Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


20 Székesfehérvár-Szombathely

Székesfehérvár
Sárpentele
Sárszentmihály
Csór-Nádasdladány
Inota
Várpalota
Pétfürdő
Öskü
Hajmáskér-Újtelep
Hajmáskér (27)
Kádárta (27)
Veszprém (11, 27, 911)
Márkó
Herend
Szentgál
Városlőd
Városlőd-Kislőd
Ajka (919a, 919b, 919c)
Ajka-Gyártelep
Tósokberénd
Kolontár
Devecser
Somlóvásárhely
Tüskevár
Karakószörcsök
Kerta
Boba (25)
Nemeskocs (25)
Celldömölk-Rendező
Celldömölk (10, 25, 919)
Kemenesmihályfa
Tokorcs forgalmi kitérő
Nagysimonyi
Ostffyasszonyfa
Bajti-elágazás (928)
Sárvár (914, 928)
Porpác (16)
Vép (16)
Szombathely (15, 16, 17, 18, 21, 918, 921)

29 Székesfehérvár-Tapolca

Székesfehérvár
Székesfehérvár-Repülőtér (30)
Szabadbattyán (30, 455a, 944)
Alsósomlyó
Polgárdi-Ipartelepek
Polgárdi
Füle
Balatonfőkajár felső
Csajág régi
Csajág (27)
Balatonakarattya
Balatonkenese-Üdülőtelep
Balatonkenese
Fűzfőfürdő
Balatonfűzfő (229o)
Vörösberény-Budatava
Balatonalmádi
Káptalanfüred (911)
Alsóörs (911)
Csopak
Balatonarács
Balatonfüred
Balatonfüred-Hajógyár
Aszófő
Örvényes
Balatonudvari
Fövenyes
Balatonakali-Dörgicse
Zánkafürdő
Zánka-Köveskál
Balatonszepezd felső
Balatonszepezd
Szepezdfürdő
Révfülöp
Balatonrendes
Ábrahámhegy
Badacsonyörs
Badacsonytomaj
Badacsony
Badacsonylábdihegy
Badacsonytördemic-Szigliget
Nemesgulács-Kisapáti
Tapolca (226, 26, 30b)

30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa

Budapest-Déli (1, 40)
Kelenföld (1, 40)
Albertfalva
Budafok (40)
Kastélypark
Nagytétény
Tétényliget
Érd alsó
Tárnok
Martonvásár
Baracska
Pettend
Kápolnásnyék
Velence
Velencefürdő
Gárdony
Agárd
Dinnyés
Ódinnyés
Börgöndpuszta
Székesfehérvár
Székesfehérvár-Repülőtér (29)
Sóstelep
Szabadbattyán (29, 455a, 944)
Kiscséripuszta
Polgárdi-Tekerespuszta
Lepsény (27, 455, 49)
Balatonaliga
Balatonvilágos
Gamásza
Szabadisóstó
Szabadifürdő
Siófok-Tisztviselőtelep
Aranypart
Siófok-Teher (35)
Siófok (35)
Balatonszéplak felső
Balatonszéplak alsó
Zamárdi felső
Zamárdi
Szántód-Kőröshegy
Balatonföldvár
Balatonszárszó
Balatonszemes
Balatonlelle felső
Balatonlelle
Balatonboglár felső
Balatonboglár
Jankovich-telep
Fonyódliget
Fonyód (36)
Bélatelep
Alsóbélatelep
Balatonfenyves felső
Balatonfenyves
Balatonfenyves alsó
Balatonmáriafürdő alsó
Máriaszőlőtelep
Balatonmáriafürdő
Balatonberény (37)
Balatonszentgyörgy (30b, 37, 924)
Vörs
Sávoly
Sávoly-Tőzegtelep
Zalakomár
Zalaszentjakab
Nagyrécse
Nagykanizsa (17, 60)

44 Pusztaszabolcs-Székesfehérvár

Pusztaszabolcs (40, 42)
Zichyújfalu
Seregélyes-Szőlőhegy
Seregélyes
Börgönd (45, 944)
Székesfehérvár

