Tata
Domján György, 2008.05.28 18:19.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem a Tata-rendezőpu. a mostani Alsógallán (régen Tatabánya-középső)készült. A háttérben lévő hegy pedig a felsőgallai (régen Tatabánya-felső)állomás mellett van
|
|
Pityur-rétje
Petrás Bence, 2008.05.28 16:09.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pityur-rétje
2006. 05. 13.
|
|
|
Godóvár
Petrás Bence, 2008.05.28 16:05.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Godóvár
2006. 05. 13.
|
|
|
Pécsvárad
pezsman, 2008.05.28 15:06.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bátaszék- Mohács vonal egyenlő a Palotabozsok- Mohács vonallal. Bozsoknál ágazna ki a 64-esből. Csak ennyit tudok. Hát igen, azok a német példák..!:) Egyébként a minisztérium honlapján azt olvastam, hogy Pécs - Pécs- Külváros között villamosjárat menne, Pécsvárad felé pedig kerékpárút vezetne.
|
|
Mesterháza-Pórládony
András, 2008.05.28 14:09.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt van egy tévedés, kérem a szerkesztőket, hogy javítsák. Az állomás neve : Mesterháza - Tompaládony. Tompaládony községből Bükfürdő felé vezető kocsiúton ha haladunk kifele a faluból, ott lehet észrevenni az 1974-ben sajnos megszüntetett 14-es vasútvonal nyomát, az útátjáró helyén a kis bukkanót és a lassan a gaz és bokrok által teljesen benőtt töltést. A töltést sok helyen már egyáltalán nem lehet észrevenni, például Hegyfalunál sem, mivel művelt szántóföld, termőterület van a helyén.
|
|
Ágfalva
András, 2008.05.28 14:00.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás nincs halálra ítélve, sőt. Mivel megszűnt a határellenőrzés a két ország között, remélhetőleg ismételten felújítják majd a vasúti utasforgalmat Ágfalván is és Sopron-Déli pályaudvaron is. Úgy tudom, az önkormányzatnak vannak ezirányú törekvései.
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:47.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a mérlegház itt is romos!
De szerencsére csak az üveget törték be!
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:45.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nemrégen felújított vízház!
Itt legalább ezt megőrzik az utókornak!:)
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:41.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy siló amihez iparvágány is vezet!
|
|
|
Almás
Gábor15, 2008.05.28 12:40.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hirdetmény a kisállomási jegykiadás megszünéséről!(Azóta a kocsma is megszünt!!)
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:39.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MENETREND SZERINT CSAK 1-2 vonat használja a 2.vágányt.
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:37.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A FORGALMIIRODA!
A NEON kiírás már régóta kivilágítatlan.Régen rikító sárgával kanték be h látszódjon.Utána jött meg csak a MÁV-szabványtábla!
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:35.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2 sor szerb gabonaszállítókocsi volt a két rakodó vágányon.
Belgrád a honállomásuk.
|
|
|
Bácsalmás
Gábor15, 2008.05.28 12:33.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pár hete jártam Bácsalmáson a nagyszüleimnél.Bringát is vittem (A halbikon is lehet szállítani!)így betudtam járni a várost!Természetesen a vasútállomás és a kismegálló sem marad6ott ki!íme néhány:
1.kép:Baloldalt az egykori regőczei HÉV csonkája jobboldalt a Baja felé menő vágány.
|
|
|
Pécsvárad
Adani, 2008.05.28 12:31.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De ha újramegnyitják, akkor sztem nyomvonalkorrekció is kll pár helyen, mert jelenlegi ökörhúgyozás mintázatú vonal 60 km/h-nál gyorsabb tempóra nem alkalmas. Ahol csak lehet ki kellene egyenesíteni egy Pécs-Szeged új pályának így lenne értelme. Bár a jelenlegi megoldásnál még a 60-as pálya is jobb lenne.
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 10:41.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Zalaegerszeg-Ukk szakasz állomásainak tervezett átalakítása a 2004-es torzított helyszínrajzok alapján. (Akit érdekel valamelyik szakasz, egyesével is ki tudom nagyítani.)
