Farkasmály-Borpincék
Oldalborda, 2010.01.07 20:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930-ban neve: Farkasmály.
|
|
Andráshida
Train Station, 2010.01.07 20:20.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor mi van a szürke "dobozban"?
|
|
Cegléd KCK
Oldalborda, 2010.01.07 20:19.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cegléd - Vezseny kisvasút megállói, 1930:
0 Cegléd
1 Vigadó mh.
2 Cegléd Fegyvertér
3 Bedei mh.
3,5 Unghváry J. faiskola
4 Unghváry L. faiskola
6,5 Gyakorlótér
8 Nyilas
10 Besnyő
12 Törtel mh.
13 Törtel
16 Farkas - Beretvástanya
17 Gubás
20 Tetétlen
22 Székes
24 Lipthay - tanya
25 Jászkarajenő
26 Jászkarajenő, Templom tér
27 Terjéki rakodó mh.
29 Várkonyi szőlők
30 Jenői szőlők
32 Vezseny GV.
|
|
Szeged
atosz66, 2010.01.07 19:59.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tehát: a Szeged-Rókus - Szeged-Rendező Pu. közötti 4,6 km-es összekötő vágányt, mely ma a 135-ös vonal része, 1869. szeptember 11-én nyitották meg. A Szeged-Rendező Pu. - Szeged elág.(-Szentmihálytelek mh.) 2,8 km-es összekötő vágányt, mely ma a 136-os vonal része, 1942. augusztus 1-én adták át a forgalomnak. A Szeged-Rókus - Szeged elág. közötti (volt Alföld-Fiumei Vasút) szakaszt az 1960-as évek elején felszedték, az ún. Osztrák hidat elbontották, csak az ellenfalak tégla architektúrája maradt fenn hírmondónak.
|
|
Paládicspuszta
ROCOman, 2010.01.07 19:08.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, ha erre gondolsz akkor ez Szolnok Déli Ipartelepek névre hallgat. A háttérben kivehető a IV-es út felüljárója. A képen Tószeg irányába nézünk.
|
|
|
Andráshida
Train Station, 2010.01.07 18:05.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért, hogy a vonatok gyorsabban mehessenek, mivel ez a vonal egy nemzetközi folyosó (Olaszország-Szlovénia-Magyarország-Ukrajna) része lett. A vonalon - tudtommal - 120km/h a max. sebesség.
|
|
Báta
Oldalborda, 2010.01.07 15:17.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az 1992-1993-as mnetrendváltással szűnt meg.
Leperdpuszta megállóhelyről nekem sincsenek információim, pedig tényleg végigböngésztem az összes menetrendet ama bizonyos honlapon, ami erre a vonalra vonatkozik.
|
|
Dombay-tó
oldalborda, 2010.01.07 14:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1954 - 1965 között létesült, 1965-ben csak a nyári szezonban állt meg irányonként egy - egy vonat.
|
|
Nagybaracskai szőlők
oldalborda, 2010.01.07 14:14.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1930-as menetrendben viszont nem található...
|
|
Pécsbánya-Rendező
Bicsák Gabriella, 2010.01.07 14:06.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia én 1979 óta dolgozom Pécsbánya-rendezön lehet ,hogy ismersz Bicsák Gabriella vagyok nekem nagyon ismerős a Szentesi név ha ismersz irj.
|
|
Szárazrét
matteo, 2010.01.07 12:57.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én csak a Szfh-Moha(-Rakodó?) közötti teherekről tudok.
|
|
Szárazrét
gozos_375, 2010.01.07 12:15.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdeklődnék, hogy mi van az 5-ös (Székesfehérvár- Komárom)vonalon. Úgy tudom, hogy használják. Állítólag teherforgalom van rajta, azonban ellentmondásos információim vannak. Egyrészt: napi teherforgalom van, másrészt csak egyes részein (Székesfehérvár és Moha között), a 3. verzió szerint semmiféle forgalom nincs. Személyesen láttam a kisbéri útátjárónál a buszból, hogy a vágány fényes volt, és nem lepte be a hó. Ez utóbbi ma reggel volt. Egyébként ha az ember busszal utazik, Székesfehérvártól Kisbérig folyamatosan követhető a vasúti pálya a busz bal oldali üléseiről. Gyönyörűen láthatóak pl. sötétben az állomások világítóberendezései.
|
|
Pári
Rike, 2010.01.07 07:49.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem nagyon sok érzelmi kötődésem fűződik ehhez az állomáshoz,a barátnőm lakott itt,a szülei vasutasok voltak,és sokszor aludtam náluk. 1970-73közt.Akkor már csak lakásként funkcionált,a mellette levő kis épületben volt a jegy kiadás.Szép idők voltak:)
|
|
Nagykáta
ROCOman, 2010.01.06 19:34.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az I., II., III., valamint a VII. és a VIII. vágány, azaz összesen öt használható személyvonatok fogadására.
|
|
Bodajk felső
Veszprém27, 2010.01.06 17:38.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pft menetek már régen nem járnak erre. 2003-ig volt erre teherforgalom. A pálya járható, csak Bodajk felől 100 m-ig nőtt ki a gaz. 2008 Május 1-jén külön személyvonat is közlekedett erre.
|
|
Paládicspuszta
Adani, 2010.01.06 17:32.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szolnoki vonalon volt itt egy mai cikk, régen volt ott egy baleset:
http://szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/bulvar/azt-meg-lattam-ahogy-letepi-a-labaimat-279457
|
|
Paládicspuszta
Pengyomhegyi, 2010.01.06 14:42.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép jó napot!
