Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 867 ] [ 868 ] [ 869 ] [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] ...   Utolsó Következő

Vértesacsa    P, 2007.10.06 22:17.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez teljesen igaz. Szerintem kéne alapítani valami mozgalmat a vasutak újraindításáért, vagy ilyesmi, kampányolni a vasút mellett, mert tényleg van rá igény. 68-ban bezártak néhány vonalat hamis indokokkal, a helyiek még most is szitkozódva említik ezt az intézkedést. A 84-es vonalon 2006-ban 35 volt az átlagos utasszám, ez a menetrendváltozás után 6-ra csökkent. Mert szétverték a menetrendet, nem biztosítottak csatlakozást, és az utasszámlálásokat pedig néhol vasárnap délben végezték. Március 3-a jó példa arra, hogy valójában mennyien szeretik ezeket a vonalakat. Bár a borzalmas menetrend miatt nem utaztak rajta sokan, mégis százak mentek el búcsúzni. Remélem nem végleg.
 
Szany-Rábaszentandrás    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 19:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kóka féle térkép
 
Vértesacsa    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.06 18:13.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban Németországban megcsinálták? Ha Magyarországon megnyitnák az összes bezárt vonalat...egész nap vonatoznák :) Kihasználhatnám az arcképes igazolványom, és még autót se kéne vennem! Mehetnék lazán a nagyobb környező falvakba vonattal, pl. Vásárosmiske, Gérce, Kemenesszentmárton, Vönöck... Szerintem mások is szívesen utaznának vonattal, és biztos vagyok benn, hogy támogatná a többség az ötletem. De mit akarunk mi egyáltalán, ha még a meglevő vasútvonalainkat sem tudjuk megtartani? Rémálmaim vannak, hogy szedik fel a vasútvonalakat, de ez nem álom, hanem valóság! Egyre csak fogy a vasúthálózatunk. Az Orbán-kormány idején legalább újjáépítettek egy megszűnt vonalat, és biztosan folytatták volna a vasútépítést. De ez a mostani kormánnyal lehetetlen lenne. A szabad mozgás korlátozása jogba ütközik, mindenkinek van joga vonatozni, ahol van arra alkalmas vasúti pálya és igény. De ha már Vértesacsánál vagyunk: a hajtany.znet.hu-n láttam imént egy '98-as videót az állomásról. Még megvoltak a vágányok, végig járhatóak voltak az utátjárók is hajtánnyal. Ma már ez mind a múlté. Így múlik el a vasúthálózatunk. Pécs és Bátaszék, Lepsény és Dombóvár között vonatpótló autóbuszok közlekedtek. Most ezek is megszűntek. Egy vasútvonal abszolút végét jelenti ez. S már el is kezdődött a bontás a Pft és a tolvajok részéről is. A 2007-2008-as menetrend térképéről minden valószínűség szerint már le is kerülnek ezek a vonalak. Még a 2005-ösön pedig még rendes vonalként volt feltütetve Lepsény és Tamási között. Megnézhetné a Kóka a csodás alkotását (bár nem ő szüntette ezeket meg, de ő adta meg nekik az utólsó döfést). A magyar vasút elég színvonalas lenne ahhoz, hogy megtartsa, fejlessze, építse a vonalakat. Nincs háború, nincs tatárjárás, nem nyom el a Szovjetúnió, mégis szűnnek meg vonalak mondvacsinált indokkal. Holott megmenthetők lennének még a 30 éve megszűnt vonalak is, mégha némi nyomvonalmódosítással is. Az Őrségben is megcsinálták, máshol is sikerülne, lenne rá igény. Most azért nincs, mert sok a lassújel. Azért nem újítják fel, mert kevés az utas. De ha feljavítanák 60-80-asra, sok lenne az utas, sűríthetnék a járatokat, és bevétel lehetne belőle. De ha bezárják, azzal biztos, hogy nem lesz jövedelmezőbb. Különben is? Mi értelme a vonatpótló autóbusznak? Hogy addig nyugodtan szedhessék fel a síneket? A Bzmotornál már csak a kézihajtány gazdaságosabb. Szerencsére a 14 mellékvonalat nem tüntetik el. Egyenlőre. Kóka szerint a vasút elavult közlekedési forma, át kell adni a modernebb közlekedésnek. Tisztára, mint '68-ban. Ezzel szemben, a jövőt mutató Németországban a vasút a legfejlettebb közlekedés, még sincsenek anyagi gondjaik tőle. Épp ellenkezőleg. A rossz politika minden gondnak a gyökere. Sosem látott fejlesztések lehetnének, ha fordulna a kocka, ami bizony fordulni fog, de lehet, még én sem érem meg már. De 50 év is hosszú idő, biztosan a technológával együtt a vasút is fejlődik, hisz ez jövő, mindenki láthajta. Mipedig ugyebár, nem akarunk vissza felé fejlődni? Mert a busz az.
 
