Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] ...   Utolsó Következő

Fonyód    Endre, 2013.06.28 00:44.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt azért szögezzük le, hogy az ilyen jellegű (állomási) sorompók gyakorlatilag mindig függésben vannak a biztosítóberendezéssel, azaz ha nincs lezárva, nincs szabad fény a jelzőn a vonatnak. Tehát a biztonság nem sérül, legfeljebb anakronizmusnak hat. Fonyód egyébként csak felügyelt, de nem távvezérelt állomás, tehát van saját szolgálattevője.
 
Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2013.06.27 22:42.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vége a sötétben botorkálásnak Rókuson. Az állomáson ezekben a napokban peronvilágítás épül. Azt hiszem jó 20 évre visszamenőleg ez az első érdemi fejlesztés Rókuson. (A peron egy-egy méteres sávjának néhány évvel ezelőtti térkövezését önkényesen nem számítom ide.)
 
Orosháza alsó    MAVfan, 2013.06.27 21:55.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a megállót is említi a 2011-es vasúti térkép.
 
Pusztaszenttornya    MAVfan, 2013.06.27 21:53.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár a 2011-es vasúti térképen még szerepel ez a mh.
 
Fonyód    fizolt, 2013.06.27 21:19.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel a KÖFI-központ fonyódon van, nem nagy ügy értesíteni a sorompókezelőt.
De messze nem ez a sorompó a MÁV legnagyobb problémája, amire nem is próbálnak megoldást találni.
 
Fonyód    András, 2013.06.27 19:33.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez is csak a MÁV-nál fordulhat elő: egy automatizált vasútvonalon üzemben tartanak egy tekerős sorompót. A pénztelenség, a trehányság és a felelőtlenség mintaképe. Miféle közlekedésbiztonság ez, hogy nem kapcsolják ki az emberi tényezőt egy távirányítással működő vonalon?
 
Fonyód    Harpi, 2013.06.27 16:25.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A témához kapcsolódva!Ez a mechanikus sorompó további kérdéseket vet fel.Ugye ez egy Köfi-Köfe vonal,ahol a kijelölt Köfi központokban lévő forgalomirányítók kérik,és adják egymásnak az engedélyt,akár elektronikusan,akár élőszóban távbeszélőn.Ez a mechanikus sorompó nem automata,tehát kezeléséhez emberi erő szükséges!Ebből következik,hogy a sorompó kezelőjét a közlekedő vonatokról szükséges értesíteni!Ezt egy normál állomáson,az adott forgalmi szolgálattevő teszi meg,de egy Köfi vonalon ez kinek a feledata?Netán a Köfi-Köfe monitorokat figyeli a sorompókezelő?Ha valamely rendkívüli esemény következik be az adott vasúti átjáróban,a vonatok személyzetét ki,és milyen formában értesíti?Ha ezeket a dolgokat összevetjük,már nem is tűnik ez a megoldás olyan biztonságosnak!
 
Herceghalom    MAVfan, 2013.06.27 16:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mivel a vágányokról nincs fénykép, ezért én megmondom, hogy ezen az állomáson a két vágányon kívül még plusz négy vágány, és persze két lámpákkal ellátott peron csatlakozik.
 
Kádárta    dani, 2013.06.27 08:20.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig érdekes, amikor én utaztam sárbogárdra, sárszentágotán sincs menetrendszerinti megállás,de mégis kérésre a vonat vagy 2-3 km/h-ra lassított, az idős bácsi "leugrott".És a vonat ment tovább. 5 mp ha volt az egész.
 
Kádárta    Aron, 2013.06.27 06:29.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos mar nem tudok Kádártán leszállni a vonatról, pedig sokszor használtam busz helyett, söt sokkal jobb volt Fehérvár irányából. Nem értem hogy miért törölték a fél perces megállást.
 
Fonyód    Adani, 2013.06.27 06:28.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az még hagyján, de idén év elején is, megvolt a 100-as fővonalon Szemeretelepen a szakállas sorompó 10 percen túli zárva tartással, kb. 5 év kellett hozzá, hogy az odarakott fénysorompó végre működjön, de hozzátartozik, hogy nem a vasút hanem az NKH sara volt, ők nem engedték beüzemelni.
 
Fonyód    Balazs177, 2013.06.27 00:51.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezért érdekes a Magyar kiràlyi vasút.A legkorszerűþb technika mellett fenntartják a legrégebbi berendezéseket is.Ez az egyre jobban terjeszkedő kistestvérnél szinte elképzelhetetlen!
 
Fonyód    fizolt, 2013.06.27 00:27.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha fura is, nem egyedi. A 71-esen is van a KÖFI-s állomások után tekerős sorompó, és Szegeden is helyszíni váltókkal dolgoznak, a KÖFI irányítóközpont mellett.
 
Fonyód    Balazs177, 2013.06.26 21:31.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jól ismerem a helyet.Bármennyire is biztonságosnak tűnik ez a régi technika,ismerjük el,hogy egy KÖFi vonalon eléggé furán fest az ilyesmi!
 
Fonyód    Sanya, 2013.06.26 18:26.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balazs 177: A kérdéses helyen "helyhiányában" nem valósítható meg az aluljáró, felüljáró. Gyalogosok számára van egy aluljáró, amely a peronokról és az utcáról ellehet jutni a vasútállomás előtti, mögötti területre. Legközelebb készítek képet és felteszem. (Ha meg nem előznek)
Szerintem mindaddig, amíg ez a fajta sorompó lesz üzemben, addig a vonat és közúti jármű "találkozásnak" kicsi az esélye.
 