45 Sárbogárd-Székesfehérvár

Székesfehérvár
Börgönd (44, 944)
Belsőbáránd
Bodakajtor-Felsőszentiván
Aba-Sárkeresztúr
Sárkeresztúr
Sárszentágota
Felsőkörtvélyes
Sárbogárd (40, 46)

5 Székesfehérvár-Komárom

Székesfehérvár
Szárazrét
Moha
Moha-Rakodó (935a)
Fehérvárcsurgó
Bodajk (934a)
Csókakő
Mór (934)
Sövénykút
Bakonysárkány
Tölgyestelep
Kisbér (13)
Ászár
Ászár-Keményítőgyár
Tárkány-Csép
Nagyigmánd-Bábolna
Csémpuszta
Szőny-Déli
Komárom (1, 4, 635)

906 Bicske-Székesfehérvár

Bicske (1)
Felcsút
Alcsút-Felcsút
Vértesboglár
Vértesacsa
Vereb
Lovasberény
Pátka
Csala
Pákozd
Székesfehérvár




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Székesfehérvár
(Stuhlweißenburg, Székesfejérvár)*

állomás
20 Székesfehérvár-Szombathely
29 Székesfehérvár-Tapolca
30 Budapest-Székesfehérvár- Nagykanizsa
44 Pusztaszabolcs-Székesfehérvár
45 Sárbogárd-Székesfehérvár
5 Székesfehérvár-Komárom
906 Bicske-Székesfehérvár

Fotó: Tóth Márton [Pocok]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.183215° E18.424574° | N47° 10' 59.57" E18° 25' 28.46"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Székesfehérváron a Déli Vasút épített elsőként vasutat, Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vonalán 1861-ben indult meg a forgalom. A vasúttársaság az állomáson a felvételi épülethez csatlakozó fa utasfogadó csarnokot is emelt a vágányok fölé.

Felvételi épület


Az állomás eredeti felvételi épületét a Déli Vasút emelte. Az épület a Carl Schlimp építész által tervezett négy városi típusépület közül volt az egyik. Ugyanilyen épület épült Nagykanizsa,Zágráb d.v.,(ma Zágráb. Nyugati pu.)és Sziszek állomásokon is. Az eredeti Déli Vasúti épületet 1926-ban átépítették,kibővítették. A felvételi épület a második világháborúban megsemmisült, a mai felvételi épület 1951-ben épült, Kelemen László építész tervei alapján ún.szocialista-realista stílusban.

Egyéb épületek


1930-ban vasbeton szerkezetű perontetőrendszert kapott, tervezője Ney Ákos, a Déli Vasút jeles építésze. Illetve a 30-as években már elkezdték a két aluljárót is építeni. Ez az 1938-as átadás évében igen modernnek számított.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Stuhlweißenburg A Déli Vasút német nyelvű állomás neve.
- Székesfejérvár az 1901-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 0 A Székesfehérvár-Komárom vonal kezdőpontja.
Szelvénykő 670 Budapest Déli-Nagykanizsa-Pragerhof vonal
Szelvénykő 0 A Székesfehérvár-Celldömölk vonal kezdőpontja
Szelvénykő 501 Bicske-Székesfehérvár vonal
Szelvénykő 0 A Székesfehérvár-Pusztaszabolcs vonal kezdőpontja.
Megnyitás dátuma 1860.06.01.

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Székesfehérvár

Székesfehérvár új a II. világháború után épült felvételi épülete egy korabeli felvételen.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Székesfehérvár vasútállomása egy korabeli képeslapon a gyönyörű fa perontetővel (küldő: Gyimesi Lajos)
 
A második világháború bombázásaiban elpusztult felvételi épületet látjuk ezen a képeslapon az utca felől (forrás: Domokos Mátyás Saly Noémi Környei Anikó: A régi Magyaroszág képeslapokon Osiris kiadó 2003.)
 
Korabeli képeslap
  Feltöltötte: Czuczor Péter

Székesfehérvár régi, a Déli Vasút által emelt felvételi épülete. Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Déli Vasút vonatfogadó csarnoka. Forrás: profila.hu korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Székesfehérvár állomás Déli Vasút által emelt felvételi épületének a bővítés előtti képe látható a képeslap bal felső kockáján. A kép jobb felső kockáján pedig az állomás vonatfogadó csarnoka látható. Forrás: profila.hu korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Székesfehérvár állomás régi felvételi épületének főbejárata. Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Ez a felvétel is 1958-59-ben készült a székesfehérvári vasútállomás előtt. Beküldő: Tóth Gézáné Glócz Vilma.
 
