Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] ...   Utolsó Következő

Pécsújhegyi szénosztályozó    Tádé, 2013.02.27 12:25.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Zoli!

Én is jártam ott amikor még működött a hálózat.Neked volt igazad én emlékeztem rosszul.A közelmúltban készült fotók nagyon jók,de amilyen kaotikus állapotok uralkodnak ott most ezt álmomban sem gondoltam volna,pedig csak pár éve nem jártam ott(azt hiszem a robbantás után voltam kb.)
 
Tiszatenyő    Adani, 2013.02.27 12:02.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi kép az állomásról, neonbetűs felirat, előtér.
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.27 06:57.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindenkinek köszönöm a kedves szavakat. Ha Isten és a MÁV is úgy akarja, talán megszervezek itt egy afféle kalákában végzett munkát, mint az építkezések a 80-as években. Ha vannak itt az oldalon regisztrálva kőművességhez, épületasztalossághoz értők és egyéb ezermesterek, az nagy dolog lenne... Klasszikus Moldova-idézet: "Szerencsére Magyarországon minden barátunknak is van egy barátja, különben tíz percig nem lehetne kibírni."
Petya! Én nem vagyok pátkai (se fehérvári, mert tiszántúli volnék), viszont olvastam egy szociológiai jellegű riportot arról, hogy Szűzvár a senki földje, amiért Lovasberény és Pátka veszekszik, ha adót kell beszedni, de udvariasan a másikra hárítja az ilyen-olyan beruházások megtételét: az oda bevezető betonút olyan, mintha le lenne bombázva. Következésképpen lehet hogy a pátkai önkomzat nem törné össze magát az igyekezettől, de nem kerestem őket ez ügyben.
Amúgy az én fő célom elérésében (természeti területek megóvása) lesz szerepe e két településnek, hisz szeretném az őrház mellett is elfolyó Rovákja-patak völgyét is védetté nyilváníttatni, márpedig az a két falu közös ügye. A jövőben tehát még elébük kerülhet a kérdés, de szeretném azért civil szinten tartani.
Ailtontól kaptam magánban egy MÁV-típusú, kellően elfogadhatatlan szerződésmintát (Bánk), itt is köszönöm neki, hogy erre időben fel tudok készülni.
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Zoli, 2013.02.26 23:50.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Tádé!

Jártam ott, mikor működött a teljes vasúthálózat.
Arról a vágányról amiről szó van kötötte össze a 64-est Pécsbányával.
Ez az ürítő vágány és Újhegy között futott, szintben az alsó pályaudvarral. A szénosztályozónak ez egy vagontöltő vágánya volt. A szemem előtt potyogott a szén a vagonba ezen a vágányon.
A vágány maradványa a szénosztályozó előtt 2009.07.27-én:
http://files.myopera.com/Goly%C3%B3/albums/13258982/DSCF2218.JPG
A képen balra az ürítő vágány maradványa. Szemben az oszlopok mellett balra futott az említett vágány. Jobbra a lámpák mellett pedig az Ipari park szervizútja.

Ez a sínpár szintben volt az alsó pályaudvarral.
 
Semeljci    VT22, 2013.02.26 22:37.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szétverve...
http://i291.photobucket.com/albums/ll313/kbato83/DSC00215.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/7190/zzy06semeljci051221dsta.jpg
 
Tiszatenyő    Adani, 2013.02.26 22:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nemrég láttam egy régi képet az állomásról ,ahol ltászi kaz előtér és a neonbetűs felirat is, ha negedélyezik közzéteszem.
 
Vuka    VT22, 2013.02.26 22:24.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép a netről: Szerző: dnovakovic, zeljeznice.net fórum
http://img148.imageshack.us/img148/421/13md7.jpg
 
Pátka    KériPetya, 2013.02.26 20:46.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindenképpen dicséretes a törekvésed, az elszántságod, és tényleg a lehető legjobbat kívánom Neked! Én melletted állok... aztán ha harc, legyen harc, jöhet sajtó, média..
A helyi polgármester nem tud valamiben segíteni esetleg?
 
