Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


954 Kaposvár-Szigetvár

Kaposvár (35, 36, 41, 465, 956)
Kaposszentjakab (35, 41)
Sántos
Szentbalázs
Cserénfa
Kaposgyarmat-Hajmás
Gálosfa
Bőszénfa
Antalszállás
Terecsenypuszta
Almamellék (308, 308a)
Almamellék alsó
Szentlászló
Szulimán
Mozsgó-Szulimán
Csertő
Turbék-Töröksír
Szigetvár (481, 481a, 60)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Szentlászló
(Zseliczszentlászló)*

megszűnt állomás
954 Kaposvár-Szigetvár
 

Szentlászló
2007.07.28.
Fotó: Balázs Zsolt [blzs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.141779° E17.830215° | N46° 8' 30.4" E17° 49' 48.77"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Zseliczszentlászló az 1903. okt. 1-től érvényes téli menetrendben ezen a néven szerepel





Régi képek - Szentlászló


  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2793953763973852&s...
Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Szentlászló

Szentlászló
Fotó: Balázs Zsolt
Dátum: 2007.07.28.
Az épület új tulajdonosa komolyan vette a felújítást. Az összes ablak és ajtó kicserélve, természetesen ügyelve az eredeti kinézetre.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
A középső ablak alatt levő lámpatartó csonkra lámpa került, az "első vágány" mellett áll a térhangosnak becézett berendezés.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
Az állomás utca felőli oldalán díszeleg ez a régi lámpakar (egyelőre egy modern lámpával), de hamarosan felkerül rá a korhű világítótest. Fölé pedig az állomás neve kerül majd.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
A tulajdonos lelkes vasutas és gyűjtő. Az állomás alsó szintjén, valamint a valamikori vágányok helyén állandó kiállítás fog helyet kapni. Gyűjteménye rengeteg régi, ritka vasúti tárgyat tartalmaz. Az alátétfa már a helyére került a forgalmi iroda mellett.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
Akár jöhetne is bő 40 évvel a vonal megszüntetése után az első gőzös által vontatott vonat. Vízdaru is van már.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
Az éjjeli vonattal érkezők is tudni fogják, melyik állomáson szálltak le.
Fotó: Tripolszki Dalibor
Dátum: 2019.09.21.
Ma nyílt meg a néhai állomás alsó szintjén a vasúti kiállítás.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Mozsgó-Szulimán állomásneve is a lászlói gyűjteményben.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Működőképes hangos az állomáson.
Rábai Balázs hangja hallható.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Korhű vízdaru a fák alatt.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Kerekeskút
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Kisvasúti csille az állomásépület mellett.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Emléktábla az idén novemberben 120 éves vonal emlékére.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
A néhai raktár.
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Antalszállás egykori állomásnévtáblája is megvan (részben).
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.
Neonfelirat, neon nélkül. :)
Fotó: Kovács Gabesz
Dátum: 2020.08.22.


Képek a netről - Szentlászló

Szentlászló, egykori vasútállomás épülete / Old railway station
Dátum: 2010.01.20.
http://www.panoramio.com/photo/35018068
[Tárolt változat]

https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
Rácz Mihály vasúttörténeti kiállítása.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
Rácz Mihály vasúttörténeti kiállítása.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
Rácz Mihály vasúttörténeti kiállítása.
https://www.facebook.com/groups/427006881371725/?ref=nf_target&fref=nf
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


kolas
e-mail: kelenfoldi1.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32774
2020.12.03 17:55.19
1951 augusztus 12 az első magyar vasutas nap

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 31901
2018.11.17 11:01.20
1965 10.29.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/144071?r=1&c=1984994.744271:5803289.651264:5

cd196
e-mail: david.capras.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 30951
2017.05.15 11:45.33
„Nyomvonal-korrekciót hajtottak végre 1956-ban Szentlászló térségében. Célja a rendkívül kis sugarú ívek megszüntetése volt.” http://iho.hu/hir/orokke-fol-akartak-szedni-a-sineket-151206

http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=1987907.946405398%2C5803313.5693883505%2C1989015.088986966%2C5804423.100627052

Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16828
2010.04.13 09:43.24
A "14"-es feliratú viszont valóban a 14-es km-t jelző szelvénykő. Jó, hogy még ennyi minden emlékeztet az egykori vasútvonalra.

