Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


15 Sopron-Szombathely

Sopron (504, 508, 8)
Sopron-Rendező
Sopron-Marhapályaudvar
Harka (508)
Kópháza
Nagycenk
Pereszteg
Vejke
Sopronkövesd
Lövő
Nemeskér-Egyházasfalu
Újkér
Tormásliget
Bük (914)
Gór
Acsád
Salköveskút-Vassurány
Szombathely (16, 17, 18, 20, 21, 918, 921)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Lövő
(Schützen)*

állomás (GySEV) (GySEV)
15 Sopron-Szombathely

2011.10.21.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.509657° E16.777295° | N47° 30' 34.76" E16° 46' 38.26"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Schützen

Szelvénykő 577
Autóbusz megállóhely neve Lövő, vá. 15
Megnyitás dátuma 1865.09.20.
KÖFI-állomás KÖFI-központ:Bük




Régi képek - Lövő

Lövő állomás Déli Vasúti III.osztályú felvételi épülete az eredeti állapotában. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kebelei György

A Déli Vasút régi, deszkával borított áruraktára még áll Lövő állomáson. Forrás: Kubinszky Mihály-Gombár György Vasútállomások Magyarországon 1846-1988.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A korai modern építészet érdekes alkotásaihoz sorolhatók a Lövő állomáson 1934-ben épített váltóállító tornyok. Forrás: Kubinszky Mihály-Gombár György Vasútállomások Magyarországon 1846-1988.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Lövő állomás felvételi épülete az 1880-as években.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
  Feltöltötte: Kebelei György

Megérkezik a lövői vasútállomásra gróf Széchenyi II. Dénes 1919-ben. Forrás: korabeli fénykép.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Az állomás épülete fénykorában még Déli Vasúti állomásként. Forrás: profila.hu
  Feltöltötte: Kebelei György

Az állomás felvételi épülete látható egy régi képeslapon Nagycenk irányából nézve.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kebelei György

A felvételi épület Bük felől nézve.Forrás:korabeli képeslap.A felvétel 1959-ben készült. Fotó: Dr. Kubinszky Mihály
  Feltöltötte: Kebelei György



