoalta található, melyet vélhetőelg gyalogási állások is összekötöttek (a légifelvételek alapján).´´ Forrás:
http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
 
Budapest-Kikötő    cd196, 2017.04.20 00:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erről van itt szó? http://falanszter.blog.hu/2010/11/27/europa_legnagyobb_vigalmi_negyede_volt_a_lagymanyosi_konstantinapoly
 
Biatorbágy régi    JasonX, 2017.04.19 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi úton (is):
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/04/14/2017_04_08_viadukt_es_hetvenkedes
 
Fertőújlak    Főnök, 2017.04.17 20:43.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen, ezt az állomást is az én főnökségem alatt szüntették meg teljesen (selejtezés, bezárás, féksaruk eltávolítása, ÁVU. törlés).

 
Balatonlelle felső    Koncz Attila, 2017.04.16 16:38.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horváth József balatonlellei esperes-plébános 1943-ban írt Balatonlelle története című könyvében egy mondat erejéig említi az állomást, illetve akkor még megállóhelyet:
"1930-ban épült a Felső Lellei vasuti megálló."
 
Balatonboglár felső    Koncz Attila, 2017.04.16 16:18.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Horváth József balatonlellei esperes-plébános az 1943-ban megjelent Balatonlelle története című könyvében ezt írja a megállóhelyről:
"1928-ban Boglár felsőmegálló épült újjá 5.500 pengős költséggel. Ezt a megállót 1904-ben a lellei villatulajdonosok a saját költségükön építtették. 1904 - 1928-ig Lelle alsómegálló volt a neve."
 
Kengyel    QQriQ, 2017.04.16 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Több kisvasút is volt arrafelé, a környező majorok bekötésére.
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=2258293.78217139%2C5949046.13829259%2C2277861.6614123955%2C5960282.3814505115
Pár képet és infót találhatsz az index fórum "kunsági dízel" topikjában Kengyel szóra keresve:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166155&go=77231897&p=1#77231897
 
Mesztegnyő    Train Station, 2017.04.15 16:45.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Immáron Marcali kiszolgálása Somogyszob felől történik,miután helyre állították a Mesztegnyő-Böhönye szakaszt.
A 30-as vonal felújítása miatt Marcali teherforgalom nélkül maradt volna.De a MÁV inkább kipucolta a korábban használhatatlan szakaszt. Azóta több tonna áru mozog a vonalon.
A nyári menetrend alatt ismét a Balaton felől jönnek majd a marcali vonatok.
 
Tiszaföldvár    Nervus, 2017.04.15 15:25.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csendélet az állomáson egy napsütötte napon.
 
Kengyel    Nervus, 2017.04.15 15:24.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép a kengyeli állomásról, felújítás előtt. Szeretnék segítséget kérni tőletek. Állítólag régen itt kisvasút is üzemelt. Valaki információt tudna adni erről, hogy mettől meddig közlekedett? Köszönöm előre is a válaszokat!
 
Újtikos    samyadler, 2017.04.13 00:14.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újtikos felvételi épülete
2017.04.12.
 
Csörögi szőlők    siofok35, 2017.04.12 20:09.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A III. katonai felmérés térképe (1941) szerint Csörögi szőlők megállóhely Csörögtől 600 méterre Vác felé volt, a peron a vasút és az út között lehetett. Azonos néven ma is működik itt egy buszmegálló.
A megálló helyére érve először észrevettem, hogy a töltés ki van szélesítve, igaz, az úttal ellentétes oldalon. Azonban ez nem peron nyoma, hanem az Aszód-Vác vasút 1950-51-es építésekor kétvágányúra elkészített töltés. Így rájöttem, hogy mivel a megálló hamarabb megszűnt, minthogy a töltést átépítették volna, így a megállónak mára semmi nyoma nem maradt.
 
Munkács    raps, 2017.04.12 18:45.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tűnik, a railwayz.info-ról jönnek az elnevezések. Valóban Munkács ukránul Mukacseve. Ungvár ukrán neve Uzshorod. Az orosz elnevezések az egykori Szovjetúnióból maradtak itt.
 
Чоп-Перевалочная База    harczymarczy, 2017.04.12 17:25.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csap átrakó. A név orosz és nem ukrán, az ukránban ugyanis alanyesetben azt az alakot használják, amit az orosz nyelvtanokban rövid alaknak hívnának: Перевалочна. Egy mai ukrán menetrendben biztosan így, я nélkül szerepel.
 
Munkács    harczymarczy, 2017.04.11 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ukránul Мукачеве lenne, o-val a végén orosz. Ezzel együtt ott sokan beszélnek oroszul és nem ukránul, így szovjet név a használatban fennmaradhatott, ahogy vélhetően az állomás homlokzatán is (a kép tanúsága szerint 2014-ben még ott volt). Az ukrán vasút térképén ukránul szerepel. Kérdés, hogy a nyomtatott ukrán menetrendben hogyan, mert azt még nem láttam közelről. (Ismertem olyan embert, aki ott született, magyar származása és neve ellenére orosz iskolába járt és csak oroszul tudott (és a tannyelv egyik napról a másikra ukránra váltott...), és amikor átkerült Magyarországra, akkor tanult meg magyarul, igaz, akkor tökéletesen.)
 
Мукачево-Перевалочная База    harczymarczy, 2017.04.11 12:20.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyarul Munkács átrakó. A jelenleg fő helyen szereplő állomásnév orosz és nem ukrán, ukránul Мукачеве-Перевалочна База lenne. Úgy néz ki, a kép forrásául szolgáló oldal is eredendően orosz és nem ukrán, ill. vegyes nyelvű.
 
Tata    Joxy, 2017.04.10 19:41.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.
Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő