Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


15 Sopron-Szombathely

Sopron (504, 508, 8)
Sopron-Rendező
Sopron-Marhapályaudvar
Harka (508)
Kópháza
Nagycenk
Pereszteg
Vejke
Sopronkövesd
Lövő
Nemeskér-Egyházasfalu
Újkér
Tormásliget
Bük (914)
Gór
Acsád
Salköveskút-Vassurány
Szombathely (16, 17, 18, 20, 21, 918, 921)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Salköveskút-Vassurány
(Salfa, Vassurány-Salfa, Vassurányi-rakodó)*

feltételes megállóhely (GySEV) (GySEV)
15 Sopron-Szombathely

A megállóhely.
2022.08.17.
Fotó: Sándor Antal [ROCOman]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.291117° E16.703835° | N47° 17' 28.02" E16° 42' 13.8"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


1937-ben feltételes megállóhelyként Salköveskút-Vassurány névvel szerepelt a menetrendekben. 1972. január 1-től a rakodóhelyet megszüntették. 1975. június 1-től megállóhely. (info: Hozzászólások, Central)

Kisvasúti csatlakozás


A rakodóra a vonal két oldaláról is hét község, illetőleg major földjeiről 760 mm-es gazdasági vasúttal szállították a répát. (info: Hozzászólások, Central)


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Salfa A megálló eredeti neve volt
- Vassurány-Salfa 1907-től
- Vassurányi-rakodó 1937-ig, azóta a mai nevén szerepel

Szelvénykő 864
Megnyitás dátuma 1901. Megépül a rakodóvágány.
Megnyitás dátuma 1907. Utasforgalomra megnyitva.




Régi képek - Salköveskút-Vassurány

Salköveskút_1969_december_mozdonybaleset
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.

mozdony eleje
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.

Pálya állapota sz állomától Acsád felé
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.

elakadva 2
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.

Mentés
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.

Mentési munkák
  Feltöltötte: Tóth Andrásné
Dátum: 1969.12.25.



Képtár - Salköveskút-Vassurány


Fotó: Rosta László
Dátum: 2007.
Vassurány-Salfa rakodóhely eredeti vágányai.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
Az Acsád-Szombathely állomásközben lévő egykori,a nagycenki cukorgyár részére épült nyíltvonali söptei iparvágány kiágazás vágányai.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
A megállóhely épülete Szombathely állomás felől nézve. 1907-ben a 49.sz. őrházat a Déli Vasút megállóhellyé szervezte át és az őrházat várószobával bővítette. Időközben a répaforgalom annyira megnőtt, hogy második rakodóvágány létesítésére is szükség lett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
Nézet szemből. A rakodóra a vonal két oldaláról is hét község, illetőleg major földjeiről 760 mm-es gazdasági vasúttal szállították a répát. Megnyitásakor Salfa nevet viselt a rakodóhely.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely épülete Acsád állomás felől nézve. 1907-ben Vassurány-Salfa névvel jelölték. Később Vassurányi-rakodó nevet kapott. 1937-ben feltételes megállóhelyként Salköveskút-Vassurány névvel szerepelt a menetrendekben. 1972.január 1-től a rakodóhelyet megszüntették. 1975 június 1-től megállóhely.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
Az egykori mellékhelyiségi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A műemlék jellegű őrház régi MÁV szabványú névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
Az őrházépület hátsó fele.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely útátjárója Salköveskút község felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely útátjárója Vassurány község irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
Az esőbeálló és a névtábla a vasút túloldaláról nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely régi épülete már nincs megnyitva az utasforgalom előtt. Helyette műanyag esőbeállót létesítettek.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely peronja Acsád állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely peronja Szombathely irányába nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.
A megállóhely új GySEV szabványú névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.09.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.05.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.08.17.
A megállóhely 2018 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.08.03.
Fél- és fénysorompóval biztosított vasúti átjáró a megállóhely végponti oldalán.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
Pillantás a megállóhelyre a P+R parkoló széléról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
A megállóhely egykori felvételi épülete. Lakott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
A megállóhely névtáblája, a kerékpártároló és az egyik esőbeálló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
Pillantás a peronról a vonal kezdőpontja, Sopron felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
Pillantás a peronról a vonal végpontja, Szombathely felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
A másik esőbeálló. A megállóhely peronja szokatlanul hosszú.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
A megállóhely.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.
Szelvénykő a megállóhelynél.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.17.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33864
2023.04.18 21:27.27
Május 1-től ezen a megállóhelyen a vonatok csak feltételesen állnak meg!
https://www2.gysev.hu/hirek/majus-1-tol-felteteles-megallasi-rend-lesz-ervenyben-a-gysev-teljes-halozatan

djlacee
e-mail: alpokalja.lacee.kukac.hotmail.hu
elfogadott hozzászólás 27005
2013.08.13 22:18.26
Az épületről eltűnt a felirat

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 25732
2013.01.13 15:47.39
"1969december 21-én reggel06:29 perckor történt a baleset Vassurány-Salköveskut megálló rakodóhelynél.A balesetet a nagy hófuvás okozta ami a két mozdonyt kidobta.A balesetet szenvedett gépek és személyzete: 424-241. Tóth István mozdonyvezető, Faller István fűtő, Báger József pályamester, 520-086 Száka Ferenc mozdonyvezető, Kovács István fűtő, Bagári József térfőnök."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123318279&t=9121587

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8616
2008.12.30 09:57.19
A 49.számú őrház bővítési terve 1907-ből.Forrás:Lovas Gyula,A bakterház,117.oldal

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8313
2008.12.09 20:57.50
Az őrház oldalnézetből.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8308
2008.12.09 20:33.10
A Déli Vasút 1901-ben az Acsád és Szombathely állomások között lévő 49.sz őrháznál rakodóvágányt épített a félszerfalvi cukorgyár részére.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szacsúr

Ruttka

Sal

Sámfalva

Sámod