Bárdudvarnok
géza, 2009.12.23 14:37.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tábla most is megvan, csak az itt lévő átépítés utáni képek a település, nem pedig a vasút (kerékpárút) felől készültek.
|
|
Andráshida
Lennon15, 2009.12.23 12:51.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megállóhelyen nincsen 4 vágány...
Ez állomás.
Hol is van ez pontosan? A falu szélén? A régi vágány meg bement a faluba, ugye? Nem tudom mi értelme volt ide áthelyezni az állomást.
|
|
Andráshida
dezso, 2009.12.23 09:13.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnálattal tájékoztatom a Nagyérdeműt, hogy jegykiadás sem a wc-ben (merthogy nincs), sem a kis kék konténerben (merthogy abban meg az agregátor van ideiglenesen a vonalvillamosításig)sincs. Ugyanis ez egy megállóhely.
|
|
Fertőboz
balázs177, 2009.12.22 13:23.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1985.november 7.-én ennek az állomásnak a Sopron felőli bejárati jelzője közelében égett le a Gysev ABbmot 1 pályaszámú motorkocsija.
|
|
Márok
Train Station, 2009.12.22 11:14.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Márok H0-as méretben.Jól sikerült!
Apám készítette ajándékba.
|
|
|
Vönöck
Train Station, 2009.12.21 17:30.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Ganz mellékvonali motorkocsik egyik legsúlyosabb balesete történt itt.
1942 június 30-án a Gysev 226-os számú vonatát továbbító BCmot 16 két pótkocsival Celldömölkről Sopronba tartott.De Vönöck állomáson nem tudott megállni mert a féktömlöket nem kötötték össze.Amikor a motorvezető észlelte a hibát,az állomásépület előtt kiugrott.A vonat kirobogott az állomásról és a bejárati jelzőnél belecsapódott a Gysev 112-es számú gőzöse által továbbított vegyesvonatba.A balesetnek 6 áldozata ,119-en súlyosan vagy könnyebben sérültek meg.A motorvezetőt 2 év börtönre ítélték.
Forrás:Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik.
|
|
Csepreg
Train Station, 2009.12.21 17:19.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1965 május 5-én Bük és Csepreg állomások között, egy sorompó nélküli útátjáróban a 8933-as vonatot továbbító ABmot 368 motorkocsi a GA 52-59 rendszámú autóbusz oldalának ütközött.A busz az oldalára borult.A motorkocsi első tengelyével siklott és felszaldt a buszra.
Forrás: Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorvonatok és Pótkocsik.
|
|
Rábasömjén
Train Station, 2009.12.21 17:12.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1970 március 10-én Rábasömjén és Sárvár között egy sorompó nélküli útátjáróban a 8922-es vonat összeütközött a sárvári Kossuth Temetőszövetkezett pótkocsis vontatójával.E miatt az ABmot 403-as motorkocsi két tengellyel siklott és a pályán keresztbe fordult,míg az ABmot 356 egy tengellyel siklott.A vonatba sorozott további 4 pótkocsi a pályán maradt.
Forrás: Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik c. könyvéből.
|
|
Terézhalom
Train Station, 2009.12.21 16:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kizárt hogy 2000-ben szűnt volna meg.
Volt egy 2000-es menetrendem és abban Terézhalom megállót nem jelzi.Óalmást igen ,de nem álltak már meg ott vonatok.
|
|
Szabadegyháza
Zénó, 2009.12.21 15:17.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is az állomással magával van a baj, bár télen igencsak hűvös a váró. Baj inkább az elhelyezésésvel van. Kicsit kiesik a falutól. Rossz időben nem kellemes a séta. Üdv. Zénó
|
|
Pécs
Pezsman17, 2009.12.21 12:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm Endre!
Nagy kár értünk, rengeteg gyerekkori élményem fűződik hozzájuk. Sajnos a fejlődés nem látszik, mert általában ha leváltanak egy közlekedési eszközt, akkor azt egy újabbra szokták. Na a Bz viszont minden csak nem új...
Ez a kép az utolsó, amit pécsi MD-ről csináltam.
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
Zoli, 2009.12.20 22:12.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://files.myopera.com/Goly%C3%B3/albums/1395181/Robban%C3%A1s.JPG
Mozdony robbanás az állomáson.
MTI archívum.
|
|
Bogdása
Train Station, 2009.12.20 21:18.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudtommal Bogdásán NINCS rakodás.Sellye után a 62-esen Drávafokon van rakodás.Itt régen volt.