Székesfehérvár. Forrás: http://fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=vas%C3%BAt&x=10&y=6
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár. A vonatfogadó csarnok és az indóház utcafronti részlete látható ezen a korabeli képeslapon. Forrás: http://kepeslapmuzeum.mbit.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár impozáns felvételi épültének város felőli képe egykor. Forrás: http://www.profila.hu/
  Feltöltötte: Sándor Antal

Az indóház belseje. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Székesfehérvár állomás felvételi épülete látható a képeslap bal felső képén.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A város felöli oldal.
Forrás: http://egykor.hu/szekesfehervar/szekesfehervari-vasutallomas/1977
 
A felvételi épület utasváró csarnoka.
  Forrás: http://egykor.hu/szekesfehervar/szekesfehervari-vasutallomas/1977

Székesfehérvár Vasútállomás
  http://axioart.com/index.php?op=live_item&id=484023
Feltöltötte: Szente-Varga Domonkos

Székesfehérvár vasútállomás,az átépített főbejárattal.Forrás: korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás a vonatfogadó csarnokkal.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Székesfehérvár. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár. A vasútállomás város felőli oldala fiákerekkel. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár. A vonatfogadó csarnok. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal

Székesfehérvár. A vonatfogadó csarnok belülről. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Székesfehérvár

Pillantás a kezdőpont felé a gyalogos felüljáróról.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.04.
Pillantás az állomásra a felüljáróról. Balra a fűtőház.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.04.
Fűtőházi csendélet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2007.03.04.
Magyarország egyedülálló állítóközpontja
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2010.04.01.
Az állomás város felőli főbejárata.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az Újszőny-Székesfehérvár vasútvonal megnyitásának 125. évfordulóján 1985-ben leleplezett emléktábla a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A II. Világháborúban hivatásuk teljesítése közben életüket vesztett székesfehérvári mozdonyvezetőknek állított emléktábla a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A Buda-Kanizsa vonal megnyitásának 125.évfordulóján,1986-ban leleplezett emléktábla a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A Székesfehérvár-Börgönd-Pusztaszabolcs vasútvonal megnyitásának 100.évfordulóján,1986-ban leleplezett emléktábla a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A Bicske-Székesfehérvár vasútvonal megnyitásának 100.évfordulóján,1998-ban leleplezett emléktábla a felvételi épület vágányok felőli oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az állomás felvételi épületének város felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A felvételi épület vágányok felőli képe,a kezdőpont felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
A felvételi épület vágányok felőli képe,a végpont felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az 1950-es évek munkásjeleneteit,Szocialista-Realista stílusban ábrázoló ólomüveg ablak a felvételi épület vágányok felé néző homlokzatán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az 1950-es évek felfogásában készült dombormű a felvételi épület város felőli főbejáratának bal oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az 1950-es évek felfogásában készült dombormű a felvételi épület város felőli főbejáratának jobb oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az 1950-es évek felfogásában készült falfestmény az állomás nagy utascsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.
Az 1950-es évek felfogásában készült falfestmény az állomás nagy utascsarnokában.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.08.06.

Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.08.

Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.08.

Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.08.

Fotó: Gombaszögi Róbert
Dátum: 2010.08.08.
Székesfehérvár.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.11.09.
Székesfehérvár.
Fotó: Nagy László
Dátum: 2010.12.19.
Székesfehérvár állomás korabeli biztosító berendezés elrendezési rajza.Forrás:http://public.omikk.bme.hu/mee/fajlok/1905-205-228.pdf
Fotó: Kebelei György

Fotó: Tóth Márton
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.27.
Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2014.05.27.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


dani
e-mail: kdani329.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28818
2014.10.01. 15:32.18
Szép jó napot!

