Gálosfa
pumpolini, 2011.01.21 18:07.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szép képek és leírás:
http://somogyivasutak.hu/
|
|
Kápolnásnyék
balazs177, 2011.01.21 16:46.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kár ezért a szép Déli Vasúti épületért!Sajnos már tényleg nagyítóval kell ilyen épületeket keresni az országban.
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.21 08:04.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még ezt az általam készített fotót küldöm feltöltésre,ez a Tó utcai viadukt.
|
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.21 07:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előző képen a Kálvária utcai hidat ,a most beküldött képet az Őrhegy utcai hídnál fényképeztem.
|
|
|
Nyárilegelő
ROCOman, 2011.01.21 05:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezeken a képeken remekül látszik, hogy inkább megálló rakodóhely, mint állomás. Mi több: Nyári Legelő - Rezéti Duna mh. felirat olvasható a táblán.
|
|
Pilisvörösvár
leszli, 2011.01.20 23:53.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az esztergomi vasútvonal átépítését
ez évben elkezdik.Három szakaszra osztották.A harmadik szakasz érint bennünket a Solymár-Pumü és Piliscsaba szakasz.Ez egy 12 kilométeres dombvidéki szakasz.A vasúti pálya töltéseken és bevágásokon épült hajdanán 1893 és 1895 között sok kanyarral.200-nál több műtárgyat alagutat,hidakat,aluljárókat felüljárókat,átereszeket,vasúti átjárókat építettek.Ezeket a tervismertető szerint át fogják építeni a majdani villamos felső vezeték építése miatt.Ezek már műemléknek számítanak,ezért meg kell menteni az utókornak.De hogyan?
|
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.20 20:42.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alábbi oldalakon vannak a fényképes bizonyítékok:
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47775
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47776
http://old.pte.hu/~uhi/album/item.php?id=47777
Egyébbként a fényképem a háttérben látszanak azok a teherkocsik, amik akkor a 2. vágányon voltak kiállítva.
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.20 18:44.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület bontását már félig elvégezték, a nagyobbik Székesfehérvár felé eső szárnyat már teljesen elbontották. A váró és a vasúti dolgozók helyisége még használatban van. Úgy látszik, egyenlőre csak azt bontották el, amire már nem volt szükség, mivel a szolgálati lakásokban már rég nem lakott senki. Az épület előtt nagy kupac régi pecsétes tégla van halomba rakva, jobbára olvashatatlan feliratúak a 150 éves épület falából kibontott téglák pecsétjei. Az állomás környékén folyó munkálatok szerint úgy tűnik, hogy a vasúti átjárót megszüntető közúti aluljáró pont az épület lebontott szárnya alatt fog elmenni, persze az épületet idővel teljesen eltüntetik, de egyenlőre még nem sietnek ezzel. Az utcai front felől új épület építése látszik az elkerített munkaterületen, talán az új felvételi épület lesz? Ezt nem tudom, mivel kissé távol esik a sínektől. Az állomás még nem halt ki, minden úgy megy, mint régen, még minden meglévő része működik és használják is az utasok, a bontás helye pedig el van kerítve.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.20 15:35.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélem majd egyszer a vakolatra is sor kerül, mert tényleg szép a falu, szép lehetne ez az épület is. Bár szolgálat nélkül nehéz fenn tartani az állapotát.
Ha már a tábla, nem kötekedés képpen mondom, de a betűket lefesthették volna, alig látszik a felirat.
De legalább erre áldozott a MÁV (nem is keveset).
|
|
Budaörs
matteo, 2011.01.20 08:46.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig. Egyébként 2003 körül egyszer már mutatott vöröset,mindenki megállt 1-2 perc erejéig,hogy "Most mi van?".
|
|
Nyárilegelő
ROCOman, 2011.01.20 05:27.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Örömmel vennénk valami képi bizonyítékot is. Akár három felkiáltójel nélkül is jöhet...
|
|
Nyárilegelő
Petrás Bence, 2011.01.19 22:10.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez állomás!!!
