Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)

919 Celldömölk-Fertőszentmiklós

Celldömölk (10, 20, 25)
Vönöck
Kemenespuszta
Kenyeri
Nick-Rábahíd
Nick
Répcelak
Répceszemere
Iván
Pusztacsalád
Csapod
Fertőszentmiklós alsó
Fertőszentmiklós (8, 9)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Répcelak
(Répczelak)*

állomás
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely
919 Celldömölk-Fertőszentmiklós

A felvételi épület 2023 októberben.
2023.10.01.
Fotó: Iváncsics Roland [IRHZ]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.419018° E17.009035° | N47° 25' 8.46" E17° 0' 32.52"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Répczelak az 1894-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 264 Az egykori(Szombathely)Porpác-pozsonyi HÉV vonal
Megnyitás dátuma 1891.11.09.
KÖFI-állomás KÖFI-központ:Csorna




Régi képek - Répcelak

Az alsó kisképen Répcelak régi állomásépülete látható, sajnos ma már nem áll.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Répcelak állomás régi felvételi épülete, és vágányai láthatók a képeslap alsó képén. A felső képen pedig Varga Mihály vasúti vendéglője látható. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A vasútállomás felvételi épülete látható a képeslap jobb oldali képén. Forrás: http://postcards.arcanum.hu/tile/thumb/kepeslap/szerencs2014/02_varmegyes/05_vas/75756_a.ecw/?h=500
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Répcelak

A felüljárón állva Szombathely felé nézünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A felüljárón állva Rajka irányába tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A gyalogos felüljáró.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Utcafront.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Az állomásra vezető utca képe a lépcsőről visszatekintve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Az autóbusz megálló csupán pár lépésnyire van.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Jegypénztár.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Váróterem.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Illemhelyek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A távközlési és biztosítóberendezési szakszolgálat épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A raktárépület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Élőállat rakodó.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Elárvult vízdaru a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Kezdőponti kijárati jelzők.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Fél- és fénysorompóval biztosított útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Pillantás az útátjáróból Csorna felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Az egykori fertőszentmiklósi vonal maradéka, egy kihúzóvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
Bzmot érkezik Csorna felől.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.
A Linde iparvágánya.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2011.08.08.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2005.10.30.
Közvetlenül a vasúti híd mellett álló közúti híd.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
A vasúti híd a másik irányból nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
A répcelaki hídfő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
A csánigi hídfő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
A Répce árapasztó vasúti hídjánál található szelvénykő.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
A Répcelak-Beled állomásközben lévő Répce árapasztó csatorna vasúti hídja a közúti híd felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.24.
Az egykori vasúti resti. Forrás:http://static.orszagalbum.hu/kozepes/1/2/4/2/0/7/7/7/7/5/1242077775.jpg
Fotó: Kővári Balázs
A váróteremben lévő sárga-zöld egyenszemetes.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Üdvözlő tábla a felvételi épület utcafront felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A váróteremben elhelyezett vizuális utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Az áruforgalmi raktár az utcafront felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Az egyik váróterem.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Nézet az utcafront felől Beled irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A Linde gyár területén álló tartálykocsik.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A Linde gyár épületei a vágányok felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Az áruforgalmi raktár a vágányok felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A felvételi épülettel szemben lévő resti.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Nézet az utcafront felől Hegyfalu irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Szelvénykő az állomásnál. A porpáci kezdőponttól több mint 26 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A peron Beled felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
A peron Hegyfalu felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.05.06.
Répcelak vasútállomás 2017 áprilisban
Fotó: Kacz Tamás
Dátum: 2017.04.01.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2021.08.10.
A megújult peron.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2021.08.10.
Az utcafronton tíz év alatt semmi sem változott.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2021.08.10.
A GYSEV új arculatot adott az épületnek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A vágányok felőli rész is megújult.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A felújított raktárépület a peronról nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A raktárépület utcafrontja is hasonlóképp szívderítő látvány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
Mai, modern állomás.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A megújult váró I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A megújult váró II.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A megújult váró III. Kijárat a vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2022.08.16.
A felvételi épület 2023 októberben.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.10.01.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28628
2014.09.09 19:22.48
Ez a mai 16-os számot viselő vasútvonal egy érdekesség.Eredetileg a vonal kezdőpontja Porpác,végpontja Pozsony-Ligetfalu,a szelvénykövek számozása ma is Porpácnál kezdődik,azonban a vonal Porpác-Csorna közti részén,valamikor mgváltoztatták az irányt,tehát a kezdőpont Csorna a végpont Porpác lett.A felső szakaszon Csorna-Oh.és tovább is ez változatlanul maradt tehát kezdőpont Csorna,végpont Pozsony-Ligetfalu.Tudja valaki ennek az okát?

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28488
2014.08.08 19:43.39
A villamosítással párhuzamosan a pálya felújítása is folyamatban van.

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27019
2013.08.15 17:30.10
Harpi:
Én idáig úgy tudtam, hogy a Csorna (kiz)- Porpác (kiz) szakasznak lenne Répcelakon a helyi CSBT-je (Csomóponti Biztber. Távvezérlő), míg a Csorna (kiz) - Hegyeshalom (kiz) szakaszé pedig Csornán. Ettől persze nem tartom kizártnak a te általad mondottakat. Bár egyébként én csinálnék egy rendes üzemirányító központot Sopronban, és oda bevinném az összes KÖFI vonal kezelését. Úgy hálózatra kiterjedő normálisabb döntéseket lehetne hozni.

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26994
2013.08.12 07:22.32
Rosszul tudod.Az egész 16-ost Csornáról vezérlik majd,és a teljes 8-as vonal vezérlését is Csornára viszik!

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26991
2013.08.11 18:55.54
Ha minden igaz itt lesz a Csorna-Porpác szakasz KÖFI központja.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26532
2013.05.11 12:08.20
Az egykori Fertővidéki HÉV vonal,1979-ben megszüntetett Celldömölk felé menő vonalrésze pirossal jelölve.

Central
e-mail: gyuri563.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26531
2013.05.11 12:06.46
Az egykori Fertővidéki HÉV vonal,1979-ben megszüntetett Fertőszentmiklós felé menő vonalrésze pirossal jelölve.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 19857
2011.01.03 12:55.14
Tolatási munkák megbeszélése.
Forrás:Répcelak Története című könyv.
A kép tulajdonosa: Őri Sándor

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 19856
2011.01.03 12:47.31
Rába Híd: Meg szüntetett Celldömölk-- Fertőszentmiklós vonalon.
A híd mellet volt a Rába híd megállóhely.
Forrás: Répcelak története című könyv.
Kép tulajdonosa: Őri Sándor

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13368
2009.08.31 00:07.05
Ez pedig a felszámolt, szétvert híd maradványa a Répcén, a Metszés csatorna kiágazásánál.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13367
2009.08.31 00:05.25
Az ütközőbak és a vágány vége után nem sokkal egy híd. Ma közúti járművek használják néha.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13366
2009.08.31 00:03.32
A Répceszemere felé vezető egykori vasútvonal mai vége. Kihúzóvágányként használják, a sínek állapotából ítélve gyakran.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Répáspuszta

Rendve

Repszeg

Repinec

Répceszemere