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 10:32.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Közben egy igéret András barátomnak. A MÁV promóciós anyaga 2004-ből. Zalaszentiván állomás átalakítási tervezete torzított helyszínrajz alapján.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 08:27.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezen a képen látható hogy az Ukk-Boba nyomvonalat mennyivel beljebb hozzák. A kép bal oldalában meg a régi ukki bevezető.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 08:21.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új Ukk-Boba nyomvonal bekötésének alágyazata, szintén Alibánfa határában.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 08:16.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt pedig már eg szakaszon a sinek is felkerültek az új ívre Alibánfa határában.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 08:05.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kanizsai vonal bevezető ive Alibánfa határában. A régi felszedett szakasz mellett már az új ivelés kavicságyazata.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 08:00.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Távlati kép a sümegi útról. Az alakuló új kanizsai bevezető ág.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.28 07:55.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teljes alágyazat csere a keleti bejáró új nyomvonalain.
|
|
|
Pécsvárad
Karl, 2008.05.27 22:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én Bozsok-Mohácsról nem,de Bátaszék-Mohács vonalról hallottam,sőt abból elég sokat meg is építettek,csak hát a jugo szomszédok miatt,ugye,Mohács helyett Dunaújvárosban épűlt a kohó...így a vasútépítés is abbamaradt.De,ha tényleg volt ilyen terv Bozsokról,légyszi oszd meg velem,merre,mikor stb..
Ami a 64est illeti,én is nagyon bízom benne,hogy egy jobb időben még fog itt vonat járni,mert a síneket ugyan tényleg ellopták sokhelyen,de hát ugye,ezek már amúgy is cserére szorultak.. :)
Teljesen új pálya kéne!!
Vegyük,csak a német példát,ahol sok egykoron bezárt szakaszt nyitottak meg újra.Tehát,szerintem a remény hal meg utoljára...
|
|
Szany-Rábaszentandrás
Cellbuborék Andrew, 2008.05.27 15:29.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én pár hónapja még "viccből" raktam fel azt a térképet, hogy még jó hogy nem adnak ki ilyen térképet a valóságban. EZ A TÉRKÉP MÁR NEM VICC! Komolyan megjelent a legújabb MÁV-START agyrém térkép, ezek a vonalak nélkül (arról nem is beszélve hogy a vasútvonalakat eszerint osztályozza: komfortos, mellékvonal és egyéb (Celldömölkön pl. nincs komfortos vonal)). A kormány közben azzal indokolja az újabb bezárásokat, hogy túl sűrű a hálózat. Na most nekem van otthon egy ugyanakkora 1958-as térképem, mint a MÁV-Startos agyrém, és mikor egymás mellé raktam, nem tudtam, sírjak vagy röhögjek? Ha ilyen jól haladnak, pár év múlva már nem marad személyszállításos mellékvonal, és azt hiszem, hogy a fővanalak is leépülnek ilyen téren.
|
|
Véménd
Gábor15, 2008.05.27 15:21.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ne az alacsony utas forgalom miatt zártákbe a Pécsvárad-Palotabozsok szakaszt,hanem a 20km/h-ás tempó miatt!Ugyan is az "i" rendszerü sinek nem nsgyon birták a nyomást!Szebény és Feked között nem 1× volt h a Bbmot csak utas nélkül mehetett mert nem bírta a pálya a terhelést!Palotabozsok-Bátaszék szakaszon a Bz-k tengelytörései miatt szünt meg a forgalom (igaz a Bz Palotabozsok és Bátaszék között nem állt meg)A jelenleg üzemelő részen már csak Hird és Hosszúhetény mh-k között van 1 szakaszon "i" rendszerü sin.Hallottam h a pálya (a bezárt részen) Nem bírta ki még az M43-sokat se!
|
|
Putnok
V43_1195, 2008.05.27 14:43.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rendhagyó öszeállítású személyvonat a 87b vonalról Putnokon (Királdnál említettem).
|
|
|
Királd
V43_1195, 2008.05.27 14:37.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, így volt. A Bz (Bzmot 176)után volt kapcsolva egy mellékkocsi (Bzx 562-2). Egy diákcsoportot hoztak le a mellékkel Putnok felől. Vissza pedig mellékkocsi nélkül mentek, elfértek a Bz-n, ami dugig volt :-)
|
|
Bagimajor
Yeti, 2008.05.27 13:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azér ha fűtést meg légkondit nem szerelnek be. Legalább be üvegeztethetnék.
|
|
Türje
kempelen, 2008.05.26 22:34.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A vasútvonal korszerüsítése 1968-69. évek között történt meg 48kg-os sínekkel, betonaljakkal, hézagnélküli kivitelben. A korszerüsítéssel egy időben több korrekciót hajtottak végre a nyomvonalban, egyesítették Zalabér és Türje állomásokat, négy km új vonal épült Zalabértől Zalaszentgrót elágazás között"
Magyar Vasúttörténet hatodik kötet.
|
|