Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] ...   Utolsó Következő

Tótkomlós    vasfo, 2013.02.17 16:02.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tótkomlós Szárazér felett átívelő hídon, Mezőhegyesre menő Bz mot.
Fényképezte: Botyánszki Pál 2009.07.01
 
Pusztaszakállas    Eszter...., 2013.02.17 12:13.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Édesapámék 1948-68-ig a pusztaszakállasi 45-ös megállóban "állomásfőnök" volt, mi laktunk abban a vadszőlővel és hajnalicskával befuttatott szolgálati lakásban. /Bizony, Judith-ka !/
Édesanyám nagyon szerette a virágokat, mindig szép, ápolt virágoskertje volt. Ott nőttem fel, ott jártam iskolába, gyermekkorom sok-sok emléke odaköt. Édesapám egyben jegykiadó-pénztáros is volt. Amikor Miklóson piac volt, 100-nál is több utas szállt fel, vitték a tejhasznot és egyéb árút a Miklósi piacra. Kora reggel indult a kisvonat, mi úgy hívtuk:"Bumli", és délben jött vissza. Nagy tisztelettel gondolok ma is azokra a dolgos emberekre... Nem tudom, él-e még valaki, aki emlékszik arra is, hogy Édesapámnak volt egy kürtje, /a katonaságnál kürtös volt/, s reggelente "ébresztőt", esténként "takarodót" fújt a kedves lakosságnak. Ha néha valami végett elmaradt a kürtszó, másnap követelték : "Vince bácsi , az este nem volt takarodó !" Mi, gyerekek nagyon élveztük a dolgot... 1968-ban Törökszentmiklósra költöztek, ott töltötte nyugdíjas éveit, nagyon vidám ember volt, szépen tudott citerázni. Esténként citerázott, a család pedig vele dalolt...Így teltek a boldog gyermekévek, anyagiakban szerényen-szűkösen; lelkiekben vidáman-szabadon és mindig dolgosan... Minden Bartai volt diáknak és lakosnak szerte a nagyvilágban kívánok sok örömet, boldogságot, jó egészséget és szép emlékezést... Sziasztok !!! Eszter

 
Vulkapordány    elefant, 2013.02.17 08:08.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És abban mi az érdekesség?Egyszerű elírás,ahogy a régi képeslapoknál gyakran előfordul!
 
Vulkapordány    KeriPetya, 2013.02.17 02:53.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekesség: az első régi képen V.dorf helyett V.borf van...!
 
Újtátrafüred    Tom, 2013.02.16 23:36.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely 2013.02.09.-én
 
Tátrafüredek    Tom, 2013.02.16 23:04.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hókotró menet Tátrafüreden.
 
Tátrafüredek    Tom, 2013.02.16 23:00.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tátrafüred állomása 2013.02.08.-án.
 
Bágyogszovát    Balazs177, 2013.02.16 17:55.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos nem az első,és ahogy a terveket olvasgattam nem is az utolsó!
 
Bágyogszovát    Chapo, 2013.02.16 16:03.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elbontották!
 
Eger    Roller86, 2013.02.16 15:15.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budapest Keleti Pályaudvarig közlekedő Agria InterCity indulás előtt.
2013. február 13-án.
 
