Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő

Teke    cd196, tegnap 08:29.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„A bécsi döntés az új országhatárt úgy vonta meg, hogy Észak-Erdély négy vármegyéje, éspedig Maros-Torda, Csík, Udvarhely és Háromszék, vasúton egyáltalában nem volt megközelithető, és egyéb járművel is csak a beszterce– Beszterce-Naszód vármegyében szászrégeni, meglehetősen rossz állapotban levő köves úton. Ezt az egyedüli útvonalat azonnal jól használható állapotba kellett tenni, mert ennek igénybevétele rendkívül nagy volt, ezen bonyolódott le a négy vármegye egész utas- és áruforgalma éspedig úgy, hogy az utasok a kolozsvár–besztercei vonalon utaztak Sajómagyarosig vagy Besztercéig, onnan autóbusszal Szászrégenig, ahol megint vonatra szállva folytathatták útjukat Marosvásárhely, majd Sepsiszentgyörgy felé. Ugyanígy történt az egész teheráru-szállítás, többszöri átrakással, hol vonattal, hol gépkocsival. Ez a kényszermegoldás rendkívül költséges és hosszadalmas volt, és így ezen a helyzeten sürgősen változtatni kellett. A legelső teendő volt Szászlekence és Teke között keskeny nyomtávú vasúti vonalat építeni; Lekencéig ugyanis el lehetett jutni a sajómagyaros-marosludasi vasúti vonalon, de itt aztán átment ez dél-erdélyi területre. A teke-marosvásárhelyi keskeny nyomtávú vonal már Észak-Erdélyhez tartozott. A fent említett vonalszakasz bámulatos gyorsan elkészült úgy, hogy ezáltal különösen a teheráru-forgalom tekintetében már 1940 őszén nagy mértékben tehermentesítve lett a beszterce–szászrégeni állami út; így gyorsabb és olcsóbb lett a Székelyföld ellátása. Egyidejűleg folytak már a végső megoldás, a szeretfalva–dédai normál nyomtávú vasúti vonal megépítésének előkészítő munkálatai; ez már sokkal nagyobb feladat volt.”

Bethlen Béla: Észak-Erdély kormánybiztosa voltam.
Budapest, Zrínyi Kiadó, 1989. pp. 68–69.
(Sajtó alá rendezte, a bevezető tanulmányt és a jegyzeteket írta: Romsics Ignác)
 
Szászlekence    cd196, tegnap 08:29.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„A bécsi döntés az új országhatárt úgy vonta meg, hogy Észak-Erdély négy vármegyéje, éspedig Maros-Torda, Csík, Udvarhely és Háromszék, vasúton egyáltalában nem volt megközelithető, és egyéb járművel is csak a beszterce– Beszterce-Naszód vármegyében szászrégeni, meglehetősen rossz állapotban levő köves úton. Ezt az egyedüli útvonalat azonnal jól használható állapotba kellett tenni, mert ennek igénybevétele rendkívül nagy volt, ezen bonyolódott le a négy vármegye egész utas- és áruforgalma éspedig úgy, hogy az utasok a kolozsvár–besztercei vonalon utaztak Sajómagyarosig vagy Besztercéig, onnan autóbusszal Szászrégenig, ahol megint vonatra szállva folytathatták útjukat Marosvásárhely, majd Sepsiszentgyörgy felé. Ugyanígy történt az egész teheráru-szállítás, többszöri átrakással, hol vonattal, hol gépkocsival. Ez a kényszermegoldás rendkívül költséges és hosszadalmas volt, és így ezen a helyzeten sürgősen változtatni kellett. A legelső teendő volt Szászlekence és Teke között keskeny nyomtávú vasúti vonalat építeni; Lekencéig ugyanis el lehetett jutni a sajómagyaros-marosludasi vasúti vonalon, de itt aztán átment ez dél-erdélyi területre. A teke-marosvásárhelyi keskeny nyomtávú vonal már Észak-Erdélyhez tartozott. A fent említett vonalszakasz bámulatos gyorsan elkészült úgy, hogy ezáltal különösen a teheráru-forgalom tekintetében már 1940 őszén nagy mértékben tehermentesítve lett a beszterce–szászrégeni állami út; így gyorsabb és olcsóbb lett a Székelyföld ellátása. Egyidejűleg folytak már a végső megoldás, a szeretfalva–dédai normál nyomtávú vasúti vonal megépítésének előkészítő munkálatai; ez már sokkal nagyobb feladat volt.”

