Állomás keresõ:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida

Budapest-Keleti (120, 150, 273, 80)
Budapest-Déli
Kelenföld (30, 40)
Kőérberek
Budaörs
Törökbálint
Biatorbágy
Biatorbágy régi
Herceghalom
Bicske alsó
Bicske (906)
Szár régi
Szár
Szárliget
Alsógalla
Felsőgalla (12)
Tatabánya (12, 13)
Vértesszőlős
Tóvároskert
Tata
Almásfüzitő (4)
Almásfüzitő felső (4)
Szőny (4)
Komárom (4, 5, 635)
Ács
Nagyszentjános
Győrszentiván (201G)
Győri ipartelepek
Győr-Gyárváros (10, 11)
Győr (10, 11, 8)
Abda
Öttevény
Lébény-Mosonszentmiklós
Kimle
Mosonmagyaróvár
Levél
Hegyeshalom (16)
— országhatár —
Miklóshalma
Zurány
Pándorfalu (503, 601)
Parndorf Ort (503)
Bruck-Királyhida

30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli
Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár (20, 29, 44, 45, 5, 906)
Székesfehérvár-Repülőtér (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 455, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód-Kőröshegy
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Balatonmáriafürdő alsó
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)

40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Budapest-Déli
Kelenföld (1, 30)
Budafok (30)
Háros
Budatétény
Barosstelep
Nagytétény-Diósd
Érdliget
Érd felső
Érd-Elágazás
Érd
Százhalombatta
Dunai Finomító
Ercsi (452, 453)
Iváncsa
Pusztaszabolcs (42, 44)
Szabadegyháza
Sárosd
Nagylók
Sárbogárd (45, 46)
Sárszentmiklós (46)
Rétszilas (43, 46)
Sáregres
Simontornya
Tolnanémedi
Pincehely
Belecska
Keszőhidegkút-Gyönk (48)
Szárazd
Regöly
Szakály-Hőgyész
Dúzs
Csibrák
Kurd
Döbrököz
Dombóvár (41, 459, 47, 49, 50)
Kaposszekcső (47)
Vásárosdombó (47)
Sásd (47)
Godisa (47)
Szatina-Kishajmás
Abaliget
Hetvehely
Bükkösd
Cserdi-Helesfa
Szentlőrinc (60, 61)
Bicsérd (60)
Mecsekalja-Cserkút (60)
Pécs (60, 64, 65, 963)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Éjszakai képekRégi képekKéptárHozzászólások


Budapest-Déli
(Ofen, Budapest DV)*

állomás
1 Budapest - Hegyeshalom - Bruck-Királyhida
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa
40 Budapest-Pusztaszabolcs- Pécs

Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.500269° E19.024677° | N47° 30' 0.96" E19° 1' 28.83"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


A pályaudvart 1861-ben adták át az osztrák tulajdonú Déli Vasút saját budai végállomásaként, ez volt Buda elsõ vasútvonala. A pályaudvar elnevezése is innen származik: Déli. A vonal Székesfehérváron át Nagykanizsára vezetett, majd késõbb bõvítették egészen Fiuméig.
A vasúttársaság fából épített vonatfogadó csarnokát közrefogta a felvételi épület két átellenes, indulási és érkezési feladatokra tagolt oldala. Ezen típusú csarnokok hatására épült a késõbbi Nyugati pályaudvar és Keleti pályaudvar ma is létezõ csarnoka.

A növekvõ forgalom miatt 1901-ben új jegyváltó elõcsarnokot adtak át.
A mai felvételi épület Kõváry György Ybl-díjas építész tervei alapján épült, a pályaudvart két lépcsõben építették át.
Az elsõvel 1963-ban végeztek, egy kisebb várócsarnokot és ehhez vezetõ kecses vasbeton lépcsõket mutatott az épület a Vérmezõ felé. A második lépcsõben, 1970-1975 között épült ki a fejépület mai teljes tömbje. Az építész ezen munkájáért kapta az Ybl-díjat.
(Kubinszky, http://www.magyarszemle.hu/szamok/2001/4/volt_egyszer_egy)

Átszállási lehetõségek


Metró: M2 (piros, Déli pu.)
Villamos: 18-56 59 59A 61 (Déli pályaudvar M)
Autóbusz: 39 90 90A 139 139A 190 (Déli pályaudvar M)

Hogyan juthatok el a Nyugati pályaudvarra?


