Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] [ 237 ] ...   Utolsó Következő

Vitézipuszta    dani, 2013.05.15 19:50.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól tudom,még az 1910-es években működött itt egy Vitézipuszta-Szenegát között közlekedő erdészeti kisvasút.
 
Jánkmajtis    Petrás Bence, 2013.05.15 19:44.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1957-ben készült Gazdasági vasutak című oktatófilm beszámol a kisvasút megnyitásáról:

http://www.youtube.com/watch?v=s5CIgD1btpQ
 
Szentgál    Petrás Bence, 2013.05.15 19:33.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást elfelejtettétek működő állomássá visszaírni!
 
Pusztaecseg    Buborék, 2013.05.15 18:43.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A híd mai állapota: http://goo.gl/maps/axRiF
 
Nagykároly    VT22, 2013.05.15 16:39.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google Earth-en egy delta nyomai látszódnak a mátészalkai és a szatmárnémeti vonalak között. Mikor épült ez, ki mit tud róla?

A HÉV-időkben (trianon előtt) nem volt szokás ilyen mellékvonali deltákat építeni, a románoknak sem lehetett fontos egy ilyen rövid zsákvonal forgalma. Egyedüli lehetőségként az 1940-44 közötti revíziós időket tudom elképzelni, hogy szükség lehetett rá.
 
Fertőboz    Central, 2013.05.15 16:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
aZ 1960-as évek végéig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány egykori nyomvonala pirossal jelölve,amely megegyezik a Széchenyi Múzeumvasút 1970-es évek elején létesített Fertőboz-Barátság nyomvonalával.
 
Nagycenk    Central, 2013.05.15 16:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kb.1945-ig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány,Nagycenk vasútállomás és a gyár közötti egykori nyomvonala pirossal jelölve.
 
Mórágy    fizolt, 2013.05.15 16:19.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most 4 pár járat van(+ hétköznap egy reggeli vonat Bátaszékről Dombóvárra). A déli órákban pedig semmi, akkorra igazán kéne még 1 pár.
 
Mezőhídvég    dani, 2013.05.15 10:27.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem ismerem annyira ezt a vonalat mint ti,ezért kérdeztem.
 
Mezőhídvég    Loksi, 2013.05.14 23:34.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dani!
Azért nincs benne Pusztaszentmihályfa, mert a vonatpótlók nem érintették. Közúton egy kerülővel lehet csak megközelíteni, ráadásul 2005-ben már nem is lakott ott senki.
Ami találtál, az a vonatpótlók menetrendje, 1999-tól a teljes 49-es vonalon azok jártak 2007-ig. Nem tudom, hol éltél eddig.
 
Mórágy    QQriQ, 2013.05.14 23:29.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki."

Az pont azt jelenti, hogy nincs fontos tranzit szerepe.
Lehet több értelme lett volna, ha a semmi közepén vezető 50-es helyett a 64-es vonalat kezdik el fővonalasítani.
 
Mórágy    Train Station, 2013.05.14 22:41.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát élőnek se nevezhető.
Menetrendileg semmi kép.
A Délkör-ös időkben még jó állapotban volt a vonal.
Majd az egy évig tartó IR-járatok is megálltak itt.
Aztán jött az "ésszerűsítés" és már csak napi 3 vonatpár jár a vonalon.
Mórágy-Alsónána,Mórágy és Kárász-Köblény kikerült a menetrendből és Cikón se áll meg minden vonat.
Kár ezért a vonalért,fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki.
 
Csermő    VT22, 2013.05.14 17:32.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elbontották a maradékot is.

http://i1063.photobucket.com/albums/t518/alexandru550/garacermei_zpsb3084c67.jpg
 
Pesterzsébet    Albu, 2013.05.14 15:56.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Na igen, mikor lesz itt megint a Bagolyvár!? Még emlékszem rá, 15 éves kölyökként elcsavarogtam arra. Azóta sok mindent elpucoltak, fejlődés itt semmi.
 
