Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] ...   Utolsó Következő

Apátfalva    Máté Péter I., 2013.05.24 18:35.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1957 ben a vasúti híd maradványait még nem bontották el.
A bátor fürdőzők , ha a vízmélység engedte a hídról ugortak a Marosba.
 
Csányoszró    dani, 2013.05.24 18:34.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
10 perc múlva lesz látható a videó :-) (mostmár komolyan)
 
Csányoszró    dani, 2013.05.23 21:05.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretnék elnézést kérni,de a számítógépem így a szekesztő programom is tönkrement.De mára már megjavítottam így holnapra befejezem a szerkesztést.
Elnézést mégegyszer a technikai problémáért.
A videó címe holnaptól: bezárt vicinálisok 4.rész villány-sellye (ismétlem: holnaptól!)És tényleg ne haragudjtok :-)
 
Mátranovák-Homokterenye    komargyorgy, 2013.05.23 18:17.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épületéről: Ez AZ az épület,legalábbis a falai azok. Valamikor 1977/78-ban építették át. Ilyen lett. A falai még az eredetiek,csak be lett vakolva.
Valóban nem hasonlít a szokott tipusépülethez,de ha egy mérőszalaggal utánamérnénk,akkor egyezne széle-hossza.

Ami a teherszállítást,személyszállítást illeti: Nagyon lehetett érezni a menetrend kialakításán,hogy egy púp a MÁV hátán a 83-as vonal. A személyszállításnak betett egyébként is a rendszerváltással megszünt munkahelyek tömege. (A munkanélküli nem közlekedik vonaton sem-nincs hova utazzon.) A teherforgalom pedig betett a pályának;a túlméretes szenes vonatok szemmel láthatóan lepusztították.
Minthogy MÁV és nem Bombardier vonalról van szó,még a Ganz-ot sem terheli felelősség,mert már nekik is lassú volt a vasúti teherszállítás.
 
Csárdaszállás    Adani, 2013.05.23 12:39.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy videó az átépülő állomásról:
http://www.youtube.com/watch?v=FRvTp-4z01k

Ahogy látszik a hír sajnos igaz, mindkét oldalon féltökű állomás lesz. Ennek nem tudom mi értelme van, nem telik még két kitérőre?
 
Csányoszró    Dávid, 2013.05.22 19:43.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol, a videó? :))
 
Cece    Tibi, 2013.05.22 15:31.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2011 nyarán utaztam erre. Szép állomás és nagyon szép vidék ez.
 
Debrecen-Kertváros    Csaby, 2013.05.21 19:16.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól emlékszem, itt is "szakállas" sorompó volt...
 
Csányoszró    dani, 2013.05.21 18:11.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És még egy: :-) (Bocsánat a minőségért)*
 
Csányoszró    dani, 2013.05.21 18:07.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De addig is egy rövid előzetes formájában egy kép az állomásról:
 
Csányoszró    dani, 2013.05.21 17:49.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon kedves,köszönöm.Már csak 1 nap és fent lesz :-)
 
Csányoszró    Dávid, 2013.05.21 17:46.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia! Majd légyszíves, dobd át a linket, hogy mikor és hol lesz fenn a videód, már várjuk!! :)
 
Nagyvárad nyugati    Capras Dávid, 2013.05.21 13:45.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kapcsolódó: Nagyvárad városi vasúti teherszállítás története. http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/nvv/teher1940.html
 
Turgony    Adani, 2013.05.21 09:31.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Street View autó is bejött ide, elég ramaty állapotú út vezetett Turgonyra és a Street View-en nézve is elnéptelenedett környék, egy ház van a környékén csak, az egykori megállóból nem sok maradt így nézve.
 
Mezőberény    Adani, 2013.05.21 09:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap már nem voltak meg a padok az épület előtt, nem értem miért vitték el, jó volt ,hogy van hová leülni, ameddig avonatra vár az ember. Az Utas büfé is bezárt a felirat szerint a felújítás miatt.
 
Csányoszró    dani, 2013.05.20 15:18.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Tegnap filmeztem a vonalon,olyan aranyos gyerekek voltak itt.Megérkezünk a megállóhoz,ott focizik kettő kb.5 éves gyerek.Ott néztek minket,amikor elővettem állványt,kamerát megszólalt az egyik:Nézzétek ezek fotózni jöttek a szellemházat."szellemház:Az épület tényleg lepukkadt állapotban volt,ezért gondolom a szüleik ijesztgetik ezzel őket,hogy ne menjenek be."A gyerekekkel jól elnézelődtünk.Szóval ez egy örök emlék marad.A vonal tegnap forgatott állapotáról,hamarosan egy hosszabb filmet teszek fel a youtubera :-)

