Vitézipuszta
dani, 2013.05.15 19:50.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tudom,még az 1910-es években működött itt egy Vitézipuszta-Szenegát között közlekedő erdészeti kisvasút.
|
|
Jánkmajtis
Petrás Bence, 2013.05.15 19:44.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1957-ben készült Gazdasági vasutak című oktatófilm beszámol a kisvasút megnyitásáról:
http://www.youtube.com/watch?v=s5CIgD1btpQ
|
|
Szentgál
Petrás Bence, 2013.05.15 19:33.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást elfelejtettétek működő állomássá visszaírni!
|
|
Pusztaecseg
Buborék, 2013.05.15 18:43.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A híd mai állapota: http://goo.gl/maps/axRiF
|
|
Nagykároly
VT22, 2013.05.15 16:39.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google Earth-en egy delta nyomai látszódnak a mátészalkai és a szatmárnémeti vonalak között. Mikor épült ez, ki mit tud róla?
A HÉV-időkben (trianon előtt) nem volt szokás ilyen mellékvonali deltákat építeni, a románoknak sem lehetett fontos egy ilyen rövid zsákvonal forgalma. Egyedüli lehetőségként az 1940-44 közötti revíziós időket tudom elképzelni, hogy szükség lehetett rá.
|
|
|
Fertőboz
Central, 2013.05.15 16:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
aZ 1960-as évek végéig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány egykori nyomvonala pirossal jelölve,amely megegyezik a Széchenyi Múzeumvasút 1970-es évek elején létesített Fertőboz-Barátság nyomvonalával.
|
|
|
Nagycenk
Central, 2013.05.15 16:24.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kb.1945-ig létezett nagycenki cukorgyári iparvágány,Nagycenk vasútállomás és a gyár közötti egykori nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Mórágy
fizolt, 2013.05.15 16:19.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most 4 pár járat van(+ hétköznap egy reggeli vonat Bátaszékről Dombóvárra). A déli órákban pedig semmi, akkorra igazán kéne még 1 pár.
|
|
Mezőhídvég
dani, 2013.05.15 10:27.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem ismerem annyira ezt a vonalat mint ti,ezért kérdeztem.
|
|
Mezőhídvég
Loksi, 2013.05.14 23:34.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dani!
Azért nincs benne Pusztaszentmihályfa, mert a vonatpótlók nem érintették. Közúton egy kerülővel lehet csak megközelíteni, ráadásul 2005-ben már nem is lakott ott senki.
Ami találtál, az a vonatpótlók menetrendje, 1999-tól a teljes 49-es vonalon azok jártak 2007-ig. Nem tudom, hol éltél eddig.
|
|
Mórágy
QQriQ, 2013.05.14 23:29.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki."
Az pont azt jelenti, hogy nincs fontos tranzit szerepe.
Lehet több értelme lett volna, ha a semmi közepén vezető 50-es helyett a 64-es vonalat kezdik el fővonalasítani.
|
|
Mórágy
Train Station, 2013.05.14 22:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát élőnek se nevezhető.
Menetrendileg semmi kép.
A Délkör-ös időkben még jó állapotban volt a vonal.
Majd az egy évig tartó IR-járatok is megálltak itt.
Aztán jött az "ésszerűsítés" és már csak napi 3 vonatpár jár a vonalon.
Mórágy-Alsónána,Mórágy és Kárász-Köblény kikerült a menetrendből és Cikón se áll meg minden vonat.