|
|
Pusztaszabolcs
ROCOman, 2011.01.19 20:58.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"1950 nyarán indultak a Pusztaszabolcs-Paksi HÉV korszerűsítési munkálatai. A kis sugarú íveket átvágták, a 27 km-es Dunapenteléig tartó szakasz fele új nyomvonalra került. Adony és Rácalmás állomások új helyre kerültek, nagyobb vágányhosszal. A munka a forgalom fenntartása mellett folyt. Az új vonalon 1951. december 16-án vették fel a forgalmat." Forrás: Keller László: A hazai vasutak működése és gazdálkodása az első 5 éves terv időszakában (1950-1954) (Vasúthistória Évkönyv, 1998)
|
|
Salgótarján külső
Train Station, 2011.01.19 20:52.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De az nem volt mindig csúnya.Nézd meg a régi képeket.Szép HÉV szabvány épület volt ott.Ez meg komisz csúnya szocis kinézetű.(Bár ez se lehetett mindig ilyen csúnyácska)
|
|
Sellye
ROCOman, 2011.01.19 20:42.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1963. augusztus 2-án Sellye-Kétújfalu között a 6691. sz. vonat hat kocsija kisiklott, a vonat négy helyen szétszakadt. A baleset olyan pályarészen következett be ahol 46 db faalj volt féloldalasan kiágyazva folyamatosan. A kiágyazással kapcsolatban az ágyazatcseréhez vágányzárat, sebességkorlátozást nem kértek. A 6691. sz. vonat 30 km/ó helyett 45 km/ó sebességgel haladt rá a kiágyazott pályarészre.
|
|
Budaörs
ROCOman, 2011.01.19 20:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon ez még mindig így van? http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szellemvasut/?full=
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2011.01.19 20:36.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csodás kisváros.Ha tehetem minden szombaton lejövök és fotózok a pályaudvaron.Remélem újjá éled a szabadkai kapcsolat és több lesz a vonat.Fájó ilyen üresen látni a 7 vágányt.(Bár heti rendszerességgel adnak fel fát illetve nyáron gabonát,ősszel pedig a répakampány idején van teltház Bácsalmáson.)
|
|
Klárafalva
ROCOman, 2011.01.19 19:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Klárafalva az 1970 évek végéig háromvágányos állomás volt, akkor szedték fel a harmadik vágányt. Az első vágányt 1997 pedig novemberében bontották el.
|
|
Szászberek
ROCOman, 2011.01.19 16:56.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak a tető lett felújítva hanem a váróhelyiséget is kimeszelték. Mi több került ki menetrend és a névfelirat is leköltözött a tetőről a falra.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.19 14:20.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
elég fura, hogy a tetőt megcsináltatták, de a vakolat meg csak mállik. Azt hittem így elsőre, hogy eladták az épületet.
|
|
Vértesacsa
kempelen, 2011.01.19 13:57.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület "új" tetőt kapott. Nem komplett tetőre kell gondolni, de az a hullámlemez amivel beborították az egész tetőszerkezetet egy darabig még megmenti az összeomlástól és a beázástól azt ami még maradt a belsejéből.
A semminél azért ez így is sokkal többet ér.
|
|
Szászberek
ROCOman, 2011.01.19 05:54.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tetőt a MÁV újíttatta fel 2009 januárjában.
|
|
Nagyicce
BRSC, 2011.01.18 19:58.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A delta vége utáni megszűnt vonal egyik megállója az egykori Kossuth téri megálló. Felavatásakor nagyon szép ünnepséget tartottak.
|
|
Rákosfalva
BRSC, 2011.01.18 19:51.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Rákosfalva HÉV megálló épületén volt először neon felirat Budapesten.
|
|
Szászberek
Traxx, 2011.01.18 19:18.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
új tetőt ki csináltatta az épületre?
|
|
Debrecen
pezsman, 2011.01.18 10:18.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki meg tudná mondani hogy melyik két (három?) MD van még üzemben Debrecenben? És a nagykereki személyvonatok mindig MD-k? Köszi.
|
|
Pilisvörösvár
LepesiZL, 2011.01.18 07:40.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sztem igazad van! De direkt beírtam egy .doc - ba de a gép helyben hagyta az ly - os változatot.
Visszatérve a vonalra, amennyiben teheted utazz végig (Bp.-Nyugati - Esztergom) rajta nagyon szép a táj. Ma még (remélhetőleg már nem sokáig) max. 60 -al mennek a vonatok, lehet nézegetni. Azt vedd vigyelembe, hogy szinte minden napszakban sokan vannak a vonaton.
Érdemes esetleg úgy tervezned az utat, hogy Bp. - Esztergom - Komárom, nem fogsz csalódni.
Üdv.
Lepesi ZL
|
|
Kápolnásnyék
SoNa, 2011.01.17 18:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2011. január 17-én elkezdték bontani Kápolnásnyék vasútállomásának régi felvételi épületét. Ezen a napon már lebontották az egykori szolgálati lakások feletti tetőrészt, ahol az ablakok redőnyei már hónapok óta le vannak húzva. Ottjártamkor már sötétedett, így a készített képek nem túl jó minőségűek, viszont a váróterem és a vasúti dolgozók szobája még üzemel. Az aluljáró építése már igen előrehaladott állapotban van.
|
|
|
Almásfüzitő
Macskabagoly, 2011.01.17 18:29.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hógolyózó kalauzok Almásfüzitőnél
|
|
|
Hegyeshalom
Macskabagoly, 2011.01.17 18:17.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nohab Hegyeshalomban
|
|
|