Zalaszentiván régi
andras1, 2025.02.14 23:04.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonalbejárás a deltavágány építési munkálatainak kezdete előtt: https://www.youtube.com/watch?v=4ybHF42ihHU Itt is jól látszik az elbontott állomásépület helye.
|
|
Nagyhát
siofok35, 2025.01.30 12:56.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2024 decemberére az épületet elbontották.
|
|
Zalaszentiván régi
andras1, 2025.01.29 23:49.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet a deltavágány építése miatt több más épülettel együtt 2024-ben elbontották.
|
|
Stájerlakanina
G_tor, 2025.01.26 11:49.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megmentenék a magyar világ legrégebbi hegyi vasútját (Forrás: Krónikaonline.ro → https://kronikaonline.ro/erdelyi-hirek/a-magyar-vilag-legregebbi-hegyi-vasutja)
"Az Oravica–Anina hegyi vasút Európa első hegyi vasútjai közé tartozik, az akkori Magyarország, valamint a mai Románia első hegyi vasútja volt. A nehéz terep különleges műszaki megoldásokat követelt, akárcsak az akkortájt megépített híres Semmering vasút."
|
|
|
Nagybánya régi
G_tor, 2025.01.22 10:18.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagybánya 1896 május 06.
Forrás: https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?locale=hu_HU
|
|
|
Szilágysomlyó régi
cd196, 2025.01.21 13:25.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
régi képen: https://www.facebook.com/100067404755108/posts/pfbid0kTjuJtxMaD7mc7pEDcXYpdgYS3NuckpMQUponSz4EuFVTjwbaC8n7TUE7uBpRvsXl/?app=fbl
|
|
Érsemjén
siofok35, 2025.01.05 12:56.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti megállója is volt az Érsemjénhez tartozó Barantónak
Az Érsemjénhez tartozó Barantónak egykoron vasúti megállója volt a Csiha-birtokkal szemben. Mint tudjuk, itt látta meg a napvilágot 1929. szeptember 17-én Csiha Kálmán, Csiha Sándor és Szilágyi Erzsébet második gyermekeként. A vasúti őr Kiss János volt. Ennek az óriási tanyavilágnak szüksége is volt erre a megállóra, mivel Feketefalu, Barantó tanyái, messze estek Érsemjén vagy Mihályfalva állomásától.
Az érsemjéni születésű Csiha Kálmánnak, az Erdélyi Református Egyházkerület egykori püspökének a Harangszó az elsüllyedt világból című könyvében megerősíti, hogy Barantónak vasúti megállója volt, azt írja "a kalauz így kiáltott a Debrecenből jövő személyvonaton: Barantóhegy! Megállóhely!"
Kovács Rozália helytörténész
|
|
Pinkamindszent
fcs, 2024.12.31 08:14.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1923-as térkép alapján Pinkamindszent Mo-hoz tartozott.
Térkép itt: https://hu.museum-digital.org/object/817266?navlang=hu
|
|
|
Létavértes
JasonX, 2024.12.29 09:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Létavértes-Debrecen - 10 évvel később:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2024/12/25/2024_06_27_10_eves_jubileum_letavertes-debrecen_a_107-es_ujrazva
|
|
Rákosliget
fcs, 2024.12.21 21:54.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori felvételi épület a vasútvonal felújítást követően biztosító berendezés funkciót ellátó épületként, átépítve, felújtva.
Fotó: Faltusz Csaba, 2021.07.15
|
|
|
Som-Nagyberény
G_tor, 2024.12.10 16:59.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkészült a peronmagasítás. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168496296&t=9144354
|
|
|
Pinkamindszent
cd196, 2024.12.10 11:37.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon Pinkamindszent állomása 1923-ig Vierburgenlandhoz vagy Magyarországhoz tartozott? Sajna nem találtam még olyan felbontású térképet, amiről el tudnám dönteni.
|
|
Rőtfalva
cd196, 2024.12.10 11:24.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a szolgálati helyet a trianoni béke Magyarországnak hagyta – csak az 1923-as népszavazással került Vierburgenlandhoz.
|
|
Bánréve
RZoltan, 2024.12.03 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bánréve állomás és fűtőház 1900-1930 között megtalált vasutas nevek.
|
|
|
Felsőlövő
cd196, 2024.11.26 13:04.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://unterirdisch.de/index.php?threads/ehemalige-pinkatalbahn-im-burgenland.14529/
|
|
Oberwart Einkaufszentrum
cd196, 2024.11.26 13:01.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.eisenbahnatlas.net/at/burgenland/?id=baza&poz=23053
|
|
Felsőőr
cd196, 2024.11.26 12:49.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alakjelzős.
