Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] ...   Utolsó Következő

Mezőhídvég    dani, 2013.03.15 07:55.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm,de van egy érdekes sztorim.Nagymamámnál kutakodtam a régi fejér megyei hírlapok között.Egyszer az egyik újságban találtam egy mellékletet:VASÚTI MENETREND 2005.TÉL.Belelapozgattam,és az egyik oldalán megpillantottam egy ilyet: LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG napi 7 vonatpárral .Úgyhogy én ezt nem értem.
ÖSSZEGEZVE:HA az utolsó vonat 1999-ben ment el,hogy lehetséges hogy a 2005-ös menetrendben szerepel???
 
Szent Imre tér    siofok35, 2013.03.15 01:03.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.europhoto.eu.com/RenderFullScreenImage.aspx?fIn=MTI_M___R_____565120n.jpg Egy régi fotó.
 
Kovászna    fizolt, 2013.03.14 23:05.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bkiiktatott rendelkezőkészüléket ruhafogasnak használják...
 
Felsőlászló    elefant, 2013.03.14 18:04.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek az utolsó vonatok másról nem szólnak mint a pénzről!Ha már beszedik érte a horribilis jegyárat legalább ne ezt az unalmas motort indítanák,hanem mondjuk egy gőzmozdonyt nosztalgia kocsikkal.Egyébként valaki árulja már el,hogy ezt a vonalat miért tekintik megszűntnek?Egyes személyvonatok Nyékig továbbra is lejárnak,a tolatós teher is közlekedik még Felsőlászlóig!
 
Bize    mazsoqq, 2013.03.14 17:58.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mellékelt irat szerint változott Gyóta mrh. neve Bizére. 1953.XI.18-án határozat született, miszerint a rakvágány Mesztegnyő felőli kiágazó váltóját és néhány métert elbontanak a rakvágányból (az anyag kellett máshová). Eredetileg 1953. elején az egész rakvágány elbontását tervezte a KPM, de az erdészet ragaszkodott hozzá, az erdei kisvasút által hozott anyag átrakása miatt. 1963.II.8-i levelében a KPM felhívja az erdészet figyelmét, hogy a kisvasút üzemengedélye lejárt. Vagy újítsa meg, vagy bontsa el a kisvasutat (1963.III.15-ig). Ez az utolsó irat, ami szól arról, hogy Bize megálló rakodóhely. 1965.V.30-tól érvényes menetrend szerint már csak megállóhely.
 
Mezőhídvég    Endre, 2013.03.14 15:58.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1999 június:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91181000&t=9101631

http://hu.wikipedia.org/wiki/Domb%C3%B3v%C3%A1r%E2%80%93Leps%C3%A9ny-vas%C3%BAtvonal
 
Mezőhídvég    dani, 2013.03.14 15:29.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szervusztok!Gyors kérdés:LEPSÉNY-MEZŐHÍDVÉG ÁLLOMÁSOK között mikor szűnt meg a személyforgalom?
 
Tolmács    dani, 2013.03.14 15:11.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm,de mégegy kérdés:Akkor mért kergettek el lepsényben.Végeztem a fotózással,VASUTAS JELENLÉTE NÉLKÜL,ami azt jelenti hogy nem vettem fel.És elkezdett velem üvöltözni: Mit képzelek magamról,ehhez engedély kell.De tényleg mégegyszer köszi az infókat.
 
Felsőlászló    Gery, 2013.03.14 14:37.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013.03.17.-én újra (és valószínűleg utoljára) különvonat közlekedik Sopron és Felsőlászló között. További infó az alábbi cikkben: http://www.ikvahir.eu/?p=3053
 
Tolmács    Railwayman, 2013.03.14 10:37.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomások, megállóhelyek nem közterületek! Nyilvános magánterület a besorolásuk. Azért nem közterület, mert közterület csak az lehet, amit az ingatlan-nyilvántartás közterületként tart nyilván. Márpedig meg lehet nézni, nem szerepel ilyen bejegyzés egyetlen helyen sem. Nyilvános magánterület a magánterületnek a közforgalom számára a tulajdonos, illetve használó által megnyitott és kijelölt része, illetve azon magánterület, amelyet azonos feltételekkel bárki használhat. Az ilyen helyen történő fényképezés, videózás mindaddig nem kifogásolható, amíg a felvétel készítésének célja nem a rajta szereplő személyek egyéniesített bemutatása. Az épületet tehát nyugodtan fotózhatja bárki.
 
Tolmács    dani, 2013.03.14 10:11.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet megvásárolták,vagy milyen okból lakják?
 
Füzesgyarmat-Macskás    mazsoqq, 2013.03.13 16:31.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Macskás mrh. építési terve. Az átrakónál ábrázolja Schwarcz F. 600mm nyomközű kisvasútja csatlakozását.
 