Két út lehetséges, metrókkal vagy anélkül.
- metrókkal az M2-vel (piros metró) a Deák térig, onnan az M3 (kék) metróval a Nyugati pályaudvarig (kb. 25 perc)
- metró nélkül elõször el kell jutni a Széll Kálmán térre, ez egy megálló a 21-es busszal, vagy szintén egy megálló a 18-as, 59-es vagy 61-es villamossal. A Széll Kálmán térrõl a 4-es vagy 6-os villamossal a Nyugati pályaudvarig (6 megálló). Összesen kb. 25. perc.

Hogyan juthatok el a Keleti pályaudvarra?


Legegyszerûbben, átszállás nélkül az M2 (piros) metróval, 6 megálló, kb. 20 perc.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Ofen A Déli Vasút menetrendjében 1874-ig ezen a néven szerepelt
- Budapest DV 1914-es menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykõ 0 A Budapest Déli-Nagykanizsa-Pragerhof vonal kezdõpontja
Megnyitás dátuma 1861.04.01.

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Budapest-Déli

A régi Déli pályaudvar a hatvanas években (1962). (forrás: http://retronom.hu/node/4417)
 
A Déli pályaudvar helyén eredetileg ez a felvételi épület állt, melyet még a Déli vasút épített 1860-ban. A képen az épület Alkotás utca felõli oldala látható (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
A Déli Vasút által eredetileg épített felvételi épület. A képeslap 1909-ben készült. (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
A Déli Vaspálya Társaság igazgatói palotája, 1915-ben (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
A Déli Pályaudvar 1930-ban. (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
Ez pedig már a megújult Déli pályaudvar 1965-ben. (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
Éjszakai felvétel a Déli pályaudvar épületérõl 1964-bõl. (küldõ: Ophoven Jenõ)
 
Látkép a Déli pályaudvarról a vár felé tekintve. (forrás: Kubinszky Mihály gyûjteménye)
 
Forrás: Nagykanizsa vasútállomás állandó vasúti kiállítása.
 
A Déli pályaudvar 1965-ben. Forrás: http://retronom.hu/node/7541
 
A Déli pályaudvaron 1965-ben. (Forrás: http://retronom.hu/node/7674
 
1956: A Déli pályaudvarról kitolt vasúti kocsik
Forrás: 1956-os Intézet Közalapítvány fotóadatbázisa
Fotó: Almásy László
http://server2001.rev.hu/oha/oha_browse_photo.asp?page=1&search_str=vas%FAt&OK=OK〈=h&dsppict=on
 
Régi fénykép az utascsarnok fénykoráról, vasúti tervezõintézeti szekrény mélyérõl.
  Feltöltötte: Pál Zsófi

A pályaudvar régi, a Déli Vasút által épített felvételi épülete az Alkotás utca felõl. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A Déli Vasút alagútja a Gellért-hegy nyugati oldala alatt 1927-ben. Forrás:http://állomás.hu/
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A II. Világháborúban sérült pályaudvar a Márvány utca környékén. Forrás:
http://budapestcity.uw.hu/02-tortenet/1945-budapest-ostroma/deli-palyaudvar.jpg
http://budapest-anno.blog.hu/page/10
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

M41-es és M61-es a Déliben a '80-as évek végén.
  Feltöltötte: Kókai Erik
Dátum: 198.