Berekhát    MAVfan, 2013.06.26 17:08.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És az állomás előtt van egy már nem használt második vágány.
 
Fonyód    Balazs177, 2013.06.24 12:00.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon érdekes,hogy itt még a mai napig üzemel ez a mechanikus állomási sorompó,és nem találtak rá műszaki megoldást a kiváltására.,Esetleg alul,vagy felüljáró építését.
 
Fonyód    Sanya, 2013.06.23 16:24.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fonyód állomás (Béla-telep felőli oldal) látképe a Badacsonyba tartó hajóról.
 
Fonyód    Sanya, 2013.06.23 16:18.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régi, de biztonságos technika.
 
Kastély (Nagycenk)    Petrás Bence, 2013.06.23 16:11.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
András gőzös Kastély állomáson a Múzeumok Éjszakáján 21 órakor.
2013. 06. 22.
 
Kastély (Nagycenk)    Petrás Bence, 2013.06.23 16:09.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút személykocsijai az állomáson a Múzeumok Éjszakáján.
2013. 06. 22.
 
Zánkafürdő    KeriPetya, 2013.06.23 12:07.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt pénteken fel volt állványozva az épület vasút felőli oldala, éppen fehérre festették a felső betoncsíkot. Szerdán már szép színes-mintás volt az a felület, az állvány még ott volt... tegnap már teljesen kész volt a mű. Fotógép persze nem volt nálam.
A váróterem bezárva, tele lerakott mindenfélével. A forgalmi iroda totál üres.
 
Gyál    fizolt, 2013.06.21 20:00.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület 2013.06.20-án. Felújításán ottjártamkor is dolgoztak.
 
Hátszeg    VT22, 2013.06.21 11:39.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást később másodosztályúra bővítették. A fa várócsarnok ma is megvan.
http://static.panoramio.com/photos/original/15194982.jpg
 
Mezőberény    Adani, 2013.06.21 11:39.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérdés mi lesz a büfé sorsa, arrébbteszik vagy megszüntetik.

A 3. vágány lévő lakóházat elkezdték bontani a hírek szerint a mellette lévő nagy fát is ki kell vágni.
 
Mezőberény    manó, 2013.06.21 09:11.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
. Sajnos most már büfé is elkerült, még újságot és innivalót sem lehet venni..
 
Fürjes    lazar lenke, 2013.06.21 08:01.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
FÜRJES megalló. 51es örhaz tanyakent nyilvantartva szama 1632. Életem elsö otthona amit megtanitott velem nagyapám. Füzesi Mihaly volt a BAKTER. az egesz csalad, itt lakott. pont igy nezett ki az 50, 60as évekbe. 1956 ot ott a bakterhaz pincejébe éltük meg. Nagyon apolt rendezett volt ,az allomas területe. Bakterhaz ,konyhabol,spajzbol. es 2 nagy szobábol állt. nagymama, nagyon szepen tisztan tartotta, még a mai szemmel is igaz. Nagy pozicio volt abba az idöbe ittelni.2fia, veje is vasutasok voltak. 424esmozdonyos vonatot vezeték, Békéscsaba.es Zahony között.haz körül jószagok voltak. kerekes kút is volt az allomas mellet. VCre meg az volt irva. hogy ÁRNYÉKSZÉK. Mindig nagyon szép tiszta volt. Füzesi Mihaly bakter,lanya Füzesi Iren, ö lanya lázár lenke én vagyok. Fürjes életünk legszebb szakasza volt, kesöbb Füzesi sandor vasutas pályamunkas élt ott sokaig.most telegerendasi allomasba él feleségével. bizony szép nagy csalá éált ott.Békességbe
 
Táborfalva    fizolt, 2013.06.21 00:04.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson négy vonatfogadó vágány van, átmenő fővágánya a harmadik. A váltók helyszíni állításúak, amiket váltózárral lehet lezárni, ezek függésben vannak a forgalm irodából állítható nem biztosított alak bejárati jelzőkkel. A kezdőpont felőli oldalon teljes csapórudas sorompó üzemel, amit a forgalmi iroda előtt található szerkezettel kezelnek és szintén függésben van a bejárati jelzővel, kijárati irányú fedezőjelzője a sorompónak nincs. Az állomáson a pénztárat is kezelő forgalmi szolgálattevő mellett a sorompót is kezelő váltókezelő dlgozik. A felvételi épület előtt ivókút és padok szolgálják a kényelmet. A pénztárban gépi jegykiadás van.
 
Örkény    fizolt, 2013.06.20 22:52.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Négyvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik, használaton kívüli rakodóvágánya az első. A váltókat a forgalmi szolgálattevő állítja a forgalmi irodából, vonóvezetékkel; biztosított fény bejárati és egyéni fény kijárati jelzők üzemelnek. Az állomásépület nincs túl jó állapotban, kölönösen igaz ez a váróteremre, ahol a nagy forgalom ellenére nincs pénztár. Az állomás mögött nyomós kútból lehet inni. A kezdőpont felől az első, a végpont felől a negyedik vágány csonkavágányként folytatódik. A vonat érkezése előtt húsz perccel már itt volt a főleg fiatalokból álló utazóközönség. Nehezen érzi biztonságban magát az utas, a forgalmisták igyekeznek minél kevesebbet kommunikálni velük.
 
Balatonfőkajár    dani, 2013.06.19 19:31.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajléktalanokra gondoltam!
 
Előző Első    ... [ 224 ] [ 225 ] [ 226 ] [ 227 ] [ 228 ] [ 229 ] [ 230 ] [ 231 ] [ 232 ] ...   Utolsó Következő