Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] ...   Utolsó Következő

Táska    mark_015, 2013.03.10 19:54.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt pedig a másik,jól benőtte a gaz,2013.03.08
 
Táska    mark_015, 2013.03.10 19:52.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás bejárati váltója,2013.03.08
 
Táska    mark_015, 2013.03.10 19:50.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás padjai,és a háttérben az elbontott épülete?
2013.02.08
 
Lengyeltóti    mark_015, 2013.03.10 19:48.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület,2013.03.08.-án
 
Nick    djlacee, 2013.03.10 19:07.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy darabon kitisztították a töltést, így kiválóan megfigyelhető, merre is haladt a vasútvonal
 
Rőtfalva    djlacee, 2013.03.10 18:27.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos, az őrházépületet bontják, már csak az egyik fala áll :(
 
Romhány    dani, 2013.03.10 13:30.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Akit érdekel,elkészült a bezárt vicinálisok című videoklipp sorozat 2.része,amely ezzel a vonallal foglalkozok.
youtube:bezárt vicinálisok (2013) 2.rész diósjenő-romhány
 
Gelse    Harpi, 2013.03.10 13:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mostani felv.épület a háború után épült.Nem a régi épület átépítésével,max annak megmaradt használható tégláinak felhasználásával!Ugyanis ez az állomás a II.világháborúban súlyosan sérült állomások közé tartozott.Elpusztult a régi fa áruraktár,az állítóközpont,és a felvételi épület is súlyos károkat szenvedett!
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.10 12:51.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kezelőfelület alapkoncepciója ugyanaz(négyzetekből összeállított, tehát könnyen "átrendezhető"). Úgy tudom, hogy ezt is Dominónak hívják (inkább a D70-re hasonlít,mert kezel tolatóvágányutat).
(Bocs a képek minőségéért)
 
Sepsibükszád    Balazs177, 2013.03.10 11:11.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez biztos,hogy Dominó?Szerintem más típus!
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2013.03.10 08:37.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A sík- és dombvidéki vasút építése jelentős földmunkával járt, legnagyobb műtárgya a 310,5 m hosszú, háromnyílású, vasszerkezetű híd volt a Dráva felett. A híd a közúti forgalmat is kiszolgálta. A felépítmény 23,6 kg/fm tömegű, „i” jelű sínekből épült, Pécs állomás környékén 28,0 kg/fm tömegű, „j” jelű síneket is beépítettek."
Forrás:Wikipédia
 
Csucsa    fizolt, 2013.03.09 21:44.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
látkép
 
Szolnok-Alcsi    Tastam, 2013.03.09 17:24.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen már magam is többször elgondolkodtam, mivel a két vágány között felvezető lépcsőnek semmi nyoma, pedig azt utólag így nem lehetett volna eltüntetni. Nekem sajnos csak ez az egy forrásom van, menetrendjeim ssincsenek, hogy utánanézhetnék. Apám mesélte, hogy a megálló megépült, de - bár ez nem jellemző - ő is tévedhet. Sajnos megkérdezni tőle már nem áll módomban, egyszóval elképzelhető, hogy Neked van igazad.
 
Normafa    Petrás Bence, 2013.03.09 15:49.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remot Mk45-2004 Normafán.
2013. 03. 09.
 
Csucsa    fizolt, 2013.03.09 15:47.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület télen
 
Szabadka    Studiolum, 2013.03.09 14:48.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1911-12-es helyi újságcikkek (és képeslapok) a szabadkai állomásról: http://wangfolyo.blogspot.hu/2012/09/hatartalan-szabadka-3-mar-olyan-ronda.html
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.09 13:39.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jelzők
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.09 13:36.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a nyíltvonali elágazás kezelője
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.09 13:19.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dominó biztosítóberendezés kezelőpultja a forgalmi irodában.
 
Szolnok-Alcsi    Adani, 2013.03.09 12:39.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes, amit írsz, mert minden forrás amit eddig találtam, beleértve a Szolnok-Alcsi régi állomás leírást is, azt írja, hogy mikor magastöltésre helyezték át az ártérbe a vasutat és emiatt megszűnt Alcsi állomás akkor terveztek ide szigetperont, de nem épült meg menetrendi mezők sem jelzik, hogy itt valaha állt meg vonat.
 
