Táska
mark_015, 2013.03.10 19:54.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt pedig a másik,jól benőtte a gaz,2013.03.08
|
|
|
Táska
mark_015, 2013.03.10 19:52.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás bejárati váltója,2013.03.08
|
|
|
Táska
mark_015, 2013.03.10 19:50.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás padjai,és a háttérben az elbontott épülete?
2013.02.08
|
|
|
Lengyeltóti
mark_015, 2013.03.10 19:48.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület,2013.03.08.-án
|
|
|
Nick
djlacee, 2013.03.10 19:07.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy darabon kitisztították a töltést, így kiválóan megfigyelhető, merre is haladt a vasútvonal
|
|
Rőtfalva
djlacee, 2013.03.10 18:27.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos, az őrházépületet bontják, már csak az egyik fala áll :(
|
|
Romhány
dani, 2013.03.10 13:30.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Akit érdekel,elkészült a bezárt vicinálisok című videoklipp sorozat 2.része,amely ezzel a vonallal foglalkozok.
youtube:bezárt vicinálisok (2013) 2.rész diósjenő-romhány
|
|
Gelse
Harpi, 2013.03.10 13:19.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mostani felv.épület a háború után épült.Nem a régi épület átépítésével,max annak megmaradt használható tégláinak felhasználásával!Ugyanis ez az állomás a II.világháborúban súlyosan sérült állomások közé tartozott.Elpusztult a régi fa áruraktár,az állítóközpont,és a felvételi épület is súlyos károkat szenvedett!
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.10 12:51.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kezelőfelület alapkoncepciója ugyanaz(négyzetekből összeállított, tehát könnyen "átrendezhető"). Úgy tudom, hogy ezt is Dominónak hívják (inkább a D70-re hasonlít,mert kezel tolatóvágányutat).
(Bocs a képek minőségéért)
|
|
|
Sepsibükszád
Balazs177, 2013.03.10 11:11.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez biztos,hogy Dominó?Szerintem más típus!
|
|
Drávaszabolcs
Tádé, 2013.03.10 08:37.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A sík- és dombvidéki vasút építése jelentős földmunkával járt, legnagyobb műtárgya a 310,5 m hosszú, háromnyílású, vasszerkezetű híd volt a Dráva felett. A híd a közúti forgalmat is kiszolgálta. A felépítmény 23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült, Pécs állomás környékén 28,0 kg/fm tömegű, „j” jelű síneket is beépítettek."
Forrás:Wikipédia
|
|
Csucsa
fizolt, 2013.03.09 21:44.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
látkép
|
|
|
Szolnok-Alcsi
Tastam, 2013.03.09 17:24.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen már magam is többször elgondolkodtam, mivel a két vágány között felvezető lépcsőnek semmi nyoma, pedig azt utólag így nem lehetett volna eltüntetni. Nekem sajnos csak ez az egy forrásom van, menetrendjeim ssincsenek, hogy utánanézhetnék. Apám mesélte, hogy a megálló megépült, de - bár ez nem jellemző - ő is tévedhet. Sajnos megkérdezni tőle már nem áll módomban, egyszóval elképzelhető, hogy Neked van igazad.
|
|
Normafa
Petrás Bence, 2013.03.09 15:49.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remot Mk45-2004 Normafán.
2013. 03. 09.
|
|
|
Csucsa
fizolt, 2013.03.09 15:47.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület télen
|
|
|
Szabadka
Studiolum, 2013.03.09 14:48.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1911-12-es helyi újságcikkek (és képeslapok) a szabadkai állomásról: http://wangfolyo.blogspot.hu/2012/09/hatartalan-szabadka-3-mar-olyan-ronda.html
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.09 13:39.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelzők
|
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.09 13:36.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a nyíltvonali elágazás kezelője
|
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.09 13:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dominó biztosítóberendezés kezelőpultja a forgalmi irodában.
|
|
|
Szolnok-Alcsi
Adani, 2013.03.09 12:39.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, amit írsz, mert minden forrás amit eddig találtam, beleértve a Szolnok-Alcsi régi állomás leírást is, azt írja, hogy mikor magastöltésre helyezték át az ártérbe a vasutat és emiatt megszűnt Alcsi állomás akkor terveztek ide szigetperont, de nem épült meg menetrendi mezők sem jelzik, hogy itt valaha állt meg vonat.
|
|
Gyömrő
Endre, 2013.03.09 10:26.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó időkben már csak simán Gyömrő volt a neve a régi mrh.-nak.
|
|
Gyömrő
Tastam, 2013.03.09 09:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "25 éves a MÁV vasútépítési szervezete" c. tanulmány szerint az egyik megszüntetett szolgálati hely a régi Gyömrő megálló-rakodóhely volt. Ez lehet csupán pongyola megfogalmazás, de az is lehet, hogy korábban Kócánpusztát átkeresztelték.