Mórágy    prozak01, 2013.05.14 15:27.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ki kell hogy javítsam magam, most olvasom hogy "csak" a megálló szűnt meg, a vasút nem..ettől függetlenül tény, hogy szomorú látni a kihalt valamikori állomást.
 
Mórágy    prozak01, 2013.05.14 15:26.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi kép a peronról. Nagy kár ezért a vonalért (is), tegnap túráztam a környéken, nagyon szép tájakat érintett ez a vasút.
 
Vértesacsa    dani, 2013.05.13 17:17.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát igen!Vagy akár bzmotot is indíthatnának lovasberényig.(napi,rendszeres szinten).
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2013.05.13 16:06.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Csaby! Köszönöm a választ. Tavaly tettem egy kis túrát a régi útvonalon. Ime:
http://nevtelenutazo.freeblog.hu/archives/2012/10/24/2012-10-21_Elveszett_vaganyok_nyomaban/

 
Vértesacsa    djlacee, 2013.05.13 13:08.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megmaradt vágányzatát miért nem használják turisztikai célokra, konkrétabban mondjuk hajtányozásra?
 
Debrecen-Vásártér    Csaby, 2013.05.13 08:48.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A csatolt képen a Déli sor látható, itt szelte át először a közutat a vasút, ha jól emlékszem egy darabig nem biztosított útátjáró volt itt.
Távolban a Tócóskert tízemeletes háztömbjei láthatók.
 
Debrecen-Vásártér    Csaby, 2013.05.13 08:43.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem, kedves jasonX ezt már sajna nem láthatod...pedig nagyon hangulatos volt ám...parasztbácsik-nénik sokasága szállt fel-és le itt, hozták a piacra a terményüket és élő állatot is. Nagy forgalma volt egy időben, tömve volt a troli is, a busz is.
A vasút három vagy négy helyen szelte át a várost, nyomait még fellelni itt-ott...
A Nagyállomástól indulva az első a Déli soron volt, majd a Szoboszlói út, István út, Bartók Béla út, Füredi út (a Bocskai laktanya mellett). Ha jól emlékszem, de javítsatok ki ha mégsem. Régi szép idők...kár hogy nem fotóztam!
 
Solymár    dani, 2013.05.13 08:27.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van szolgálat?
 
Solymár    Csaby, 2013.05.13 06:52.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújítás pedig tényleg szükséges itt is, (addig míg ezt nem tudtam megvoltam ijedve)
így már egész más a leányzó fekvése...fotózzátok az átalakulást, mert csak most van erre lehetőség...
 
Solymár    dani, 2013.05.12 20:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát jó,köszönöm.
 
Óbuda    Csaby, 2013.05.12 20:15.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nos, elmentem és csináltam pár képet...akit érdekelnek eredeti felbontásban,(az összes kép) annak el tudom küldeni emailben.
 
Bük    Central, 2013.05.12 18:14.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Sárvár-Répcevis-Felsőlászló vonal,1974-ben megszüntetett Répcevis felé menő nyomvonala pirossal jelölve.
 
Bük    Central, 2013.05.12 18:12.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori Sárvár-Répcevis-Felsőlászló vonal,1974-ben megszüntetett Sárvár felé menő nyomvonala pirossal jelölve.
 
Solymár    Adani, 2013.05.12 17:58.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Muszáj, hiszen amúgy is ráfér a felújítás az állomásra. Ugye új bizt. ber villamosítás, emelt sebesség, stb. átépítés kell a vágányszerkezet is változhat.
 
Aba-Sárkeresztúr    dani, 2013.05.12 14:07.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm.
 
Kisszénás    dani, 2013.05.12 14:06.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet.
 
Előző Első    ... [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] [ 233 ] [ 234 ] [ 235 ] [ 236 ] [ 237 ] ...   Utolsó Következő