A pályaudvar egy régi képeslapon.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

Déli Vasút,indulási oldal.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

A pályaudvar egy régi képeslapon.Forrás:http://www.zeit-maschine.at/eisenbahnen/eisenbahnen-europa/Eisenbahn-Ungarn/Eisenbahnen-Ungarn/Eisenbahnen-Budapest/Bahnhoefe-Budapest/Budapest-Deli-palyaudvar/Budapest-Suedbahnhof-1900/Budapest-Suedbahnhof.jpg?1295190638
  Feltöltötte: Kebelei György

Vágányok tisztítása "Süsüvel" a Márvány utcai felüljáró elõtt.
Forrás: index.hu
http://galeria.index.hu/belfold/2012/02/01
  Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1987.01.12.

Déli pályaudvar képe a vérmezõ felõl fotózva a II. világháború utáni idõszakból. www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Déli pályaudvar melletti villamos végállomás 1955-bõl
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=d%C3%A9li+p%C3%A1lyaudvar&lang=hu&img=4398
Feltöltötte: Faltusz Csaba

A Déli pályaudvar melletti étterem képe 1930-as évekbõl. A kép bal oldalán megfigyelhetõ a vasúti beton típuskerítés. Forrás: www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

A Déli pályaudvar fordítókorongjának támfala
  http://www.fortepan.hu/?view=query&q=d%C3%A9li+p%C3%A1lyaudvar&lang=hu&img=4399
Feltöltötte: Faltusz Csaba

1940 körüli kép a Déli pályaudvar mellett mûködõ étteremrõl. Forrás: www.egykor.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Az átalakított Déli pályaudvar felvételi épülete 1962-bõl
  http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-palyaudvar-atalakitva/431
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1962.

A régi Déli pályaudvar fa várócsarnoka a világháború elõtti idõkbõl. Forrás: www.fortepan.hu
  Feltöltötte: Faltusz Csaba

Budapest.Déli Vasút részlet az Alkotás utcával.A felvételi épület a Carl Schlimp építész által tervezett városi típusépületek (Székesfehérvár,Nagykanizsa,Zágráb Déli pu.,Sziszek,)megduplázott változata.Pusztulásáig egyedi alkotás volt. Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Budapest.Déli-Vaspálya.Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Az indóház a Vérmezõ irányából.(1880)Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház,és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal,1861-2011
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A Déli pályaudvar elsõ ismert képe.Jobbra a fûtõház teteje látszik,balra a vízház épülete.(1866)Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház,és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal,1861-2011
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Budapest Déli pályaudvarról induló személyvonat az egykori Déli Vasút 206-os sorozatú mozdonyával. Forrás: http://www.kosanyo.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A pályaudvar az 1973-ban.Fotó:Lányi Ernõ Forrás:http://img.index.hu/imgfrm/0/6/2/7/BIG_0000730627.jpg
 
A Krisztina körút és az Alkotás utca elágazása
  http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&img=4397
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A II.világháborúban súlyosan sérült Déli pályaudvar
  Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115130088&t=9210879
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Molnár Tibor gyûjteménye
  http://img.index.hu/imgfrm/4/8/9/1/IMG_0011824891.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1972.

Légifotó a régi Déli Pályaudvarról. Forrás: fortepan.hu,
  Forrás: http://www.fortepan.hu
Feltöltötte: Faltusz Csaba
Dátum: 1935.

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  Forrás: http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Bp. Déli átépítése
Fotó: Kovács Sándor
  Forrás: http://www.kosanyo.hu/html_doc/allom.htm
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

A Déli pályaudvar étterme egykor. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete a Márvány utcai hídról nézve.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52074.jpg
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Gyõzõ utca a Pálya utca torkolatánál a Márvány utcai hídról nézve, jobbra a Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52035.jpg
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági palotája, távolban a Márvány utca 7. sz. épület látszik.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52070.jpg
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

A Déli pályaudvar az Avar utca felõl nézve.Baloldalon a háborúban sérült Térfelügyelõség épülete látható.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52059.jpg
  Feltöltötte: Kõvári Balázs

Déli pályaudvar (elsõ ütem)
  Forrás: http://retronom.hu/index.php?q=node/14986
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 1962.


  http://img.index.hu/imgfrm/1/0/9/4/IMG_0012301094.jpg
Feltöltötte: Sándor Antal
Dátum: 1948.