Pátka    Ailton, 2013.02.26 18:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2. levél tipikus MÁV-szokás: Előbb kapásból elutasítás, majd felettes/média emlegetése esetén elkezdenek dolgozni is (utánanézünk/felülvizsgáljuk bla-bla). Mondjuk arra kíváncsi lennék, miért kell 70 nap arra, hogy eldöntse a MÁV Zrt. hogy kell-e neki szolgálati lakásnak az épület vagy nem (nyilvánvaló, hogy nem állnak sorban az épületért a vasutas családok.)
A bérleti szerződésnél azért figyelj nagyon oda, mert enyhén szólva előnytelen (magunk között erkölcstelen) a Vagyonkezelő formaszerződése (ingatlankezelési díj, egyoldalú (!) bérleti díj módosítás).
 
Dobsina    RZoltan, 2013.02.26 18:41.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyarország nyersvas termelésének mintegy fele származott a Gömörben levő, 40 kohászati üzemből az 1867-es kiegyezés idején. Vasút nem lévén a területen, ez igen megnehezítette az alapanyagok és a termékek szállítását, ami gyakorlatilag földutakon, fogatolt járművekkel történt. A vaskohászat a korszerűbb nyersvas és a különféle acélok előállításának érdekében, egyre nagyobb mértékben alkalmazta a szenet, amely viszont e térségben nem volt, csak Borsodban és Nógrádban.
A vasút, mint időjárástól független, nagy kapacitású, biztonságos szállítási mód volt tehát az egyetlen a kohászati, bányászati alapanyagok, és késztermékek szállítására.
1871 nyarán tehát ezekre tekintettel elkészült a Miskolc - Bánréve, másodrendű vasútvonal. Ugyanebben az évben törvényt alkottak a Gömöri iparvasutak kiépítéséről is. Ennek első lépeseként 1871-75 között megépült a Bánréve – Feled – Fülek vonal is, szintén másodrendű vasútként. Erre csatlakozott a Feled – Tiszolc vonal. (Később egy fogaskerekű vasúti szakasszal kiegészítve Erdőköz – Gömörvég között, Tiszolctól egészen Zólyombrézóig járt a vasút.)
1872-73-ban épült a Bánréve – Ózd – Nádasd iparvasút.
1874. május 1-én átadták a forgalomnak a Bánréve – Rozsnyó vonalszakaszt is, amely 1876-ra elérte Dobsinát, a vonal végállomását. Ez a Sajó felső folyásánál lévő jelentős üzemeket, érc- és ásványbányákat kapcsolta be a forgalomba. Erre a vasútvonalra is több gömöri szárnyvonal kapcsolódott, amely aztán gyakorlatilag lefedte ezt az iparvidéket. (Pelsőc – Murány és a Pelsőc – Nagyszlabosi vonalak.)
A szállítási kapacitások bővítése miatt elsőrendűvé építették át 1894-95-ben a Bánréve – Miskolc, majd a Bánréve – Dobsina és a Bánréve – Feled – Fülek vonalakat, majd szükség szerint a többit is.
A Bánréve – Dobsina vonalon 1886-ban a következő állomások és őrhelyek voltak::
Bánréve - Kövecses - Tornalja - Gömörpanyit – 13. számú őrhely - Horka - Pelsõc - 18. számú őrhely - Gombaszög - 21. számú őrhely - Rozsnyó - Betlér - Henczkó - Alsósajó - Dobsina rendező – Dobsina.
