Állomás keresõ:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


70 Budapest-Szob-Párkánynána

Budapest-Nyugati (100, 142, 2, 273, 71)
Rákosrendező (2, 273, 71)
Istvántelek (71)
Rákospalota-Újpest
Dunakeszi alsó
Dunakeszi
Dunakeszi megálló
Dunakeszi-Gyártelep
Alsógöd
Göd
Felsőgöd
Sződ-Sződliget
Vác-Alsóváros (71)
Vác (71, 75)
Verőce
Kismaros
Nagymaros-Visegrád
Nagymaros
Dömösi átkelés
Zebegény
Szob alsó
Szob
— országhatár —
Helemba
Esztergomi csavargőzös
Garamkövesd
Párkánynána (630, 652)

71 Budapest-Vácrátót-Vác

Budapest-Nyugati (100, 142, 2, 273, 70)
Rákosrendező (2, 273, 70)
Istvántelek (70)
Rákospalota-Újpest
Rákospalota-Kertváros
Rákospalota-Iparvágány kiágazás
Alagimajor
Fót
Fótújfalu
Fótfürdő
Csomád
Ivacs
Veresegyház (972)
Erdőkertes
Vicziántelep
Őrbottyán
Rudnaykert
Váchartyán
Vácrátót (77)
Csörög
Csörögi szőlők
Máriaudvar
Vác-Alsóváros (70)
Vác (70, 75)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Rákospalota-Újpest
(Palota-Újpest)*

állomás
70 Budapest-Szob-Párkánynána
71 Budapest-Vácrátót-Vác

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.565744° E19.112198° | N47° 33' 56.67" E19° 6' 43.91"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomás a Kis-Magyarországon elsõként, 1846-ban épült Budapest-Vác vasútvonalon fekszik. A Budapest-Veresegyház-Vác mellékvonalat (hosszas elõkészületek után) 1911-ben adták át a forgalomnak, mely vasútvonal Rákospalota-Újpest állomásnál érte el a Váci vonalat. A síneket, másik vasúttársaság lévén nem csatlakoztathatták az állami építtetésû és tulajdonú Budapest-Vác vonal síneihez, ezért az állomás Göd felõli végén felüljárót építettek a vasút számára, mellyel a Veresegyházi pályát az állomásépülethez tudták vinni.

H jelû HÉV és a felüljáró


A volt Budapesti Helyiérdekû Vasutaknak (BHÉV) a H jelû HÉV-vonal a Keleti és a Nyugati pályaudvart kötötte össze Zugló, Rákosszentmihály, Pestújhely, Rákospalota, Újpest és Angyalföld érintésével. A vágányok a gödöllõi HÉV Nagyicce állomása után kanyarodtak el a sashalmi piacnál. Az 1970-ben megszüntetett rákosszentmihályi hurok ennek a vonalnak egy mellékága, szárnyvonala volt. Az eredeti vonal a mai Rákóczi úton haladt, egészen a Rákospalotai határútig, ahol az akkor még teljesen beépítetlen Irinyi pusztán mentek keresztül a szerelvények Pestújhely központja felé, majd a mostani MÁV-telep után, már majdnem a váci vasútvonal vágányainál északra fordulva a Beller Imre utcán értek el a Rákospalota központját jelentõ templomig. Ott kis kanyar után felkaptattak a Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamos Közúti Vasút, a híres BURV, vagy köznapibb nevén BÚR-vasút által épített egyvágányú felüljáróra, amely átvitt a vasútvonal felett, majd az Árpád úton, István úton és Pozsonyi úton keresztül érkeztek vissza a fõváros területére. Innen a mostani 14-es villamos vonalán közlekedtek, egészen a Nyugati pályaudvarig. [1]

Átszállási lehetõségek


Villamos: 12 14 (Rákospalota-Újpest vasútállomás)
Autóbusz: 96 121 (Rákospalota-Újpest vasútállomás)
A sínek túloldalán, autóbuszok: 124 225 (Szõdliget utca)
A közúti felüljárón közlekednek még további buszok: 170 196 196A 204 (Hubay Jenõ tér)

Irodalom


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Palota-Újpest 1903-as téli menetrendben és a régi képeslapokon is ez volt az állomás elnevezése

Szelvénykõ 31
Szelvénykõ 78

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Rákospalota-Újpest

Rákospalota-Újpest állomás felvételi épületének vágányok felõli oldala régen. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Képeslap 1899-bõl. Forrás: www.darabanth.hu
  Feltöltötte: Kozma Róbert

Rákospalota-Újpest állomás felvételi épületének vágány felõli képe egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Rákospalota-Újpest felvételi épülete egy régi képeslapon. Forrás: vatera.hu.
  Feltöltötte: Sándor Antal