egy érdekességet hallottam ma fehérváron."személyvonat indul sárbogárdra,a vonat börgönd kivételével minden állomáson és megálóhelyen megáll" szeretném nagyon,ha igaz lenne,de gondoltam kikérem a közösség véleményét is,nem tudom tudtok-e valamit erről.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28717
2014.09.15. 14:50.59
Bár már régebben ajánlottam még sajnos az állomás német nyelvű Déli Vasúti neve nem került fel korábbi névként.Tehát jó lenne felvenni a "Stuhlweißenburg"nevet amit egy 1863-as menetrendben találtam.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28714
2014.09.15. 07:19.22
Látogasd meg ezt a fórumot:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9005494&la=131722895
Itt fejtsd ki, hogy mit, miért, hogyan, s pláne miért most menetrendváltáskor kell(ene) átszervezni, átnevezni. Ha hiányolod a szakmaiságot azon a fórumon majd megkapod.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28712
2014.09.14. 23:01.46
Nem tudom hogy az oldalt kik szerkesztik, segítik, de most már biztos vagyok hogy közlekedési menedzser nincsen köztük.
Amiket írtam lehurrogtak, de ezek a felvetések nem légből kapottak, foglalkoztam a témával elég behatóan.
A zagyvaságokról meg annyit, hogy én a szabatos beszéd híve vagyok, igyekeztem mindig is így fogalmazni.
Én úgy gondolom, az oldalt úgy kéne hirdetni, hogy vasútbarátok oldala, az itt jegyzett hozzászólások az adott felhasználó magánvéleménye. Amennyiben hivatalos értesítés érkezik, (pl. valamely vasúttársaságrészéről )akkor azt természetesen információnak kell feltüntetni. Részemről ennyi, még mielőtt valaki nagy tudású lehurrogna. Jó éjszakát.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 28706
2014.09.14. 13:14.10
Nos, az oldal egyik fontos célkitűzése, hogy a látogatók könnyen, gyorsan plusz információkhoz jussanak a hozzászólásokból. Az ilyen zagyva beszélgetések, mint az általad írtak is, csak összezavarják az olvasót, aki joggal vélheti úgy, hogy feleslegesen pazarolta az idejét az oldal olvasgatásával. Ennek okán kerültek törlésre a hozzászólásaid. Minden hasznos információnak örömmel adunk helyt, különösképp ha azok a normális emberi érintkezés szintjén lévő megnyilvánulások, mindenféle minősítgetések nélkül. Remélem választ kaptál a kérdéseidre.


Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28691
2014.09.14. 12:09.50
Az eddigi hozzászólásaim döntő hányada hova lett?
Cenzúráztad?
No sebaj, van néhány infóm de azt megtartom magamnak, nem ér ez az oldal annyit, ahol a legsötétebb kádári érát idézve cenzúráznak, talán lendvai néni a tanárnőd volt?
Ha ezt a szöveget is cenzúrázod asszem tudom a választ...

fizolt
e-mail: Fizolt .kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28625
2014.09.09. 16:44.05
A csak távolsági vonatoknak való állomás elképesztően rossz ötlet: az elővárosi vonatokról a távolsági vonatokra való átszállást a Dunántúl kivételével ellehetetlenítené. Nem számol azokkal az ingázókkal sem, akik a 80-as, 120-as vonalról érkeznek, jórészt a belvárosba, és a kelenföldi kerülő napszaktól és az utasok céljától függően függően 20-40 perces kitérő lenne. Emellett a Keleti pályaudvar leterheltségéről is írsz, viszont a Ferencváros-Kelenföld szakasz szintén kapacitása felső határán üzemel, főleg csúcsidőben nem férne be oda több személyvonat, egyéb időszakban pedig felesleges lenne, mert akkor a Keleti pályaudvar is kevébé van leterhelve. Az átlós, távolsági vonatoknak szintén megvannak a problémái, a csatlakozási rendszer, az egyvágányú szakaszok, a megfelelő tartalékidők miatt(Ha működőképes lenne egy ilyen rendszer, akkor amúgy a kevesebb tolatás miatt csökkenne a Keleti leterheltsége,). A 4-es metróvonalra forgalmat generálni nem a vasút dolga, a metró budapesti beruházás, a saját hibáival, erre a vasúton utazókat mesterségesen rákényszeríteni értelmetlen lenne. A Hangzatos neveket pedig jobb elfelejteni: Újbuda Budapest XI. kerülete, területén jelenleg Albertfalva megállóhelyen és Kelenföld állomáson lehet vonatra szállni, ezek közül "főpályaudvart" kijelölni.

