Balatonfőkajár
dani, 2013.06.19 19:31.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajléktalanokra gondoltam!
|
|
Balatonfőkajár
QQriQ, 2013.06.19 16:39.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerinted? Nézz már rá...
|
|
Kecskemét-Máriaváros
Magyarnaba, 2013.06.19 14:16.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás mögötti iparvágányról letakarították a bozótot és az építési törmeléket. Harminc éve utazok a vonalon, de nem emlékszem, hogy a máriavárosi rakodót használták volna, nincs is már a környéken olyan vállalkozás, amely itt árut föladhatna. Ennek ellenére most új térvilágító kandellábert állítottak.
|
|
Balatonfőkajár
dani, 2013.06.18 20:46.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sziasztok!Az épület még ma is lakott?
|
|
Szentkozma
MAVfan, 2013.06.18 12:53.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010-es Cartographia Magyarország zsebtérképen is szerepel a megállóhely.
|
|
Inárcs-Kakucs
kerala, 2013.06.17 14:26.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem biztosított szolgálati helyen nincsen kijárati jelző. Itt a végponti oldalon minden bizonnyal sorompó fedezőjelző van.
|
|
Tápiógyörgye
András, 2013.06.17 09:50.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ilyen korábban a székesfehérvári pályaudvaron is volt, forgalomból nem kizárt vágány mellett, a budapest felőli oldalon. Nem tudom, megvan-e még, elég idétlenül nézett ki.
|
|
Inárcs-Kakucs
fizolt, 2013.06.16 23:13.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2012-es átépítés után kétvágányos állomás; átmenő fővágány az első, a végpont felőli oldalon fénysorompó üzemel. Az állomásra a felemásság jellemző: az átépítés célja csak a kereszt lebonyolításának lehetővé tétele volt, ezért az állomásépülethez nem nyúltak, jelenleg a forgalmi iroda fala meg van támasztva, az épület rossz állapotban van. A széles középperon, és az új világítás is a beruházás része volt. Az állomáson emellett padok és ivókút is találhatók. A beruházás kisebb szabású volta miatt csak a legszükségesebb dolgokat építették meg: nincs rakodási lehetőség, és a jelzőberendezés is szerényebb kivitelű: nem biztosított bejárati, illetve a végpont felőli oldalon egy közös kijárati fényjelző került felállításra, az állomás két váltója motoros állítású. Az állomáson forgalmi szolgálattevő dolgozik, aki a pénztárat is kezeli.
|
|
Tápiógyörgye
ROCOman, 2013.06.16 14:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ország talán egyetlen fából készült felsővezeték tartó oszlopa a 661-es szelvénykőnél a forgalomból kizárt V. vágány mellett.
|
|
|
Almamellék
Lepesi ZL, 2013.06.15 22:43.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, de szerencsére itt (Almamelléken) forgatták. Emléket állítva a megszűnt vasútnak és egy gyönyörű vidéken lévő kis falunak!!!
|
|
Festetics Antal
Petrás Bence, 2013.06.15 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A pálya vége.
2013. 06. 15.
|
|
|
Festetics Antal
Petrás Bence, 2013.06.15 21:00.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
C50-403 személyvonatával az állomáson.
2013. 06. 15.
|
|
|
Almamellék
Petrás Bence, 2013.06.15 20:59.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Index fórumról tudom a következőket:
A filmnek az eredeti tervek szerint is az lett volna a címe, hogy "Tartályvonat Pest felől", de aztán a "Kihajolni veszélyes!" lett. A főcím jeleneteit 1977. július 27-én vették fel, a gyorsvonatot az M47 1011-es Dácsia, a gőzvontatású tehervonatot a 375, 677. számú gőzmozdony továbbította.
Azt pedig a kisvasut.hu-ról tudom a kisvasutat a C21-406-os C50-es továbbította.
|
|
Perdócmajor
Cshaweska, 2013.06.15 11:04.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Perdóc,2011.06.05.
|
|
|
Kisbér
fizolt, 2013.06.15 09:58.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elméletileg M40-es vontatta, amúgy pótdíj nélkül igénybe vehető gyorsvonat
|
|
Kisbér
dani, 2013.06.15 07:19.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm.Egyébként ez a vonat gyors vonat-e? És bzmot?
|
|
Kisbér
Petrás Bence, 2013.06.14 22:48.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen az! Komáromból meg reggel 7:29-kor indul Fehérvár felé.
