Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 525 ] [ 526 ] [ 527 ] [ 528 ] [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] ...   Utolsó Következő

Bárdudvarnok    géza, 2009.12.23 14:37.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tábla most is megvan, csak az itt lévő átépítés utáni képek a település, nem pedig a vasút (kerékpárút) felől készültek.
 
Andráshida    Lennon15, 2009.12.23 12:51.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhelyen nincsen 4 vágány...
Ez állomás.

Hol is van ez pontosan? A falu szélén? A régi vágány meg bement a faluba, ugye? Nem tudom mi értelme volt ide áthelyezni az állomást.
 
Andráshida    dezso, 2009.12.23 09:13.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálattal tájékoztatom a Nagyérdeműt, hogy jegykiadás sem a wc-ben (merthogy nincs), sem a kis kék konténerben (merthogy abban meg az agregátor van ideiglenesen a vonalvillamosításig)sincs. Ugyanis ez egy megállóhely.
 
Fertőboz    balázs177, 2009.12.22 13:23.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1985.november 7.-én ennek az állomásnak a Sopron felőli bejárati jelzője közelében égett le a Gysev ABbmot 1 pályaszámú motorkocsija.
 
Márok    Train Station, 2009.12.22 11:14.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Márok H0-as méretben.Jól sikerült!
Apám készítette ajándékba.
 
Vönöck    Train Station, 2009.12.21 17:30.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Ganz mellékvonali motorkocsik egyik legsúlyosabb balesete történt itt.
1942 június 30-án a Gysev 226-os számú vonatát továbbító BCmot 16 két pótkocsival Celldömölkről Sopronba tartott.De Vönöck állomáson nem tudott megállni mert a féktömlöket nem kötötték össze.Amikor a motorvezető észlelte a hibát,az állomásépület előtt kiugrott.A vonat kirobogott az állomásról és a bejárati jelzőnél belecsapódott a Gysev 112-es számú gőzöse által továbbított vegyesvonatba.A balesetnek 6 áldozata ,119-en súlyosan vagy könnyebben sérültek meg.A motorvezetőt 2 év börtönre ítélték.
Forrás:Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik.
 
Csepreg    Train Station, 2009.12.21 17:19.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1965 május 5-én Bük és Csepreg állomások között, egy sorompó nélküli útátjáróban a 8933-as vonatot továbbító ABmot 368 motorkocsi a GA 52-59 rendszámú autóbusz oldalának ütközött.A busz az oldalára borult.A motorkocsi első tengelyével siklott és felszaldt a buszra.
Forrás: Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorvonatok és Pótkocsik.
 
Rábasömjén    Train Station, 2009.12.21 17:12.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970 március 10-én Rábasömjén és Sárvár között egy sorompó nélküli útátjáróban a 8922-es vonat összeütközött a sárvári Kossuth Temetőszövetkezett pótkocsis vontatójával.E miatt az ABmot 403-as motorkocsi két tengellyel siklott és a pályán keresztbe fordult,míg az ABmot 356 egy tengellyel siklott.A vonatba sorozott további 4 pótkocsi a pályán maradt.
Forrás: Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik c. könyvéből.
 
Terézhalom    Train Station, 2009.12.21 16:44.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kizárt hogy 2000-ben szűnt volna meg.
Volt egy 2000-es menetrendem és abban Terézhalom megállót nem jelzi.Óalmást igen ,de nem álltak már meg ott vonatok.
 
Szabadegyháza    Zénó, 2009.12.21 15:17.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem is az állomással magával van a baj, bár télen igencsak hűvös a váró. Baj inkább az elhelyezésésvel van. Kicsit kiesik a falutól. Rossz időben nem kellemes a séta. Üdv. Zénó
 
Pécs    Pezsman17, 2009.12.21 12:45.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm Endre!
Nagy kár értünk, rengeteg gyerekkori élményem fűződik hozzájuk. Sajnos a fejlődés nem látszik, mert általában ha leváltanak egy közlekedési eszközt, akkor azt egy újabbra szokták. Na a Bz viszont minden csak nem új...

Ez a kép az utolsó, amit pécsi MD-ről csináltam.
 
Pécsbánya-Rendező    Zoli, 2009.12.20 22:12.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://files.myopera.com/Goly%C3%B3/albums/1395181/Robban%C3%A1s.JPG

Mozdony robbanás az állomáson.
MTI archívum.
 
Bogdása    Train Station, 2009.12.20 21:18.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudtommal Bogdásán NINCS rakodás.Sellye után a 62-esen Drávafokon van rakodás.Itt régen volt.
Még kitérővágány is!
 
