Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:57.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomásának szajki-erdő felöli végében található raktárépület. Nem a rakodóhoz tartozott, mert attól távolabb van, de még egyértelműen a vasútállomáshoz.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:54.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomása a vágányok oldaláról 2008. május 18.-án.
|
|
|
Uzsa
Cellbuborék, 2008.05.23 14:12.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem van, Gógánfán fotóztam le, indafotón rajt lesz :)
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2008.05.23 13:04.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tamási, 2008. május 3.
Dombóvár felé tekintünk.
|
|
|
Balatonarács
Ábrók Miklós, 2008.05.23 07:52.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2001-ben készült rajzom a ballatonarácsi vasútállomásról.
|
|
|
Lőrinci
Papp Hajnalka, 2008.05.22 22:09.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lőrinci vasútállomásról ezt írja a Nagy László által írt Lőrinci krónika (2003):
"1877-ben készült el a Lőrinci vasútállomás, az eseményről a plébános a következőket jegyezte fel: "Lónyai Albert Lőrinczi birtokos költségén 4000 F. erejéig ministeriális engedély folytán épült vaspálya állomás. Folyó év április 15-én történt az első kapavágás... Ezen megállapodási hely a közforgalomnak augusztus 15-én átadatott, mely alkalomhoz az egyházi ünnep nagy volta miatt tarack durrogatását eltiltottam..."
Később Hatvan-Losonc vonalon csak az egyik vágánypár maradhatott meg, mivel a trianoni békediktátum előírásai szerint az egyik vonalat föl kellett szedni Losonc és Hatvan között. (A trianoni határcsonkolások Magyarország egységesen kiépített vasúthálózatát szétzilálták.) Hatvan és Selyp között később állították helyre a második vágánypárt, Selyptől észak felé ma is csak egy vágány halad."
|
|
Véménd
Cellbuborék, 2008.05.22 17:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...
|
|
Sárvár
Cellbuborék Andrew, 2008.05.22 14:44.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a sárvári állomás saját festményen :)
|
|
|
Szárazrét
kempelen, 2008.05.21 22:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos muszáj volt elbontani. Egy időben hajléktalanopk költöztek be, majd a "kissebbség" kezdte széthordani az épületet. A végén már szinte csak egy váz volt az egész és borzalmas látvány.
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület felirata és egy ritkaságnak tűnő betonoszlop: MÁV szabvány kerítés virágtartóval öntött betonoszlopokon. (semmi sem utal az utólagos elhelyezésre, valószínűleg eredetileg is virágtartós oszlopok támasztották a szabványkerítést)
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:41.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"szabványosított MÁV gesztenyefa" A háttérben az egykori vasútállomás.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasvár irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:37.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület eredeti funkciójának ékes bizonyítéka. Az egykori állomás neve és a MÁV szabványkerítés...
|
|
|
Felsőőr (A)
Fenyõ, 2008.05.21 22:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.05.17.-én, ők szerencsések, ott még van közlekedés ezen a vonalon.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:32.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1976 októberében megszüntetett Oszkó vasútállomásának vágányok felöli oldala.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 17. számú vasútvonal egykori Oszkó vasútállomásának utcafront felöli oldala 2008. május 18.-án.
|
|
|
Hidas-Bonyhád
joci, 2008.05.21 18:02.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MI??? 3 àllomàs? Nekem mèg a Szalatnak ès Màgocs kozotti 10 km is rengeteg!!! Aztàn ha megnèzzuk a vasùti tèrkèpet, ez az egyetlen vonal, amelyiken keresztul tud menni egy gyorsvonat az Alfoldre!!! Egyèbkènt akkor fel kellene menni eloszor Pestre, aztàn le Szolnok felè... à, nem szunik meg semmi... Aztàn ha ìgy is tortènne, (NEM FOG!!!) akkor csak Màza lenne, mert tavaly Màgocs is majdnem megàllòhely lett (nincs teherforgalma), a hidasi àllomàs mindenkèpp megmaradna... De ez egy csodaszèp vonal, remèljuk, mèg sokàig miènk lesz!!!!! SZIA!
|
|
Balatonmáriafürdő
Ábrók Miklós, 2008.05.21 15:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balatonmáriai volt bakterház
|
|
|
Pécsvárad
pezsman, 2008.05.21 15:31.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen, év végéig megmarad, de utána...? Egyébként szerintem elég rossz ötlet kerékpárutat csinálni a vonalból. Nem a kerékpárúttal van a bajom, hanem azzal, hogy ez a vasút kárára megy. Ennek a vonalnak szerintem nem az a jövője, hogy betonpályát csinálnak belőle. Ha végig meglenne a vonal a gyorsvonataival, biztos nem lenne a 38-as listán.
|
|
|
Mezőhídvég
Rácz Gergely, 2008.05.21 10:09.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elszomorító...
Arról lehet valamit tudni, hogy az állomásépülettel mi lesz? Remélem, nem bontják le...
|
|
Pécsvárad
joci, 2008.05.21 07:56.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hurràhihò!!! Megmarad, akkor nyàron lesznek szèp kis mellèkvonali tùràk, màshol IS!
|
|
Mezőhídvég
hayabusa, 2008.05.20 22:04.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sinektől,váltóktól,talpfáktól,mindentől megfosztva,üresen áll ez a valaha gyönyörü állomás.
|
|
|
Szárazrét
hayabusa, 2008.05.20 21:57.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület nyomtalanul eltűnt,manapság ez a kép fogadja az utazót.
|
|
|
Nagybátony
joci, 2008.05.20 20:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy hogy hogy többé ilyen már nem lesz? Nem azt akarod mondani, hogy villamosìtanak??? én nem ottani vok, nem tudok ròla!!
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.20 20:15.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az új kanizsai nyomvonalon az első 100-as váltó.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.20 20:08.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az áteresz és a vágány visszabontások miatti sincsonkolások az útátjáró tövében.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.20 20:03.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A visszabontott csonkavágány, ill. a kanizsai bevezető is már visszabontott állapotban.
|
|
|
Zalaszentiván
Macinet, 2008.05.20 19:56.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megújul az alibánfai átjáró mellett lévő beton áteresz. A képen a régit már visszabontották.
|
|
|
Röszke
Endy, 2008.05.20 08:44.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! Ezt az allomast mar felujitottak! Szep lett, erdemes volna feltenni... üdv: XEY
|
|