Képtár - Budapest-Déli

fotó: Kerecsényi Gábor
Dátum: 2007.07.17.
A pályaudvar fõbejáratához vezetõ lépcsõk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar fõhomlokzata az Alkotás utca felõl nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar épületegyüttese a Kosciusko Tádé utca felõl nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A pályaudvar fõbejárata közelében található vagonvendéglõ.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A különbözõ vasúti hivataloknak, üzlethelyiségeknek helyet adó pályaudvari épülettömb.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A volt Térfelügyelõség, ma a MÁVTI épületének vágányok felõli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.12.10.
A volt Térfelügyelõség épületének utcafront felõli képe. Az épületben ma a MÁV Tervezõintézet mûködik.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.05.
A MÁVTI épületében 1935 és 1939 között mûködött Magyar Mûszaki Múzeumnak emléket állító, 1995-ben leleplezett emléktábla az épület utcafront felõli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.05.
1880 utáni állapot az ig. épülettel. A rajz tartalmazza az L alakú igazgatósági épület elhelyezkedését és mai MÁVTI épületet Térfelügyelõség néven.
Fotó: barcza laszlo
Dátum: 2011.01.24.
1975 utáni állapot. A rajz már MÁVTI épületnek nevezi a volt térfelügyelõségi épületet, GAF épületnek azt a torzót mely megmaradt földszinti része a volt igazgatósági épületnek.
Fotó: barcza laszlo
Dátum: 2011.01.24.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületének tömbje a Gyõzõ utca és a vasútvonal által határolt területen állt egykor. Hiányolható, hogy legalább egy emléktábla nem jelzi az egykori épület helyét.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületébõl megmaradt egyszintes épületrész a Gyõzõ utca felõl nézve. Háttérben a volt Térfelügyelõség (ma MÁVTI) épülete látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A volt Déli Vasút Igazgatósági épületébõl megmaradt egyszintes épületrész vágány felõli képe.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.01.28.
A Déli Vasút,Buda-Kanizsa vonalának 125.évfordulóján,1986.április 2.-án leleplezett emléktáblája,a pályaudvar várócsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.04.20.
A Déli Vasút 150. évfordulója alkalmából 2011. április 1-én leleplezett emléktábla a pályaudvar várócsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.04.20.
Látkép a nyílt vonal(Kelenföld)felõl nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.06.22.
CS. kir. szab. déli vaspálya-társaság.
A személyszállító vonatok menetrendje a Balaton menti vonalakon.
Budapest D. V.-Pragerhof vonalon
Fotó: Németh Lajos
Dátum: 1907.
a múlt egy darabkája
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2012.07.30.
bontott váltók, darabokban
Fotó: Petró Viktor
Dátum: 2012.07.30.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
V43-as hagyja el az alagutat.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.28.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28277
2014.05.26. 19:26.32
Az M44 037-es Bobó még zöld-fehér mezben a terjeszkedõ Déli pályaudvaron az 1970-es évek vége felé.Forrás:korabeli képeslap

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28266
2014.05.26. 18:53.29
Déli pályaudvar,háttérben a fütõház és a Márvány utca házai.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/25397.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28191
2014.05.16. 11:55.37
A kétemeletes igazgatósági épület elsõ – a tehervágányokra merõleges – szárnya az 1860-as évek végén, a kiegészítõ – a vágányokkal párhuzamos – szárnya 1910 körül épült. (Címe I. Mészáros u. 17-19. volt.) A Társaság megszûnését követõen, más intézményekkel együtt a Kereskedelemügyi Minisztérium hídtervezéssel foglalkozó osztálya kapott itt helyet. A II. világháború során (a teljes pályaudvarral együtt) rommá bombázták. Helyreállítására nem került sor.Forrás:http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28190
2014.05.16. 11:48.32
Az Igazgatósági épület alapterületének változásai.Forrás:http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-_3.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28189
2014.05.16. 11:45.50
A Déli pályaudvar környezetével 1908-ban.Forrás:http://egykor.hu/images/2010/original/budapest-i-kerulet-deli-vasut-igazgatosagi-epulet-_2.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25134
2012.10.23. 12:35.39
A nagyvasút és a BKV vágányok kapcsolódási pontjai:http://villamosok.hu/balazs/teher/mav-bkv/keptar/index.html#deli

