Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] ...   Utolsó Következő

Rédics    Csoma B. László, 2008.06.04 20:41.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor15-nek! Igen, ez nem volt régen végállomás. De Alsólendfalva hanem Alsólendva(Lendava), és jelenleg Szlovéniában található!
A hely 1920-ig Magyarország része volt, majd 1941-1944 között újra hazánk része.
Érdekes, hogy Laibachból(Ljubjanából) csak Horvátországon keresztül közelíthető meg.


 
Szikszó    siofok35, 2008.06.04 20:25.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár hogy a K betű nem világít... Sziksó :-DD
 
Szikszó    Msfszt, 2008.06.04 18:12.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem ez a berendezés Domino55-nek tűnik...bár lehet hogy az én szemem csal...
 
Rédics    Gábor15, 2008.06.04 15:20.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal végállomása (trianon előtt) NEM Rédics volt!A vonatok Alsólendfalván át haladva érték el végállomásukat!(a végálomásra NEM emlékszem)Ma vagy Horvátország vagy Szovénia területén van!
 
Pécsvárad    Gábor15, 2008.06.04 15:08.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap voltam Pécsváradon!
Mielőtt haza indultam volna,el mentem egy kicsit nosztalgiázni az "állomásra".A Erdősmecske felöli bejárati jelzőhöz el is sétáltam!
A 6-os út feletti hídhoz nagy dzsungelen keresztül lehet eljutni!
A hídig a sineket 2 sincsavar tartotta!Viszont csak a nagyon korhadt talpfákban mozog a csavar.Furcsa módon oda hegesztették!A jelzőt mozgató vezeték nincs a jelzővel össze kötve!A mozgató elemek szabadon lógnak!MOZDÍTHATATLAN a jelző , mivel a 11 év alatt szeder mászottrá!De nincs rossz állapotban!!A híd előtt/után fák és bokrok nőttek a sinközé illetve az űrszelvénybe!
***
A kép 3 éve készült a hdelőtt!Ma itt kezdődik a dszungel!Az 1ik váltóban (valószínüleg a heves szolgálat megszüntetés óta) a váltóban van! már 3 éve!
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:39.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
K 69 biztosítóberendezés
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:36.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vonattalálkozáskor
 
Szikszó    Kati, 2008.06.04 11:31.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az állomás éjszaka!
 
Dévaványa    Szabó Zoltán, 2008.06.03 20:19.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008. május 31-én kora este...
 
Tarjánpuszta    Csoma Bence László, 2008.06.03 19:09.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ilyen a bárcajegy
 
Balatonalmádi    ALMÁDI ÖREGHEGY, 2008.06.03 18:40.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balatonalmádi-Öreghegy egy gyönyörű fekvésű stílusos vasutállomás volt,a Győr-Veszprém-Alsóörs vonalon. A 70-es évek elején már felszámolták a Veszprém-Alsóörsi vonalat ezzel a hibás döntéssel megcsonkították ezt a vonalat és ezzel felszámoltak egy modern közlekedési koncepciót is. Ugymint:(csatlakozás és elágazás mennél több helyen más vasuti csomópontokhoz vagy közlekedési rendszerekhez). Napjainkban ujabb támadás éri ezt a korszerű koncepcióju vonalat most már akár meg is szüntetnék! Balatonalmádi Öreghegy vasutállomása lakóház lett... A vasutállomások képei között még nem találhatók!
 
Tarjánpuszta    Adani, 2008.06.03 18:05.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Milyen az a bárcajegy?
 
Biatorbágy régi    Domján György, 2008.06.03 17:01.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem a régi biatorbágyi felvételi épület, hanem csak egy vasúti épület. A felvételi épület a mostani faluház, a képen látható épülettől Herceghalom irányában kb 200 m-re, szépen felújítva.
 
Tarjánpuszta    Csoma Bence László, 2008.06.03 16:44.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tarjánpuszta 2008. pünkösdhétfőjén

Jegykiadás van, reform, és bárcajegyek vannak.

Szép ez az állomás, tiszta, takaros. Szerintem nagyon jó hely.
 
Tarjánpuszta    szvdom, 2008.06.03 16:04.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sokorói betyárnak üzenem, hogy a kép forrása: www.ingatlan.com/tarjan.html
 
Biatorbágy régi    V43_1195, 2008.06.03 13:54.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi Biatorbágy állomás felvételi épülete
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:43.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. előtt kicsivel található nyíltvonali iparvágány kiágazás. Régen ez a vágány egészen a Budakeszi határában található ISG-ig (Ipari szerelvény és gépgyár) tartott. A kép tanúsága szerint nem tegnap használták utoljára. Jobb oldalt a bozótosban van egy váltó, amely kitérő irányban egy földkúp felé terel (terelő csonakvágány). Az iparvágányon elindulva egy darabig (a közelben lévő autópálya aluljáróig) megvannak a sínek (irgalmatlanul el vannak kopva), innen az 1-es út kereszteződéséig nincsenek sínek, onnantól megint vannak. A vágány végig betonaljas (volt). Ennek az iparvágánynak volt egy déli ága is, ami most Budaörs állomásról ágazik ki. Ezen a vontatóvágányon még zajlik rendszeres teherforgalom: egy remot Bobó (általában M44 402) visz néhány konténeres kocsit a törökbálinti DEPO-ba. A DEPO kiágazástól, azonban végig felszámolták az iparvágányt, a helyére jelenleg utat építenek. Ez a vágány régen egészen a község határában található laktanyáig tartott. Már évekkel ezelőtt (részben illegális bontások következtében) felszedték a síneket. Tavaly tavasszal kezdték el az előbb említett út földmunkáit, ezzel a régi iparvágány teljesen a múlté lett. Helye viszont végig látható. A vágány végig faaljas volt.
 
