Berzence
Train Staion, 2009.12.28 23:13.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sapkát kaptak a váltók "kulcslyukai".
|
|
|
Berzence
Train Station, 2009.12.28 23:12.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Váltókezelő-bódé.
|
|
|
Berzence
Train Station, 2009.12.28 23:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kijárat Gyékényes/Góla felé.(nem tudom hogy az előző kép mért fekve töltődött fel!Elnézést kérek!)
|
|
|
Berzence
Train Station, 2009.12.28 23:07.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Berzencén régen PFT iroda is lehetett.Ez a kép a Gyékényes felöli oldalon készült.Feltételezem ,hogy a kapu alatt sinek vezettek.
A kép ma délután készült.
|
|
|
Tiszafüred
zolika, 2009.12.28 21:20.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legyenek szívesek, tegyenek fel képeket a tiszafüredi hídról is!
|
|
Komárom
martin, 2009.12.28 15:27.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia! Beszéltem a fehérváriakkal, és azt mondták, hogy Bakonysárkány kivételével mindenhol marad a szolgálat!
|
|
Sopron
balazs177, 2009.12.28 14:51.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Raucher Miksa építésznek,a Gysev igazgatósági palota tervezőjének életrajza olvasható a linken. http://www.szombathely.hu/hu/1+visitsavaria/39+szombathely+nevezetes+polgarai/65+rauscher+miksa
|
|
Mezőhegyes
osada, 2009.12.27 19:49.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elkezdődik a tető felújítása végre, reméljük sikerül minél korhűbbre visszaállítani. Fotókat a fázisokról mellékelem a munkafolyamatok során. Lássuk ...
|
|
Nagynyárád
Trinti, 2009.12.27 17:16.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
... én csak arra emlékszem, hogy gyerekkoromban jártam ott régen és a "Pechmann Gyuri" bácsi volt ott akkor a vasutas. Nagyon szerettem a kisöreget, jókat beszélgettünk. Mindig bagózott és hát Isten megbocsássa neki, de nem vetette meg az alkoholt sem. Egyszer a Pécsről Mohácsra tartó vonat érkezése előtt "véletlanül" bealudt és elfelejtette leengedni a sorompót. Hála Istennek nem történt semmi baj. Bár lehet, hogy ez is csak olyan régi legenda volt. Mindenesetre szép volt ott tölteni sok nyarat nagyszüleimnél Nagynyárádon....
|
|
Piszke
desiro23, 2009.12.27 16:43.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1939-ben is Piszke volt mrh.-ként, csak akkor még Bcmot-ok jártak erre, ráadásul nagyobb sebességgel.
Sajnos ma már tehervonatokon kívül semmi sem jár. Pedig évekkel ezelőtt a SUZUKI a saját költdégén villamosította volna a vonalat, ha a MÁV egy évig inygyen vitte volna Almásfüzítőig a napi 1-3 tehervonatot.
|
|
Budapest-Keleti pu.
oldalborda, 2009.12.27 14:45.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körvasúti 1944-es menetrend:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091226_korvasut/korvasut_menetrend.jpg
|
|
Rákosrendező
oldalborda, 2009.12.27 14:44.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körvasúti 1944-es menetrend:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091226_korvasut/korvasut_menetrend.jpg
|
|
Budapest-Nyugati pu.
oldalborda, 2009.12.27 14:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Körvasúti 1944-es menetrend:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091226_korvasut/korvasut_menetrend.jpg
|
|
Szikáncs
SZK14, 2009.12.26 21:50.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kép nem a szikáncsi vasútállomást ábrázolja, hanem a régi vasútállomás-főnök háza. Jelenleg (2009) már nincs is jegykiadás és senk nem gondozza az állomás területét, csak az önkormányzat illetve önkéntesek teszik rendbe időnként.
A régi állomás épülete emellett az épület mellett van.
|
|
Óbög
Csonka Tamás, 2009.12.26 20:59.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróterem ablakai eredetileg üvegablakok voltak, az épület zárható, és fűthető volt. A villanykályhát az 1990-es évek közepén ellopták, az ablakokat pedig betörték. A 2000-es évek közepén, amikor a megálló burkolt peront kapott, az épületet helyrehozták, de az ajtókat és az ablakokat kivették.
|
|
Nagyszentjános
kempelen, 2009.12.26 18:11.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Győrbe tartó személy az Bábolnára vezető útátjárónál halad át. A kép jobb oldalán egy őrház-szolgálati lakás közvetlen az úttest mellett.(2009.12.26.)
|
|
|
Nagyszentjános
kempelen, 2009.12.26 18:07.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komárom-Ács felöli váltókörzet a Bábolnára vezető útátjáróval.(2009.12.26.)
|
|
|
Nagyszentjános
kempelen, 2009.12.26 18:03.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Komárom felöli oldal. (2009.12.26.)
