Mátrafüred
Márványember, 2010.02.02 13:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútvonalnak volt folytatása Kékestető felé. A Mátra turistaatlasz "Sín út" néven jelzi a nyomvonalat. De csak teherforgalomra használták.
|
|
|
Kaposvár
zsofi, 2010.02.02 12:06.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Mozdonyszobor az állomáson.
|
|
|
|
Gyüre
Csonka Tamás, 2010.02.02 10:38.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet 2010. januárjáig lebontották.
|
|
|
Annavölgyibánya-Sárisáp
Veszprém27, 2010.02.02 09:07.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 decemberében felújították a sárisáp felé vezető megmaradt pálya részt.Ez mintegy 1 km.Teherforgalom már van is rajta.
|
|
|
Csenger
siofok35, 2010.02.01 23:16.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
2009.12.06. A vasárnap délutáni vonat tele volt, álló utasok is voltak.
|
|
|
|
Nagyrécse
Nagy Károly, 2010.02.01 23:04.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mert 6 km-re a falu, és utas még véletlenül sem jár erre.
|
|
|
Szeghalom
Kiss Sándorné, 2010.02.01 20:45.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újirázi vagyok.A szeghalmi vasútállomáson nagyon sokszor le és felszáltam a vonatra.A mellettelévő vendéglőbe vacsoráztam is.Újirázról küldök egy fényképet.Üdv a szeghalmiaknak.
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Endre, 2010.02.01 20:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyárváros áruforgalmát 1978.12.31.-ével szüntették meg, a rakodóvágány elbontására 1980 körül került sor.
1979 decemberében adták át az AS 32 fénysorompót, a feleslegessé vált sorompókezelői őrhelyet elbontották, a szolgálat (s vele a pénztár) megszünt.
|
|
|
Palotabozsok
Boss, 2010.02.01 16:12.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész állomás nagyon rossz állapot-
ban van.Itt már soha többet nem fog járni vonat.A síneket benőtték a fák
és a bokrok.Elkészült az autópályahíd a sínek helyén.Talán néhol már hiányoznak is a sínek.Bátaszék felé a távot 1 óra alatt tette meg a Bzmot.
|
|
|
Pécs-Gyárváros
Train Station, 2010.02.01 15:05.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Írás a Dombay IC-ről.
http://trains.hu/magazin/utazas/100128-dombay/index.html
|
|
|
Klotildliget
siofok35, 2010.02.01 14:02.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Új táblát kapott december 3-án.
|
|
|
|
Tokod
Veszprém27, 2010.02.01 11:36.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2009 decemberében felújították a sárisáp felé vezető megmaradt pálya részt.Ez mintegy 1 km.Teherforgalom már van is rajta.
|
|
|
Létavértes
siofok35, 2010.01.31 22:28.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
2009. dec. 5.
|
|
|
|
Nagyszekeres
siofok35, 2010.01.31 21:59.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Raktak új táblát, aztán meg bazárták a vonalat... (2009. dec.6.)
|
|
|
|
Zajta
siofok35, 2010.01.31 21:48.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
IP meg a romladozó épület. Egy ilyen szép házban én is ellaknék.
|
|
|
|
Kocsord
siofok35, 2010.01.31 21:41.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
az állomással szemben található az "ojjektum" , vagyis Fogarassy Árpád híres atombunkere. Sajnos nem készült el teljesen.
|
|
|
|
Kocsord
siofok35, 2010.01.31 21:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
December 6-án így nézett ki.
|
|
|
|
Váckisújfalu
iJoe, 2010.01.31 20:14.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a vonal egy hasznos összeköttetés volt - rendszerint utaztam erre Egerből, ha a Dunakanyarba kirándultunk. Most vasúton a két település csak Drégelypalánkon át lenne elérhető, úgyhogy marad a budapesti helyi közlekedés…
Szerencsére a teherszállítás miatt a vonal nem veszik el, bár az épületeket vélhetőleg lerombolják az üzemszünet ideiglenes jellegét alátámasztandó. Egy alkalommal IC-vel is jöttem erre egy gödöllői baleset miatti vágányzár alkalmával.
|
|
|
Hejőbába-Hejőpapi
raps, 2010.01.31 19:05.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Hejőbába-Hejőpapi.Az egykori állomásépület.
|
|
|
|
Hejőbába-Hejőpapi
raps, 2010.01.31 19:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Hejőbába-Hejőpapi napjainkban.
|
|
|
|
Bácsalmás
Train Station, 2010.01.31 17:46.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
In Memoriam 7808/09
|
|
|
|
Almás
Train Station, 2010.01.31 17:41.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy téli kép az útátjáróból.
2010.01.23.
|
|
|
|
Hajmáskér
Central, 2010.01.31 11:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez így van!Erős a valószínűsége,hogy az 1876-ban megépült Gysev vonal magyar részén lévő említett három épület,az 1872-ben épült Magyar Nyugoti vasút középoromzatos épületeinek tervei alapján épült.Ezért egyeznek meg ezek az épületek,mind méretben,mind belső elrendezésben.
|
|
|
Hajmáskér
Lennon15, 2010.01.31 09:49.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi képeket nézve(az első kettő kép), az állomásépület kísértetiesen hasonlított a Fertőszentmiklósi, Kapuvári, Csornai állomásépületek által képviselt stílusirányzathoz. Csak tessék összehasonlítanai mindet régi képek alapján.
|
|
|
Fűperegpuszta
atosz66, 2010.01.31 09:33.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Ez volt az a bizonyos kérvény 1949-ben Bebrit Lajos Közlekedési Miniszter Úrhoz! (Forrás:index vasúti fórum)
|
|
|
|
Fertőújlak
András, 2010.01.30 23:21.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor itt keresztezte a nagyvasutat a Kapuvári Gazdasági Vasút mekszikópusztai szárnyvonala. Tudtommal igen korán, már a 70-es évek elején, vagy esetleg még előbb felszámolták. Van-e ennek bárminemű fellelhető nyoma a környéken? Az egykori szintbeni vasút-vasút kereszteződés itt, e földrajzi koordinátáknál volt : 47.677340, 16.875654 Fertőújlak állomástól kicsit délre. Bármi nyoma fellelhető-e az egykori kisvasútnak a helyét képező földúton kívül? Amin ha továbbmegyünk ÉNY-i irányban a falu felé ott még a Google műholdképén is látszik az egykori hídja a Hanság-főcsatorna felett.
|
|
|
Szarvaskő
András, 2010.01.30 20:04.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 424 247 a Vasúttörténeti Parkban látható, felújított, az utókornak megmentett gép. Nosztalgiajáratokat szokott vontatni.
|
|
|
Szarvaskő
egers, 2010.01.30 19:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1997 03 02 -én láttunk itt 9 30 perckor egy 424 247 est ha valaki tud róla valamit majd írjon már légyszíves viszza
|
|
|
Monorierdő
adam, 2010.01.30 18:30.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008. október 6-án délelőtt 10:20-kor a Budapest felé közlekedő Hajdú intercity vonat utolsó kocsijába belerohant a mögötte haladó személyvonat. Az IC körülbelül 15, a személyvonat 60-70 km/h sebességgel haladt.
A szerencsétlenségben egy férfi és két nő a helyszínen meghalt, egy ember a kórházban vesztette életét, harminckilencen megsérültek. A sérültek közül 34-et vittek kórházba, 5-öt a helyi orvosi rendelőben láttak el. A halálos áldozatok az IC kocsijában utaztak.
A rendőrség a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást a személyvonat vezetője ellen.
A műszaki mentés este fél kilencre fejeződött be, kilenckor feszültség alá helyezték a szakaszt. Az első személyvonat este 10 óra körül ment át az állomáson, ezen a vonaton senki sem utazott.
A biztossítóberendezés hibásodott meg, ez okozta a tragédiát.
A személyvonat vezérlőkocsija az IC alá fúródott, több vagon leesett a sínekről.
2001-ben kb. 300 méterrel arrébb volt egy hasonló baleset. Akkor 31 ember sérült meg.
1989 óta 14-szer ütköztek össze vonatok magyarországon.
|
|
|
Szajol
adam, 2010.01.30 18:27.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A legsúlyosabb vonatbaleset Magyarországon ezen az állomáson volt, 1994-ben. Itt 31 ember halt meg.
|
|
|