Tatabánya    Endre, 2007.10.06 12:33.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Röviden (új név/ régi név):
Felsőgalla - Tatabánya-felső
Alsógalla - Tatabánya
Tatabánya - Tatabánya-alsó
Bánhida - Tatabánya-Erőmű

 
Tatabánya    Kóti Lajos, 2007.10.06 09:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért nem lehet Tatabánya alsó állomásról semmit találni a neten? Nekem itt kellene leszálni de nincs infó! Létezik T. alsó? Hol? SOS!
 
Alsógöd    H. Lajos, 2007.10.05 23:32.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én tovább helyesbítenék. Szerintem nem négy, hanem öt átjáró va Gödön a vasúti pályán. Az ötödik, Felsőgöd északi részén a sin pálya alatt van, a patak is itt folyik át. Ezen azonban autók nem közlekedhetnek.
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.05 23:09.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem egészen így gondoltam a reklámot. Lehetne hirdetni pl. bent a falvakban, városokban a hirdetőtáblákon, plakátokon stb.
Amúgy: autóval Mezőkomárom-Enying akkor 15 perc, ha nagyon hajt az ember. Nem igaz, hogy a vonat legalább fél óra alatt érne Enyingre eszméletlen zötyögés mellett! Nem ócskavasból kell pályát építeni!!!
Közvetlen Sv-Mh vonat a 90-es években is volt. Én magam is többször utaztam vele. Fehérváron a vasútállomástól mindenhová el lehet jutni a helyi járatokkal. Azokat össze kell hangolni a vonatokkal, meg pl. meg lehetne csinálni olyasmit, hogy a vonatjeggyel kedvezményt kapjanak a helyi járatokon utazók, lehetne tárgyalni erről az önkormányzatokkal, stb. (ezt persze nem csak Fehérváron...)
 
Gyömrő    Tóth Andrea, 2007.10.05 21:58.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megújult az állomás !
 
Kémes    P, 2007.10.05 21:46.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én azt remélem, hogy Barcs és Villány között. Reménykedjünk:))
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 21:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezaz.. Jegsyáremelések helyett lehet, hogy népszerűsítő kampány kéne. De a reklám nem csak ebből a szempontból fontos. Pl nyugaton a vonatok oldalára is tesznek hirdetéseket, meg vannak olyan Mozdonyok, amelyek teljesen le vannak fedve reklámmal. Pluszbevételt jelentene, dehát biztos nincs rá szükség...
 
Erdősmecske    Bolla András (Cellbuborék), 2007.10.05 21:02.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a vonal mikor szűnt meg?
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.05 19:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt, hogy REKLÁM, nem ismerik a MÁV-nál??!!
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.05 19:22.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban nem túl jók az utak Mezőhídvég és Enying felé, de kocsival így is 15 perc alatt Enyingen van bárki, míg a Bz-vel az a 12 km legalább fél óra lenne, eszméletlen zötykölődés mellett.

Egyébként Lepsényből Enying-Mezőhídvég felé a lepsényi állomásról indulnak VOLÁN-buszok, aránylag igazodva a vonatokhoz, Fehérvárról azonban mindenki végig busszal jár haza, tehát ha lenne Bz Lepsényből Mezőhídvég felé, akkor sem mennének vele, mert akkor is át kellene szállni, meg így is át kell. Egyébként régen (60-as években) volt közvetlen vonat Fehérvár és M.hídvég között, az talán jó lenne, de Fehérváron minden a buszpályaudvarnál van, a vasútnál semmi, emiatt sem járnak vonattal.