fizolt
e-mail: fizolt.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28612
2014.09.06. 00:09.26
"Keletiből ki kell venni az összes nem oda illő vonatot és áttenni Kelenföldre" - Az a helyzet, hogy nem igazán vannak olyan vonatok, amelyeknél ennek értelme lenne: gyors és IC vonatok esetében fontos, hogy ne legyenek szétszórva a pályaudvarok között, dunántúli személyvonat meg alapból nem megy be a Keletibe. így maradna néhány keletis személyvonat, aminél meg lehet vizsgálni a Kelenföldre való áttételt, A 7. és 10. vágány közötti peron egyáltalán nem rövid, inkább a többi peron lett aránytalanul hosszú, az 1. és 2. vágány közötti peron pedig szintén nincs túl messze a metrókijárattól (ezeken a vágányokon nem igazán van személyforgalom, mert nincs itt külső forgalmi szolgálattevő sem). Nagyobb probléma a felvételi épület állapota, illetve az, hogy a 1-5. vágányokról Ferencváros felé nem lehet kijárni, jó lenne, ha erre lenne lehetőség a jelenlegi iparvágányok vonalán.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28608
2014.09.05. 16:30.34
A vágányhálózat kialakítása, pl. 1-2. kicsit el van tolva, a 7-10. meg rövid, ahhoz hogy valóban fontos pályaudvar szerepét töltse be, fel kell az egészet újítani normális terv szerint és nem ad hoc jelleggel mert erre adtak pénzt. Most már metró is van, úgyhogy a Keletiből ki kell venni az összes nem oda illő vonatot és áttenni Kelenföldre. Persze a felújítást követően...

Harpi
e-mail: harpi79.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 28607
2014.09.05. 11:40.17
Kelenföldel mi a gond?Sokkal előbb átépült mint Fehérvár.Miért van leejtve?Maximum az a baj vele,hogy a pénztárak,különösen a Keleti felől-felé menő perontól távol vannak.

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28606
2014.09.05. 10:36.11
Kelenföld egy dologban zárkózik fel a Keletihez: Átszállás esetén sokat kell gyalogolni. Az 1-es villamos végállomása kint lesz az Etele tér túloldalán, onnan az őrmezői buszvégállomás kb. 450 méter, ami jobb helyeken villamos megállótáv (rosszabb helyeken metró :)

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28605
2014.09.05. 10:06.39
Kelenföld meg le van ejtve, pedig abból a pályaudvarból, szándékosan mondom így, pályaudvarból lehetne az új főpályaudvar, mondjuk ,,Újbuda Főpu." a Keletiből meg ,,Budapest-Központi pu."

tornádó
e-mail: tomi2978.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28604
2014.09.05. 08:56.54
Helyesen:Megkezdődött a vágányok átépítése.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28603
2014.09.05. 07:06.06
Az előzőhöz.

Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 28602
2014.09.05. 07:03.35
A vágányok átépítése megkezdődött.

davesz
e-mail: elek.pista.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 28020
2014.03.30. 15:22.50
A felvételi épület nem lesz átalakítva, mivel műemlékvédelem alatt áll. Megmarad 1954-es formájában. Rajta kívül minden át lesz alakítva, sajnos a Magyarországon egyedülálló, vágányok fölé épült irányítótornyot elbontják, nem sikerült védelem alá venni...

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27808
2014.02.10. 19:02.42
Az állomás oldalán még nem szerepel az állomás eredeti Déli Vasúti német nyelvű neve.Szabadbattyán állomás oldalán lévő régi menetrendben szerepel a "Stuhlweißenburg"név!

davesz
e-mail: elek.pista.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 27805
2014.02.10. 13:48.11
A most kezdődő nagy felújításnál a felvételi épület át lesz alakítva?

