Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 869 ] [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] ...   Utolsó Következő

Kémes    P, 2007.10.05 21:46.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én azt remélem, hogy Barcs és Villány között. Reménykedjünk:))
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 21:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezaz.. Jegsyáremelések helyett lehet, hogy népszerűsítő kampány kéne. De a reklám nem csak ebből a szempontból fontos. Pl nyugaton a vonatok oldalára is tesznek hirdetéseket, meg vannak olyan Mozdonyok, amelyek teljesen le vannak fedve reklámmal. Pluszbevételt jelentene, dehát biztos nincs rá szükség...
 
Erdősmecske    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.05 21:02.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal mikor szűnt meg?
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.05 19:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt, hogy REKLÁM, nem ismerik a MÁV-nál??!!
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.05 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban nem túl jók az utak Mezőhídvég és Enying felé, de kocsival így is 15 perc alatt Enyingen van bárki, míg a Bz-vel az a 12 km legalább fél óra lenne, eszméletlen zötykölődés mellett.

Egyébként Lepsényből Enying-Mezőhídvég felé a lepsényi állomásról indulnak VOLÁN-buszok, aránylag igazodva a vonatokhoz, Fehérvárról azonban mindenki végig busszal jár haza, tehát ha lenne Bz Lepsényből Mezőhídvég felé, akkor sem mennének vele, mert akkor is át kellene szállni, meg így is át kell. Egyébként régen (60-as években) volt közvetlen vonat Fehérvár és M.hídvég között, az talán jó lenne, de Fehérváron minden a buszpályaudvarnál van, a vasútnál semmi, emiatt sem járnak vonattal.

De - ahogy mondtam már - aki egyszer el kezdett autóval járni, az még akkor sem megy vonattal, ha DESIRO-k járnak a szárnyvonalakon, annyira nincs benne a köztudatban (főleg a fiatalabbaknál) a vasút mint fogalom.
 
Kémes    Gábor15, 2007.10.05 18:26.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kémes a legromosabb állomásépülettel
"dicsekedhet"!
Borzalmas az épület állapota!!!

az én képem készültekkor (2éve)
Még jobb volt az állapota!!!

Remélem hamarosan újra lehet majd vonaton utazni Sellye és Harkány közt!!!
 
Harkány    Gábor15, 2007.10.05 18:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Harkány Vá.

Harkányig megmaradt a (igaz,csak)Teher-forgalom de ide hetente kb. 2× tolnak ki vagonokat!
a Pálya még megvan!!!

De Kovácshida és Vajszló Között már feltépték a pályát!!!

szóval: akik a Nosztalgia forgalomról álmodoztak azoknak alig van esélyük tervük megvalósítására!!

Eggyüt érezve: Gábor15 Vasútbarát
Pécs

a kép 2005ben készült Harkányban
a Barcs-Villány viszonylatú vonatról és a PGK találkozásakkor
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 14:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, de ahogy hallom, arrafelé sem sűrűn jók az utak... Tehát maradna a vasút, ha lenne.
 
Fonyódliget    tometti, 2007.10.04 19:27.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Imádom Fonyódligetet!
a legjobb hely a világon
nem lennék meg nélküle
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:35.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egyértelmű. 20-30 (sőt, 40!) km/h sebességgel képtelenség felvenni a versenyt a busszal vagy pláne az autóval... :-(
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.04 15:24.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez igaz. De ezen a vonalon olcsó jeggyel is csak felújítás után lehetne utazni.
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a fő baj, hogy autózni jobban megéri, ide jutottunk... :-(
Ha azt szeretnénk, hogy ne érje meg, a jegyárakat a harmadára kéne csökkenteni (NEM a benzinárat emelni 3-szorosára, mert abból sejtjük, mi lenne...). Akkor biztosan többen választanák a közösségi közlekedést.
 
Mezőhídvég    Domi, 2007.10.04 14:58.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint a hozzászólások egyik moderátora, szeretnék egy csöppet beleszólni a társalgásba, mert úgy tűnik, kezd elharapódzni valami.
Mielőtt még a politikai vita itt bontaná ki a szárnyait a hozzászólások között, létrehoztam a Fórumban egy új topicot 'Kormányok és a magyar vasút' néven, ahol teret adok ennek a témakörnek, a Hozzászólásokat kíméljük meg ettől, másról szól.
Kérek tehát mindenkit, hogy ilyen nyílt, erős politikai töltéssel bíró hozzászólásokat a továbbiakban mellőzni szíveskedjen, annak a fórumban a helye. Aki mégis küldene ilyet, számítson rá, hogy moderáljuk.