Palota-Újpest.Indóház.Forrás: darabanth.hu


  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Rákospalota állomás egy korabeli képeslapon. Forrás: http://www.bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Rákospalota-Újpest állomás egy korabeli képeslapon. Forrás: http://www.bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

A felvételi épület egykor.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Ujpest Vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=483696
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Rákospalota Ujpest. Forrás: http://bedo.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Rákospalota-Újpest. Forrás: http://post-card.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Rákospalota-Újpest


Fotó: Szente-Varga Domonkos

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 27969
2014.03.05. 23:14.04
1995-ben és utána még néhány évig, kb. 2001-ig volt itt egy másik raktárépület is, Dunakeszi felé indulva kifelé a pálya jobb oldalán.

Palotabarat
e-mail: palotabarat.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25055
2012.10.13. 14:24.09
Egyébként tudtok valamit arról, hogy a Veresegyház-Gödöllõi HÉV felüljáróját, ami a Kovácsi Kálmán térnél hidalta át a Veresegyházi vonalat, a második világháború után újjáépítették? Úgy tudom a vonal 1970-ben szûnt csak meg, de 1945-ben már túl nagy jelentõsége nem volt, hogy felüljárón, vagy közvetlenül csatlakozott-e a Veresegyházi vonalhoz.

Palotabarat
e-mail: palotabarat.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25050
2012.10.13. 08:00.08
Nem tudom, ezt ismeritek-e: http://bpxv.blog.hu/2012/08/31/rakospalota-ujpest_vasutallomas

Egyébként szerintem a 2009-ben Freddy által emlegetett magánvasút a 72-es vonalként ismert Vác-Rákospalota-Újpest-Veresegyház-Gödöllõ vonal lehetett, ami hiányzik a megszüntetett vonalak listájából is.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 24141
2012.06.03. 13:56.48
Régi képek:http://www.fortepan.hu/_photo/display/18295.jpg
http://www.fortepan.hu/_photo/display/18294.jpg

macilaci
e-mail: sakkbarat.kukac.citromail.hu
hozzászólás 23529
2012.04.02. 09:51.51
Nekem van egy háború elõtti képem,arról a bizonyos felüljáróról,ami a szobi vonal kétvágányú pályája fölött ivelt át és csatlakozott be a nagyállomásra. Legalábbis szerintem az! Édesapám készitette a képet aki a kép baloldalán áll.Kérem adja meg az elérhetõségét és akkor önnek elküldeném a képet elbirálásra,hogy megerõsitse,hogy errõl van szó mert 100% biztos nem vagyok benne! Köszönettel:Morvay László

meno_mano
e-mail: milanacs.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17888
2010.06.27. 12:22.15
A vasútállomás kétségtelenül veszélyes a keskeny peronok miatt, de hátha nem csak nekem tûnt fel, hogy az állomásfõnökség sem valami lelkes és magas ívben szarnak az utasokra. Keskenyek a peronok Vácon is, de ott valahogy mégis oda tudnak figyelni..

EC 174
e-mail: mav12.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17680
2010.06.11. 22:56.28
Csak tudod, Zsu hiába van az iskolásoknak elmondva, hogy ne üljenek oda, ennek ellenére napról napra megteszik. Egy "fekete hét volt" palotán, valamikor hónapokkal ezelõtt, amikor elöször a 3-on egy bringást, aztán a nyíltvonalon Dk alsónál, majd egyik hajnalban egy ember ugy döntött, hogy belép a vonat elé... Azóta tudtommal nem is történt baleset. Azt vallom, hogy ha ésszel közlekednének az emberek és ugye elégszer be van mondva a vonat (BE SZOKTÁK!!! min. x2), akkor ez még megállja a helyét (egy kicsit nagyot kell rá lépni de istenem...) még használható... És ahelyett hogy észnélkül csinálnának egy csilivili szélesperonos aluljárós állomást (~2050) elõsször a vonatoknak kéne rendesnek lenniük (NE LEGYEN KÉSÉS) vagy legalább is minimális. Igenis meg lehet csinálni, ha mindenki közremûködne... De ebben az országban inkább nem is beszélek ilyenekrõl, amig maguk az "utas"-nak nevezett emberek szerzik a kárt a vasuttársaságnak a legtöbb kárt...(nem mintha ennél már rosszabb lenne a helyzet...).