De - ahogy mondtam már - aki egyszer el kezdett autóval járni, az még akkor sem megy vonattal, ha DESIRO-k járnak a szárnyvonalakon, annyira nincs benne a köztudatban (főleg a fiatalabbaknál) a vasút mint fogalom.
 
Kémes    Gábor15, 2007.10.05 18:26.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kémes a legromosabb állomásépülettel
"dicsekedhet"!
Borzalmas az épület állapota!!!

az én képem készültekkor (2éve)
Még jobb volt az állapota!!!

Remélem hamarosan újra lehet majd vonaton utazni Sellye és Harkány közt!!!
 
Harkány    Gábor15, 2007.10.05 18:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Harkány Vá.

Harkányig megmaradt a (igaz,csak)Teher-forgalom de ide hetente kb. 2× tolnak ki vagonokat!
a Pálya még megvan!!!

De Kovácshida és Vajszló Között már feltépték a pályát!!!

szóval: akik a Nosztalgia forgalomról álmodoztak azoknak alig van esélyük tervük megvalósítására!!

Eggyüt érezve: Gábor15 Vasútbarát
Pécs

a kép 2005ben készült Harkányban
a Barcs-Villány viszonylatú vonatról és a PGK találkozásakkor
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.05 14:45.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, de ahogy hallom, arrafelé sem sűrűn jók az utak... Tehát maradna a vasút, ha lenne.
 
Fonyódliget    tometti, 2007.10.04 19:27.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Imádom Fonyódligetet!
a legjobb hely a világon
nem lennék meg nélküle
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:35.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez egyértelmű. 20-30 (sőt, 40!) km/h sebességgel képtelenség felvenni a versenyt a busszal vagy pláne az autóval... :-(
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.04 15:24.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez igaz. De ezen a vonalon olcsó jeggyel is csak felújítás után lehetne utazni.
 
Mezőhídvég    Rácz Gergely, 2007.10.04 15:19.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a fő baj, hogy autózni jobban megéri, ide jutottunk... :-(
Ha azt szeretnénk, hogy ne érje meg, a jegyárakat a harmadára kéne csökkenteni (NEM a benzinárat emelni 3-szorosára, mert abból sejtjük, mi lenne...). Akkor biztosan többen választanák a közösségi közlekedést.
 
Mezőhídvég    Domi, 2007.10.04 14:58.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint a hozzászólások egyik moderátora, szeretnék egy csöppet beleszólni a társalgásba, mert úgy tűnik, kezd elharapódzni valami.
Mielőtt még a politikai vita itt bontaná ki a szárnyait a hozzászólások között, létrehoztam a Fórumban egy új topicot 'Kormányok és a magyar vasút' néven, ahol teret adok ennek a témakörnek, a Hozzászólásokat kíméljük meg ettől, másról szól.
Kérek tehát mindenkit, hogy ilyen nyílt, erős politikai töltéssel bíró hozzászólásokat a továbbiakban mellőzni szíveskedjen, annak a fórumban a helye. Aki mégis küldene ilyet, számítson rá, hogy moderáljuk.


 
Fürged    P, 2007.10.03 21:30.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát hogyne ütközne törvénybe. Elvileg őrzik a síneket, de így aztán megtakarítás sincs, csak több munka. Dehát ezt csak a jóemberek tudhatják ott a minisztériumban. Feltenném a kérdést: Utazott már politikus ezen a vonalon?
 
Mezőhídvég    P, 2007.10.03 21:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Majd, miután észheztér a nép, mert egyszer az is eljön, akkor jönnek rá, hogy mennyit is jelentenek ezek a vonalak. Tényleg kée a teherforgalom, de a lehetőséget a személyforgalomra is meg kéne adni. Egyébként milyen elintézési mód az, ha felújításra zárnak be vonalakat, és az "újítás" rejtélyes módon elmarad? A Barcs- Sellye szakaszt pl. már tavaly május óta újítják. szép...
 
Mezőhídvég    Lokomotiv, 2007.10.03 19:45.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dad-nak üzenném:

Bármely kormányt kárhoztatni a vsút jelenlegi állapotáért, alapvető naivitásnak tűnik. Több évtizede mindenki magasról tesz a vasútra, pártállástól függetlenül. A jelenlegi kormányról: azért 300 német kocsit csak sikerült beszerezni, amivel alapvető fordulat állt be a Dunántúl (főleg Bp.-N.kanizsa, Bp.- Tapolca stb.) személyszállítási színvonalában. Nem beszélve a 30+30 Flirt-ről, a 10 Talentről (amelynek egyikét máris lefújták, ezért el kellene azon is gondolkodni, hogy milyen emberek élnek ebben az országban és egyáltalán érdemes itt valamit is csinálni?) és nemsokára kiírják az újabb pályázatot 30 mozdonyra is.