Képtár - Lövő

Még felsővezeték nélkül 1. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
Még felsővezeték nélkül 2. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
Még felsővezeték nélkül 3. (Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as lakóőrház hátsó oldala.(Fotó: Varga Gábor.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 1993.
Az állomás Siemens-Halske rendszerű,tológombos rendelkező készüléke.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
Az állomás elektromechanikus rendelkező készüléke amely 2006 végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
Valaha az állomáson fordítókorong is üzemelt,ezt bizonyítja a régi rendelkező készüléken a kulcs helye.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
A rendelkező készüléken,a nagycenki irányt jelző réztábla közelében,egy II.Világháborúban,pisztolylövedék által keletkezett lyuk látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
Az állomás régi fénysorompó visszajelentő,és kezelőkészüléke.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.02.
Amikor még állt a Déli Vasút deszkaborítású áruraktára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az I.-es állítóközpontban lévő Siemens-Halske rendszerű,vonóvezetékes biztosítóberendezés.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az áruraktárat még a Déli vasút emelte. Sajnos mára már nagyon rossz állapotban találjuk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az állomás egykori fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az 1-es oldali váltókezelői helyiség.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az állomás erősen átalakított pénztár előcsarnoka a személypénztári ablakokkal.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az 1934-ben épült jellegzetes félköríves váltókezelői helyiség a 2-es oldalon.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Nézet az utcafront felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.07.
Az állomás felvételi épülete Nagycenk felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.11.
Az II.-es állítóközpontban lévő Siemens-Halske rendszerű,vonóvezetékes biztosítóberendezés.A berendezés,2006 év végéig üzemelt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
Az állomás használati tárgyai.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.17.
A vasútvonal 2005-ben történt átépítésekor a 006-os Nohab Lövőn vendégeskedett!
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.21.
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as őrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.05.31.
Vihar előtt!
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.06.05.
Az állomás felvételi épülete Bük felől nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.06.27.
A hajdani 34/a őrház látképe az állomás felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A 34/a őrházat romos állapota miatt 2008 őszén elbontották.(Az állomás Bük felé eső részén a Fertőszentmiklós-Kőszegi út vasúti átjárójánál állt.)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A 35.-ös számú őrházat 2009 tavaszán bontották el.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A 35.-ös őrházat 1865-ben építette a Déli Vasút a balatoni országút (ma 84.-es sz. főút)Lővő község határában lévő kereszteződésében.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A büki oldal régi bejárati jelzője. Ez a vonalszakasz a település belterületén halad keresztül.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A büki oldal bejárati előjelzője régen.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2005.11.03.
A nagycenki oldal alak bejárati jelzője. A képen már látható az átépítés ahol a korszerű beton csatornákat építik be a helyükre.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.10.24.
Régi,és az új jelzők.(fotó:Varga Gábor)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.
Régi,és az új jelzők.(fotó:Varga Gábor)
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.
A régi nagycenki oldali előjelző.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2006.10.24.
fotó: Bereczki Csaba
Dátum: 2007.02.
fotó: Bereczki Csaba
Dátum: 2007.02.
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
Még áll a régi váltókezelői helyiség,abból az időből amikor az állomás úgynevezett egy központos volt. Mellette a felújítás alatt álló felvételi épület szürkén.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
A felvételi épület a felújítás alatt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2007.05.21.
Az állomás 2007.-ben felújított felvételi épülete.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az állomáson,a felvételi épület mellett áll a Déli Vasút által épített régi állítóközpont épülete.Érdekes,hogy az épület a mai napig megőrizte a Déli Vasút épületeire egykoron jellemző nyers tégla falát.Eredeti funkcióját 1934-ben veszítette el,amikor megépültek az állomás két végén lévő új félköríves állítóközpontok.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az 1934-ben épült I.-es állítóközpont az állomás büki oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az állomás nagycenki oldalán álló 33.-as lakóőrház.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Lövő állomás eredeti vágányhálózata.Forrás:Lovas Gyula 125 Éves a Sopron-kanizsai vasútvonal,1865-1990
Fotó: Kebelei György
Az állomás Gysev színű névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
A régi állítóközpont,és a felvételi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Oldalnézet.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
A felvételi épület eredetileg a Déli Vasút III.osztályú típusterve alapján épült,és teljesen megegyezett Acsád felvételi épületével.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Lövő állomás felújított felvételi épülete.Az épület felújítása a múlt évben történt.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
A ma is látható"Szocreál"megjelenését egy statikai megerősítés után kapta az épület.A belső elrendezését teljesen megváltoztatták,nyílászáróit áthelyezték,kicserélték.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az utcafront felőli oldal jobban megőrizte az épület eredeti stílusát.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
A Gysev a saját épületeire jellemző arculatban,és színben újította fel.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
V43-333 as mozdony,tehervonatával áthalad az állomáson Bük felé.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az állomás nagycenki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az állomás büki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az áruraktár a Nagycenkihez hasonlóan Lövőn is elbontásra került.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.29.
Az 1934-ben épült II.-es állítóközpont az állomás nagycenki oldalán.A háttérben a 33.-as lakóőrház látható.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
A Déli Vasút által épített iker lakóőrház az állomás büki oldalán.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
Az állomás útátjárója a Kossuth utca(84.sz főút)felől fotózva.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
Az állomás útátjárója a Vasút sor felől fotózva.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.12.05.
A felvételi épület a régi állítóközpont nélkül,magányosan.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
A régi állítóközpont hült helye.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az új peron az 1.számú vágány mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az 1.számú vágány mellett lévő új esőbeálló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az új peron a 2.és 3.számú vágány között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az új esőbeálló a 2.és 3. vágányok között.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás meghosszabbított nagycenki oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
A távolban lévő nagycenki oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az állomási útátjáró új gyalogos védőkorlátja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Betekintés az állomásra Bük felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Ennyi maradt a büki oldalon álló egykori állítóközpont épületéből.Ez is egy mérési alappontnak köszönhetően.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
A büki oldali kijárati jelzők.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Az állomás jelenlegi egyetlen megnyitott váróterme.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
A régi mellékhelyiségi épület.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.
Még megvan az állomás régi vízcsapja.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2011.03.15.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2011.10.21.
Az őrház még mindig dacol az idővel.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.14.
A gyönyörűen felújított Déli vasúti felvételi épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2015.09.14.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Sanya
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 24954
2012.09.27. 20:04.07
Nosztalgia különvonat Lövőn 1992.
A vonatot a 424-247 pálya számú gép továbbította.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19793
2010.12.29. 18:10.09
Köszönöm. Akkor összefoglalhatjuk, hogy a megmentés itt sem sikerült?