Papa83
e-mail: gabipapi.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 16827
2010.04.13 09:40.00
Ezek kisajátítási határkövek, a vasút telekhatárát jelzik, ami általában a bevágás körömpontján, vagy a töltés lábán kívül helyezkedik el, míg a szelvénykövek a pálya mellett vannak. A telek vagy még mindig vasúti (állami) tulajdon, vagy csak senkinek nem volt kedve összeszedni a méretes betonhasábokat:)

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16822
2010.04.12 15:39.53
Apróbb kincsek(Az állomás Almamellék-alsó felöli végében)az erdőben:MÁV-feliratú szelvénykövek 2.

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 16527
2010.03.24 08:49.35
Szentlászló Állomás .
2010. Március.23.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16442
2010.03.16 09:37.57
És egy km.-kő

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16441
2010.03.16 09:34.24
Ugyanitt egy áteresz.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16440
2010.03.16 09:32.03
A híd,és a vasúti töltés Szentlászló áll. után.(Almamellék-alsó irányába!)
Háttérben a falu látható.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16100
2010.02.19 17:20.10
A raktár,háttérben az Állomás épület

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16093
2010.02.19 17:08.07
Az Állomás és környéke a téli tájban,02.17.-én

keil jános
e-mail: keiljanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15439
2010.01.20 16:37.14
lepesi zl mikor tünt el az almamellék also állomás vároterme

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 15416
2010.01.19 19:30.35
LepesiZL nek üzenem köszönöm az infót küldtem egy E-mailt egy régi térképpel, amin szerepel az őrház. Ha kérhetem, egy két élményt osszon meg velünk. Esetleg vannak régi fényképei erről a vonalról?

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 15401
2010.01.18 19:11.52
Igen erről az őrházról van valakinek bővebb információja?

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15392
2010.01.18 11:45.14
kolasnak!Igen,volt egy őrház Szentlászló v.á.-n!Jól tudod.Almamellék-alsó irányába,a vágányok végénél,felvételi épülettel megegyező oldalon!a '80-as évek közepén még voltak az épületnek maradványai.Egyszerűen lebontották és elhordták az építőanyagot...ez lett a sorsa,sajnos!

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 15391
2010.01.18 09:58.32
Mintha az átépítés előtt lett volna az almamelléki oldalon őrház, de utánna már nem emlékszem. A korábbi nyomvonal Almamellék felé kissé (erőssebben mint a "mostani")jobbra a domb aljában folytatódott, talán ott lehet valami. Az átépítés úgy 1966 körüli, korábbi emlékeim kissé hiányosak. Arra emlékszem, hogy már első osztályos lehettem (1964) mikor egy nagy áradáskor (Almás patak - az egész völgy mint egy folyó) a régi nyomvonalon járó vonat nem közlekedett és Szentlászlóról a már kész új nyomvonalon gyalog mentünk haza. (ja ez is egy régi történet - remélem a vasutat szeretőknek is jó) Lepesi ZL

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 15385
2010.01.17 21:51.57
Üdv ha jól tudom volt egy őrház is esetleg van valakinek infója róla ?
Fénykép ?