Pusztaszakállas    Sarkadi Sándor, 2013.02.16 10:56.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagy örömöre szolgált, hogy megtaláltam ezeket a képeket. Egyrészt mert 22 éves koromig e helyről utztam gyakran -egy időben- naponta..Rengeteg emlék, esemény, játék köt e helyhez! ! Azért is, mert a képen látható - sajnos ma már igen elhanyagolt! , szinte csúnya gondozatlan környezet! jóval korábban
a SZÜLŐHELYEM!! Itt érkeztem e világra "bábanéni" segítségével 75! évvel ez előtt.
A tanyát Nagyszüleim építették az 1800 -as évek végén, itt éltem Szüleimmel, , / idősebb testvéreimmel, kik hamarabb "kirepültek"/ 1960 őszéig. Ekkor költöztün Törökszentmiklósra. Bizony akkor még nagyon másként nézett ott ki minden! Sok-sok eseményt, történést őrzők emlékemben! Az iskolát, ahonnan indultam! / még ma is áll!/ tanítóim nevét, a "gazdakört" az iskolai szereplésekkel, a fiatalkori zenés táncokkal. E megállóból jártam 4 évig középiskolába Szolnokra.! Még emlékszem a vasút déli oldalán a "vöröstéglás" u.n. felvételi épületre. / Háború után Német Vince és családja élt benne/, majd az északi oldalon felépült / 1940-42/ másikra. Bár a "peronok "csak köves salakból voltak, de a "csőszerkezetes" / két vágányt elválasztó/ , éa a peronok szélein csövekből épített - minden évben szép zoldre festett, csövek vége pírosra mázolt "fadugós"- elválasztó korlátokra.. A piaci napokon / szerda- szombat/ a napi 120-150 utazóra. Őrzőm emlékeimben a szolgálatot ellátó személyeket 1940-60 között. / Felidézve : Mátyus Péter; Mihály Béla ; Német Vince./ Jó szomszédi családias együtt élést megvalósítva. Ma is őrzőm az akkoi idők " telepűlési vázlatát" melyik tanyában kik éltek az adott időben. A megállóhoz legközelebbi / mintegy 300 m sugaru körön belül/ Id Tajti György; Lovas József ; Kerekes Imre; Herbály Gábor; Herbály Sándor , másik oldalán a vasútnak ; Sarkadi József; / helye mai láthatö/ szüleim Sarkadi Imre. Még sok nevet tudnék említeni, megérdemelnék, de ettől e helyen eltekintek.
Kár, hogy a látható képek csak 2009- ben készültek, és korábbiak nem őrzik egy szinte falusiasan sűrün lakott "tanyavilág" küzdelmes, de tartalmas életképeit.
Köszöntöm mindazokat kik ma is ott élnek, és bár azt gondolom későbbi időpontokat felvillantva, de tisztelettel említik hozzászólasaikban az ott élő embereket / Ha E-mail címemen megtisztel valaki "észrevételeivel" köszönném, és szívesen válaszolok levelére./
Talán leírt emlékeim is segítenek az 50 évvel korábbi -de nem létező-- képek
megrajzolásában.

 
Mórágy    schrempf jani, 2013.02.16 08:43.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A sírás fojtogatta torkoma amikor ezt a képet megláttam. Itt laktam gyermekéveimet itt töltöttem. Gyönyörű kis falu volt Kismórágy és mesésen szép az állomása. Gyermekkorunkba minden nap estefelé felmentünk iskolába is vonattal jártunk Bátaszékre mivel helyben akkoriban már csak alsó tagozat volt. Az állomás csak akkor lehetett volna szebb ha Kismórágy néven szerepel mivel itt volt. Mórágy a hegyen keresztül is 4-5 km. Igazán elszomorító látvány így viszont látni.
 
Kisújfalu    VT22, 2013.02.15 20:13.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Farkas Iván kijelentette, hogy a szlovákiai magyarok támogatják a székelyek törekvéseit. Közölte, hogy csütörtökön Párkánytól húsz kilométerre északra, Kisújfalu településen több évtized óta először kitették a falu magyar megnevezését a vasútállomásra, mert a lakosság több mint 90 százaléka magyar ajkúnak vallja magát. A kezdeményezést a Garam és az Ipoly mentén kívánják folytatni."

http://index.hu/belfold/2013/02/15/szekely_zaszlo_a_maria_valeria_hidon_is/
 
Ózd    Lepesi ZL, 2013.02.15 10:50.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm! Nekem is volt egy ilyen sejtésem, de ilyen mélységű információm nem volt!
Lepesi Zoltán László
 
Sarkadi Cukorgyár    KériPetya, 2013.02.15 02:14.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori kendergyár kapcsán:
"1961 - ben megszüntették a MÁV cukorgyári állomástól az üzem kazalozó területéhez vezető nagyvasúti vágányokat, mert az azon való szállítás a fejlődés folyamán gazdaságtalanná vált. Ugyanis ettől az időponttól kezdve a zöld kóró beszállítása gépjárműveken történik. A készáru elszállítása a cukorgyári ipari vágányon történt közös kooperációval, majd az üzem fokozatosan áttért a gépjárművel való elszállításra."
Forrás: a sarkadi könyvtárban fellelt szakdolgozat (valami olyasmi címmel, hogy "A Sarkadi cukorgyár és kendergyár gazdaságföldrajzi jellemzése", a szerző nevére nem emlékszem).