Gothpaladinus
e-mail: Gothpaladinus.kukac.Gmail.com
elfogadott hozzászólás 24165
2012.06.04. 12:19.31
Isten ments, hogy a pécsi IC-k átkerüljenek a Keletibe! A Keleti egy sokkal kiszámíthatatlanabb pályaudvar, ahol mindennaposak az akár 60-120 perces késések. Délis vonatként csak egyszer történt meg velem az, hogy 100 percet késett, de azt is még Sárbogárd elõtt szedte össze, Bogárdra már 90+ percnyi késéssel érkezett, egyébként nem szokott 25 percnél többet késni, ha nem történik a vonalon valami trauma. Jók azok így Délis vonatként.

david
e-mail: komolyanbeszelek.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 23115
2012.02.12. 19:14.45
Valaki nem tudja, miért vitték el a pécsi IC-ket a Keletibõl? Lehet hogy így rövidebb a menetidõ, de így ha Pécsre mennék (rakamazi vagyok), akkor csak úgy tudnék eljutni hogy elmennék Tokajba személyvonattal, onnan IC-val a Keletibe, majd onnan felszállnék egy Gyõr felé tartó gyors vagy IC vonatra azzal utaznék Kelenföldig, majd ott meg kellene várnom a Délibõl jövõ pécsi IC-t. Ha a Keletiben maradtak volna, akkor 1 átszállást megspórolhatnék

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22718
2011.12.28. 20:55.37
A pályaudvart az Alkotás utcai villamosvágányokkal összekötõ vágányt még ma is használják,vagy csak stratégiai célból hagyták meg?

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22521
2011.11.20. 18:02.05
Barcza úr,nemrégen megjelent,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011 címû könyve az egykori Déli Vasút Igazgatósági épületérõl is tesz említést.A könyv szerint az Igazgatósági épület a II.világháború során megsemmisült.Igaz ennek pontos dátumát nem említi.

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 21072
2011.05.27. 16:07.18
Bezárásra kerülhet a Déli pályaudvar, igen nagy esély van rá, sajnos! :(

http://nol.hu/gazdasag/_megszunhet_a_deli_palyaudvar

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20589
2011.03.05. 17:03.09
1861-ben a Buda-Kanizsa vonal átadásakor vették használatba a vonal egyik jelentõs mûtárgyát,a Kis-Gellérthegy alatt lévõ vasúti alagutat.Ez a Déli Vasút egyetlen magyarországi alagútja volt,és a mai napig használatban van.

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 20580
2011.03.05. 14:27.46
1974. Június 27. A Déli pályaudvar épületének rekonstrukciója során egy kõmûvesbrigád megtalálja a Déli Vasút indóházának alapkövét 1861-bõl, benne az ónhengerrel és abban elhelyezett iratokkal. Az iratokat a Közlekedési Múzeumba szállítják.
http://web.archive.org/web/20041212004210/www.trafipax.hu/index.php?akt_menu=114

KériPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20565
2011.03.03. 23:38.41
1861 - ben neve: Buda.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20059
2011.01.24. 12:36.35
Tényleg nagyon jó ez a két helyszínrajz.Sok tévhitet eloszlat az egykori Igazgatósági épület körül!Már csak azt írja le valaki,hogy mikor pusztult el a Déli Vasút Igazgatósági épülete egész pontosan?

