Mezőhídvég
dani, 2013.03.15 07:55.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm,de van egy érdekes sztorim.Nagymamámnál kutakodtam a régi fejér megyei hírlapok között.Egyszer az egyik újságban találtam egy mellékletet:VASÚTI MENETREND 2005.TÉL.Belelapozgattam,és az egyik oldalán megpillantottam egy ilyet: LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG napi 7 vonatpárral .Úgyhogy én ezt nem értem.
ÖSSZEGEZVE:HA az utolsó vonat 1999-ben ment el,hogy lehetséges hogy a 2005-ös menetrendben szerepel???
|
|
Szent Imre tér
siofok35, 2013.03.15 01:03.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.europhoto.eu.com/RenderFullScreenImage.aspx?fIn=MTI_M___R_____565120n.jpg Egy régi fotó.
|
|
Kovászna
fizolt, 2013.03.14 23:05.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bkiiktatott rendelkezőkészüléket ruhafogasnak használják...
|
|
|
Felsőlászló
elefant, 2013.03.14 18:04.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek az utolsó vonatok másról nem szólnak mint a pénzről!Ha már beszedik érte a horribilis jegyárat legalább ne ezt az unalmas motort indítanák,hanem mondjuk egy gőzmozdonyt nosztalgia kocsikkal.Egyébként valaki árulja már el,hogy ezt a vonalat miért tekintik megszűntnek?Egyes személyvonatok Nyékig továbbra is lejárnak,a tolatós teher is közlekedik még Felsőlászlóig!
|
|
Bize
mazsoqq, 2013.03.14 17:58.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mellékelt irat szerint változott Gyóta mrh. neve Bizére. 1953.XI.18-án határozat született, miszerint a rakvágány Mesztegnyő felőli kiágazó váltóját és néhány métert elbontanak a rakvágányból (az anyag kellett máshová). Eredetileg 1953. elején az egész rakvágány elbontását tervezte a KPM, de az erdészet ragaszkodott hozzá, az erdei kisvasút által hozott anyag átrakása miatt. 1963.II.8-i levelében a KPM felhívja az erdészet figyelmét, hogy a kisvasút üzemengedélye lejárt. Vagy újítsa meg, vagy bontsa el a kisvasutat (1963.III.15-ig). Ez az utolsó irat, ami szól arról, hogy Bize megálló rakodóhely. 1965.V.30-tól érvényes menetrend szerint már csak megállóhely.
|
|
|
Mezőhídvég
Endre, 2013.03.14 15:58.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1999 június:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91181000&t=9101631
http://hu.wikipedia.org/wiki/Domb%C3%B3v%C3%A1r%E2%80%93Leps%C3%A9ny-vas%C3%BAtvonal
|
|
Mezőhídvég
dani, 2013.03.14 15:29.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szervusztok!Gyors kérdés:LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG ÁLLOMÁSOK között mikor szűnt meg a személyforgalom?
|
|
Tolmács
dani, 2013.03.14 15:11.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm,de mégegy kérdés:Akkor mért kergettek el lepsényben.Végeztem a fotózással,VASUTAS JELENLÉTE NÉLKÜL,ami azt jelenti hogy nem vettem fel.És elkezdett velem üvöltözni: Mit képzelek magamról,ehhez engedély kell.De tényleg mégegyszer köszi az infókat.
|
|
Felsőlászló
Gery, 2013.03.14 14:37.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.03.17.-én újra (és valószínűleg utoljára) különvonat közlekedik Sopron és Felsőlászló között. További infó az alábbi cikkben: http://www.ikvahir.eu/?p=3053
|
|
|
Tolmács
Railwayman, 2013.03.14 10:37.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútállomások, megállóhelyek nem közterületek! Nyilvános magánterület a besorolásuk. Azért nem közterület, mert közterület csak az lehet, amit az ingatlan-nyilvántartás közterületként tart nyilván. Márpedig meg lehet nézni, nem szerepel ilyen bejegyzés egyetlen helyen sem. Nyilvános magánterület a magánterületnek a közforgalom számára a tulajdonos, illetve használó által megnyitott és kijelölt része, illetve azon magánterület, amelyet azonos feltételekkel bárki használhat. Az ilyen helyen történő fényképezés, videózás mindaddig nem kifogásolható, amíg a felvétel készítésének célja nem a rajta szereplő személyek egyéniesített bemutatása. Az épületet tehát nyugodtan fotózhatja bárki.
|
|
Tolmács
dani, 2013.03.14 10:11.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületet megvásárolták,vagy milyen okból lakják?
|
|
Füzesgyarmat-Macskás
mazsoqq, 2013.03.13 16:31.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macskás mrh. építési terve. Az átrakónál ábrázolja Schwarcz F. 600mm nyomközű kisvasútja csatlakozását.