Bethlen Béla: Észak-Erdély kormánybiztosa voltam.
Budapest, Zrínyi Kiadó, 1989. pp. 68–69.
(Sajtó alá rendezte, a bevezető tanulmányt és a jegyzeteket írta: Romsics Ignác)
 
Almamellék    vejoz, 2025.08.29 14:14.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lepesi Zoltán egy korábbi kérdéséhez:
Nekem megvan az 1918. évi Wodiáner-féle Vasúti szaknaptár
Ebben az állomásfőnök Lehner Ignácz, váltókezelő Horváth József
 
Atelier Zona    Tastam, 2025.08.22 12:01.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nincs közelebbi információm a helyzetről, de a látottak alapján csak arra gondolhatok, hogy a CFR ezt a megállóhelyet megszüntette. Az előtte elhaladó háromsínes vágány felbontva és ágyazatostól elhordva, de a helye továbbra is ott tátong. A peron még - valószínűleg - a helyén van, de meghódította a vegetáció, gyakorlatilag csak a perontető látszik ki a bokrok, fák közül. A felvétel 2025. augusztus 16-án készült.
 
Nagyszeben    Tastam, 2025.08.18 10:59.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyszebenbe az első vonat Kiskapusról érkezett 1872. október 11-én, ekkorra készült el az állomásépület is. Az ezután sorra épülő új vasútvonalaknak köszönhetően Nagyszeben hamarosan a Budapest és Bukarest közti összeköttetés egyik csomóponti állomásává vált, minek egyenes következményeként a forgalom folyamatosan növekedett. Ezért a „Nagy Vasútállomás” (Gara Mare) néven ismert épületet már 1890-1900 körül kibővítették két ikerépülettel. A második világháborúban megsérült indóházat hamar helyreállították és megerősítették. Akkor a térről nyíló főbejárat elé egy kisebb kiugró részt tapasztottak, illetve a központi épületrész két oldalát egy-egy kis, szintén földszintes melléképülettel toldották meg. A pályaudvar impozáns utascsarnokát az 1950-es években alakították ki úgy, hogy a középső emeleti részt beolvasztották a földszinti csarnokba. Mivel az épület az ezredfordulóra egyre rosszabb állapotba került, a CFR Tervezőintézet kidolgozta az állomás modernizációs tervét. A munkálatok 2008-ra fejeződtek be.
 
Nagyszeben    Tastam, 2025.08.18 10:58.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az felvételi épület a vágányok felől. Mint látható, az állomás szigetperonos elrendezésű. A peronok ugyan aluljárón át közelíthetők meg, azokat azonban szinte senki nem használja, az utazóközönség jellemzően a vágányokon átjárva közlekedik a pályaudvaron. Érdekes megoldás, hogy valamikor a közelmúltban az 1. vágányt az épület keleti sarkánál kettéosztották. Így az 1. vágányt csak a nyugati irányból érkező, illetve arra induló vonatok használhatják, míg a sínpár keleti fele roncs állapotú személykocsik tárolójaként szolgál.
 
Zágráb m.á.v.    KeriPetya, 2025.08.13 18:17.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várótermi utastájékoztató...
2025. július 27.
Brzi=gyors (Putn pedig valószínűleg személy).
 
Zágráb m.á.v.    KeriPetya, 2025.08.13 18:12.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2025. július 27.
 
Zalaszentmihály-Pacsa    KeriPetya, 2025.08.13 18:07.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2025. július 29.
 
Csömödér-Páka    KeriPetya, 2025.08.13 18:05.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2025. július 29.
Amennyire szépen fel van újítva és rendezett a környezete, annyira be volt zárva az egész épület...
 