KEIL JÁNOS
e-mail: keiljanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15301
2010.01.11 17:03.32
nem tudom milyen élményekre gondoltok? nagyapám még dolgozott a vasut épitésen.mesélte hogy talicskával és lovaskocsival hordták a főldet.nagyon kemény munka lehetett,mert bőszénfa és almamellék között a zselici erdöben ment a vasut.nagyon szép nyomvonala volt.antalszállásnál volt egy völgyhid a nagapám ott is dolgozott ezt tudom 1915ben épült.vasut megszünése után lerobbantották nagyon nehezen sikerült.1963-67 között a vonattal jártam iskolába almamellékre.teecsenynél volt az emelkedő teteje két irányba lelytett a pálya.a téglagyári rakodónál a tehervonat amikor figyelmetlenség miatt vagy müszaki hiba miatt elszabadultak a vagonok és gálosfán sikerült őket lefogni.nagyon beindultak mert elég nagy lejtő volt.reggel ősz téli napokon csúsztak a kerekek igy néha késések voltak jó volt mert késve értünk a suliba.egy vidám eset.egyik iskolatársunk zenét tanult,klarinétozott.néha szokott a vonaton játszani.egyszer egy kalauz meghallotta át jőtt a kocsiba szerette a lakodalmas zenét annyira jó lett a hangulat hogy az állomáson megállt a vonat majdnem elfelejtettünk leszállni.kalauzt is keresték mert nem volt aki inditja a vonatot.kiváncsian várom hogy miről irjak

LepesiZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 15277
2010.01.11 13:25.48
Az utolsó vonat (személyszállító) 1976. december 31. Én is vittem ki a vonatszemélyzetnek ki egy üveg pálinkát - sípoltak is rendesen ahogy (és addíg míg) kiéretek az almamelléki völgyből. A vonat már a kadarkúti vonalon ment vissza szerelvénymenetben Kaposvárra. Még két információ: Szentlászlót a megszűnés előtt kb. 10 évvel átépítették - épületet, raktárat vágányokat. Az átépítés a zöcskei átjárótól majd Almamellék-alsóig tartott teljesen új nyomvonalon (a nyomvonal az 1941.-ben elkezdett - és sajnos hamar abba is hagyott) közút bevágásait, töltéseit használta fel. Az átépítéshez csak annyi adalék, hogy betonaljas, zúzottköves, viszonylag egyenes, illetve nagysugarú íves pálya, de (!) csak "I" sínekkel. Nehogy 48 - as sinű pályát keljen megszüntetni - a megszüntetés előtt 10 évvel (!). Állítólag olyan vonalat nem lehetett volna megszüntetni, amelyben ilyen sínek voltak! Szentlászlón hosszú rakódó vágánnyal. Jelzőt (biztosítóberendezést) már nem telepítettek. "V" betűs jelző és biztosítatlan sorompó volt - azokban az években volt a 67 út korrekciója is, mivel Zöcsketelepnél kétszer is keresztezte a vasutat. Még egy "tévedés": vonatok még egy hónapig jártak a pályán Almamellék, Bőszénfa rakódott. Almamelléket a szigetvári tartalék (M32-es "béka") szolgálta ki. Egy hónapig naponta 9-10 kocsit raktak meg. Majd az anyagosok - erről van kép az Indóház albumában is - összeszedték a bútorokat. Almamelléken nyáron (1977) volt filmforgatás (Kihajolni veszélyes) addíg jártak vonatok, erről Almamelléknél írtam. Az Indóház cikke több pontatlanságot tartalmaz, de örüljünk, hogy van egy újság, amely megírja ezeket a történeteket. Most csak ennyi. Üdv Lepesi ZL

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15174
2010.01.05 19:28.20
Egyetértek kolassal!Szívesen látnánk olvasnánk,valami nosztalgikusat,valami szépet...

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 15122
2010.01.03 15:41.22
Tisztelt
KEIL JÁNOS
Esetleg egy szép emléket megoszthatna
itt velünk

KEIL JÁNOS
e-mail: keiljanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15012
2009.12.25 17:24.59
köszönöm Tádé hogy mellém álltál.utánna még volt egy napig teher forgalom más semmi.nem lehetett több forgalom mert tőbb helyen volt sorompó igy nem volt aki kezelje.sokat mesélhetnék ott éltem antalszálláson iskolába is igy utaztunk almamellékre

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15009
2009.12.25 09:44.19
Keil Jánosnak,igaza van!a pontos dátum: 1976 december.31.(természetes ez az utolsó személyszállító vonatra vonatkozik!)