 
Ekecs    Tibi, 2013.02.14 21:50.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson ma magyar nyelvű állomástáblákat raktak ki.
 
Kossuth tér    siofok35, 2013.02.14 18:59.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://nol.hu/lap/mozaik/20100807-a_mozdony_fustje
 
Cegléd    siofok35, 2013.02.14 18:48.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Új megállóként érdemes felvenni Cegléd megállót, a hantházi vonal kiindulópontjának ugyanis az volt a neve.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Cegl%C3%A9d%E2%80%93Hanth%C3%A1za-vas%C3%BAtvonal
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_1.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_meg%C3%A1ll%C3%B3_3.jpg
 
Unghváry pince    siofok35, 2013.02.14 18:45.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Wikipédián találtam egy képet:
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_Unghv%C3%A1ry_pince_1.jpg
 
Kossuth tér    siofok35, 2013.02.14 18:44.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Wikipédián találhatók az alábbi képek:
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegled_-_Kossuth_ter_megallo.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_2.jpg
http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Cegl%C3%A9d_Kossuth_t%C3%A9r_meg%C3%A1ll%C3%B3_3.jpg
 
Törökszentmiklós    KoNor, 2013.02.14 17:35.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a választ!
 
Ózd    RZoltan, 2013.02.14 16:51.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Az Eger – Nagyvisnyó – Dédes - Putnok vonalat, amely Ózdtól pár km - re fordul Putnok felé, miért nem kötötték be Ózdra?”

Én magam is igen sokat gondolkodtam ezen a problémán és kerestem is az okokat. Végül arra jutottam, hogy a feltett kérdésre egyetlen ésszerű magyarázat lehet csak, az érintett, helyiérdekű vasútépítők ellenérdekeltségei, mai divatos szóval ezt a gazdasági lobbi- érdekek dönthették el.
A problémát mind időben, mind térben kétfelé lehet és kell választani. A Bánréve – Ózd – Borsodnádasd vasút megépítése 36 évvel előzte az Eger – Putnok vonalat.
Ózdon a gazdasági viszonyokat alapvetően az Rima-murányvölgyi Vasmű Egylet (RIMA) határozta meg. Nekik saját szénbányáik voltak Bánszálláson, Centerben, Sajóvárkonyon, Karun, Arlón, Hódoscsépányban, Borsodnádasdon, Somsályban és Farkaslyukon. Számukra az általuk épített, Bánréve – Ózd – Borsodnádasd iparvasút, a mellékvonalaival, mind a szén, mind az acélgyártáshoz szükséges anyagok szállítását rendezte. A késztermékek szállítása is Bánrévén át, a felvidéki gömöri iparvasút hálózaton ment tovább, nagyrészt.
A vasúton - Bánréve és Ózd között, az 1870-es építési kezdés után, 1872. november 1-én - indult a forgalom. A pályaszakasz hossza 11,4 km volt. A felépítményt a Rima-Murányvölgyi Vasműben gyártott, 14 kg/m tömegű sínekből fektették. Mind az építés, mind az iparvasúti üzemelés az RIMA kezében volt.
1873. március 10-én történt az Ózd - Nádasd szakasz forgalomba helyezése. A mellékvonalat Ózd és Nádasd (mai nevén Borsodnádasd) között egy 16,3 km hosszú iparvágánnyal egészítették ki. Ennek a nyomtávja is 1000 mm volt.
A Rima-Murányvölgyi Vasmű Egylet igényeinek az 1000 mm nyomtávú vasút rövidesen már nem felelt meg, ezért kezdeményezték a Bánréve-Ózd közötti 11,4 km-es pályaszakasz, másodrendű vasútként, normál nyomtávra való átépítését, amely szintén saját beruházásukban valósult meg. Az átépítés megtörtént, 1887. július 20-án adták át a normál nyomtávolságú vonalat.
Ugyanezt a szakaszt 1916-ban elsőrendűvé építették át. A vasútvonal kezelését és a vontatási feladatokat továbbra is a vasgyár oldotta meg. A normál nyomtávú átépítés után már azonban a vasgyár XII. osztályú mozdonyai (ezek későbbi MÁV 377. sorozat) vontatták a szerelvényeket.
A MÁV, a HÉV vonalak államosításakor, 1922-ben vette át saját kezelésébe az Ózd – Bánréve vonalszakaszt. Az Ózd - Borsodnádasdi szakasz azonban bezárásáig 1000 mm-es nyomtávú maradt (1992).

