Fonyód
Endre, 2013.06.28 00:44.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
|
|
Szeged-Rókus
Magyarnaba, 2013.06.27 22:42.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vége a sötétben botorkálásnak Rókuson. Az állomáson ezekben a napokban peronvilágítás épül. Azt hiszem jó 20 évre visszamenőleg ez az első érdemi fejlesztés Rókuson. (A peron egy-egy méteres sávjának néhány évvel ezelőtti térkövezését önkényesen nem számítom ide.)
|
|
Orosháza alsó
MAVfan, 2013.06.27 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a megállót is említi a 2011-es vasúti térkép.
|
|
Pusztaszenttornya
MAVfan, 2013.06.27 21:53.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a 2011-es vasúti térképen még szerepel ez a mh.
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 21:19.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
|
|
Fonyód
András, 2013.06.27 19:33.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
|
|
Fonyód
Harpi, 2013.06.27 16:25.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
|
|
Herceghalom
MAVfan, 2013.06.27 16:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mivel a vágányokról nincs fénykép, ezért én megmondom, hogy ezen az állomáson a két vágányon kívül még plusz négy vágány, és persze két lámpákkal ellátott peron csatlakozik.
|
|
Kádárta
dani, 2013.06.27 08:20.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig érdekes, amikor én utaztam sárbogárdra, sárszentágotán sincs menetrendszerinti megállás,de mégis kérésre a vonat vagy 2-3 km/h-ra lassított, az idős bácsi "leugrott".És a vonat ment tovább. 5 mp ha volt az egész.
|
|
Kádárta
Aron, 2013.06.27 06:29.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos mar nem tudok Kádártán leszállni a vonatról, pedig sokszor használtam busz helyett, söt sokkal jobb volt Fehérvár irányából. Nem értem hogy miért törölték a fél perces megállást.
|
|
Fonyód
Adani, 2013.06.27 06:28.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.27 00:51.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
|
|
Fonyód
fizolt, 2013.06.27 00:27.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.26 21:31.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jól ismerem a helyet.Bármennyire is biztonságosnak tűnik ez a régi technika,ismerjük el,hogy egy KÖFi vonalon eléggé furán fest az ilyesmi!
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.26 18:26.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Balazs 177: A kérdéses helyen "helyhiányában" nem valósítható meg az aluljáró, felüljáró. Gyalogosok számára van egy aluljáró, amely a peronokról és az utcáról ellehet jutni a vasútállomás előtti, mögötti területre. Legközelebb készítek képet és felteszem. (Ha meg nem előznek)
Szerintem mindaddig, amíg ez a fajta sorompó lesz üzemben, addig a vonat és közúti jármű "találkozásnak" kicsi az esélye.
|
|
Berekhát
MAVfan, 2013.06.26 17:08.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És az állomás előtt van egy már nem használt második vágány.
|
|
Fonyód
Balazs177, 2013.06.24 12:00.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon érdekes,hogy itt még a mai napig üzemel ez a mechanikus állomási sorompó,és nem találtak rá műszaki megoldást a kiváltására.,Esetleg alul,vagy felüljáró építését.
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.23 16:24.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fonyód állomás (Béla-telep felőli oldal) látképe a Badacsonyba tartó hajóról.
|
|
|
Fonyód
Sanya, 2013.06.23 16:18.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi, de biztonságos technika.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2013.06.23 16:11.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
András gőzös Kastély állomáson a Múzeumok Éjszakáján 21 órakor.
2013. 06. 22.
|
|
|
Kastély (Nagycenk)
Petrás Bence, 2013.06.23 16:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút személykocsijai az állomáson a Múzeumok Éjszakáján.
2013. 06. 22.
|
|
|
Zánkafürdő
KeriPetya, 2013.06.23 12:07.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Múlt pénteken fel volt állványozva az épület vasút felőli oldala, éppen fehérre festették a felső betoncsíkot. Szerdán már szép színes-mintás volt az a felület, az állvány még ott volt... tegnap már teljesen kész volt a mű. Fotógép persze nem volt nálam.