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27484
2013.12.10. 22:07.27
És egy másik fotó 2013. nyaráról.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27483
2013.12.10. 22:05.18
Egy jó fotó Fehérvárról: a Bz Komáromból érkezett délelőtt 09.53. - kor, a Púpos Győrbe ment a Siófoki vonaton Győr - Székesfehérvár között dolgozott 2013. nyarán.
A fotót a 2013. évi nyári menetrend kezdete előtti napon készült. A Púpos az 1. vonalon ment volna, de az árvíz miatt Kelenföld - Székesfehérvár - Komárom - Győr útvonalon gépmenetben haladt.

Zsolt80
e-mail: gigant80.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 26771
2013.07.02. 18:57.15
Rosszul van írva a szelvény az egyik vonalnál: a 45. Sárbogárdi vonal kezdőpontja Börgöndön van, Székesfehérváron a 44. Székesfehérvár - Pusztaszabolcs vonal kezdőpontja van.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24199
2012.06.09. 22:15.50
Omlásveszély (!)

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24198
2012.06.09. 22:14.59
Szocreál

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24197
2012.06.09. 22:13.46
Egy héttel ezelőtti (06.02) képek: az állomásépület hátsó homlokzata

Koltai Tamás
e-mail: tamaskoltai75.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23699
2012.04.17. 19:45.07
1999. és 2002 között éltem és dolgoztam ebben a városban. Amikor tehettem mindíg kilátogattam az állomásra. 2000-ben adták át az utazóközönség részére a felújíott vasútállomás épületét. Vonattal bonyolítottam le az utazást Mátészalkára. Van egy néhány állomáson, azaz az állomásról készült fotóm, igaz filmes géppel készült.

Utember
e-mail: hungaricum86.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22710
2011.12.28. 14:14.20
kempelen!Nagyon köszönöm az infót!

Kempelen
e-mail: kempelenmatyi.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22695
2011.12.26. 23:10.19
Szia!
A 62-es főút nemrég átadott felüljárójától, egészen Székesfehérvár vasútállomás bejáratáig kicserélik a pályát és új alépítményre kerül az egész. A pálya nagyobb ívben fordul rá az M7-es autópálya felüljárójára, amint a mellékelt fényképen látható.

Utember
e-mail: hungaricum86.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 22693
2011.12.26. 17:40.00
Sziasztok!
Bocsi de valaki meg tudná esetleg mondani vagy magyarázni a következőt???:
Még december elején autóval utaztam Pestre,és ahogy Fehérvár határában jártam a vasúti felüljárón ahonnan egész jól be látni a Fehérvár-Budapest vasútvonalat nekem úgy tűnt vagy tűnik mintha egy harmadik vágányt is építenének a már két meglévő mellé!!Mivel úgy volt hogy a felújítás Fehérvárt nem érinti nem értem hogy akkor most mi is a szitu.???Ha valaki tud valamit kérlek írja meg mert az amit ott csinálnak az egy harmadik vágánynak készül ráadásul már a zúzott kő ágyazat is meg van!!Hát előre is köszi minden kedves vasútbarátnak.
Továbbá mindenkinek sikerekben gazdag boldog új esztendőt kívánok!!!

V43 3201
e-mail: nyikus.katka.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 18938
2010.09.15. 15:00.24
Elkezték a vágányhálózatot felújítani amiráfér már a bizberre is hiszen egy majdnem 70 évesberendezés van ott.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 18587
2010.08.23. 14:53.08
http://www.fortepan.hu/_photo/display/2513.jpg Az új épületről készült régi kép.

Train Station
e-mail: mav_usgyi.kukac.citromail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18326
2010.07.27. 12:00.30
Tessék választani!
FLIRT: Budapest-Déli Pu.
V43: Veszprém.
Desiro: Balatonfüred.
2010.07.26.

petike10024
e-mail: bauer.peter.kukac.freemail.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18317
2010.07.26. 17:58.56
A Nagykanizsáig közlekedő Árpád különvonat 2010.07.26.

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17529
2010.06.01. 17:50.47
Elnézést július 4-re gondoltam.Aznap 1 különvonat lesz, utána következő napon indul meg a forgalom.

Veszprém27
e-mail: veszprem27.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 17488
2010.05.30. 18:46.48
Az 5-ös számú,Székesfehérvár-Komárom vasútvonalon június 4-étől a személyforgalom újra indul.