Murakirály-Perlak    KeriPetya, 2025.08.13 17:47.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2025. július 27.
Legnagyobb meglepetésre wifivel felszerelt állomás...
A pénztár zárva.
 
Zaprešić    KeriPetya, 2025.08.13 17:39.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatból...
2025. július 27.
 
Konjščina    KeriPetya, 2025.08.13 17:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatból...
2025. július 27.
 
Zlatar Bistrica    KeriPetya, 2025.08.13 17:35.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonatból...
2025. június 27.
 
Tamási    JasonX, 2025.08.12 20:45.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tamási - Keszőhidegkút-Gyönk vonalbejáró 2.0:
https://nevtelenutazo.blog.hu/2025/08/12/2025_04_04_48-as_vonal_keszohidegkut-gyonk_tamasi_vonalbejaras_2
 
Jászberény    ROCOman, 2025.08.07 20:05.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A MÁV országos állomásmegújítási programot hirdet több mint harminc helyszínen, jelentette be Hegyi Zsolt a MÁV csoport vezérigazgatója közösségi oldalán. A tájékoztatás szerint a több mint 30 helyszínt tartalmazó állomásfelújítási program 14 vármegyét érint, köztük Jászberényt is: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250806/bejelentette-a-mav-jon-az-allomasfelujitasi-program-778627
 
Keszthely régi    Tastam, 2025.07.22 07:41.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi indóház utcai frontja. Az elmúlt években elkövetett jelentős átalakítások dacára a jellegzetes épülettömbben ma is felismerhető az egykori vasútállomás.
 
Romhány    JasonX, 2025.07.21 15:23.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://nevtelenutazo.blog.hu/2025/07/20/2025_03_21_76-os_vonal_diosjeno_romhany
 
Keszthely    Tastam, 2025.07.20 18:32.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2025. július 1-jén a Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút működési területe közel háromszorosára nőtt, miután 752 kilométernyi vaspálya kezelését vette át a MÁV-tól. Az átvett területhez tartozik a Tapolca - Balatonszentgyörgy vasútvonal is, azonban az utóbbi állomás maradt a MÁV-nál. A vonatközlekedésben egyelőre semmi változás nem tapasztalható, de Keszthely állomásán július 2-án már a GYSEV lógója virított az állomásnév előtt.
 
Karánsebes    cd196, 2025.07.19 00:58.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
azt írja alul, hogy a mai felvételi épület az eredetiből lett, és valószínűleg igaza van
https://www.facebook.com/100076371254708/posts/pfbid02J71Mmt4WZJpn39VuPccV6mot5625TfLMug5ipuDU7F6SpKMXtBqJXuBvvmFPvJ9gl/?app=fbl
 
Magyarkeresztúr-Zsebeháza    ttmvagyok, 2025.07.16 15:03.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A főkép alapján a fát jól ránövesztették
 
Mezőkövesd    ttmvagyok, 2025.07.16 14:59.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
rá fér egy kis felújítás.
 
Újarad-Kisszentmiklós    cd196, 2025.06.29 15:52.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nagyrészt új nyomvonalat kap a delta, a Maros-jobbparti szakasz helyett (ami miatt a lakótelep sarka hiányzik) új hídon kelnek át
 
Lugos    cd196, 2025.06.29 15:49.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elbontják Lugos felvételi épületét
 
Széleskút    G_tor, 2025.06.23 19:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Széleskút. Forrás: https://www.darabanth.com/en/
 
Jablánc    G_tor, 2025.06.23 19:16.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jablánc 1912. Forrás: https://www.darabanth.com/hu/
 
Poroszka    G_tor, 2025.06.23 19:15.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Poroszka vasútállomás. Forrás: https://galeriasavaria.hu/
 
Katalinhuta    G_tor, 2025.06.23 19:13.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Katalinhuta vasútállomás 1918. Forrás: https://www.darabanth.com/hu
 
Libetbánya    G_tor, 2025.06.23 19:11.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Libetbánya vasútállomás. Forrás: https://www.darabanth.com/en/
 
Kézdiszentlélek    G_tor, 2025.06.22 10:33.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Forrás: https://www.darabanth.com/hu/
 
   [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] ...   Utolsó Következő