Az 1894-es menetrend szerint:
Bánréve - Kövecses - Tornalja - Gömörpanyit – Tiba, 13. számú őrhely - Horka - Pelsõc - Vígtelke, 18. számú őrhely - Gombaszög - Szalóc, 21. számú őrhely – Berzéte vasgyár, 23. számú őrhely - Rozsnyó - Betlér - Henczkó - Alsósajó - Gócs, 36. számú őrhely - Dobsina rendező pályaudvar – Dobsina.
Az 1901-es menetrend szerint:
Bánréve - Kövecses - Tornalja - Gömörpanyit – Tiba, 13. számú őrhely - Horka - Pelsõc - Vígtelke - Gombaszög - Szalóc, 21. számú őrhely – Berzéte vasgyár, 23. számú őrhely - Rozsnyó - Betlér - Henczkó - Alsósajó - Gócs, 36. számú őrhely - Dobsina, 38. számú őrhely – Dobsina.
Az 1905-ös menetrend szerint:
Bánréve - Kövecses - Tornalja - Gömörpanyit – Tiba, 13. számú őrhely - Horka - Pelsõc - Vígtelke - Gombaszög - Szalóc, 21. számú őrhely – Berzéte vasgyár, 23. számú őrhely - Rozsnyó - Rozsnyó város, 27. számú őrhely - Betlér - Veszverés, 31. számú őrhely - Henczkó - Alsósajó - Gócs, 36. számú őrhely - Dobsina, 38. számú őrhely – Dobsina.
Az 1911-es állapot szerint:
Bánréve - Tornalja - Özörény - Pelsõcz - Gombaszög - Szalóc, 21. számú őrhely – Berzéte vasgyár, 23. számú őrhely - Rozsnyó - Rozsnyó megálló - Betlér - Alsósajó - Dobsina.
Trianon után a dobsinai vonal Csehszlovákiához került, hozzávetőleg 18 évre. Az 1938. november 2-i bécsi döntés után ez a vasútvonal csak részben tért vissza, mert a határt Betlér előtt húzták meg, ezért a vonatok csak Sajóházáig közlekedtek. A vasútvonal 1945 után ismételten Csehszlovákiához került.
1944 nyári menetrend szerint az állomások:
Bánréve – Abafalva – Sajórecske – Kövecses – Tornalja - Sajógömör – Gömörpanyit – Sajóriba – Özörény – Pelsőc – Vigtelke – Gombaszüg – Szalóc - Berzéte – Rozsnyó – Rozsnyó belváros – Sajóháza.
A vasútvonalak építésével együtt – több helyen is – különféle nagyságú fűtőház épült, így Bánrévén, Pelsőcön és Dobsinán is. Felépülésük után ezek a fűtőházak a miskolci fűtőház kirendeltségei lettek. 1896-tól, egy ideig, a bánrévei és a dobsinai fűtőházak önállóak lettek, majd megint a miskolci fűtőház kirendeltségei és aztán újra önállóak.
„Nagyapám 1908-tól a dobsinai fűtőházban volt munkás, később mozdonyfűtő. Édesanyám elbeszélése szerint, mozdonyvezető soha sem tudott lenni, mert a Csehszlovák Köztársaságban, az ehhez szükséges szlovák nyelvvizsgát, nem tudta több alkalommal sem letenni. 1933-ban ment nyugdíjba, ekkor Dobsináról, Tornaljára költöztek.”(Mogyoródi Árpád)
Farkas István 1908-ban kiállított munkakönyvét unokája, Mogyoródi Árpád úr bocsátotta rendelkezésre és egyben hozzájárult annak közléséhez is.