 
Fürged    P, 2007.10.03 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát hogyne ütközne törvénybe. Elvileg őrzik a síneket, de így aztán megtakarítás sincs, csak több munka. Dehát ezt csak a jóemberek tudhatják ott a minisztériumban. Feltenném a kérdést: Utazott már politikus ezen a vonalon?
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.03 21:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Majd, miután észheztér a nép, mert egyszer az is eljön, akkor jönnek rá, hogy mennyit is jelentenek ezek a vonalak. Tényleg kée a teherforgalom, de a lehetőséget a személyforgalomra is meg kéne adni. Egyébként milyen elintézési mód az, ha felújításra zárnak be vonalakat, és az "újítás" rejtélyes módon elmarad? A Barcs- Sellye szakaszt pl. már tavaly május óta újítják. szép...
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.03 19:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dad-nak üzenném:

Bármely kormányt kárhoztatni a vsút jelenlegi állapotáért, alapvető naivitásnak tűnik. Több évtizede mindenki magasról tesz a vasútra, pártállástól függetlenül. A jelenlegi kormányról: azért 300 német kocsit csak sikerült beszerezni, amivel alapvető fordulat állt be a Dunántúl (főleg Bp.-N.kanizsa, Bp.- Tapolca stb.) személyszállítási színvonalában. Nem beszélve a 30+30 Flirt-ről, a 10 Talentről (amelynek egyikét máris lefújták, ezért el kellene azon is gondolkodni, hogy milyen emberek élnek ebben az országban és egyáltalán érdemes itt valamit is csinálni?) és nemsokára kiírják az újabb pályázatot 30 mozdonyra is.

Csak emlékeztetőül: a 49-es vonal Lepsény-Mezőhídvég szakaszát (amely a legforgalmasabb volt) 1999-ben zárták be, pályafelújításra is hivatkozva... Ki is volt akkor kormáynon?? Az a kormány további 3000 km-en vizsgálta a forgalom szüneteltetését, csak hát a demagógia nagy úr... (és ez a Fónagy hőbölög most...)

Még egy-két adalék:
a 27-es vonal (Lepsény-Hajmáskér) márciusi bezárásakor legalább 200 ember gyúlt össze Lepsényben az uccsó Bz indulásakor, akik egyébként legalább 10 éve nem ültek vonaton, és össze-vissza dünnyögtek. Fehérvárra egytől-egyig busszal járnak, pedig Lepsényből elég jól megközelíthető a megyeszékhely... Ha a 200 ember legalább 10%-a utazott volna a 27-esen, akkor talán nem kellett volna bezárni. Ismerőeseim momdták, hogy a 27-esen Berhidán havonta felszállt kb. 2, azaz kettő ember!!!! Azért a hülyeségnek is van határa...

Még valami:
Ebben az országban az életben nem lesz a mellékvonalaknak reneszánsza, mint pl. Németo-ban, ugyanis itt az emberek még a szomszédba is autóval mennek, és baráti körömben úgy néznek rám, mikor megtudják, hogy én vonattal járok dolgozni, mint az U.F.O-ra. Miért nem jársz autóval, sokkal kényelmesebb, stb...???- kérdezik.

De hát aki nem szereti a vasutat, az ezt sosem érti meg.

A mellékvonalakon teherforgalmat kellene bonyolítani, méghozzá jelentőset, a kamionok száműzése végett.
 
Zrínyitelep    Horváth József, 2007.10.03 08:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ! Ez csak emlék nekem, aki Somogycsicsóban nőtt fel. Igaz messze volt a falutól, de a miénk is volt. Most már természetes, hogy nincs, de utas sincs - bár régen sem volt sok. Pedig milyen jó volt látni a 424 - es gyorsat. vagy valamelyik gőzöst, ahogy Csurgóról érkezett és fütyült az állomás előtt, ahol a picike váróteremből kijöttünk( 1973 - ban )
 
Dad    P, 2007.10.02 21:44.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felháborító... Egyébként az őrzésről annyit, hogy a 62-es Barcs- Villány vonalon elég sok helyen hiányzik a pálya. más országban tényleg működik az újraélesztés. KELL A VONAL? ÉS NEM CSAK EZ! a 68 as bezárások pedig még valahol most is éreztetik hatásukat, s az 50-es vagy idősebb emberek még mindig úgy gondolják, hogy jobb volt vonattal, és hogy embertelen lépés volt a megszűntetés. Ez is az.
 