Törökbálint    V43_1195, 2008.06.03 13:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Törökbálint mh. felvételi épülete
 
Mátraszőlős-Hasznos    ilona, 2008.06.03 10:28.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elképesztő, a szövegben utalás van arra, hogy valaha hangulatos állomásépület volt. Az, az átkosban, ha a nagyszülőkhöz jöttünk Pestről virágok is voltak. Télen, hóesésben meleg váróteremben vártuk a vonatot, hogy hazajussunk Pestre. Csodálatos tájban balkáni rothadás. Erre lehet falusi turizmust szervezni, a kispénzű, hátizsákos, vonatos fiataloknak-családoknak. ELképesztő, elképesztő. Legalább a falu vezetése belenyúlna valami pályázati tarisznyába, a vasút iránti kegyeletből....
 
Porpác    András, 2008.06.03 00:44.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Porpác állomástól Szombathelyig duplavágányos a vasút, 2 db 120 km/h-ra alkalmas vágányról van szó. Az állomás K-i oldalán Budapest fele nézve a jobb oldali vágány egyenesen halad Sárvár felé, a bal oldali elkanyarodik balra Csorna felé. A Sárvár felől közeledő vonatok 80 km/h -ra alkalmas hosszú váltón át kis lassítással át tudnak közlekedni a nekik jobb oldali helyes vágányra, míg a Szombathely felől érkező és Csorna felé közlekedő IC-knek sajnos lassítaniuk kell, mert nekik csak normál 40 km-es váltó áll rendelkezésre. Feltéve, ha azóta az állomás NY-i oldalán nem raktak be nekik is egy hosszú váltót. Ezt aki arra szokott utazni, nézze meg !
 
Nick    András, 2008.06.03 00:37.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nick község volt vasútállomása a főutcáról nyíló utcában található. A vasúti kereszteződésben a sínek még pár éve látszottak, de a töltést már benőtte a gaz és a növényzet. Nick-Rábahíd egy megálló volt. Képek erről a hálózaton még fellelhetők : http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/special/travel/index_hu.html (lap alja). Ez egy vashíd volt, amit már elbontottak kb. 20 évvel a vonatközlekedés 1978-as megszüntetése után.
 
Csánig    András, 2008.06.03 00:22.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csánig az egyedüli olyan helység, amit a 16-os vonalon egészen Szombathelytől Csornáig számítva, vasút szel ketté. A többi állomás vagy a faluszélen van, vagy távol a lakott területtől.
 
Dénesfa    András, 2008.06.03 00:16.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez korábban egy háromvágányos kis állomás volt, vagy megálló-rakodóhely. A hetvenes évek közepén számolták fel a kitérőket. Az állomás messze esik a falutól, amiatt utas nagyon ritkán jár arra. Az állomásépületet a hetvenes évek végén újították fel lakóháznak, azóta gondolom a lakók elköltöztek, vagy elhaltak és így az épület is az enyészeté lett és lebontották. Érdekes, hogy Dénesfa község Győr-Sopron megyében van, de a vasúti megállója még Vas megyéhez, Csánig község közigazgatási területéhez tartozik. A megálló közelében van egy halastó. Egy osztrák befektető akar itt állítólag valami pihenő - üdülőterületet kialakítani, de kb. két éve, amikor ott jártam utoljára, mindebből még nem látszott semmi.
 
Mosonszolnok    András, 2008.06.03 00:06.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson látott már valaki villamos mozdonyt ? Nem értem, hogy minek kellett levillamosítani. Talán maradt felesleges pénz, amikor Hegyeshalom és Rajka között megépítették ?
 
Kárász-Köblény    koblenyi, 2008.06.02 20:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csak annyit fűznék hozzá, hogy itt valamikor 3 vágány volt. A peron két oldalán lévőn kívűl még volt egy az állomásépület felől is.
 
Zalaszentiván    András, 2008.06.02 16:39.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon derék munkát végez és jól tudosít a környéket lakó Macinet néven írogató fórumostársunk. Örvendetes dolog, hogy magas színvonalon teszik rendbe a vonal egyik központi állomását, ahol valószínűleg a központi forgalomirányítás is helyet fog kapni (ha jól tudom). Az állomás átépítéséről érdemes tanulmányozni a helyszínrajzot. Annyi az apró megjegyzésem, hogy a Szombathely - Zalaegerszegi kivezetést összekötő váltók azok nem 80-asok, hanem mezei 40-esek. Nem kell oda nagysebességű váltó, mivel az állomás túloldalán a nagysebességre alkalmas váltókkal biztosított az átjárás minden irányba.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 11:18.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt kerül összekapcsolásra a két egymással szembe fordított 100-as kitérő, amely az új nagykanizsai és Ukk-Boba-i bejárókat köti össze.(Alibánfa)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 11:08.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A második 100-as váltó is helyére került a keleti fővonali kijáróban.(Alibánfa)
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:57.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás keleti kijárói.(Alibánfa) Szépen halad az új fővonali bejárók átépítése. Az átalakítás után a régi Ukk-Boba kijáró megszűnik és az átjáró kétvágányosra módosul.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.02 10:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a fotó is az állomás nyugati kijárójánál készült. A képen a régi 4-dik vágány bekötésének módosítása látható. Mivel az említett vágányt a második szélesperon építés miatt elbontották, a nyugati kijáróban a kitérőjét is kivették. Így a régi 5-dik vágány lett a 4-dik, és a régi fővonali bekötését az említett kitérő eltávolítása után felújították.
 
Előző Első    ... [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] [ 791 ] [ 792 ] [ 793 ] [ 794 ] [ 795 ] ...   Utolsó Következő