Ezek közül néhány oldalt a régi képek közé töltünk fel.
 
Felsőlászló    elefant, 2013.02.26 17:45.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Állítólag végleg bezár a vonal Felsőlászló és Sopronkeresztúr között, a teherforgalmat ráterhelik a közutakra"

Ennek ellenére még mindig van a vonalon tolatós tehervonat,és semmi sem utal arra,hogy megszüntetnék!
 
Pátka    fizolt, 2013.02.26 15:30.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok szerencsét!
Ha mindenki ilyen elhivatott lenne, nem így nézne ki a MÁV!
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.26 13:10.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyzet fokozódik. Levélváltásom őrház-ügyben:
"Tisztelt N.N.Úr!
Sajnálattal veszem az információt. Különösen fájó testközelből találkozni azzal a vasútbarát-körökben régóta sűrűn hangoztatott ténnyel, miszerint a magyar vasútnak a MÁV az egyik legengesztelhetetlenebb ellenfele. A száz éves vagy idősebb, igényes építészeti megoldásokkal megépített állomások, őrházak tucatjait szeretnék lelkes magyar vasútbarátok megvásárolni vagy bérbe venni, saját költségen (a MÁV helyett!!) felújítani, hogy a magyar ipar- és közlekedéstörténet eme tagjai régi fényükben pompázzanak.
És lehetséges ez? Nem! Azért nem, mert "utasítás van rá", hogy mondvacsinált indokokkal, bürokratikus, értelmetlen szabályokkal ezt megakadályozzák. Mivel ennek csakis az lehet a vége, hogy a gazdátlan, üresen tátongó épület összedől vagy legalábbis életveszélyessé válik, jöhet tehát a buldózer, hadd pusztuljon el egy újabb MÁV-épület!
Miért akadály az, hogy egy évek óta lakatlan, jelen állapotában tökéletesen lakhatatlan, szétlopkodott őrház rajta van a MÁV lakásállomány-listáján? Egy 1978 óta bezárt vonal mellett. Egy elágazásnál, amelyet 2012-ben megszüntettek, a vágányokat felszedték. Ahol a vasúti személyszállításnak egy 2009-es különvonat óta se híre, se hamva. Ahol a fénybiztosítást is andráskeresztre cserélték, hogy még kevesebb gond legyen. Miért akadály?
Mert nagyon egyszerű lenne egy tollvonással kivenni egy sor épületet erről a listáról, csak ezzel esetleg a MÁV beismerné, hogy (nem a MÁV, hanem a közvélemény számára) vasúttörténeti emlékeknek számító épületeinek felújítására sem kedve, sem affinitása nincs. Csak erről a boldogult emlékű vonalról említhetem a szétdózerolt csalai épületet, a verebi épületet, aminek nyoma sincs, a politikusi érdekkörök által egy vonalszakasszal együtt megvásárolt (nocsak!!) omladozó vértesacsai és a romjaiból csodálatosan felújított alcsút-felcsúti állomást...
Kérem, továbbítsa levelemet az illetékesek felé, én sem fogok másként tenni, levelezésünk kivonatát nevek nélkül elküldöm a helyi és az országos sajtónak.
Tisztelettel:"
És a tényleg meglepő válasz:
"Tisztelt Kovács Gergely Úr!
A 12. számú vasúti őrház bérbevételével kapcsolatban írt megkeresésére ismételten válaszolva tájékoztatjuk, hogy a korábbi állásfoglalásunkat felülvizsgáltuk, így a bérbeadással történő hasznosíthatóság lehetőségét a MÁV Zrt. szakágainak bevonásával megvizsgáljuk.
Amennyiben a MÁV Zrt. illetékes szakágai a bérbeadással történő hasznosításhoz hozzájárulásukat adják és minden jogi és műszaki feltétel adott, az őrház és a hozzá tartozó terület bérbevételére van lehetőség.
A MÁV Zrt. szakágakkal történő egyeztetések – mely minimum 70 napot vesz igénybe - eredményének függvényében tájékoztatjuk a bérbevételi lehetőségről és azok feltételeiről.
A bérbevétellel kapcsolatos további információkról Buzás Lajos ingatlan bérbeadási csoportvezető úrnál érdeklődhet (061-511-45-26).
Tisztelettel:"

Ez ugye még csak a lehetőség... amit tegnap este 0 %-nak éreztem, és ma reggel majdnem el is mentem az őrházhoz "elköszönni", az most elmozdult a nulláról.
Az ügy alakulásáról tanulságképpen folyamatosan beszámolok majd itt.
A tanulság egyelőre az, hogy az igazság kíméletlen közlése akár vezethet is valahova...

 
Drávaszabolcs    sziloger, 2013.02.25 20:43.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csináltam egy regisztációt is, úgyhogy hamarosan tudok küldeni néhány képet
 
Drávaszabolcs    sziloger, 2013.02.25 20:38.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megtaláltam a honvédség vasútépítő alakulatának történetét, épp a kezemben tartom. Zakariás Zoltán írta és a Honvéd vasútépítők címet viseli és a Vasúthistória Évkönyv sorozatban jelent meg 1990-ben. Beleolvasgattam, még nem értem a végére, de igaza volt!

A Drávaszabolcsi hidat ahogy a könyvben feltűntetett térképek tanúsága szerint valóban használhatatlanná tették a jugoszláv csapatok: a Dráva jobb partján megrongálták a hídfőt és a közelebbi pillért is. a Hídszerkezet egy rész e így a vízbe esett, de komoly sérüléseket nem szenvedett el.
Helyreállítását a német hídépítő alakulatok (a pontos alakulatnevet nem ismerem) helyreállították 1941 végéig. Tulajdonképpen cölöpözés, fajárom készítés és jégtörő védművek építése a javítások mentén és kész is az ideiglenesen használható híd.

További eredmények: A könyv ugyan nem közli, de 1944-ben a híd ismét és ezuttal végleg elpusztult. A híd lábánál földrajzi adatok gyűjtésére még a második világáhború kitörése előtt elhelyeztek egy vízmagasságmérőt, ami 194. november 24-ig rögzített adatokat. A vízmérő a folyó bal partján a hídfő és a közelebbi pillér között volt elhelyezve. Ezek a vízmérők nem mennek olyan könnyen tönkre, hosszú távú üzemben maradásra tervezik őket, lehetséges, hogy az elpusztulásakor történt a hidat végleg megrongáló robbanás. Ennek a robbanásnak a forrását még nem tudtam kideríteni, de vagy a visszavonuló németek, vagy az amerikai és szovjet bombázók a ludasak ebben.