|
|
|
Nagyszentjános
kempelen, 2009.12.26 18:01.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A győri oldalról...(2009.12.26.)
|
|
|
Nagyszentjános
kempelen, 2009.12.26 18:00.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyszentjános állomás homlokzata. (2009.12.26.)
|
|
|
Sóstógyógyfürdő
szili, 2009.12.26 14:49.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Betoncsonkok jelzik a Sóstói erdőben az egykori vasútpálya nyomvonalát,ahol a villamos és a kisvonat közlekedet egyvonalon.
|
|
|
Nyíregyháza Petőfi tér
szili, 2009.12.26 14:38.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az épület volt pár évtizede a kisvonat megállóhelye, aztán áthelyezték az állomás elé, majd a 2001-2002-es átépítéskor a posta elé került a mostani helyére. Igaz a forgalom már megszűnt rajta. Az a faépület amelyben váróterem és jegykiadó is volt, a mai napig megtalálható.
|
|
|
Nyíregyháza átrakó
szili, 2009.12.26 14:18.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyk-Átrakó fűtőháza
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
Train Station, 2009.12.26 08:37.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen,a 65-ös vönal idáig van villamosítva.Itt van a személyvagonok karbantartó bázisa is.Villány felé M62-asok,M41-esek illetve Bz-k közlekednek.(utóbbiak 5-6 kocsival).
(A Bz-k és az M41-esek által vonatott személyvonatok természetesen Pécs állomásról indulnak.Itt csak a tehervonatok cserélnek mozdonyt.)
|
|
Gamásza
L K Gyula, 2009.12.25 21:25.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balatonvilágostól Sóstó felé körülbelül 1 km-re van egy őrház, ahol jelenleg csak gyalogátkelővan kerengővel. Régebben talán útátjáró is volt, mert egy kis utca vezet oda az őrház mellett, és a part felőli oldalon pedig egy lépcsőn juthatunk le a magaspartról, és egy lejtő is van, bár jelenleg annyira benőtte a gaz, hogy használhatatlan, de gyerekkoromban mégföl lehetett sétálni rajta. Talán annakidején nem csak a világosi állomásnál volt az egyedüli följáró a fölsőtelepre. A magaspart tetején a Mészőy Géza sétányon elsétálhatunk egészen eddig az őrházig. A sétány még egy emelkedő után folyamatosan lejt a vasút szintjéig az őrház előtt néhány méterrel végetér, és egy ösvényben folytatódva a vágány mellé kanyarodva vezet az említett átjáróig.
A házban ma laknak. Egy ismerősöm, aki gyakorta töltötte Balatonvilágoson a nyarakat, még találkozott ott szolgálatban lévő bakterrel, aki megmutatta neki a veszély esetén a sínre helyezendő durrantyúkat is.
|
|
Bőszénfa
KEIL JÁNOS, 2009.12.25 17:33.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
valóban volt egy téglagyári rakodó itt tégla szállitás volt a hetvenes évekig még a tsz is használta cukorrépa rakodásra
|
|
Szentlászló
KEIL JÁNOS, 2009.12.25 17:24.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
köszönöm Tádé hogy mellém álltál.utánna még volt egy napig teher forgalom más semmi.nem lehetett több forgalom mert tőbb helyen volt sorompó igy nem volt aki kezelje.sokat mesélhetnék ott éltem antalszálláson iskolába is igy utaztunk almamellékre
|
|
Csertő
Tádé, 2009.12.25 10:03.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomkeresőnek!Ez így ebben a formában nem igaz!A csertői v.á. még a 67-es útról is látszik (bármely évszakban!)Szigetvár után a 67-es útról Csertő falu felé (balra) kell lekanyarodni onnan kb. 500 méter,a bekötőúttól jobbra található az Állomásépület!
|
|
Szentlászló
Tádé, 2009.12.25 09:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Keil Jánosnak,igaza van!a pontos dátum: 1976 december.31.(természetes ez az utolsó személyszállító vonatra vonatkozik!)
|
|
|
Szajol
Attila, 2009.12.25 03:35.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szajoli Allomas korabban teljes pompajaban uzemelt, akkor meg az ott szolgalatot teljesito beosztottak rendez ruhaban jartak dolgozni, az allomas epulete elott viragagyak, tisztasag.Most, szomoruan latni,hogy a sinek kozott nagyobb a gaz, mint maguk az athalado szerelvenyek!
Annak idejen csapatostol jartak az alkalmazottak a gazt irtani es az allomas elotti sinek gyonyoruen tisztan voltak tartva.
Most is igy kellene, azt a sok dologtalan, az allomas epulete korul elfekvo "vasutast" neha ki kellene hajtani, hogy a fizetesukert valamit tegyenek is.
Nem a kocsmak melyen kellene fetrengeni, hanem a munka veget megfogni. Ez a mindenkori allomas-vezetes szegyene, ami ott van.
Udvozletem, akire tartozik!
|
|