|
|
|
Füzesgyarmat-Macskás
mazsoqq, 2013.03.13 16:24.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macskás mrh. 1949-es katonai térképen. Az átrakónál ekkor még jelentős kisvasúti hálózat csatlakozott. A vonalhálózat 1km oldalú négyzethálózatot jelent.
|
|
|
Füzesgyarmat-Macskás
mazsoqq, 2013.03.13 16:15.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Macskás megálló rakodóhely 1966-os katonai térképen. Az átrakótól a major és környékéig még működött a kisvasút. A vonalhálózat 1km távolságot jelent.
|
|
|
Kishagymás
mazsoqq, 2013.03.13 16:09.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Építési tervrajz, ami Blankenstein gróf 600mm nyomközű kisvasútja csatlakozását is ábrázolja.
|
|
|
Tolmács
dani, 2013.03.13 16:09.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosakkor.Én csak az épületet akartam fotózni.Nem a belsejét.Sajnos mostmár mindegy.Köszönöm petya az infókat.
|
|
Kishagymás
mazsoqq, 2013.03.13 16:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kishagymás megálló rakodóhely 1949-es katonai térképen. A vonalhálózat 1km-es oldalú négyzethálózat. A szolgálati hely egyben jelentős kisvasúti hálózat átrakója is volt.
|
|
|
Kishagymás
mazsoqq, 2013.03.13 15:57.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kishagymás nyíltvonali rakodóhely 1966-os katonai térképen.
|
|
|
Kishagymás
mazsoqq, 2013.03.13 01:43.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló-rakodónak egyetlen épülete volt, egy mérlegház. A képen látszó illesztés mögött, irányban, ahol a gaz ritkul, a pályára merőlegesen a vonali vágánytól kb. 15m-re állt a mérlegház.
|
|
|
Kishagymás
mazsoqq, 2013.03.13 01:27.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló-rakodó helye 2012.03.19-én. A kép aljától számítva a 3. és 4. alj közti illesztéstől indult a kitérő (rakodó) vágány északi kiágazó váltója jobbra, a nyugati pályaoldal felé.
|
|
|
Bize
mazsoqq, 2013.03.13 01:11.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló 2007.11.30-án. A kép jobb szélén a póznán levő rozsdás tábla mutatja a megálló nevét. Némi gazolás után lett ennyire látható. Másik fotón a névtábla közelről.
|
|
|
Bize
mazsoqq, 2013.03.13 01:08.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a póznán levő rozsdás tábla mutatja a megálló nevét.
|
|
|
Tolmács
KériPetya, 2013.03.12 23:51.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt azért tisztázzuk, hogy hova is szeretnél bemenni...? Az állomás területére, vagy az épületbe?
Az állomás területe nem magánterület, hiszen egykor ugye utasok által használt terület volt...
Az épület nyilván magánterületnek számít.
Én körbefotóztam az épületet, és a kutya nem foglalkozott vele, mit csinálok éppen (közterületen ugye).
|
|
Tolmács
dani, 2013.03.12 13:09.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Semmi gond.Köszönjük hogy elmodtad.Én csak azért nem mentem be,mert azt hittem magánterület.Ha már itt tartunk ,mért ne lenne magánterület.Lakják,ugyanúgy mint rétságot,meg romhányt.
|
|
Csáktornya
Balazs177, 2013.03.12 10:26.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás állítóközpontjai megegyeznek Sopron Déli pu.és Barcs állomás állítóközpontjaival.http://newikis.com/en/commons_File:%C5%BDeljezni%C4%8Dki_kolodvor_%C4%8Cakovec_-_istok.jpg.html
|
|
Zagreb Samoborski Kolodvor
Balazs177, 2013.03.12 10:01.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rengeteg kép:http://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb/2010/02/index.html
|
|
Tolmács
KériPetya, 2013.03.11 21:01.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, hogy beleszólok, de nekem nem volt semmi gondom velük, nem is láttam őket - egyébként meg úgy mászkál ott az ember, ahogyan akar, nem magánterület.
|
|
Csisztagyógyfürdő
mark_015, 2013.03.11 20:20.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Goglé mapson,jelöli a megállót,annyit kell beírnod hogy Csiszta és már oda is dob...:)
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.11 18:46.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két okból: Régen nagy áruforgalom lehetett(a két kiágazás a közeli kőbányákba vezet).
Másrészt úgy tűnik,hogy csak ilyeneket telepítettek:Tusnádfürdőn is ilyen van, pedig ott összvissz 2 vágány, meg egy csonka van.
|
|
Zajta
V43_1195, 2013.03.11 16:55.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Cseke Zoltán!
Így van, vasárnaponként a 16305-ös vonat gépe a harmadik vágányon jár körül. Előtte (a tavaly áprilisi vonatritkításoknak köszönhetően) szerelvényvonatként érkezik Zajtára.
|
|