Miskolc-Tiszai    ZombiSat, 2007.10.02 20:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miskolc-Tiszai, 2007. 08. 04.

A peron, illetve az I. vágány látképe az Ózdra közlekedő személyvonat koszos ablakán keresztül.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:21.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 09. 24.
Látkép Kazincbarcika (Miskolc felé). A képen kivehetők a régi vágányok helyei. Kaza régen négyvágányos állomás volt, azonban mára csak az átmenő (egykori II.) vágány maradt meg.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:15.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 08. 07.
A felvételi épület Sajóivánka felől. A lepukkant tömb mögött helyezkedik el a vasúti pálya.
 
Fornád-Kecsege    P, 2007.10.02 19:42.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
újra kéne építeni...
 
Vértesacsa    P, 2007.10.02 19:41.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Minél később indítják újra, annál többe fog kerülni. Németországban most nyitottak meg 1 csomó korábban bezárt vonalat, az utasszám többszörösen felülmúlja azt, amit vártak. Valakinek érdeke az, hogy az emberek a közutat választják.. tenni kéne ezellen.
 
Szedres    Beszterczán Mónika, 2007.10.02 10:12.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előzőben írtam, hogy már többen elmentek, akikkel itt dolgoztam, hát újabb szomorú hír, tegnap elhunyt egy volt kollégám, váltókezelőként dolgozott velem, Dobai Domi bácsi. Úgy látszik a az éet rímelni akar az állomást ért változásra, minden elmúlik...
Nyugodjék békében, Domi bácsi!
 
Fornád-Kecsege    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szinte magam előtt látom Kemenesszentmártont, az egykori töltés domborulatával az útban. Ez is oda fog jutni, nem marad semmi se belőle.
 
Fürged    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 21:00.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként a vasúti pálya ellopása nem ütközik a törvénybe? Vagy csak úgy szabadon lophat mindenki? Persze nem foglalkozik vele senki, hisz maguk a kormánytagok is ezt csinálják...
 
Vértesacsa    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 20:49.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig még megmenthető lenne a vonal, még megvan a töltés is, csak most kezdik lopni sajnos. Kár hogy végig kell néznünk a pusztulását. Még megmenthetnénk...
 
Dad    Bolla András Cellbuborék, 2007.10.01 19:36.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek Lujdzsi-val, valóban jó lenne, de sajnos a vasúthálózat egyre csak fogy, bár az állami pénzekből, ha azok nem lyukas zsákba, autópályákba meg a kormánytagok zsebébe hullna, biztosan újjá lehetne építeni a teljes régi vasúthálózatot, minimum 80-as pályasebességgel, némi vasút melletti kampánnyal pedig vissza lehetne csalni az utazóközönséget és a teherszállítást. Ez nem álom, más országokban is működik, nálunk is fog biztosan, csak nem biztos, hogy megérjük. Vannak tervek vasútépítésre pl. Fertőszentmiklós-Celldömölk között, vagy Pinkafő felé vagy Lendvánál, de az egészen biztos, hogy ezek NEM ennél a kormánynál fognak megvalósulni. Az utazóközönség pedig a pályasebességgel arányosan csökkent a mellékvonalakon, tehát ha felújítanák őket, megoldódna a probléma. A márciusban megszűnt vonalakat nem tekinteném teljesen megszűntnek, hisz a 68-as vasútpolitikában megszűnt vonalakat valóban "eltűntették", ezúttal azonban őrzik a vonalakat, sőt oly nagy összegből, hogy Kóka doktor vasútredormja ezáltal megbukni látszik, mivel drágább, mintha menne a Bézé. A busz pedig soha nem lesz gazdaságosabb a vonatnál, tehát nem értem az egész reform lényegét. Gondolta a Kóka, minek vannak ott a térképen azok a vonalak, őt aztán nem érdekli a sorsuk.
 
Sárpentele    vasutas, 2007.10.01 16:36.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szégyen...
 
Bicske    Lovas István, 2007.10.01 13:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék képet látni valahol Bicske vasutállomásról az 1960-as évekből.Hol tehetem ezt meg?Aki tud,segitsen.
 
Előző Első    ... [ 869 ] [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] [ 876 ] [ 877 ] ...   Utolsó Következő