Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] ...   Utolsó Következő

Rákoshegy    Pozsár László, 2007.09.29 23:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerettem itt dolgozni, örömmel godolok az itt töltött három évre.
 
Ács    Zsofika, 2007.09.29 22:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az iparvágány és a tároló vágányok, meg a raktárépület, szerintem a volt cukorgyárhoz tartoztak. Réges-régen egy nagyon jó napot töltöttem el itt, és még most is emlékszem a cukorhegyre amit ott láttam.
 
Mezőhídvég    P, 2007.09.29 21:09.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eredetileg a vonal Győr és Dombóvár között volt, de közvetlen vonat soha nem járt a két város között. Bezárták Dombóvár- Lepsény között, most Lepsény és Veszprém között, de még a Győr- Veszprém vonal megy. Azért, mert ott óriási harc van a vasútért. Olyan nagy harc, amit itt még sohasem láttunk, de lehet, hogy kéne. A régiót nagyon sújtja a vasút. Leállított vonalak és leállított pótlóbuszok. A leállított pótlóbuszok 100%-a a Dél- Dunántúlon járt. Nem értem, miért nem küzd senki ezekért a vonalakért...
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.09.29 01:17.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mezőhídvég állomás, 2006. augusztusa.

Csak annyit, hogy bár valóban a teherszállítás a legfontosabb funkciója a mellékvonalaknak (legalábbis az kellene, hogy legyen), meg lehetne oldani azt is, hogy az utasok a vasutat válasszák még az ilyen helyeken is. De a szándék nagyon hiányzik...
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 17:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocsánat,hogy kétszer küldtem el,egy kis teknikai probléma közbe szólt.
 
Porva-Csesznek    Tenk Ferenc, 2007.09.28 16:54.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, nagyon szép csöndes nyugodt környezet. Tényleg szereti valaki a természetett,itt teljessen ki tud kapcsolódni. Nagyon sajnálatos dolog,hogy ami szép és jó az emberek számára,azt bekellzárni és megkell szüntetni.Nagyon sokat jártam azon a részen. Még működött az állomás és a vendégház,sok boldog emberrel találkoztam. De mióta zárva mindegyik,az emberek elkeseredett és bánatos arcaival lehet találkozni. Nagyon remélem,hogy nem fogják meg szüntetni,azt a vonalat is. A képek 2005.03.09-én 13,56 és 14,22p -kor,és 2005.04.09-én 18,36-kor készültek. Vasutállomás,vendégház és vasutállomás, vasutállomás.
 
Alcsút-Felcsút    Zsohár Melinda, 2007.09.27 23:07.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Honlapszerkesztők és régivasút-szerelmesek!

Alcsúton lakom, s annyi idős vagyok, hogy még utaztam gyerekkoromban a Bicske-Székesfehérvár vasútvonalon. Aztán felnőttként is egy nosztalgia úton, még végig tudtuk járni a vasutat egy kis villanymozdonnyal, s a Kádár-kocsival. Persze már a rendszerváltás után. Röviden a romjaiban is szép vasútállomásról. Sokan meg akartuk venni, hasznosítani, a kisebb testvérével, a vértesacsaival együtt. A MÁV meghiúsított minden kezdeményezést, hagyta, hogy elpusztuljon, életveszélyessé, rommá váljanak, noha mindkettő a falu szívében található. Az önkormányzatok is szerettek volna valamire jutni velük, magánszemélyek, vállalkozók, egyesületek. A MÁV pedig nem és nem, megbocsáthatatlanul tékozolta el ezen ipari műemlékeket, miként szerte az országban százait a gyönyörűséges vasúti építészet tanúinak. Bűn! Bűn! Ki bűnhődik érte? Ki hozza helyre? Ki tud tenni e tendencia ellen? Miért vagyunk ilyen tehetetlenek?! Miért hagyja elpusztulni a MÁV ezeket a használaton kívüli, százévesnél régebbi állomásokat,miközben a rajongók megmentenék?! Válaszoljatok!!!
Zsohár Melinda
 
Tiszaszentimre    Jakab, 2007.09.27 20:16.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasut felújításnak és a szinesfém gyüjtőknek áldozatául esett a százéves berendezés mint sok más állomáson. Az épület már nem őrzi patinás külsejét. Sajnos.Valaha a gőzmalommal együtt a község legszebb épületeihez tartozott.
 