Wo gibt es in Österreich überhaupt noch ein Form-Hauptsignal?
Traiskirchen Aspangbahn, Tattendorf, Oberwart, Feistritz, Grünburg.
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/8079706225464330/
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 11:02.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/groups/693147207453639/posts/ein-bild-vermutlich-aus-rum%C3%A4nien-dampflok-214-der-cfr-undatiertes-dia-vermutlich/7973059776128976/
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 10:44.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://web.archive.org/web/20241108094320/https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.4710
|
|
|
Alsótatárlaka
cd196, 2024.11.08 10:38.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://i.imgur.com/BR76aRCh.jpg
https://i.imgur.com/zBn9HTYh.jpg
https://forum.peundemerg.ro/index.php?PHPSESSID=deh1e8b93rkerqphf3ibqk4em0&msg=230757
https://www.researchgate.net/figure/Ta-rta-ria-location-of-the-excavations-Fig-1-Vina-settlement-at-Ta-rta-ria_fig1_268870707
|
|
|
Maroshegy
Adani12345, 2024.11.05 16:02.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rozsály volt még ilyen, ami inkább Zajtán volt, sőt a zajtaiak ott szálltak fel a vonatra, mert közelebb volt a központhoz.
|
|
Tompa
Adani12345, 2024.11.05 08:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet elbontották
|
|
Maroshegy
2Kuvik, 2024.11.04 05:17.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Adani!
A példáidat kiegészíteném: Csór-Nádasdladány: mindkét falutól állati messze, a Sárrét közepén. Ohat-Pusztakócs: nincs település a közelben, csak egykori tanyák, ez ráadásul csomópont és komoly állomás. Vereb: na ez is szinte közelebb volt Lovasberényhez mint Verebhez.
Viszont egykor az élet része volt 1-2 órát sétálni, hogy a vasútra eljussanak.
Én ezekhez a nevekhez nem biztos hogy nyúlnék, mert (nekem legalábbis) kifejezetten érdekes ellamentálni egy-egy ilyen névadás eredetén.
Üdv:
Gergő
|
|
Maroshegy
Adani12345, 2024.10.29 08:17.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes módon itt iskerült átneveztertni a megállót, de a valóban egtévesztő vagy értelmetlen neveknél miért nem? Jósvafő-Aggtelek, mindkét településtől több mint 10 km-re van. Olaszliszka-Tolcsva Vámosújfaluban van. Inárcs-Kakucs, kakucshoz semmi köze fényévekre van, haosnlóan mint Balatonakali-Dörgicse
Na meg most épül át a 150-es vonal és olyan apróságra nem jut a sok ezer csilliárdból, amit oda beleölnek, hogy talán az Apajon lévő Dömsöd állomás nevét meg kéne változtatni.
|
|
Bagod
bravo88, 2024.10.23 18:37.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1913. október 8.-án átadott Zalaegerszeg-Zalalövői vasútvonal Alsóbagodi állomásépülete.
A felvétel 1920 körül készült. Az épület emeletén kétszobás szolgálati lakás volt.
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2024.10.21 10:30.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_%C3%89szaki_Vas%C3%BAt
|
|
Kosna
cd196, 2024.10.20 14:21.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.google.hu/search?q=Kosna+1941
|
|
Kosna
cd196, 2024.10.20 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://fortepan.hu/hu/photos/?q=Kosna
|
|
Nagybánya Zrinyi Ilona-tér
cd196, 2024.10.09 13:23.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/35680/view/?bbox=3441%2C-4751%2C5172%2C-2932
|
|
Felsőlövő
cd196, 2024.10.07 14:01.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://youtu.be/_9ms6kmTTmk?t=816
https://eisenbahn-museumsfahrzeuge.de/index.php/oesterreich/staatsbahnfahrzeuge-at/dampflokomotiven/baureihe-93/93-1422
|
|