Selkath
e-mail: vasutas1.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 16379
2010.03.11. 18:29.59
Azt tudja-e valaki, hogy az emeleti részre miért tilos a felmenetel? Mert csak ott a nagy erkély és kész. Szegeden a galériás részt is használhatják az utasok, Fehérváron miért nem?

Egyébként sírni tudnék, hiszen nincs már a 45-ösön személyforgalom, de sokat jártam haza Sárbogárdra a fősuliból! Néha még MD-vel (!) is. De nem baj, előbb-utóbb úgyis Fehérvárra költözöm, szeretem ezt a várost! :)

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14770
2009.12.13. 20:31.19
Az utolsó előtti komáromi személyvonat.

ranbo
e-mail: ranbo.kukac.t-email.hu
elfogadott hozzászólás 13422
2009.09.01. 12:40.20
SK torzított helyszínrajzom (jelenleg a nem hivatalos,de aránylag aktuális) az eredeti rajzok és személyes bejárás alapján. Sajnos a XXI-től XXIV-g nem tudom a Hh.-t.

kempelen
e-mail: krkatonka.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 12180
2009.06.26. 21:02.14
A mai nosztalgia menetről bő egy órája készült...

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11324
2009.05.11. 11:49.22
Székesfehérvár

Dávid
e-mail: violadavid.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11141
2009.04.27. 15:30.27
Egy gyönyörű eső utáni panoráma az állomásról. A kép 2008.július 14.én készült.

Dávid
e-mail: violadavid.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 11140
2009.04.27. 15:25.43
Gyorsvonat érkezett az állomásra. A vonat a Balaton északi partján és Szombathelyen át Bécsbe, közlekedett(a bécsi kocsikat itt Székesfehérváron kapcsolták a többihez, nem Budapesten). A kép 2008.július 10.én.

Erik777
e-mail: eriq678.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9989
2009.02.16. 00:30.29
A facsarnok sajnos már itt sincs meg, mint ahogy Nagykanizsán sem, pedig mennyit érne most.
Ez az új állomás nekem nem nagyon tetszik a győrivel együtt.

Dávid
e-mail: violadavid.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 6233
2008.09.02. 12:49.58
Az állomás főcsarnoka belülről. Nagyon szép!!!

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4765
2008.06.17. 03:02.07
Mindig elég sokat, legalább negyed órát kell várakoznunk ezen az állmáson, plusz a mozdonycsere (a Balaton északi partjára járunk), de nem bánom, jó itt elidőzni kicsit, van egy kellemes feelingje ennek a hatalmas állomásnak.

Regarder
e-mail: regarder.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 4764
2008.06.17. 02:59.56
"Székesfehérvár, Székesfehárvár...!" Mindig mosolyt csal az arcunkra amikor egymás után 2-szer bemondják az állomás nevét érkezéskor. :DD

Tenk Ferenc
e-mail: tenk.ferenc.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 3943
2008.04.24. 20:37.37
Kicsi húzzza a nagyot

veghy
e-mail: veghlaci81.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 3184
2008.03.06. 21:41.52
Állomás bejárat

Tóth Gézáné Glócz Vilma
e-mail: tothgezane.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1841
2007.11.29. 13:01.25
Ez a felvétel is 1958-59-ben készült a székesfehérvári vasútállomás előtt.

Tóth Gézáné Glócz Vilma
e-mail: tothgezane.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1840
2007.11.29. 12:58.59
A következő felvétel is 1958-59-ben készült a székesfehérvári vasutállomás előtt.

Tóth Gézáné Glócz Vilma
e-mail: tothgezane.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 1839
2007.11.29. 12:56.50
Kedves Szerkesztők! Nagy öröm volt nézni a régi felvételeket. Én Fehérváron születtem, gyerekeskedtem. Nagyon örülök, ha régi, a fiatalságom idején, vagy előbb készül képeket találok. Én a fehérvári vasútállomás elől készült felvételeket küldöm el, melyeket annakidején a férjem készített. Tisztelettel Tóth Gézáné Veszprémből

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szabadfalu

Szeged-Tisza

Székesfehérvár-Repülőtér

Szabadifürdő

Szeghalom