Terehegy    Train Station, 2009.12.20 21:04.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gondolom HÉV IV.osztályú épület volt.Csak át alakították.
 
Nagyigmánd-Bábolna    neodd, 2009.12.19 22:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utolsó nap...
 
Mór    neodd, 2009.12.19 22:44.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utolsó nap...
 
Görcsöny    SJG, 2009.12.19 21:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már a bezárás másnapján bontották a pályát Szava és Diósviszló között. Némely helyen azonos a közút a vasúti pályával. Halálra lett ítélve ez a gyönyörű vonal, pedig a vasutascsaládok és a piacozók sokáig megéltek itt békésen a főként mezőgazdaságban élőkkel.
 
Pécs    Endre, 2009.12.19 09:23.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves pezsman. Igen, tegnap az utolsó MD is eltávozott Pécsről, konkrétan a 011-es vezérlőt és szerelvényét a 3006-os motor vontatta új állomáshelyére, Debrecenbe. Velük tartott a 3002-es és a 3030-as motor is.
Mivel a 032-es vezérlő és szerelvénye már kb. két hete elment, természetesen szintén Debrecenbe, így Pécsett és környékén közel 40 év után már nem lehet MD motorvonattal utazni.
Az ott maradt, tudomásom szerint üzemképtelen gépek sorsa vélhetően selejtezés lesz.
 
Pécs    Train Station, 2009.12.19 09:16.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fórumon a kormózó dízelek topikban válaszolok erre!
 
Hernádszurdok    mami, 2009.12.19 08:08.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért csak a jelenlegi képek tekinthetők meg. Mielőtt a Rákóczi gyors ütközött a kamionnal, mely az épületet leamortizálta, arról a régi épületről szeretnék képet szerezni.
 
Eternitgyár    Oldalborda, 2009.12.19 08:04.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Feltehetően) Eternitgyár állomás a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub nyáron Veresegyházán kihelyezett plakátján.
 
Sopronkeresztúr    Oldalborda, 2009.12.19 07:20.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt nem tudtam, köszönöm... csak egy kicsit meglepődtem, mikor bevágták egy reggeli tehervonat végére. És minden nap ott van az állomáson?
 
Szany-Rábaszentandrás    Pista, 2009.12.19 00:11.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikulás vonat, 2009.12.07.
 
Pusztagyimót    alexejevics, 2009.12.18 23:50.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jól láttad/láttuk...
 
Sopronkeresztúr    Pista, 2009.12.18 22:43.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Oldalborda! Az állomáson az a "nosztalgiakocsi" állandóan ott van, ugyanis azt akasztják a 2016-os tolatós mögé ami Felsőlászló fele közlekedik. Pl.: http://www.flickr.com/photos/dpista/3984727004/
 
Pusztagyimót    Pista, 2009.12.18 21:09.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól láttam lebontották.
 
Bácsalmási tanyák    Mi (M&C), 2009.12.18 20:55.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bácsalmási tanyák megállóhely-et szerettük volna felkutatni, amikor is a Rudics állomásnál utoljára feltöltött képen látható töltést követve indultunk Mélykút felé.


Ugyanis "Bácsalmási tanyák vasúti megállóhely" néven mai napig is autóbuszmegálló a központtól 5,2km-re


a 4-ik kilométernél úgy gondoltuk az út melett haladó, innentől kiszéleseső töltésen lévő áteresz, a mai és a régi vonal között lévő ("vasúti jellegű") épületekkel -ahová persze elmentünk infót gyűjteni - lesz a helye a mh-nek
 
Bácsalmási tanyák    Mi (M&C), 2009.12.18 20:52.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A környéken "megszaporodtak" a vasúti tereptárgyak egyre inkább úgy gondoltuk jó helyen járunk...
 
Bácsalmási tanyák    Mi (M&C), 2009.12.18 20:50.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a töltés talán legnagyobb bizonyítéka minden feltételezésnek, hogy merre-hogyan-mikor ment a vasút:
39-es szelvény volt itt valaha
 
Bácsalmási tanyák    Mi (M&C), 2009.12.18 20:49.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a töltésen állva (pontosabban a 39-es szelvénykőn) a horizonton megjelent a várva várt vasút, az új iránnyal.
 
Előző Első    ... [ 525 ] [ 526 ] [ 527 ] [ 528 ] [ 529 ] [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] ...   Utolsó Következő