Kár ezért a vonalért,fontos tranzit szerepe van amit (egyenlőre) csak a bajai Ócskavasvonat használ ki.
|
|
Csermő
VT22, 2013.05.14 17:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elbontották a maradékot is.
http://i1063.photobucket.com/albums/t518/alexandru550/garacermei_zpsb3084c67.jpg
|
|
Pesterzsébet
Albu, 2013.05.14 15:56.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na igen, mikor lesz itt megint a Bagolyvár!? Még emlékszem rá, 15 éves kölyökként elcsavarogtam arra. Azóta sok mindent elpucoltak, fejlődés itt semmi.
|
|
Mórágy
prozak01, 2013.05.14 15:27.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ki kell hogy javítsam magam, most olvasom hogy "csak" a megálló szűnt meg, a vasút nem..ettől függetlenül tény, hogy szomorú látni a kihalt valamikori állomást.
|
|
Mórágy
prozak01, 2013.05.14 15:26.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnapi kép a peronról. Nagy kár ezért a vonalért (is), tegnap túráztam a környéken, nagyon szép tájakat érintett ez a vasút.
|
|
|
Vértesacsa
dani, 2013.05.13 17:17.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen!Vagy akár bzmotot is indíthatnának lovasberényig.(napi,rendszeres szinten).
|
|
Debrecen-Vásártér
JasonX, 2013.05.13 16:06.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Csaby! Köszönöm a választ. Tavaly tettem egy kis túrát a régi útvonalon. Ime:
http://nevtelenutazo.freeblog.hu/archives/2012/10/24/2012-10-21_Elveszett_vaganyok_nyomaban/
|
|
Vértesacsa
djlacee, 2013.05.13 13:08.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vonal megmaradt vágányzatát miért nem használják turisztikai célokra, konkrétabban mondjuk hajtányozásra?
|
|
Debrecen-Vásártér
Csaby, 2013.05.13 08:48.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A csatolt képen a Déli sor látható, itt szelte át először a közutat a vasút, ha jól emlékszem egy darabig nem biztosított útátjáró volt itt.
Távolban a Tócóskert tízemeletes háztömbjei láthatók.
|
|
Debrecen-Vásártér
Csaby, 2013.05.13 08:43.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem, kedves jasonX ezt már sajna nem láthatod...pedig nagyon hangulatos volt ám...parasztbácsik-nénik sokasága szállt fel-és le itt, hozták a piacra a terményüket és élő állatot is. Nagy forgalma volt egy időben, tömve volt a troli is, a busz is.
A vasút három vagy négy helyen szelte át a várost, nyomait még fellelni itt-ott...
A Nagyállomástól indulva az első a Déli soron volt, majd a Szoboszlói út, István út, Bartók Béla út, Füredi út (a Bocskai laktanya mellett). Ha jól emlékszem, de javítsatok ki ha mégsem. Régi szép idők...kár hogy nem fotóztam!
|
|
|
Solymár
dani, 2013.05.13 08:27.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van szolgálat?
|
|
Solymár
Csaby, 2013.05.13 06:52.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felújítás pedig tényleg szükséges itt is, (addig míg ezt nem tudtam megvoltam ijedve)
így már egész más a leányzó fekvése...fotózzátok az átalakulást, mert csak most van erre lehetőség...
|
|
Solymár
dani, 2013.05.12 20:25.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát jó,köszönöm.
|
|
Óbuda
Csaby, 2013.05.12 20:15.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos, elmentem és csináltam pár képet...akit érdekelnek eredeti felbontásban,(az összes kép) annak el tudom küldeni emailben.
|
|
Bük
Central, 2013.05.12 18:14.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Sárvár-Répcevis-Felsőlászló vonal,1974-ben megszüntetett Répcevis felé menő nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Bük
Central, 2013.05.12 18:12.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Sárvár-Répcevis-Felsőlászló vonal,1974-ben megszüntetett Sárvár felé menő nyomvonala pirossal jelölve.
|
|
|
Solymár
Adani, 2013.05.12 17:58.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Muszáj, hiszen amúgy is ráfér a felújítás az állomásra. Ugye új bizt. ber villamosítás, emelt sebesség, stb. átépítés kell a vágányszerkezet is változhat.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
dani, 2013.05.12 14:07.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm.
|
|
Kisszénás
dani, 2013.05.12 14:06.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet.
|
|