Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2018.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Szentlászló    Tádé, ma 11:01.20   Válasz írása
1965 10.29.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/144071?r=1&c=1984994.744271:5803289.651264:5

 
Diószeg    harczymarczy, 2018.11.14 23:41.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Németdiószeg - az 1943-as menetrendben ezen a néven szerepel.
Forrás: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/61_o78.jpg
 
Мінеральне    paca, 2018.11.14 10:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A település magyar neve Tiszaásvány, az ukránul használt név is Тисаашвань.
 
Szabadka    zoppos, 2018.11.13 17:17.08   Válasz írása
Nem is vitatom, hogy miről szól ez a honlap, csak egyszerűen reagáltam a gyorscsigavonat hozzászólásához.
 
Szabadka    cd196, 2018.11.13 15:19.42   Válasz írása
Így van, ezek üzemelő vagy megszűnt vasútvonalak szolgálati helyei. Nem településnévtár, se nem autóbuszok, a vasúton vonatok közlekednek, de azoknak sincs itt adatlapja. http://vasutallomasok.hu/info.php
 
Szarvas    cd196, 2018.11.13 15:16.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Így van, a szocreálban nem építettek dobozépületeket, hanem erősen archaizáló és eklektikus stílus volt. https://vs.hu/magazin/osszes/cikizte-mar-a-szocrealt-rosszul-tette-1213
 
Városmajor    cd196, 2018.11.13 15:08.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.fortepan.hu/?view=owner&lang=hu&name=Heinzely+B%C3%A9la&img=129168
 
Szabadka    QQriQ, 2018.11.13 13:03.14   Válasz írása
Ezen az oldalon vasútvonalak szerepelnek, nem a rajtuk közlekedő vonatok.
 
Tornyosnémeti    JuliusSzabo, 2018.11.12 20:16.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 20. másodpercnél volt a megálló, a 3. sz. főút kereszteződés előtt - ha jól emlékszem 1962-ben szűnt meg
 
Gasthaus Pia    barkoricsi, 2018.11.08 18:20.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kemping ma is létezik, a Felsőlövőre vezető út és a vasút között terül el, gondolom ott lehetett a megálló.
Gasthaus Pia megálló továbbra is kérdéses számomra, a fotó alapján a térképen megjelölt helyszín közelében ma is hasonló a táj, de mintha a pálya ott vasaljas lenne.
Két hét múlva megyek arra újra, megpróbálok kutakodni még.
 
Szarvas    dr.Osváth István, 2018.11.07 20:54.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen,pontosabb a szocmodern kifejezés,de sokat nem változtat a dolgon. Az Ön által említett állomásokat egyébként újjá k e l l e t t építeni, mivel azokat a II. világháborúban az angolszász-amerikai légierő lebombázta. Szoc reálban,mert az 50.-es 60.-as években az volt.
Szarvason viszont 1979.-ban lebontották az állomást (hogy miért biztosan megvolt az indoka, nem nagyon kellett akkor ennek megalapozottnak lennie) aztán amit építettek helyette - legalábbis nekem - olyan, mint amilyennek írtam.
 
Szabadka    zoppos, 2018.11.07 18:22.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves cd196. Olvasd végig gyorscsigavonat hozzászólását. Szerinte a honlapon szerepelő a Szabadka-Újvidék járat nincs, holott van. Zenta felé szerinte egy orosz motorvonat megy, valójában három pár járat van Szabadka és Zenta között. Ezeket próbáltam leírni. Most érthetőbb?
 
Oberwart Lokalbahn    Capras Dávid, 2018.11.07 16:09.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Im Moor https://mapcarta.com/29197318

https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_18_8_N_16_12_52_E
http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=47.302363&lon=16.214651&z=17&m=b
A fénykép alapján szerintem a pálya nyugati oldalán, az útátjárótól északra volt a peron.
 
Doborján-Lakfalva    Capras Dávid, 2018.11.07 15:50.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016 júliusában a következőt írtam:
Pár észrevétel, osztrák forrás és kutatásom alapján hiányzó lapok:
Sopron--Kőszegi HÉV:
20,1-nél Unterfrauenheid [eltér a lentiektől, C.D.] megszűnt mh.
Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat.

A Wikipédián is szerepel, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Burgenlandbahn_(%C3%96sterreich)
18,959 Raiding-Lackendorf 270 m ü. A.
20,114 Unterfrauenhaid
21,735 B 62 (2 × 18,0 + 1 × 23,5 m)
22,362 Lackenbach 300 m ü. A.

A vonalat üzemeltető drezinások prospektusában:
http://web.archive.org/web/20180830200734/www.draisinentour.at/userfiles/downloads/folder/folder_draisinentour.pdf
Raiding-Lackendorf
1,2 km
Unterfrauenhaid
2,4 km
Lackenbach

Szerintem a logikus helyén volt, ami stimmel a fentiekkel is: https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_34_49_N_16_30_7_E
 
Stratená    cd196, 2018.11.07 15:42.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem hiszem, se szintben, se távolságban nincs megfelelő helyen. Ez a vonal a harmincas években épült. Mindenesetre köszi.
 
Oberwart Einkaufszentrum    Capras Dávid, 2018.11.07 15:22.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2007-esben is szerepel a kódja.