Végezetül a közúti hídról:
A Drávaszabolcsnál álló közúti híd építésére állami pénzből, méghozzá a Pécsi Napló 1908. május 12-ei száma szerint több mint 1,5 millió koronából épíült, az építés vezetője Králik Adolf királyi főmérnök volt, az építkezést 1906 júliusában kezdték el és átadására 1908. május 24-én délelőtt 9 órakor kezdődő műtanrendőri bejárást követően került sor.

Holnapi Károly munkájának továbbra sem leltem nyomát, de rajta vagyok a témán.
Köszönöm a forrásokat igen hasznosnak bizonyultak.

Az itt felsorolt adatok a diplomamunkám egy részét képezik, amiből május-június környékén leadok egy példányt a barcsi Dráva Múzeumba is, ha valakit érdekelnek a vasúti Dráva-hidak Varasd és eszék között 1867 és 1945 között.
 
Körösújfalu    KériPetya, 2013.02.25 19:49.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem így adták le az infót...
Ami biztos: az állomásépület nincs már meg, a téglái pedig tavaly tavasszal a vésztői vasútállomáshoz közel, egy kert végében voltak felhalmozva.
Szerintem nem volt olyan rossz állapotban az épület, hogy magától dőlt volna össze. Rémes állapotban volt, de jártam benne 2009 - ben, és a falak nagyon jó állapotban voltak.
 
Tokod    Faragó Ferenc, 2013.02.25 19:21.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A budapesti vonalon dolgozó építők éjszakai szállását hozta a 209-es Bobó 2013. február 25-én.
 
Körösnagyharsány    dani, 2013.02.25 17:50.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó érvényes menetrend:

Magyar Államvasutak zrt. KÖRÖSNAGYHARSÁNY
megállóhely

Érkező vonatok Induló vonatok
érk.idő vonatszám kiinduló áll. ind.idő vonatszám célállomás

5:35 37549 VÉSZTŐ 5:40 37540 VÉSZTŐ
8:05 37547 VÉSZTŐ 8:10 37542 VÉSZTŐ
12:00 37545 VÉSZTŐ 13:40 37544 VÉSZTŐ
16:00 37543 VÉSZTŐ 17:40 37546 VÉSZTŐ
19:30 37541 VÉSZTŐ 19:35 37548 VÉSZTŐ

 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.25 13:04.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És ez a helyzet 2013-ban...

"Tisztelt Kovács Gergely Károly Úr!
Köszönettel vettük a 2013. február 21-én e-mail útján érkezett, a Pátka és Lovasberény települések között elhelyezkedő őrház megvásárlásával kapcsolatban írt levelét.
Az Ön által megvásárolni kívánt épület a vasúti nyilvántartás szerint a "pátkai 12. számú vasúti őrház", mely a 811. számú országos közlekedési főút közelében, a már megszűnt Székesfehérvár - Lovasberény - Bicske vasútvonal 323. és 324. számú hektóméter szelvénykövei között, a szelvényes szerinti jobb oldalon, a vasúti vágányok közvetlen közelében, a több, mint 9 hektár nagyságú, Magyar Állam tulajdonában, MÁV Zrt. kezelésében, Lovasberény közigazgatási területén, külterületen, a Lovasberény 0116 helyrajzi számú ingatlan déli végén helyezkedik el.
- A MÁV Vagyonkezelő Zrt. a MÁV Zrt. megbízása alapján a vasúttársaság számára nélkülözhető, a vasútüzem számára nem szükséges, kizárólag a MÁV Zrt. tulajdonában lévő ingatlanok értékesítését végezheti.
- A 12. számú vasúti őrház a MÁV Zrt. lakásállományában szerepel.
- Az őrház széle és a vasúti vágányok közötti legkisebb távolság az Országos Vasúti Szabályzatban meghatározott védőtávolságnál kisebb.
A fenti indokok alapján az őrház és a hozzá tartozó földterület sajnos nem értékesíthető."
"Tisztelt Kovács Gergely Károly Úr!
Sajnos – a MÁV Zrt. utasítása értelmében - a bérbevételre sincs lehetőség, mivel az épület a MÁV Zrt. lakásállományában szerepel.
Üdvözlettel"

Lefordítva magyarra: majd csak összedől magától is, a fene kínlódjon vele.