Még kitérővágány is!
|
|
Terehegy
Train Station, 2009.12.20 21:04.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gondolom HÉV IV.osztályú épület volt.Csak át alakították.
|
|
Nagyigmánd-Bábolna
neodd, 2009.12.19 22:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utolsó nap...
|
|
|
Mór
neodd, 2009.12.19 22:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Utolsó nap...
|
|
|
Görcsöny
SJG, 2009.12.19 21:02.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már a bezárás másnapján bontották a pályát Szava és Diósviszló között. Némely helyen azonos a közút a vasúti pályával. Halálra lett ítélve ez a gyönyörű vonal, pedig a vasutascsaládok és a piacozók sokáig megéltek itt békésen a főként mezőgazdaságban élőkkel.
|
|
Pécs
Endre, 2009.12.19 09:23.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves pezsman. Igen, tegnap az utolsó MD is eltávozott Pécsről, konkrétan a 011-es vezérlőt és szerelvényét a 3006-os motor vontatta új állomáshelyére, Debrecenbe. Velük tartott a 3002-es és a 3030-as motor is.
Mivel a 032-es vezérlő és szerelvénye már kb. két hete elment, természetesen szintén Debrecenbe, így Pécsett és környékén közel 40 év után már nem lehet MD motorvonattal utazni.
Az ott maradt, tudomásom szerint üzemképtelen gépek sorsa vélhetően selejtezés lesz.
|
|
Pécs
Train Station, 2009.12.19 09:16.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fórumon a kormózó dízelek topikban válaszolok erre!
|
|
Hernádszurdok
mami, 2009.12.19 08:08.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért csak a jelenlegi képek tekinthetők meg. Mielőtt a Rákóczi gyors ütközött a kamionnal, mely az épületet leamortizálta, arról a régi épületről szeretnék képet szerezni.
|
|
Eternitgyár
Oldalborda, 2009.12.19 08:04.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Feltehetően) Eternitgyár állomás a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub nyáron Veresegyházán kihelyezett plakátján.
|
|
|
Sopronkeresztúr
Oldalborda, 2009.12.19 07:20.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt nem tudtam, köszönöm... csak egy kicsit meglepődtem, mikor bevágták egy reggeli tehervonat végére. És minden nap ott van az állomáson?
|
|
Szany-Rábaszentandrás
Pista, 2009.12.19 00:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikulás vonat, 2009.12.07.
|
|
|
Pusztagyimót
alexejevics, 2009.12.18 23:50.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól láttad/láttuk...
|
|
Sopronkeresztúr
Pista, 2009.12.18 22:43.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oldalborda! Az állomáson az a "nosztalgiakocsi" állandóan ott van, ugyanis azt akasztják a 2016-os tolatós mögé ami Felsőlászló fele közlekedik. Pl.: http://www.flickr.com/photos/dpista/3984727004/
|
|
Pusztagyimót
Pista, 2009.12.18 21:09.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól láttam lebontották.
|
|
Bácsalmási tanyák
Mi (M&C), 2009.12.18 20:55.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmási tanyák megállóhely-et szerettük volna felkutatni, amikor is a Rudics állomásnál utoljára feltöltött képen látható töltést követve indultunk Mélykút felé.
Ugyanis "Bácsalmási tanyák vasúti megállóhely" néven mai napig is autóbuszmegálló a központtól 5,2km-re
a 4-ik kilométernél úgy gondoltuk az út melett haladó, innentől kiszéleseső töltésen lévő áteresz, a mai és a régi vonal között lévő ("vasúti jellegű") épületekkel -ahová persze elmentünk infót gyűjteni - lesz a helye a mh-nek
|
|
|
Bácsalmási tanyák
Mi (M&C), 2009.12.18 20:52.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A környéken "megszaporodtak" a vasúti tereptárgyak egyre inkább úgy gondoltuk jó helyen járunk...
|
|
|
Bácsalmási tanyák
Mi (M&C), 2009.12.18 20:50.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a töltés talán legnagyobb bizonyítéka minden feltételezésnek, hogy merre-hogyan-mikor ment a vasút:
39-es szelvény volt itt valaha
|
|
|
Bácsalmási tanyák
Mi (M&C), 2009.12.18 20:49.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a töltésen állva (pontosabban a 39-es szelvénykőn) a horizonton megjelent a várva várt vasút, az új iránnyal.
|
|
|