Farád    Pista, 2007.09.27 18:13.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inkább a megszüntetés vár rá, alig van utas. Igaz 1-2 fővel több van itt mint Bágyogszovátnál, de így is minimális.
 
Vésztő    lelekben vesztoi, 2007.09.26 17:57.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tetszik az allomas kinezete szerintem egeszen elfogadhato adja isten hogy tovabbra is csak ilyen legyen
 
Romhány    Virág István, 2007.09.26 17:06.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban Bánk és Romhány között volt még egy vasúti megálló, az volt a neve, hogy Világospuszta. Több, mint négy évtizede, hogy arra jártam, nem tudom, mikor szűnt meg ez a megálló. Lehet, hogy együtt az egész Diósjenő-Romhány vasútvonallal, lehet, hogy már korábban. Emlékeim szerint nemigen lakott ott senki, valami állattenyésztő telep rémlik, nagy hodályokkal. Tud erről többet valaki? Egy-két nyarat töltöttem öcsémmel romhányi rokonoknál, egyszer a Rákóczi Fánál játszva gondoltunk egy nagyot, és elgyalogoltunk Világospusztára világot látni (10 évesek sem voltunk). A hely talán 3 km-re lehetett Romhánytól.
Hát ennyit a Lókos-patakról.
 
Nagyharsány    angelo, 2007.09.26 16:27.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szívesen regisztrálnék, de üres oldalra jutok a kattintás után.
A vonal utolsó magyar állomása egyébként Beremend (öreg Beremend) volt, 1910-től 1983 szeptember 30-áig. Akkor szünt meg az a szakasz.
 
Mátraszőlős-Hasznos    czilac, 2007.09.24 12:28.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emlékszem arra az időre amikor a ma 70-75 éves szőllősiek aláírást gyüjtöttek, hogy a hajnali Pest felé tartó vonat megálljon. És megállt! Tari Karcsi bácsi és kedves felesége Mancika néni minden szőllősinek már-már rokonjává lett - Ők voltak a Bakterék. Az Ő idejükben nagyon szép volt az állomás környéke. Kár, hogy utánuk csak a romlás következett. Talán ha feltámag Magyarország, akkor feltámad a vasút is.
 
Putnok    Kalo, 2007.09.24 11:45.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előtető alatt 2004 szeptember 17.-én, 11:26-kor.
 
Putnok    Kalo, 2007.09.24 11:42.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A putnoki állomás épülete hátúlról, előtte a sajóvelezdi autóbusz.
A kép 2003.dec.28.-án készült.
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.09.23 15:59.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Lepsény-Dombóvár vonal legjobb példája a teljes magyar politikai elit képmutatásának. Ezt a vonalat több részletben zárták be.
1. Dombóvár-Tamási szakaszt az Antall-kormány alatt.
2. Tamási-Mezőhídvég között a Horn-kormány alatt állt le a forgalom.
3. Mezőhídvég-Enying-Lepsény között 1999-ben a jóságos Orbán-kormány állította le a közlekedést felújításra hivatkozva. Azóta is újítják. (Érdekes ennek fényében hallgatni a Fidesz siránkozását most a szárnyvonalakért...)
4. És hát ehhez a vonalhoz tartozott a Lepsény-Hajmáskér közötti rész is. Ezt idén csukták be.

Egyébiránt meg kell jegyezni, hogy ezen a vonalon életveszélyes volt a közlekedés a vége felé, főleg Dombóvár-Tamási között. Az ember néha azt hitte, hogy leugrik a vonat a vágányról.

Egyébkét Lepsény-Enying között van még teherforgalom,5 km/h az engedélyezett sebesség.

Az is érdekes, hogy ezen vonalon jártak a legtovább vonatpótló buszok (volt korábban olyan vonalbezárás, ahol nem is indultak MÁV-buszok)
2007-ben megszűntek ezek a vonatpótlók, pár hónapig a Gemenc és az Alba Volán a teljes vonalon közlekedtetett buszokat, de aug. 1-tól már csak az Alba Lepsény-Szabadhídvég között.