Gyömrő    Endre, 2013.03.09 10:26.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó időkben már csak simán Gyömrő volt a neve a régi mrh.-nak.
 
Gyömrő    Tastam, 2013.03.09 09:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "25 éves a MÁV vasútépítési szervezete" c. tanulmány szerint az egyik megszüntetett szolgálati hely a régi Gyömrő megálló-rakodóhely volt. Ez lehet csupán pongyola megfogalmazás, de az is lehet, hogy korábban Kócánpusztát átkeresztelték.
A beruházás egyik indoka a forgalom meggyorsítása volt. A régi elrendezés szerint a személyvonatoknak egy km-en belül kétszer kellett megállni, ami a gőzvontatás időszakában komoly időveszteséget jelentett. A létesítmény az 1964/65-ös menetrendváltással állt üzembe. A fent említett kiadványból származó kép a vadonatúj megállót ábrázolja.
 
Szolnok-Alcsi    Tastam, 2013.03.08 21:30.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak tervezték azt a szigetperont, meg is épült. Csak hamar kiderült hogy utas nem nagyon van, így megszüntették aztán el is bontották.
Ezt a megoldást a kényszer szülte. A régi vasút a Tisza-hídtól kb. két kilométer hosszan az ártéri gáton haladt, és ahol elhagyta, ott volt Alcsi megálló. Csakhogy nagyon szerencsétlen megoldásnak bizonyult, hogy a töltés egyben gát is, mivel hosszabb ideig tartó magas vízállás esetén a töltés magja átázott és a vasúti pálya süllyedni kezdett. Ennek kiküszöbölésére helyezték át 1960-63 között a jelenlegi nyomvonalra a vasutat, egyúttal a vonal kb. 650 méterrel rövidebb lett.
(Forrás: 25 éves a MÁV vasútépítési szervezete)
 
Drávaszabolcs    Lepesi ZL, 2013.03.08 08:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételen nem látom nyomát - merre volt a vasúti híd? Vagy itt közös volt?
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2013.03.08 06:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, ez nem ott készült. A Dráva is sokkal szélesebb. Viszonyításképpen a közúti híd.
http://www.panoramio.com/photo/29377375
 
Püspökladány    Biró Ferenc Mihály, 2013.03.07 14:14.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás történetét bemutató tablókat a Máv-Start eltávolította, helyét hirdetésekkel töltötték fel. A tablók visszakerültek hozzam mint egykori (1999) szerzőhöz.
Sajnálom, hogy az egész állomás utsforgalmi területén nincs 1 m2 szabad arra alkalmas terület a tablók elhelyezésére. A jövőben valamilyen megoldást próbálok találni a tablók újboli elhelyezésére.
Püspökladány, 2013.03.07. Biró Ferenc Mihály vasútbarát
 
Törökszentmiklós    Lajibá, 2013.03.07 11:26.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kérdés lehet, hogy költői; lehet, hogy pusztába kiáltott szó; lehet,hogy falra hányt borsó; de
lehet, hogy valaki /véletlenül/ hátha elolvassa...
Miért nem becsüljük meg jobban régi kincseinket, s most a nagy vasúti rekonstrukció idején miért nem újítjuk fel a régi állomás épületét, s miért nem helyezzük vissza régi funkciójába ?
/Mint ahogy a Polgármesteri Hivatal is visszatér az eredeti patinás épületbe..., vagy milyen szép lett volna a bartai iskolából egy kirándulásra is alkalmas "Iskolamúzeum"-ot létesíteni/
Bízva abban, hogy egyszer majd úgy megyünk előre, hogy jobban becsüljük múltunkat is, minden Kedves Érdeklődőnek jó munkát, jó egészséget és sok sikert kíván : L.bá...
 
Drávaszabolcs    Lepesi ZL, 2013.03.07 07:50.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, de szerintem a képek nem Drávaszabolcson készültek. Nincsenek ott ilyen hegyek!
 
Drávaszabolcs    fakatona, 2013.03.07 02:06.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 augusztus
 
Drávaszabolcs    fakatona, 2013.03.07 02:04.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 julius
 
Előző Első    ... [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] ...   Utolsó Következő