A beruházás egyik indoka a forgalom meggyorsítása volt. A régi elrendezés szerint a személyvonatoknak egy km-en belül kétszer kellett megállni, ami a gőzvontatás időszakában komoly időveszteséget jelentett. A létesítmény az 1964/65-ös menetrendváltással állt üzembe. A fent említett kiadványból származó kép a vadonatúj megállót ábrázolja.
|
|
|
Szolnok-Alcsi
Tastam, 2013.03.08 21:30.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak tervezték azt a szigetperont, meg is épült. Csak hamar kiderült hogy utas nem nagyon van, így megszüntették aztán el is bontották.
Ezt a megoldást a kényszer szülte. A régi vasút a Tisza-hídtól kb. két kilométer hosszan az ártéri gáton haladt, és ahol elhagyta, ott volt Alcsi megálló. Csakhogy nagyon szerencsétlen megoldásnak bizonyult, hogy a töltés egyben gát is, mivel hosszabb ideig tartó magas vízállás esetén a töltés magja átázott és a vasúti pálya süllyedni kezdett. Ennek kiküszöbölésére helyezték át 1960-63 között a jelenlegi nyomvonalra a vasutat, egyúttal a vonal kb. 650 méterrel rövidebb lett.
(Forrás: 25 éves a MÁV vasútépítési szervezete)
|
|
|
Drávaszabolcs
Lepesi ZL, 2013.03.08 08:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételen nem látom nyomát - merre volt a vasúti híd? Vagy itt közös volt?
|
|
Drávaszabolcs
Tádé, 2013.03.08 06:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyetértek, ez nem ott készült. A Dráva is sokkal szélesebb. Viszonyításképpen a közúti híd.
http://www.panoramio.com/photo/29377375
|
|
Püspökladány
Biró Ferenc Mihály, 2013.03.07 14:14.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútállomás történetét bemutató tablókat a Máv-Start eltávolította, helyét hirdetésekkel töltötték fel. A tablók visszakerültek hozzam mint egykori (1999) szerzőhöz.
Sajnálom, hogy az egész állomás utsforgalmi területén nincs 1 m2 szabad arra alkalmas terület a tablók elhelyezésére. A jövőben valamilyen megoldást próbálok találni a tablók újboli elhelyezésére.
Püspökladány, 2013.03.07. Biró Ferenc Mihály vasútbarát
|
|
Törökszentmiklós
Lajibá, 2013.03.07 11:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdés lehet, hogy költői; lehet, hogy pusztába kiáltott szó; lehet,hogy falra hányt borsó; de
lehet, hogy valaki /véletlenül/ hátha elolvassa...
Miért nem becsüljük meg jobban régi kincseinket, s most a nagy vasúti rekonstrukció idején miért nem újítjuk fel a régi állomás épületét, s miért nem helyezzük vissza régi funkciójába ?
/Mint ahogy a Polgármesteri Hivatal is visszatér az eredeti patinás épületbe..., vagy milyen szép lett volna a bartai iskolából egy kirándulásra is alkalmas "Iskolamúzeum"-ot létesíteni/
Bízva abban, hogy egyszer majd úgy megyünk előre, hogy jobban becsüljük múltunkat is, minden Kedves Érdeklődőnek jó munkát, jó egészséget és sok sikert kíván : L.bá...
|
|
Drávaszabolcs
Lepesi ZL, 2013.03.07 07:50.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, de szerintem a képek nem Drávaszabolcson készültek. Nincsenek ott ilyen hegyek!
|
|
Drávaszabolcs
fakatona, 2013.03.07 02:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 augusztus
|
|
|
Drávaszabolcs
fakatona, 2013.03.07 02:04.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 julius
|
|
|