Füzesgyarmat-Macskás    mazsoqq, 2013.03.13 16:24.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Macskás mrh. 1949-es katonai térképen. Az átrakónál ekkor még jelentős kisvasúti hálózat csatlakozott. A vonalhálózat 1km oldalú négyzethálózatot jelent.
 
Füzesgyarmat-Macskás    mazsoqq, 2013.03.13 16:15.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Macskás megálló rakodóhely 1966-os katonai térképen. Az átrakótól a major és környékéig még működött a kisvasút. A vonalhálózat 1km távolságot jelent.
 
Kishagymás    mazsoqq, 2013.03.13 16:09.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Építési tervrajz, ami Blankenstein gróf 600mm nyomközű kisvasútja csatlakozását is ábrázolja.
 
Tolmács    dani, 2013.03.13 16:09.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nosakkor.Én csak az épületet akartam fotózni.Nem a belsejét.Sajnos mostmár mindegy.Köszönöm petya az infókat.
 
Kishagymás    mazsoqq, 2013.03.13 16:03.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kishagymás megálló rakodóhely 1949-es katonai térképen. A vonalhálózat 1km-es oldalú négyzethálózat. A szolgálati hely egyben jelentős kisvasúti hálózat átrakója is volt.
 
Kishagymás    mazsoqq, 2013.03.13 15:57.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kishagymás nyíltvonali rakodóhely 1966-os katonai térképen.
 
Kishagymás    mazsoqq, 2013.03.13 01:43.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló-rakodónak egyetlen épülete volt, egy mérlegház. A képen látszó illesztés mögött, irányban, ahol a gaz ritkul, a pályára merőlegesen a vonali vágánytól kb. 15m-re állt a mérlegház.
 
Kishagymás    mazsoqq, 2013.03.13 01:27.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló-rakodó helye 2012.03.19-én. A kép aljától számítva a 3. és 4. alj közti illesztéstől indult a kitérő (rakodó) vágány északi kiágazó váltója jobbra, a nyugati pályaoldal felé.
 
Bize    mazsoqq, 2013.03.13 01:11.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló 2007.11.30-án. A kép jobb szélén a póznán levő rozsdás tábla mutatja a megálló nevét. Némi gazolás után lett ennyire látható. Másik fotón a névtábla közelről.
 
Bize    mazsoqq, 2013.03.13 01:08.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a póznán levő rozsdás tábla mutatja a megálló nevét.
 
Tolmács    KériPetya, 2013.03.12 23:51.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt azért tisztázzuk, hogy hova is szeretnél bemenni...? Az állomás területére, vagy az épületbe?
Az állomás területe nem magánterület, hiszen egykor ugye utasok által használt terület volt...
Az épület nyilván magánterületnek számít.
Én körbefotóztam az épületet, és a kutya nem foglalkozott vele, mit csinálok éppen (közterületen ugye).
 
Tolmács    dani, 2013.03.12 13:09.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Semmi gond.Köszönjük hogy elmodtad.Én csak azért nem mentem be,mert azt hittem magánterület.Ha már itt tartunk ,mért ne lenne magánterület.Lakják,ugyanúgy mint rétságot,meg romhányt.
 
Csáktornya    Balazs177, 2013.03.12 10:26.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás állítóközpontjai megegyeznek Sopron Déli pu.és Barcs állomás állítóközpontjaival.http://newikis.com/en/commons_File:%C5%BDeljezni%C4%8Dki_kolodvor_%C4%8Cakovec_-_istok.jpg.html
 
Zagreb Samoborski Kolodvor    Balazs177, 2013.03.12 10:01.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rengeteg kép:http://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb/2010/02/index.html
 
Tolmács    KériPetya, 2013.03.11 21:01.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, hogy beleszólok, de nekem nem volt semmi gondom velük, nem is láttam őket - egyébként meg úgy mászkál ott az ember, ahogyan akar, nem magánterület.
 
Csisztagyógyfürdő    mark_015, 2013.03.11 20:20.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Goglé mapson,jelöli a megállót,annyit kell beírnod hogy Csiszta és már oda is dob...:)
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.11 18:46.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Két okból: Régen nagy áruforgalom lehetett(a két kiágazás a közeli kőbányákba vezet).
Másrészt úgy tűnik,hogy csak ilyeneket telepítettek:Tusnádfürdőn is ilyen van, pedig ott összvissz 2 vágány, meg egy csonka van.
 
Zajta    V43_1195, 2013.03.11 16:55.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Cseke Zoltán!

Így van, vasárnaponként a 16305-ös vonat gépe a harmadik vágányon jár körül. Előtte (a tavaly áprilisi vonatritkításoknak köszönhetően) szerelvényvonatként érkezik Zajtára.
 
Előző Első    ... [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] ...   Utolsó Következő