Csak emlékeztetőül: a 49-es vonal Lepsény-Mezőhídvég szakaszát (amely a legforgalmasabb volt) 1999-ben zárták be, pályafelújításra is hivatkozva... Ki is volt akkor kormáynon?? Az a kormány további 3000 km-en vizsgálta a forgalom szüneteltetését, csak hát a demagógia nagy úr... (és ez a Fónagy hőbölög most...)

Még egy-két adalék:
a 27-es vonal (Lepsény-Hajmáskér) márciusi bezárásakor legalább 200 ember gyúlt össze Lepsényben az uccsó Bz indulásakor, akik egyébként legalább 10 éve nem ültek vonaton, és össze-vissza dünnyögtek. Fehérvárra egytől-egyig busszal járnak, pedig Lepsényből elég jól megközelíthető a megyeszékhely... Ha a 200 ember legalább 10%-a utazott volna a 27-esen, akkor talán nem kellett volna bezárni. Ismerőeseim momdták, hogy a 27-esen Berhidán havonta felszállt kb. 2, azaz kettő ember!!!! Azért a hülyeségnek is van határa...

Még valami:
Ebben az országban az életben nem lesz a mellékvonalaknak reneszánsza, mint pl. Németo-ban, ugyanis itt az emberek még a szomszédba is autóval mennek, és baráti körömben úgy néznek rám, mikor megtudják, hogy én vonattal járok dolgozni, mint az U.F.O-ra. Miért nem jársz autóval, sokkal kényelmesebb, stb...???- kérdezik.

De hát aki nem szereti a vasutat, az ezt sosem érti meg.

A mellékvonalakon teherforgalmat kellene bonyolítani, méghozzá jelentőset, a kamionok száműzése végett.
 
Zrínyitelep    Horváth József, 2007.10.03 08:54.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen ! Ez csak emlék nekem, aki Somogycsicsóban nőtt fel. Igaz messze volt a falutól, de a miénk is volt. Most már természetes, hogy nincs, de utas sincs - bár régen sem volt sok. Pedig milyen jó volt látni a 424 - es gyorsat. vagy valamelyik gőzöst, ahogy Csurgóról érkezett és fütyült az állomás előtt, ahol a picike váróteremből kijöttünk( 1973 - ban )
 
Dad    P, 2007.10.02 21:44.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Felháborító... Egyébként az őrzésről annyit, hogy a 62-es Barcs- Villány vonalon elég sok helyen hiányzik a pálya. más országban tényleg működik az újraélesztés. KELL A VONAL? ÉS NEM CSAK EZ! a 68 as bezárások pedig még valahol most is éreztetik hatásukat, s az 50-es vagy idősebb emberek még mindig úgy gondolják, hogy jobb volt vonattal, és hogy embertelen lépés volt a megszűntetés. Ez is az.
 
Miskolc-Tiszai    ZombiSat, 2007.10.02 20:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miskolc-Tiszai, 2007. 08. 04.

A peron, illetve az I. vágány látképe az Ózdra közlekedő személyvonat koszos ablakán keresztül.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:21.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 09. 24.
Látkép Kazincbarcika (Miskolc felé). A képen kivehetők a régi vágányok helyei. Kaza régen négyvágányos állomás volt, azonban mára csak az átmenő (egykori II.) vágány maradt meg.
 
Sajókaza    ZombiSat, 2007.10.02 20:15.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajókaza, 2007. 08. 07.
A felvételi épület Sajóivánka felől. A lepukkant tömb mögött helyezkedik el a vasúti pálya.
 
Fornád-Kecsege    P, 2007.10.02 19:42.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
újra kéne építeni...
 
Előző Első    ... [ 867 ] [ 868 ] [ 869 ] [ 870 ] [ 871 ] [ 872 ] [ 873 ] [ 874 ] [ 875 ] ...   Utolsó Következő