 
Pécsújhegyi szénosztályozó    raps, 2013.02.25 09:57.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs és környéke. Meg Győr és környéke... És Sopron és környéke...

A Pécsújhegyi szénosztályozó, és környéke vonalhálózat.

Forrás: MÁV Rt. Magyarország Vasúti Árúfuvarozási Térképe.

A térkép 1998-as kiadású, de nem teljesen fedi - szerintem - a valóságot. ( Ózd-Külsőt például működő állomásként jelzi, holott akkorra már teljesen ledózerolták... )
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Tádé, 2013.02.25 09:31.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez így nem pontos.Más ahol a szenet töltötték a vagonokba (említett rakodó vágány),és más az összekötő vágány!a kettő között szintbeli különbség is van(volt). A Pécsbányára vezető vágányt a zöld vonal jelzi (kb.nagyjából,csak az érthetőség kedvéért). A piros volt a szénmosó helye (szintén,kb.). http://kepfeltoltes.hu/view/130225/jpg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Komjáti    apasarkany, 2013.02.25 07:01.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt nőttem fel-éltem 1965-től- szüleimmel. Édesanyám volt a pénztáros, édesapám a PFT-nél dolgozott. Sajnos már mind ketten elhunytak. A különálló "vermet" nyári konyhának használták. Régebben az épület hegy felőli oldalán volt gazdasági épület is..istálló stb.
 
Körösújfalu    VT22, 2013.02.24 23:33.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Önkormányzat?

Nem a vasúté volt az épület?
A vasút mindenhol kézzel-lábbal tiltakozik az ellen, hogy jogilag létező vasútvonalak üres, de használható épületeit eladják, inkább ők bontják el.
 
Szuhakálló-Múcsony    P., 2013.02.24 23:15.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapám 1977-ig - nyugdíjba vonulásáig - dolgozott a szuhakállói vasútállomáson: előbb jegypénztáros, majd árupénztáros volt. A gyermekkoromhoz tartozott az állomás, a váróterem nagy cserépkályhája, a vasutasnapok ingyen-virslijei, a csodaszámba menő telefon az irodában...
A gyermekkorom már csak az emlékeimben él - de fáj az, hogy az egykori régi - majd új - állomás is csak ott élhet... a vonatok... a forgalmista... az utasok. Szegényebb lett Szuhakálló világa a vasútállomás és a vonatközlekedés nélkül.
 
Dombay-tó    pezsman, 2013.02.24 22:48.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez már a világ szégyene, ami itt zajlik. A nyomokból ítélve szakszerű volt a bontás, ami pénzbe került, úgyhogy nem mondhatjuk, hogy nem költenek a 64-esre...
 
Körösújfalu    pakaszok, 2013.02.24 22:13.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi pad egyetlen betonlábát találtam csak a fűben. Komádiban és Kótpusztán legalább az épületek megvannak, bár eléggé felverte a gaz az állomásokat.

http://www.pakaszok.hu/nemkattogataj.php
 
Körösújfalu    KeriPetya, 2013.02.24 21:32.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület nem dőlt össze, hanem az önkormányzat eladta egy vésztői embernek, aki - asszem - 2011 tavaszán lebontotta az épületet, a téglákat pedig áthordta Vésztőre (jelenleg is láthatóak összekupacolva).
 
Drávaszabolcs    sziloger, 2013.02.24 21:23.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm, utánajárok.
 
Drávaszabolcs    husonyiczagabor, 2013.02.24 21:03.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól emlékszem Holnapi Károly írásai valamelyik Vasút Históriai Évkönyvben is olvashatók,talán Ő maga is hidász katona,vagy hídépítő mérnök? volt.
A másik forrásmű kutatásához az említett szövetséget kellene megkeresni,valószínűleg cégbíróság által bejegyzett szervezet.Ha így sem megy,térjünk vissza a témára!
 
Dombay-tó    karl, 2013.02.24 20:42.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt valami hiányzik!?
 
Előző Első    ... [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] ...   Utolsó Következő