Ezzel szemben az Eger – Putnok vasútvonal építését csak 1906-ban kezdte megszervezni Wessely Károly szilvásváradi erdőbirtokos és Serényi László gróf, putnoki nagybirtokos. Nagy valószínűséggel rajtuk kívül azonban a Magyar Általános Kőszénbánya Rt (MÁK) is érdekelt volt abban, hogy a vonalat merre vezessék.
Putnok térségében a MÁK érdekei azt kívánták, hogy a már jól működő királdi bányákon túl az általuk megszerzett sátai, kiskapudi, királdi, sajómercsei szénterületeket is, érintse ez a vasút. Jóval az Eger – Putnok vasútvonal megépülése előtt, (1891. december 19.), a MÁV putnoki állomásától Királd Albert-táróig 8176 m hosszú normál nyomtávú bányavasút épült. Királd az ország egyik jelentős széntermelő központjává vált. 1895-ben már 230 ezer tonna volt a széntermelés. Majd 1900-ban az ország barnaszéntermelésének 18 %-át, 1913-ban pedig 29 %-át szolgáltatta.
Az Eger – Putnok vasutat 1908. november 12-én adták át a forgalomnak és évtizedeken keresztül, mint önálló, helyiérdekű vasút működött.
A vonal igazi jelentőségét a hozzá csatlakozó kisvasút hálózatok, a szarvaskői, mónosbéli, nagyvisnyói, mályinkai és a szilvásváradi keskeny nyomtávú vasutak adták, illetve a Királdi bányához Putnokról megépített. normál nyomtávú iparvasút.
Az Eger – Putnok vonalat – a mai nyomvonalon megépítve - 23 évig önálló helyiérdekű vasútként működött és csak 1931-ben vette át a MÁV.
A nyomvonal tekintetében nagyon érdekes kérdés merült fel, már az építés előtt. A vasutat eredetileg az Eger – Nagyvisnyó – Dédes - Vadna vonalon kívánták építeni és erre tervek is készültek.

"A tervezett eger - vadnai h. é. vasut m. kir. államvasutak Eger állomásából indul ki és Eger, Felnémet, Szarvaskő, Mónosbél, Mikófalva, Apátfalva, Szilvás, Visnyó, Dédes, Tapolcsány, Bánfalva, Bánhorváth, Nagy Barcza, Sajó-Vadna és Sajó Szt. Iván községek határait érintve a m. á. vasutak Miskolcz-füleki vonalának Vadna állomásába fut be. [...]
Bpest 1899 október havában,
Márkus Ágoston s.k."

Mivel a Bán völgyében működő szénbányák is a MÁK kezében voltak számukra tehát mind a később megépített, mind pedig ez a tervezett vonalvezetés megfelelt. Úgy gondolom azonban, hogy a döntésnél, hogy a vonalat Ózd közelében, Királdon át Putnokra vezessék ki, a már megépített királdi iparvasút, valamint az Ózd környékén található jobb minőségű szenek bányászatának lehetősége döntötte el.