 
Magyarkeresztúr-Zsebeháza    Lepesi Zoltán László, 2013.05.20 15:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eddig nem is kerestem/néztem ezt az állomást, pedig..
Édesapám itt volt állomásfőnök hosszú ideig. Sokszor nyaraltam Nála. Az állomás - mert az volt, három vágánnyal - nagy forgalmú volt. Vízdaruja volt mindkét végén. Az első vágányon az ott lévő - vajon meg van-e - GMV rakódott. Amikor a vonalat átépítették (ekkor épült Hanság-nagyerdő is) a szomszédos Szil-Sopronnémeti - akkori megállórakódóhely és Magyarkeresztúr-Zsebeháza közül - Csorna közelsége miatt - lett Szil-S. az állomás. Iparvágánynak meg akarták hagyni az első vágányt, de a GMV - nek nem kellett.
Magyarkeresztúron szinte valamennyi vonat megállt. Nyáron jellegzetes vonata volt - az általunk CSEDOK -nak hívott - Csehszlovákiából az Adriára menő túristavonat. Személyvonati keresztek mind itt voltak. Tudni kell, hogy Csorna felé GySEV - es állomási mivoltából, csak akkor indulhatott vonat Magyarkerseztúrról, ha Bősárkány fogadta (ezért is épült Hanság-nagyerdő forgalmi kitérő - nagy volt a a távolság Bősárkányig), Csornán haladnia kellett. A személyeknek is csak a MÁV állomáson lehetett keresztje.
Akkoriban a személyeket 424, vagy Abmot -ok vitték. tehereken meg 520 - asok, gyakran pakurások. Jó nagy vonatok voltak. A Csedokon, az akkor ritkaságszámban lévő "nagypakli" volt, gyerekfejjel úgy tűnt, mintha egy focipálya lenne a vonaton. Szombathelyről, vagy Csornáról gyakran jöttünk vele - megállt Magyarkeresztúron.
Most ennyi jutott az eszembe - Édesapám 1963 - tól volt ott állomásfőnök, amíg meg nem szűnt, mint állomás, egy darabig még Szil-Sopronnémetiben is dolgozott.
 
Kenderes    VT22, 2013.05.20 13:38.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik."

A vonalbezárás valóban nincs tervben, de a felújítás sem. Épp ellenkezőleg, a MÁV mellékvágányok, állmások megszüntetését tervezi a vonalon. Lásd Bánhalma-Halastó állomás oldalán a hozzászólásokat.
 
Kenderes    VaFa, 2013.05.20 05:09.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cseke Zoltán
Jól mondod, igazából a II. vágány az átmenő. Az I. és III. teher, Kenderesig. A III. vágány néha átmenő, ha Kenderesről ún. Turista vonat indul. Habár ma már a napi 9 vonat, ami áthalad Kenderesen, nem igen zavarja a III. vágányt.

joci
Mára a járatok csökkentésével szinte megszüntették a vonalat. Kenderesre jó ha napi 15-20 fő utazik vonattal.

isti2000
Köszönöm, a Kenderesiek nevében.

Robi08
A felújitást tervezik, nem hiszem, hogy megszüntetik.

nyugatikaller
Jól mondod, megerősitem az állitásod. Kenderes alatt húzódik 2 alagút a vasútállomás- Horthy kastély között, és a Horthy kastély- KAKAT között. Igaz, nincs feltárva, de létezik.
 
Beled    András, 2013.05.19 12:27.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson elég sok henger alakú betonoszlop van lerakva. Talán az elkövetkezendő villamosításra készülnek.
 
Beled    Balazs177, 2013.05.19 09:26.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint akkor ki volt építve egy 1500 Voltos egyenfeszültséggel táplált felsővezeték rendszer?Ezt még soha nem hallottam senkitől sem!
 
Beled    Rézy, 2013.05.18 22:41.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1970-es évek elején gyerekkorban sok-sok tehervagon volt az állomáson => BKV MUKI MOZDONYOK továbbitották a vagonokat a közeli üzemekbe! Akkor a sorompó még használatban volt rendesen => sőt+szokott volt a tehervagonok mozgása akkor !!!
 
Beled    Rézy, 2013.05.18 22:30.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1970-es évek elején jártam Beleden azóta nem =>> arra emlékszem hogy az állomásra gőzmozdony-vontatású személy volt !!! Sok-sok ember nyüzsgöt az állomáson és környékén =>> akkor úgy 6 vagy 7 éves lehettem ! Ja rakodtak ki valami tehervagonokat teherautóra!
 
Debrecen-Vásártér    Csaby, 2013.05.18 10:22.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia JasonX!
Örömmel olvasom épp most a művedet, milyen jó hogy vannak ilyen érdeklődésű emberek...
 
Vámosgyörk    ROCOman, 2013.05.18 09:42.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Az első magyar D-55 típusú állomási biztosítóberendezés üzembe helyezésének 50. évfordulójának tiszteletére, a MÁV Zrt. és a PVDSZ TEB szakág emléktábla avatást és megemlékezést tartott Vámosgyörk állomáson." Írja a Nyílt vonal 2013. februári számában. A berendezést 1962-ben helyezték üzembe.
 
Kőbánya-Hízlaló    prozak01, 2013.05.16 13:19.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik sorompó
 
Kőbánya-Hízlaló    prozak01, 2013.05.16 13:18.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elhagyatott sínek
 
Kőbánya-Hízlaló    prozak01, 2013.05.16 13:17.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vágányok felől nézve
 
Kőbánya-Hízlaló    prozak01, 2013.05.16 13:17.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mai képek: az épület a Horog utca felől
 
Vitézipuszta    dani, 2013.05.15 19:50.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom,még az 1910-es években működött itt egy Vitézipuszta-Szenegát között közlekedő erdészeti kisvasút.
 
Előző Első    ... [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] ...   Utolsó Következő