|
|
Drégelyvár
prozak01, 2013.06.14 22:29.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma jártam erre, de fotót sajnos nem tudtam készíteni. Az állomásépület tényleg rossz állapotban van, de a mellette lévő hársfa igen jó szolgálatot tesz ebben a melegben: az árnyékában vártam be az este 6-os vonatot.
|
|
Almamellék
fizolt, 2013.06.14 21:03.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A filmet Simonnfy András Tartályvonat Pest felől című írása átdolgozásával kézítették. Az eredeti tervek szerint más vége lett volna, és egy másik állomáson is forgattak volna.
|
|
Kisbér
dani, 2013.06.14 12:04.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elvirán találtam egy 20:30-kor fehérvárról induló vonatot komárom felé.Talán az lehet?
|
|
Kisbér
Petrás Bence, 2013.06.13 18:20.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. június 15-től a nyári menetrend idején gyorsvonat közlekedik Siófok és Győr között, ami a Székesfehérvár-Komárom vasútvonalon fog közlekedni, és megáll Bodajkon, Móron, Bakonysárkányon, Kisbéren és Nagyigmánd-Bábolnán. A vonat pótjegy nélkül igénybe vehető!
|
|
Piliscsaba
ligeti12, 2013.06.11 19:57.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha valaki nem fedezte volna fel, a piliscsabai vasútátépítésről készült képeim, videóim megtalálhatók: http://indafoto.hu/otvos/collections ,
http://www.youtube.com/user/TIBIKE0001001/videos ,
napi tudósítás a fejleményekről:
https://www.facebook.com/otvos.istvan.94?ref=tn_tnmn
A képen: hónapok óta nem halad az aluljáró alatti közút építése
|
|
Belsőbáránd
dani, 2013.06.11 14:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.youtube.com/watch?v=gw0jGlXsG5A
http://www.youtube.com/watch?v=y-HME0DIvx0
A vonalról készített videóm 1. és 2. része :-)
|
|
Kőszeg-Sörgyár
Balazs177, 2013.06.11 11:37.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm!Akkor erre a névváltoztatásra is fény derült.Az is tudható,hogy mi okból kifolyólag változtatták meg a megálló nevét?Ez a különös nevű vízgyógyintézet vajon milyen tevékenységet folytatott annak idején?
|
|
Kőszeg-Sörgyár
Endre, 2013.06.10 17:41.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kicsit kutakodtam, és a vízgyógyintézet elnevezés megerősítést nyert.
A Vasúti és közlekedési közlöny XXXIX. évfolyam 133.száma (1908.11.13) a 830. oldalon adja hírül a Sopron - Kőszegi HÉV megnyitását. A megállók felsorolásában Kőszeg vízgyógyintézet szerepel.
Ugyanezen folyóirat XL. évf. 125. száma, (1909.10.29) tartalmazza az átnevezést.
|
|
Börgönd
fizolt, 2013.06.10 16:10.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt a megfogalmazással lehet baj. Nem említi, hogy hogy a MÁV hozott volna ilyen döntést, csak azt, hogy megállnak. Lehet, hogy az író azt akarta írni, hogy megállnának.
|
|
Körösgyéres
VT22, 2013.06.10 15:33.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem. Sajnos azt már le lehet törölni a térképről, kormányzati akarat nincs a mellékvonalak fejlesztésére, EU pénz nincs, magán befektető szintén nincs.
Ha valaminek van esélye a térségben megvalósulni az a Nagykereki-Nagyvárad összeköttetés, de attól is nagyon messze vagyunk. A határon átnyúló vasútvonalak fejlesztése sajnos kimerül a szavak szintjén.
|
|
Körösgyéres
dani, 2013.06.10 15:04.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves VT22!Köszönjük az infót,a körösnagyharsányi vonalat nem tervezik újra nyitni?
|
|
Börgönd
dani, 2013.06.10 13:57.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm a tanácsot,én ezt nem tudtam.Gondoltam megemlítem hátha igaz.Köszi az infót.
|
|
Körösgyéres
VT22, 2013.06.10 11:49.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg itt tartanak a vonal helyreállítási munkáival, Nagyváradtól Körösgyéresig már járható a pálya. A körösszegi vonal újranyitását július 1-jére tervezik, kérdés mennyire reális a dátum, mert Vizesgyán térségében komoly lopások és rongálások találhatók.
Képek itt:
http://www.forumtrenuri.com/t1217p170-312-oradea-cheresig
|
|