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 15005
2009.12.24 13:19.42
Kellemes Ünnepek mindenkinek!Még egy fotó!a dátumot nem tudom pontosan annyi viszont biztos hogy '85 vagy '86-ban készült!!!

KEIL JÁNOS
e-mail: keiljanos.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14652
2009.12.10 11:08.12
én utaztam az utolsó járattal.emlékszem hideg volt és nagy hó.antalszálláson szálltunk fel kb negyed hétkor almamelléken kerülték egymást a vonatok át szálltunk igy hétórakor már vissza értünk antalszállásra.hógólyóval dobáltuk a mozdonyvezetőt és a kalauzt.örülők hogy valaki kinyomozta mikor volt az utolsó vonat mert több helyen 1974et irtak pedig 1976 az igazi dátum.nagyon emlékszem mert akkor voltam katona

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 14613
2009.12.06 15:49.09
Verebélÿ László
Vasúttörténeti Egyesület Közhasznú Szervezet
Pár tagja meg tekintette az állomást és környékét.



Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13987
2009.10.15 17:35.41
Természetesen ha én is tévednék elnézést kérek,bár az információt elég biztos forrásból tudom :-)
Még egy kép.Dátum:2006 10.08.

Train Station
e-mail: 154es_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13966
2009.10.13 10:52.48
Kedves Tádé!
Én az indóházban olvasottak alapján tettem ezt a kijelentést.Ott azt olvastam hogy a vonal utolsó évében a mellékvágányokat Szentlászló állomáson elbontották.Ha téves infót írtam akkor elnézést kérek!
Üdv:Cshaweska

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13960
2009.10.12 17:39.53
A szentlászlói állomáson,a vonal bezárásáig mind a két vágányt használták.Soha nem volt megállóhely!:-) Még egy kép a kerekesútról...

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13958
2009.10.12 17:32.08
A padlás ajtón...

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13957
2009.10.12 17:30.46
A lépcső korlátjában...

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13956
2009.10.12 17:29.55
Az épületben,a felsőszintre vezető lépcsőn...

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13955
2009.10.12 17:27.57
Az udvaron...

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13953
2009.10.12 17:25.54
Az ördög a részletekben lakozik...

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 13873
2009.10.04 19:57.54
Nem régen a Verebélÿ László
Vasúttörténeti Egyesület pár tagja meg látogatta az Állomást.

Train Station (Cshaweska)
e-mail: 60as_vonal.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 13792
2009.09.28 14:21.36
A vonal bezárása előtt szimpla megállóvá minősítették vissza.Kitérővágányait felszámolták.

hayabusa
e-mail: kenderfi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13635
2009.09.14 22:15.07
A tulajdonos néni jól van,az összes családtagja vasutas/volt/.Az épületet és környezetét rendben tartja.

Tádé
e-mail: kisskr82.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10823
2009.04.02 13:20.57
Ilyen is lehet évtizedek után...
U.I. :nincs valakinek a régi üzemelő vasútról képe???

Gábor15
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6944
2008.10.04 09:25.30
A falu szigetvári végén egy bekötőúton elérhető.Az épület minden eredeti "porcikáját" megőrizte az évek során.
A raktárban szeszfőzde található.

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 6484
2008.09.14 13:06.09
A Kedves néni.

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 5705
2008.08.02 21:08.55
Szentlászlói állomás.

kolas
e-mail: kolas.kukac.externet.hu
elfogadott hozzászólás 5704
2008.08.02 21:04.23
Készítettem én is pár fotót, nem régen !Szentlászló

Csoma B. László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4779
2008.06.17 21:49.23
A szintén Szentlászló nevű szerb(vagy horvát?) település lerombolt állomása, melyet a településsel együtt a szerb csetnikek romboltak le a '90-es években!

András
e-mail: admin.kukac.elveszettvasut.hu
elfogadott hozzászólás 3667
2008.04.09 14:19.21
Az épület és a lakója. Nagyon kedves néni. A férje a vonalon dolgozott.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szentkirályszabadja

Szentkozma

Szentléránt

Szentlőrinc

Szentmártonkáta