Szerepel ebben a tanulmányban az ábrán, mint felújítandó, meglevő pálya: http://web.archive.org/web/20181107140625/https://www.b-mobil.info/fileadmin/user_upload/Projekte/GrenzBahn/Grenzbahn_Endbericht_HU.pdf

Meg ebben a Wikipédia-klónban: http://deacademic.com/dic.nsf/dewiki/1111211
mert valóban, a szócikk 2013-as verziójában vonathosszabbítást terveztek Großpetersdorfig (Nagyszentmihály), ezzel a köztes megállóval: https://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Pinkatalbahn&oldid=117953905
 
Oberwart Einkaufszentrum    Capras Dávid, 2018.11.07 14:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016. júliusában küldtem be a környéken talált helyeket, amik nem szerepeltek az oldalon. Ekkor ezt írtam:
Szombathely--Pinkafői HÉV:
921 Szombathely--Pinkafő:
40,2 Oberwart Einkaufszentrum mh.

Emlékeim szerint is, de vélhetően az Eisenbahnatlas Österreichből származott az adat. A Wikipédián is szerepel, a térképvázlaton is, bár sajnos forrás nélkül.
https://de.wikipedia.org/wiki/Pinkatalbahn

Érdekesebb, hogy szerepel a DB 640. Ausgabe 2005 ÖBB. Verzeichis der Betriebsstellencodes dokumentumban is (a 2013-asban már nem, de nem is az ÖBB kezeli az ide vonatkozó vonalszakaszt):
Betriebsstelle | Code
Oberwart Einkaufszentrum Hst | Obw H1
Kérdés, hogy abban szerepel-e terv, vagy csak tuti üzemelő?
 
Gasthaus Pia    Capras Dávid, 2018.11.07 14:05.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. itt lehetett: https://tools.wmflabs.org/geohack//geohack.php?params=47_20_19_N_16_13_14_E
A kép forrása: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=209815542480429&set=a.206464579482192&type=3&permPage=1
ASz eredeti képadatok:
Christian Schuller
Követem · 2012. augusztus 3. ·
Bin schon da – itt: Gasthaus Pia.
 
Oberwart Lokalbahn    Capras Dávid, 2018.11.07 13:52.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Im Moor fényképen, szerencsére a 2016-os felfedezése óta még nem tüntették el.
https://www.facebook.com/frowos/photos/a.238134369620507/238137612953516/?type=3&permPage=1

Az eredeti képaláírás:
Museumsbahn Oberwart - Oberschützen
Az oldal kedvelése · 2012. május 12. · ·
Na dann, an die Arbeit – itt: bei Strecken km 1,8.Strecken km 1,8.
 
Oberwart Lokalbahn    Capras Dávid, 2018.11.07 13:48.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szmrk.-ben 1,86-nál: Im Moor http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
 
Oberwart Lokalbahn    Capras Dávid, 2018.11.07 13:47.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szmrk.-ben 0,76-nál: http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
 
Gasthaus Pia    Capras Dávid, 2018.11.07 13:44.48   Válasz írása
A táblán: Gasthaus Pia.
A szmrk.-ben 6,40-nél: Bad Tatzmannsdorf Campingplatz http://web.archive.org/web/20181107124106/http://iho.hu/img/vasut/1107/110729_fels%C5%91l%C3%B6v%C5%91/IMG_6447.JPG
 
Sal    cd196, 2018.11.07 13:18.40   Válasz írása
Szép találat! https://mapire.eu/en/synchron/hungary1941/hungary1941/?bbox=1811566.552908034%2C5912531.963395648%2C1812701.165046642%2C5913248.560535822&map-list=1&layers=osm%2C29&right-layers=here-aerial%2C29
 
Magdolnatelep    cd196, 2018.11.07 12:21.10   Válasz írása
Kiváló, épp a kép szélén! A vasút észak-északkeleti oldalán, az út észak-északnyugati oldalán volt.
 
Szépliget    cd196, 2018.11.07 12:13.21   Válasz írása
Esetleg valaki megnézhetné az 1901 nyárit, akinek van Flash a gépén ;) https://sites.google.com/site/ballalaszlo/menetrendek
 
Szabadbattyán    cd196, 2018.11.07 11:57.59   Válasz írása
Én „battyányi”-t sehol nem írtam, de valóban nem részleteztem: a név kiejtéséről beszélek.
 
Szőlősnyaraló régi    cd196, 2018.11.07 11:56.42   Válasz írása
Kiváló munka és hozzászólások, köszönjük.
 
Rákoskeresztúr    cd196, 2018.11.07 11:54.03   Válasz írása
Hát bakker, akkor ennyi volt. Meddig lakták? (Vajon milyen lyukat tudtak venni helyette?)
 
Szarvas    cd196, 2018.11.07 11:49.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület nem szocreál (mint Hatvan, Győr, Székesfehérvár, Debrecen), hanem szocmodern.
 
Szabadka    cd196, 2018.11.07 11:48.31   Válasz írása
– „Szabadka-Budapest menetrendet böngészve, feltűnt, hogy a honlapon még mindig szerepel a Szabadka-Újvidék járat”
– „Miért ne lenne Szabadka-Újvidék vonat?”
Fúbakker, itt most ki mit állít, melyik szó ki szerint mit jelent, és mit nem gondolt végig? :)
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő