Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


945 Cegléd-Hantháza

Cegléd (100, 140)
Széchenyi tér
Unghváry pince
Kossuth tér
Déli út
Újváros mh.
Gerje
Agyagbánya
Ugyer
Alsóerdő
Zöldhalom
Balladűlő
Csemő
Öregtanyák
Felsőcsemő
Hosszúhomok
Ereklyés
Csemő felsőjárás
Táncsicstelep
Hantháza




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2021

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlHozzászólások


Széchenyi tér
Cegléd

megszűnt megállóhely
945 Cegléd-Hantháza
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.176795° E19.80026° | N47° 10' 36.46" E19° 48' 0.93"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Ceglédtől Hantháza felé haladva a peron a pálya balkéz felőli oldalán volt.





Képek a netről - Széchenyi tér

Útátjáró Cegléden.
http://marvell.index.hu/imgfrm/6/7/2/2/IMG_0001106722.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25853
2013.02.05. 08:00.51
A mellékelt térképen jól látható, hogyan kanyarodott a vonal az állomás elé. Az engedélyokir megengedte a város területén - indokolt esetben - 200 méteres sugarú ív létesítését. Két ilyen éles kanyar volt a vonalon, melyek igencsak megviselték az utolsó években szolgálatba állított M32-eseket.
Megjegyzem, hogy a volt vasút környezete alaposan megváltozott az 1966-os térkép kiadása óta. Széchenyi tér megálló a kép alsó részén látható útkereszteződés északi oldalánál helyezkedett el, a térkép nem jelöli. A jobb oldali vasút a vezsenyi keskenynyomközű.

QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
elfogadott hozzászólás 25846
2013.02.03. 19:10.07
Nem is fordult be a hantházai vasút, mert a végállomása az állomásépület előtt (annak utca felőli oldalán) volt. Innen irányváltással volt elérhető a "nagy" vasútállomás 1. vágánya.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25845
2013.02.03. 17:55.00
A 35 évvel ezelőtti helyismerettel rendelkezőkhöz szól a kérdés, hogy tudott e vasútvonal becsatlakozni a ceglédi pályaudvarra? Ugyanis a Kossuth Ferenc utca az pont az állomással pont szemközt lévő és arra merőleges utca. Nem tudok elképzelni olyan éles pályaívet, amin a vonat be tudott volna járni a pályaudvarra.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25842
2013.02.03. 08:20.28
A ceglédi Kossuth Ferenc utca látképe a Széchenyi út sarkától a vasútállomás felé tekintve. Jól felismerhető a már felszedett vasút nyomvonala és a még kockaköves úttest, valamint jobbra a Kossuth gimnázium hátulsó kerítése. A kép előterében látható az egykori Széchenyi tér megálló helye, melynek emlékezetem szerint még állomásnév-táblája sem volt. A fotót Nagy Imre készítette valószínűleg 1979 nyarán, vagyis több, mint egy évvel a vasút megszüntetése után.

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19432
2010.11.21. 16:55.18
A csemői vasút becsatlakozási pontja ma is megvan, igaz, zárt üzemi területen. A Concordia silója előtt húzódó vágány - amelyet napjainkban a Pft. használ - folytatása volt a hantházai vonal, a P+R parkoló megépítése előtt az útátjáró helye is látható volt. Ezt a vágány vasutasok a mai napig úgy hívják, hogy "Csemői egyenes". A ratárépületen túl ebből a vágányból van egy kiágazás, a "Csemői görbe". A Hantházáról beérkező vonat erre állt félre, itt takarították ki és készítették fel az útra. A mozdony továbbgurult a Dohány utca felé, majd az ellenkező irányba haladva, keresztezve a szegedi és a szolnoki vonalat, bejárt a fűtőházba. Motorvonat alkalmazásáról nincs tudomásom, illetve az első időkben a nagyállomás és Gerje között közlekedő betétjáratot gőzmotorkocsiból állították ki.
Az Indóházba - sajnos - szerzői jogi nehézségek miatt nem lehetett korábbi képeket tenni.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15876
2010.02.06. 11:31.31
A korabeli képeken motorpótkó kisgőzösök és diesel zöldbékák vannak,érdekes, hogy a vonal egy jó része beépített területen haladt, és soha nem járt erre AB motor, vagy ABy motor?

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 15856
2010.02.05. 20:47.50
Na végre erről a vonalról is van már kép az Indóház újságban!! Amit még most sem tudok: hol volt a becsatlakozás a 100-as vonalba a posta felől vagy Pest felől???Sajnos kevés 60-as 70-es évekbeli képet tettek az újságba de legalább tettek. (Engem ezek érdekelnek). Ceglédiek segítsetek! Én ezt a vonalat a bezáráskor villamosként építtettem volna újjá. Az én villamosom nem csoszogott volna mindenütt gyök 2-vel. Tehát nem lett volna baj ,hogy nincs illemhely a kocsin!

Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12664
2009.08.02. 11:32.56
Széchenyi tér megállóhely a vasútvonal várost átszelő szakaszán helyezkedett el. A vasút építésekor itt nagy szabad térség volt, mely a tér jellegét a Közgazdasági Szakközépiskola építésekor, az 1960-as évek közepén vesztette el. A vonatok a Kossuth Lajos Gimnázium hátsó kerítésénél, a járda mellett álltak meg. A képen a Széchenyi téri megálló a forgalom megszüntetését megelőző napokban látható. [Forrás: Ország-Világ, 1978. március 15.]

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szécsény

Szombathely-Szőlős

Szőny-Déli

Szebény

Szedres