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19792
2010.12.29. 17:51.20
Hogyne természetesen!

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19790
2010.12.29. 16:06.02
Láthatnánk azt a bizonyos részt a hivatkozott tanulmányból?

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19788
2010.12.29. 14:15.42
Én nem azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközponti épületet a Déli Vasút építette,hiszen erre már 1934-ben csak a MÁV-nak volt lehetősége.Én azt írtam,hogy a szóban forgó két állítóközpontot ,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg. Tessék az írást elolvasni és kiderül,hogy erről a két félköríves,a korai modern építészet jegyében épült épületről van szó,több más épület mellett!

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 19787
2010.12.29. 13:29.04
Kedves Balázs!

Az az épület 1934-ben épült, tehát nem a Déli Vasút építette. Úgy gondolom Kubinszky professzor úr sem ezt az épületet, hanem sokkal inkább a felvételi épület melletti volt állítóközpont épületét tartotta szükségesnek megőrizni.

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 19412
2010.11.19. 12:38.17
A közelmúltban sajnos elbontották az állomás büki oldalán lévő,félköríves egykori I.sz. állítóközpont épületét.Ezt az épületet,Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c.írásában különösen megőrzendőnek ítélte meg.

balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 18351
2010.07.29. 21:10.48
A napokban sajnos elbontásra került,Bük 2.-es állítóközpont,Lövő régi állítóközpont,a felvételi épület mellett,és a nagycenki állítóközpont épülete.

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 18265
2010.07.19. 21:02.00
Lövő állomáson sokat szolgáltam tartalékos koromban. itt tanultam meg a Siemens berendezést kezelni. Itt szolgáló vasutas kollégáktól, (Neveket azért nem írok, mert nem akarok senkit megbántani azzal ha véletlenül kimaradna a felsorolásból.) sok mindent meg lehetett tanulni, szakmai és emberi szempontból is.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18260
2010.07.19. 15:44.08
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18259
2010.07.19. 15:42.41
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18258
2010.07.19. 15:41.31
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18257
2010.07.19. 15:39.56
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18256
2010.07.19. 15:38.50
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18255
2010.07.19. 15:37.21
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18254
2010.07.19. 15:36.26
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 18253
2010.07.19. 15:35.21
Az átépítés alatt lévő állomás.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16498
2010.03.20. 17:23.41
Az állomás jelenlegi Bük felőli képe.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16497
2010.03.20. 17:20.55
A büki oldalon is megkezdődtek az előkészítési munkák.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16496
2010.03.20. 17:17.17
Az állomáson tárolt beépítésre váró vasbetonaljak,és felsővezeték tartó oszlopok.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16495
2010.03.20. 17:11.45
Az állomás jelenlegi nagycenki oldala.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16494
2010.03.20. 17:07.45
Hamarosan a teljes nagycenki oldali váltókörzet átépül.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16493
2010.03.20. 17:00.48
Az állomás felsővezeték rendszerét ún.keresztgerendás rendszerűre építik át.

central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 16492
2010.03.20. 16:54.31
Az állomás vágányai Nagycenk felé meghosszabbításra kerülnek.Jelenleg a területen ásatási munkák folynak.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 14179
2009.10.29. 13:02.34
Az állomás vágányai.Megfigyelhető a III.sz.rakodóvágányon álló Eas kocsikba történő farakodás.

balázs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14176
2009.10.29. 09:43.23
Ez igaz,csak nem az I.vágány a rakodó,hanem a III.Tájékozódj pontosan mielőtt valamit leírsz.Egyébként régen az állomásnak négy vágánya volt.A régi I. vágányt a 2000-es évek elején szedték fel.

martin254
e-mail: Martin254.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 14173
2009.10.28. 22:02.37
Infók: 3 vágányos állomás fény be- és kijárati jelzőkkel biztosítva.2 és 3 vágányt keresztekre használják. Az 1 v. rakodóvágány

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11325
2009.05.11. 11:54.17
A behavazott 34/a őrház egy régi fotón. Az épület itt még jó állapotú volt.

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11318
2009.05.11. 11:16.32
A régi váltókezelői helyiség

zsolesz
e-mail: zsolt.ilias.kukac.velvet.hu
elfogadott hozzászólás 11317
2009.05.11. 11:09.01
A vasútállomásra vezető út

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7097
2008.10.09. 21:08.25
Lövőn a 145-ös Szergej

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Lóvész

Lovasberény

Lovrin

Lozornó

Laslovo-Korođ