Zsu
e-mail: balghzsu2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 17311
2010.05.16. 11:17.54
A legveszélyesebb állomás Mo.-on. Felújításnak nyoma sincs, pedíg kaptak rá pénzt. Hetente elgázol valakit itt a vonat, fõleg iskolásokat. Szívem szerint lekeríteném a peronokat, és csak akkor nyitnám ki, ha jön a vonat. Az iskolások a peronon ülnek, lábuk lóg a sínek közé. Elszomorító:(

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16056
2010.02.13. 22:50.36
1935:A legforgalmasabb vidéki vasútállomás: Rákospalota-Újpest (1,3 millió utas/év).

fantal
e-mail: fantal.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10459
2009.03.09. 21:18.02
Freddy

kevered a szezont a fazonnal, két kükön dolgot mosol össze, a Rp-Úp vasútállomástól a Duna több kilométerre van!

Amire te gondolsz, az Újpest vasúti megállóhely, az van a Duna partján, de ott közúti vasút, vagyis villamos (elõtte lóvasút) végállomás volt!

Az általad emlegetet veresegyházi HÉV végállomása Rp-Úp állomás elõtt volt, mint itt a képhez tartozó cikkben le is írták.

Ambrus
e-mail: leelambrus.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 10311
2009.03.02. 18:00.52
Egy szépen kifestett vezérlõkocsi érkezik az állomásra feb. 28-án.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.eet.bme.hu
elfogadott hozzászólás 8998
2009.01.09. 13:28.46
Ez egyébként ma a Veresegyházi (71) vonal. A felsõvezetékét a II. világháborúban lerombolták, és úgy nagyságrendileg 10 éve villamosították újból.

Freddy
e-mail: bp.33.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8956
2009.01.07. 19:16.38
A Rákospalota-Újpest vasútállomástól Tudtommal Veresegyházáig közlekedett a háború elõtt egy magáncég által üzemeltetett vicinális vasút.
A végállomás a rp-újpesti vasútállomás hosszú magas kõfala mellett volt a Duna felõli oldalon.A vicinális különlegessége az egyenáramú felsõvezetékes rendszer volt, abban az idõben még a fõvonalon nem volt felsõvezeték.
A vonat egy motorkocsiból állt, néha egy pótkocsit is rákapcsoltak. Az egész azért volt nagyon érdekes,mert egyenáramú vasút ebben az idõben nem volt csak a villamos, 500 v eá-mú feszültséggel, ezzel az 1500 V-os vasúttal szemben , a köfal másik oldalán a 90-es jelzéssel, ill. BÚR vasút korában "A" és "C" jelekkel.
Sajnos fotó nincs errõl a régi, érdekes vasútról.

csilla
e-mail: tomkovacs.kukac.vipmail.hu
elfogadott hozzászólás 7484
2008.10.26. 20:31.14
A 96-os busz útja során kétszer is érinti az állomást, egyszer keletrõl, egyszer nyugatról(he-he)...

Bmac
e-mail: jrli.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 5706
2008.08.02. 21:46.42
Az említett buszok kicsit messze vannak az állomástól, és némi keresgélés után lehet csak megtalálni.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4790
2008.06.19. 03:00.34
Régóta beszédtéma a pályaudvar teljes átépítése és felújítása. Ennek látható-e bármi jele ?

Balogh Éva
e-mail: eva.hauk.kukac.pannonmail.hu
elfogadott hozzászólás 3548
2008.03.30. 23:26.25
Keresem ismerõsömet,Dudás Zoltánt. Az állomáson lakik-lakott. Karikás Frigyes utcából ismerjük egymást.Kérem,jelentkezzen az e-mail címemen. Köszönöm. Éva

Kenézy György
e-mail: Kenezygy.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1761
2007.11.21. 19:28.24
Átszálható 12,14 -es Villamosra, Gyors 25,25A,96,96A,170 Buszra, 24,25,47,96,107,231,Palota Busz ra.

Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 921
2007.07.04. 11:59.32
az állomás déli bejárata (Nyugati PU felöl), a bejárati váltómezõ és a bakterház. A megszünt Árpád úti közúti átjáró helyén gyalogos átjáró.

Dr Hack Frigyes
e-mail: hack.frigyes.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 915
2007.07.04. 11:32.41
A felvétel az állomásépületet és a raktárt ÉNy-ról mutatja.
Az elõtérben az a csonka vágány, ahonnan a háború elõtt a veresegyházi vicinális indult. A villamos feletti híd után kezdõdõ töltésen, majd a váci vonal feletti felüljárón át jutott a fõvonal keleti oldalára. A palotai oldalon a Töltés utca vonaán haladt.

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 724
2007.05.11. 12:22.31
Köszi, kitettem a büfé jelet!

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 248
2007.02.01. 18:19.09
Ide kilehetne rakni a büfés jelet!

Sokorói betyár
e-mail: halalihulla.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 224
2007.01.31. 14:53.22
Rákospalota-Újpest 2006 nyarán

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Rákospalota-Kertváros

Rákospalota-Iparvágány kiágazás

Rákosrendező

Rákosszentmihály

Rétszilas alsó