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 20048
2011.01.23. 13:57.14
Tényleg kár,hogy csak ez a kisebb épületrész maradt meg az egykori igazgatósági épületbõl.Azt esetleg tudja valaki,hogy a Déli Vasút levéltára is ebben az épületben volt e?Csak annyit hallottam róla egyszer,hogy ez a levéltár valamikor megsemmisült és a Déli Vasút magyar adatai,feljegyzései odavesztek.Sajnos máig nagy ûrt hagyva a vasúttörténészeknek.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 20040
2011.01.22. 17:53.57
Az infót,hogy ez az épület a Déli Vasút egykori igazgatósági épülete a következõ linkrõl vettem:http://www.omm.hu/tortenet.htm
Egyébként nagyon valószínû,hogy ez a rózsaszínû épület tényleg a régi képen látható nagy igazgatósági épület egy megmaradt szekciója.Az épület osztása,nyílászárói teljesen erre utalnak.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 20027
2011.01.22. 15:22.47
Kebelei György második képe mellett ez a tény, mármint, hogy a MÁV Tervezõintézet épülete, olvasható. Ophoven Jenõ sajnos nem regisztrált felhasználónk, így ebben nem tudok segíteni. Ha olvassa az oldalt, bizonyára kapcsolatba lép önnel.

Barcza László
e-mail: Barczal.kukac.mavrt.hu
elfogadott hozzászólás 20025
2011.01.22. 13:45.56
A kép aláírása sajnos téves azért kérem kicserélni. A MÁVTI épületét mutatja, s nem a Déli vasút üzletvezetõségi épületét. Ophoven jenõ képe pontos. Az állításomat helyszinrajzzal tudom bizonyítani. A volt üzletvezetõségi épületbõl csak egy földszintes " barak" áll jelenleg is a MÁVTI éléület mellett. Ophoven jenõvel szeretnék kapcsolatba kerülni mert április 1 én lesz a pályaudvar 150 éves

sbarrett
e-mail: nnnnorb.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19554
2010.12.03. 15:38.24
Victor Vasarely alkotása. Készült 1986-ban a Zsolnay Porcelángyárban. Tudomásom szerint nem Vasarely ragasztgatta rá a csempéket az alapra, õ csak a tervezõje volt ennek a különleges szobornak. Egyébként nap-mint nap százezernyi ember útjába esik, de én úgy vettem észre, hogy nem vesznek nagyon tudomást errõl az op-art mûrõl. Ez szomorú!

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18325
2010.07.27. 11:59.10
FLIRT-eljünk! 2010.07.26.

Balaton
e-mail: tdp93.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18173
2010.07.15. 09:15.28
Idén nyáron a Tapolcai gyors újból Csörgõvel

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16972
2010.04.22. 10:47.09
Ezt a részt bármilyen hihetetlen is, függõleges helyzetben (!) akarták felépíteni..Ráday Mihály érdeme hogy így valósult meg, miután kimerítõen csatázott az illetékessel, Reischl Antallal..(forrás: Ráday Mihály: Városvédõbeszédek)

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16971
2010.04.22. 10:45.17
A lépcsõk

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16970
2010.04.22. 10:44.25
A mai délelõttön a 18-as villamos megállójából nézve

FÕNIX
e-mail: baloghfonix.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 16072
2010.02.15. 19:53.25
Szeretném megkérdezni, hogy a MÁV Állomásai régen és most témában készíthetnék-e egy zenés bemutató videót? Mivel a képek magántulajdonban vannak, hogyan használhatnám fel?
Nemrég tanultam meg videõ bemutatót készíteni és most érdekes kihívásnak érzem.
Kérem értesítsenek errõl, mert az egész hálózatról, és akár több részletben is érdemes lenne gyönyörû összeállítást készíteni! Természetesen, ha elõzetes bemutatáshoz kötik, azt is tudom vállalni!