A váróterem bezárva, tele lerakott mindenfélével. A forgalmi iroda totál üres.
|
|
Gyál
fizolt, 2013.06.21 20:00.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület 2013.06.20-án. Felújításán ottjártamkor is dolgoztak.
|
|
|
Hátszeg
VT22, 2013.06.21 11:39.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást később másodosztályúra bővítették. A fa várócsarnok ma is megvan.
http://static.panoramio.com/photos/original/15194982.jpg
|
|
Mezőberény
Adani, 2013.06.21 11:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdés mi lesz a büfé sorsa, arrébbteszik vagy megszüntetik.
A 3. vágány lévő lakóházat elkezdték bontani a hírek szerint a mellette lévő nagy fát is ki kell vágni.
|
|
Mezőberény
manó, 2013.06.21 09:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
. Sajnos most már büfé is elkerült, még újságot és innivalót sem lehet venni..
|
|
Fürjes
lazar lenke, 2013.06.21 08:01.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
FÜRJES megalló. 51es örhaz tanyakent nyilvantartva szama 1632. Életem elsö otthona amit megtanitott velem nagyapám. Füzesi Mihaly volt a BAKTER. az egesz csalad, itt lakott. pont igy nezett ki az 50, 60as évekbe. 1956 ot ott a bakterhaz pincejébe éltük meg. Nagyon apolt rendezett volt ,az allomas területe. Bakterhaz ,konyhabol,spajzbol. es 2 nagy szobábol állt. nagymama, nagyon szepen tisztan tartotta, még a mai szemmel is igaz. Nagy pozicio volt abba az idöbe ittelni.2fia, veje is vasutasok voltak. 424esmozdonyos vonatot vezeték, Békéscsaba.es Zahony között.haz körül jószagok voltak. kerekes kút is volt az allomas mellet. VCre meg az volt irva. hogy ÁRNYÉKSZÉK. Mindig nagyon szép tiszta volt. Füzesi Mihaly bakter,lanya Füzesi Iren, ö lanya lázár lenke én vagyok. Fürjes életünk legszebb szakasza volt, kesöbb Füzesi sandor vasutas pályamunkas élt ott sokaig.most telegerendasi allomasba él feleségével. bizony szép nagy csalá éált ott.Békességbe
|
|
Táborfalva
fizolt, 2013.06.21 00:04.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson négy vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a harmadik. A váltók helyszíni állításúak, amiket váltózárral lehet lezárni, ezek függésben vannak a forgalm irodából állítható nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompó üzemel, amit a forgalmi iroda előtt található szerkezettel kezelnek és szintén függésben van a bejárati jelzővel, kijárati irányú fedezőjelzője a sorompónak nincs. Az állomáson a pénztárat is kezelő forgalmi szolgálattevő mellett a sorompót is kezelő váltókezelő dlgozik. A felvételi épület előtt ivókút és padok szolgálják a kényelmet. A pénztárban gépi jegykiadás van.
|
|
Örkény
fizolt, 2013.06.20 22:52.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, használaton kívüli rakodóvágánya az első. A váltókat a forgalmi szolgálattevő állítja a forgalmi irodából, vonóvezetékkel; biztosított fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek. Az állomásépület nincs túl jó állapotban, kölönösen igaz ez a váróteremre, ahol a nagy forgalom ellenére nincs pénztár. Az állomás mögött nyomós kútból lehet inni. A kezdőpont felől az első, a végpont felől a negyedik vágány csonkavágányként folytatódik. A vonat érkezése előtt húsz perccel már itt volt a főleg fiatalokból álló utazóközönség. Nehezen érzi biztonságban magát az utas, a forgalmisták igyekeznek minél kevesebbet kommunikálni velük.
|
|
Balatonfőkajár
dani, 2013.06.19 19:31.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajléktalanokra gondoltam!
|
|