A mellékvonalakról általában: ezeket inkább teherforgalomra kellene használni, persze egy jelentős felújítás után, és olyan helyzetet kéne kialakítani, hogy az iparnak és a kereskedelemnek vasúton érje meg árut szállítani. A 49-es vonalra is nagy szüksége lenne a mezőgazdaságnak, hiszen a gabonát és a cukorrépát jelenleg bűzös LIAZ teherautók viszik Lepsénybe.
 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:14.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászólásomat elrontottam. A javításom:>>Ha a Debrecen-Füzesabony vonalat megjavítanák...<<. Bocsánat a hibáért. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:11.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Debrecen-Füzesabonyt, ha felújítanák és villamosítanák, lehetne rajta közlekedtetni, távolsági gyorsvonatokat Debrecenből, Füzesabonyon át Budapest-Keleti pu.-ra is. Nem kellene annyit kerülni Nyíregyházán és Miskolcon keresztül. Sajnos ezt még nem valósították meg. (felhősi András Imre, Balmazújváros)

 
Ohat-Pusztakócs    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 19:05.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ohat-pusztakócs közigazgatásilag Hortobágyhoz tartozik, az állomás közelében található a párszáz lelkes kis falucska. Innen ágazik ki az Ohat-pusztakócs-Görögszállás-Nyíregyházavasútvonal is, amely már sajnos, eléggé elavult állapotban van. Debrecenbe, illetve Füzesabonyba kétóránként, Görögszállás irányába négyóránként (csak Tiszalökig) közlekednek a vonatok. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Hortobágyi Halastó    Felhõsi András Imre, 2007.09.22 18:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hortobágy-Halastón valamikor vasútállomás volt.A három vágányból az elsőt rakodásra, a másik kettőt személyszállításra használták. Akkor még hangosbemondó is volt. Mára az első két vágányt felszedték, csak az átmenő (harmadik) vágány maradt meg. A hangosbemondók eltűntek. A megállóhely közelében található a felújított kisvasút, ami gazdasági, illetve turisztikai célokra is szolgál. (Felhősi András Imre, Balmazújváros)
 
Sopron    Peron, 2007.09.22 14:12.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis kiegészités: 1977 ben nem lebonották, hanem a régit felrobbantották, amit már várt az új amit itt láthatunk.
A robbanás pedig egy gőzmozdony sipjára következett be...olvastam valahol...
Amugy gumi, egyáltalán nem sértesz meg szerintem semmit, nagyon jó kis állomás ez , és van hangulata :))
 
Balffürdő    Peron, 2007.09.22 14:09.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem szebbnek tünt mikor anno itt jártam....
 
Szárföld    Peron, 2007.09.22 14:01.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban régen 2vágányos volt...Idővel, mivel a forgalom elég nagy , lehet ujra 2vágányúsitják..1Xűbb, mint ha az egész vonalon 2vágányúsítanák...
 
Rábatamási    Peron, 2007.09.22 13:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2vágányos+1csonka van neki, és valoban valami uj téglaépülete van , nah jó nem ujszoval olyan szocreál vagy mi mint amit mondtál...
 
Farád    Peron, 2007.09.22 13:56.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig nagy a forgalma a GYSEV nek...idővel lehet újra állomássá épitik át Farádot is,meg Bágyogszovátot is...
Xűbb, mint az, hogy az egész vonalat 2vágányúsítják...
 
Gecse-Gyarmat    Régi_motoros, 2007.09.20 13:21.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az, hogy Gecse-Gyarmaton "álló" személyvonat nem pontos, mert itt épp bejár vagy indul (a magasperon ugyanis az állomásépület távoli oldalánál kezdődik). Se zárjelző se motorvezető nem látszik a kinagyított képen, ezért nem tudom, hogy ki vagy be. De erre a helyre személyvonat nem áll be.
 
Vasegerszeg    P, 2007.09.19 21:59.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Legalább itt megy a vasút...
 
Pusztaszentmihályfa    P, 2007.09.19 21:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
DE valakinek érdeke az, hogy az eljutás ne vasúton történjen. De be kéne látni már, hogy ez nem helyes... Szerintem kellene valamit kezdeni ezzel a vonallal. Mondjuk felújítani és újraindítani. A teherforgalomnak is kéne... Nem tudom, hogyan lehetne elérni ezt...
 
Pusztaszentmihályfa    bzpluto, 2007.09.19 20:07.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még csak azt tudtam megnézni az Elvirán,hogy a legrövidebb menetidő 2:31 perc Dombóvártól Lepsényig - az is helyjegyköteles vonattal igénybe véve. Lehet,hogy el lehet jutni,de...
 
Vasegerszeg    Peron, 2007.09.19 19:33.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elhagyatott igaz, de gyönyörű környék...
gondolom ez egy kis falu...
 
Előző Első    ... [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] [ 878 ] ...   Utolsó Következő