Köszönettel: FÕNIX

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15348
2010.01.15. 17:00.43
habár a tolatás "mértéke" csak sejthetõ a képen, azért látszik hogy nem mindennapi

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15347
2010.01.15. 16:58.46
itt külön a szétvert tábla-talpazat

Mi (M&C)
e-mail: rongybaba2.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 15346
2010.01.15. 16:57.45
Üdv!

az elõzõ hozzászólástól függetlenül akartam írni/ képet küldeni arról az eseményrõl, de örülök hogy egyben válasz is lett belõle...

vasutasadam
e-mail: vasutasadam.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14414
2009.11.15. 08:22.35
Ismét alkottak:
A váróba egy DISCO-t építettek, mondani sem kell, az ott dolgozók legnagyobb örömére.

abrokmiklos
e-mail: abrokmiklos.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 13578
2009.09.11. 07:14.42
Egy 1969-es nyári montázs-képem részlete

joyszi
e-mail: joyszi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 12475
2009.07.19. 22:46.12
Sziasztok!
Nincs valakinek a váróterem szintjén található hajdani étteremrõl fotója? Nagyon fontos lenne a felújítása miatt!! Köszi elöre is.. Joyszi

Gerulata
e-mail: ward.leonar.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 12354
2009.07.07. 20:29.51
Déli-Kelenföld között azért van baljáratú közlekedés, mert a bal vágány mellett helyezkedik el a tárolói vágánycsoport és mivel a kihúzó vágány rövid (Bobóval csak két kocsi fér el a csonkába) Csöpivel már két kocsival is "vonalra" kell húzni, ill. kettõnél többel is mindkét tartalékkal. Ekkor a bal vágányon kell kihúzni Kelenföld felé, mert az
F2 sz. utasítás írása alapján csak az induló vonatok helyes vágányát szabad felhasználni tolatásra, eközben a jobb vágányon közlekedhetnek a vonatok.

jannisz
e-mail: kugli5.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12351
2009.07.07. 15:16.10
a déli és kelenföld között miért a bal vágányon mennek a vonatok?

DD
e-mail: ha.kukac.ga.hu
elfogadott hozzászólás 12342
2009.07.06. 15:30.09
Szerintem nagyon jó ez a pályaudvar:) Annyira gyönyörû, fõleg a várócsarnok. Ha meg karban is tartanák még szebb is lehetne. De persze a Nyugati meg a Keleti is szép de ez egy kicsit különleges, mindháromnak megvan a maga szépsége. Csak az emberek nem vigyaznak rájuk.

Pali
e-mail: pmagyar.kukac.charter.net
elfogadott hozzászólás 11809
2009.06.01. 18:49.33
1958-ban, 6 eves koromban koltoztunk a kornyekre. Meg lattam a palyaudvart az 1963-as atepitest megelozo allapotaban, amikor meg nem fejpalyaudvarnak volt kikepezve. A palyaudvar eszaki vegeben a vaganyok osszefonodtak, es egy forditokorongban vegzodtek. A vasuti palyaszint termeszetesen egyezett a mostanival, ami azon a reszen lenyegesen magasabb az uttest szintjenel. Ezert a forditokorongot egy ivelt, voros ko tamfal fogta korbe, aminek az ive nagyjabol egybeesett a mai, Alkotas utcarol a Krisztina korutra kanyarodo forgalmi sav deli szelevel, igy most is jol nyomon kovetheto. Egeszen 1984-ig, 32 eves koromig a kornyeken laktam, igy a palyaudvar osszes kesobbi atepiteset figyelemmel kiserhettem.

Máté
e-mail: en56.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8627
2008.12.30. 11:55.20
Regarder tök igazad van én ott lakom nem messze és mindennap elmegyek melette.

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4719
2008.06.15. 02:15.21
Nagyon szeretem ezt a pályaudvart, csak ne hagynák tönkremenni! Az egyetlen budapesti pályaudvar, ami tetszik, egy modern épitészeti csoda! És fantasztikusan kellemes hangulata van gyönyörü panorámával. Igy jó ahogy van, nem kell semmit változtatni rajta!

hokikoko
e-mail: hokikoko.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 2111
2008.01.02. 18:33.48
A 12. vágány mellett lévõ kocsmát a kalauzok 13. vágánynak nevezik.

Nándi
e-mail: nkovacs2.kukac.aramszu.net
elfogadott hozzászólás 2006
2007.12.23. 10:06.01
2007 novemberi este a délinél.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bucsu

Búcsúszentlászló

Budkovce

Budakalász lenfonó

Büdöskútpuszta