Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Békéscsaba (120, 128, 135, 420, 422)
Szabadkígyós (120)
Kétegyházi tanyák (120)
Kétegyháza (120, 953)
Bánkút
Medgyesegyháza
Magyarbánhegyes-Újtelep
Magyarbánhegyes
Telbisztanya
Mezőkovácsháza felső
Mezőkovácsháza
Végegyháza
Végegyháza alsó
Belsőkamaráspuszta
Mezőhegyes (125, 125a)
Külsőmezőhegyespuszta (488a)
Csanádpalota
Nagylaki Kendergyár
Nagylak
Bökény
Magyarcsanád
Apátfalva (718)
Kákás forgalmi kitérő
Makó elágazás (130)
Makó (130)
Kiszombor megálló
Kiszombor
Ferencszállás
Klárafalva
Deszk
Szőreg-Újtelep
Szőreg (790, 835)
Újszőreg (790, 835)
Újszeged (790, 835)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Nagylak

állomás
121 Békéscsaba-Kétegyháza- Mezőhegyes-Újszeged

Nagylak állomás felvételi épülete a 039-es Usgyival és a felszedett 4. vágány helyével
2006.10.
Fotó: Asztalos Endre [Endre]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.170105° E20.70815° | N46° 10' 12.37" E20° 42' 29.33"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A jegykiadás az állomáson 2003. december 9-től szűnt meg.

A trianoni békeszerződés a tulajdonképpeni Nagylak községet elvágta az ACSEV Arad–Szeged vonalán található Nagylak állomástól. Pótlására a román államvasút az 1950-es években Ópécska állomástól új szárnyvonalat épített, két részletben, melynek végpontja Nădlac. A két vonal közt nem épült ki kapcsolat, bár elképzelések fel-felmerülnek. Az újjáalakult település történetét lásd a Wikipédián.


2023. augusztus 01-től a személyforgalmat vonathelyettesítő autóbuszokkal bonyolítják le.





Régi képek - Nagylak

Nagylak régen. Forrás: http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/megyek_oroksege/Csongrad_megye/pages/CSMEE/Magyar/html/Nagylak.html
  Feltöltötte: Sándor Antal

Nagylak. Forrás: post-card.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Nagylak

Nagylak állomás felvételi épülete a 039-es Usgyival és a felszedett 4. vágány helyével
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2006.10.
A felvételi épület vágány felőli homlozata
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2006.10.

Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Raktár épület
Fotó: Oláh Ferenc
Dátum: 2013.03.11.
Bzmot 263 H-START
Fotó: Pacsika Péter
Dátum: 2013.09.03.
Utcafront.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2017.03.11.
Zielinski Szilárd által tervezett vasbeton áruraktár az 1900-as évek elejéről. Sajnos az utólag beletákolt vasajtó sokat ront a megjelenésén.
Fotó: Asztalos Endre
Dátum: 2008.04.20.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


VT
e-mail: 1234.kukac.sgjar.hu
elfogadott hozzászólás 22511
2011.11.20 00:14.09
A Szeged-Arad összeköttetés eredetileg Mezőhegyes-Battonyán keresztül épült ki. A románok csak az 1950-es években építették ki a Ópécskától román Nagylakig tartó vonalat, de ez sosem ment át a határon magyar Nagylak felé. Tehát itt sohasem volt elágazás.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 22509
2011.11.19 17:09.31
Térképet nézegetve számomra úgy tűnik mintha egy elágazás lett volna Arad irányába.
Ki tud róla.
Amikor létezett az össze köttetés Szeged--Új Szeged között akkor Arad ezen irányon könnyen elérhető volt.
Ma is érdemes lenne vele foglalkozni.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Nagykónyi

Veľký Krtíš

Nagylég

Nagylaki Kendergyár

Nagylók