Nos,azóta olvasgattam pl. a Kecskéscsárdás hsz-eket is és ezt a Bp-Szolnok vonalat is,így elképzelhető,hogy -bár a hely,Paládicspuszta rendben van,stimmel- az állomáska,nem az,amelyiket én sejtettem... Segítsetek!
Tehát,a Paládicspuszta állomása Abony-Szolnok között kell,hogy legyen?Én a Szolnok-Tószeg vonalra gondoltam,mely kettő település között Tószeg felől a Piroskai vasútáll.,Szolnok felől pedig az általam paládicspusztainak hitt van,ahol teher vagonokat állomásoztattak.Ugyanakkor az Abony-Szolnok közötti szakasz is érinti a Paládicspusztát és ott is tudok egy néhány éve még füstöt eregető,létező kis állomáskáról,vagy mifenéről...
Azt hiszem,ha ilyen időben meg tudom közelíteni ezeket a helyeket gyalogosan,mindkettőt lefényképezem és bejelölöm Nektek térképen,vagy nagyjából megjelölöm GPS koordinátás térképen!Hova küldjem,kinek,aki fel is tudja majd tenni!Köszi!
|
|
Beremend
Papa, 2010.01.06 11:59.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdv!
Az utolsó, Bz-s kép inkább a 80-as évek elején készülhetett, hiszen a Bz-k csak 79/80 körül érkeztek, az állomás pedig úgy tudom, 1983-ig üzemelt.
|
|
Zajta
bluemonday, 2010.01.05 23:43.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem is megvan az a képeslap, 1-2 héten belül beszkennelem és felteszem az oldalra. Üdv: Attila - Jánkmajtisról
|
|
Farkasmály-Borpincék
Leopardok111, 2010.01.05 21:28.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonat elment a megállóból.
|
|
|
Farkasmály-Borpincék
Leopardok111, 2010.01.05 21:26.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely 2006-ban.
|
|
|
Hetvehely
Train Station, 2010.01.05 20:06.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt is új tábla lett kihelyezve.Az épület viszont változatlanul koszos.
|
|
|
Szentlászló
Tádé, 2010.01.05 19:28.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyetértek kolassal!Szívesen látnánk olvasnánk,valami nosztalgikusat,valami szépet...
|
|
|
Pécsbánya-Rendező
tommmy, 2010.01.05 17:29.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ildikó!
Épp ma érkezett meg a levél az Állomásra!Utánajárok!!!...ha tudok valamit...jelentkezem!
|
|
Budaörs
AKGV, 2010.01.05 14:18.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
valaki tudna feltenni egy képet az üzembe helyezett neon állomásnév-feliratról?
(rövid záridővel, automata gépeknél erős vakura állítással és a vaku eltakarásával állvány nélkül is éles kép készíthető)
|
|
Báta
Bozsik Albertné, 2010.01.05 11:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlök mindenkit.
Olvasgatom a hozzászólásokat,és azt gondolom,hogylegrégebben én jártam ezen a vasutvonalon.1957-1962-ig naponta tettem meg az utat Baja felé Bátaszéki átszállásal. Bajára jártam középiskolába Nagyon sok kedves emlék füzödik az állomáshoz.Mivel a Bátai állomáshoz kb.1 percre volt a tanyánk,egy nagyon szép piros téglás épület,ha kiindult a vonat Bátaszék felé rögtön a kanyarba volt látható a házunk.Ez a kicsi,de nagyon gondozott állomás abban az idöben szépnek számitott.A pályamunkások,akik a környéken laktak Ök tartották rendben az egész pályát.AZ akkori állomásfönök,Jenö bácsi és felesége Ilonka néni laktak ott.Kb.6-8 vonat járt ezen a vonalon naponta Bátaszék-Pécs és Pécs-Bátaszék között.Vonatindulás elött sokat beszélgettem Ilonka nénivel és Jenö bácsival,mivel akkor voltam 15-éves és minden érdekelt.Leperden is volt egy kis megálló,mivel ott egy állami gazdaság volt.Sok dolgozója volt,és abban az idöben nagyon jól müködö gazdaságnak számitott. Az édesapám ott volt juhászszáamdó Ö az ország egész területén nagyon elismer szakember volt.1963-ban Öt elszólitotta a feladata,és Középhidvégi állami gazdaságban dolgozott tovább.Sajnos csak eddig tudok erről az állomásról.Nagyon megörültem mikor a neten felfedeztem a Bátai állomásról a képeket.Nagyon örültem,hogy volt aki képeket készitett róla,ezt külön köszönöm.A sors engem Budapestre vitt.Köszönöm,aki elolvassa a hozzászólásomat.
|
|
Fertőendréd
András, 2010.01.05 10:22.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fertőendréd és Vitnyéd közöt az egykori keskenynyomközű gazdasági vasút keresztezte a fővonalat, mégpedig aluljáróval. Van-e ennek ma bármiféle nyoma ?
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.01.05 09:28.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vonat hamarosan indul kérjük fejezzék be a beszállást!
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.01.05 09:25.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen így utaztak 2.osztaly
|
|
|
Görgeteg
tibho133, 2010.01.05 09:23.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen így utaztak 2.osztaly
|
|
|