Arra, hogy Ózdra miért nem lett bekötése az egri vasútnak, nagy valószínűséggel azt mondhatjuk, hogy ezt a RIMA akadályozta meg, nem volt szüksége, hogy más is egyszerűen szenet - fát szállíthasson Ózdra. Ez azonban csak következtetés, egyértelmű, hitelt érdemlő iratokkal eddig még nem találkoztam ebben a témában.

 
Nagykanizsa    QQriQ, 2013.02.14 00:00.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sopronig tudsz belföldi jegyet venni, magyar kedvezménnyel. Onnan osztrák jegy kell.
Sopronból két lehetőséged is van, hogy Bécsújhelyen át vagy Ebenfurthon át utazol, nagyjából óránként két vonat is indul Ausztria felé. Az osztrák menetrendet az http://www.oebb.at/ oldalon találod, az elvira adatbázisa eléggé hiányos ezen a területen, azt nem ajánolm.
 
Barosstelep    Gothpaladinus, 2013.02.13 21:17.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kb. fél éve végre ténylegesen is elkezdték használni a megállón a hangszórókat, tehát azóta már mondja az érkező-induló vonatokat a megállóban Szalóczy Pali bácsi.
 
Ózd    LepesiíZL, 2013.02.13 20:32.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok mindent olvastam vasutakról, de kérdezném: Az Eger - Nagyvisnyó-Dédes-Putnok vonalat, amely Ózdtól pár km - re fordul Putnok felé, miért nem kötötték be Ózdra?
 
Ózd    RZoltan, 2013.02.13 19:22.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bánréve - Ózd, majd később Bánréve - Ózd - Borsodnádasd iparvasút a kezdetekben 1000 mm nyomtávra épült ki, a Rimamurány - Salgótarjáni Vasmű Rt beruházásaként, és az üzemeltetést is ők biztosították. Részletes leírása a www.kisvasut.hu oldalon található meg. A Bánréve - Ózd szakaszt később átépítették normál nyomtávra. A HÉV vonalak államosításakor ez is a MÁV tulajdonába került. Az Ózd - Borsodnádasd vonal azonban megmaradt keskeny nyomtávúnak.
A trianoni döntés után, megszűnt az a lehetőség, hogy az ózdi acéltermékeket a Bánréve - Fülek - Salgótarján útvonalon szállítsák, e helyett a Bánréve - Miskolc - Hatvan - Salgótarján vonalat kellett választani, ami hosszabb, ezért megdrágította a termékeket.
Ekkor merült fel először az a terv, hogy az Ózd - Borsodnádasd szakaszt normál nyomtávra építik át és Borsodnádasdon át a vasutat tovább vezetik Pétervására, Bátonyterenye érintésével és itt csatlakoznak a Hatvan - Salgótarjáni vonalhoz. Ennek akkor pénzügyi akadálya volt, mert Borsodnádasd után a Heves - Borsodi dombságban egy hosszú alagutat kellett volna építeni.
Érdekes módon ez az ötlet még egyszer az 1950-es években is felmerült, de soha nem vált valóra.
 
Nagykanizsa    Vinj, 2013.02.13 14:52.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma hogyan lehet eljutni vonattal Nagykanizsáról Sopronon, Bécsújhelyen keresztül Bécsbe. Hol lehet megnézni a Bécsújhely - Bécs vonat menetrendet?
Magyar kedvezményt meddig lehet igénybe venni ezen az útvonalon?
 
Törökszentmiklós    Endre, 2013.02.13 11:48.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szajol - Debrecen második vágány átadása:
Szajol - Püspökladány 1940, Ppladány - Debrecen 1941.
Háború után újra kétvágányúsítva:
Debrecen - Ebes 1951, Ebes - Hszoboszló 1956, 1964-1965 folyamán pedig a többi hiányzó rész.
 
Ózd    QQriQ, 2013.02.12 17:42.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Folytatódott is, Borsodnádasdra.
 
Ózd    dave, 2013.02.12 15:52.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha folytatódna a vonal hova menne tovább tudja valaki?
 
Előző Első    ... [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] ...   Utolsó Következő