Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


15 Sopron-Szombathely

Sopron (504, 508, 8)
Sopron-Rendező
Sopron-Marhapályaudvar
Harka (508)
Kópháza
Nagycenk
Pereszteg
Vejke
Sopronkövesd
Lövő
Nemeskér-Egyházasfalu
Újkér
Tormásliget
Bük (914)
Gór
Acsád
Salköveskút-Vassurány
Szombathely (16, 17, 18, 20, 21, 918, 921)






Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Kópháza
(Kópháza-Balf)*

feltételes megállóhely (GySEV) (GySEV)
15 Sopron-Szombathely

Új esőbeálló, kukával a megállóban.
2011.04.02.
Fotó: Iváncsics Gergely [Gery]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.632653° E16.637017° | N47° 37' 57.55" E16° 38' 13.26"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Kópháza-Balf az 1947-es menetrendben így szerepel

Szelvénykő 396
Megnyitás dátuma 1899.06.15.




Régi képek - Kópháza

Kópháza megállóhely egy régi képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Kópháza megállóhely régi épületegyüttese. Forrás: Lovas Gyula A bakterház.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Kópháza megállóhely régi épülete látható a képeslap felső képén. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Kópháza

fotó: Bereczki Csaba
Dátum: 2006.
Kópháza felvételi épülete Szombathely felől.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
A felvételi épület nem túl szép hátulja.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
Letekintés a megállóhelyre a felüljáróról.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhelynél lévő közúti felüljáró,alulnézetből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely épülete az útátjáró felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
Sopron felé, az állomás és a peron mögöttünk van. Ez régi peron lehetett valamikor...?
Fotó: Kéri Petya
Dátum: 2009.04.22.
Látkép Harka állomás felé a felüljáróról.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely peronja,Harka állomás felé tekintve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely közelében keresztezi a vasútvonalat a Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) településre menő közút.Ennek az útnak a felüljárója látható a képen.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely mellett található útátjáró.Sajnos csak stoptábla "védi".
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
Az útátjáró település felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely peronja,Nagycenk állomás felé tekintve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A fázishatár a felüljáróról nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
Kópháza megállóhely a vonal korszerűsítése alatt.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.04.19.
Kópháza megállóhely a felújítás után.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.06.05.
Az új térköves peron.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.06.05.
Váróterem és a bedeszkázott pénztárablak.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.06.05.
A GySEV tájékoztatója.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.06.05.
Kópháza megállóhely a közelben lévő közúti felüljáróról fotózva.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.06.05.
A megállóhely melletti átjáróba fénysorompót telepítettek, de egyelőre nem üzemelnek.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.08.26.
SOS segélykérő oszlop Kópháza megállóhelyen.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2010.08.26.
A Harka-Nagycenk állomásközben, Kópháza megállóhely közelében, a közúti felüljáró alatt található a vonal egyik villamos fázishatára.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2008.10.07.
A megállóhely régi fénycsőbetűs névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A megállóhely régi épülete azaz a vasútvonal egykori 22. számú őrháza ma lakóépületként funkcionál a megálló új épületével szemben. Az őrház hátsó oldalán még ma is felfedezhetőek a Déli Vasút jellegzetességei.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A megállóhely váróterme.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
Még megvan a megállóhely vízcsapja a felvételi épület mellett.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A vízcsapon halványan még olvasható a megállóhely neve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A GySEV egyik személyvonata érkezik a megállóhelyhez Harka felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A megállóhely régi épülete, azaz az egykori 22. számú őrház ma lakóházként funkcionál. Az épület vágány felé néző oldalát erősen átalakították.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2010.09.14.
A régi épület és az új esőbeálló Sopron felől nézve.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
Új esőbeálló, kukával a megállóban.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2011.04.02.
A megállóhely épületét földig rombolták. A képen az utolsó törmelékdarabokat lapátolják össze.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2011.11.12.
Kópháza felvételi épülete Sopron felől.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.04.25.
Utastájékozatás a megállóhelyen. A GreMo határon átnyúló projekt keretében Kópháza megállóhelyre is került utastájékoztató monitor.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2013.05.08.
A peron Nagycenk felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A peron Harka felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A peron Harka felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A peron Nagycenk felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
Az egykori megállóhelyi épület helyén lévő kerékpártároló.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
Betekintés a megállóhelyre Harka felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A megállóhely után,a nyílt vonal Harka állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A megállóhely egyik névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
Betekintés a megállóhelyre Nagycenk felől.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A peron Nagycenk felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A peron Harka felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A megállóhelynél lévő szelvénykő.A bécsújhelyi kezdőponttól több mint 39 kilométerre vagyunk.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A megállóhely után,a nyílt vonal Nagycenk állomás felé nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.03.02.
A megállóhely 2018 augusztusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2018.08.03.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Hofer
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 33860
2023.04.18 21:25.15
Május 1-től ezen a megállóhelyen a vonatok csak feltételesen állnak meg!
https://www2.gysev.hu/hirek/majus-1-tol-felteteles-megallasi-rend-lesz-ervenyben-a-gysev-teljes-halozatan

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25516
2012.12.09 02:08.01
Hát ez hihetetlen. Pár éve itt töltöttem egy fél éjszakát az egyik padon (április), most meg már nincs épület... nyilván egy utasbeállót olcsóbb fenntartani, rezsije sincs, de ez azért elég szomorú. Egy komplett épületet egy ilyen vacakkal kiváltani, ahova befúj a szél, bever az eső, fűtés az ablakban... nesze Neked Nyugat...

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 22604
2011.12.05 15:42.58
Egy cikk a 15-ös vonalon történt épület-bontásokról:
http://www.nyugatmagyar.hu/soproni_hirek/a_gysev_elbontotta_a_romos_varokat/2252367/

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22481
2011.11.12 19:11.27
A megállóhely az épület bontásának másnapján.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.upcmail.hu
elfogadott hozzászólás 22480
2011.11.12 19:09.31
A megállóhely az épület bontásának másnapján.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 22473
2011.11.11 19:03.25
A megállóhely felvételi épületét a mai napon elbontották!

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 10965
2009.04.12 23:41.31
Az épület. A kép tegnap készült.

valaki
e-mail: sinkovicz69.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9343
2009.01.25 11:22.56
Jól sikerültek a fényképek gratulálok!

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 8865
2009.01.05 11:03.45
Neve:1967.november 7.-től Kópháza

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7243
2008.10.16 19:55.52
A Déli Vasút,Bécsújhely-Nagykanizsa vonalán,Sopron(déli) és Nagycenk állomások között(Harka áll. később létesült!)fekvő 22.sz őrháznál Kópháza-Balf elnevezéssel személyforgalomra berendezett megállóhelyet nyitottak meg,1899 június 15.-én.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 7071
2008.10.09 13:06.45
A megállóhely mellett található útátjáró.Sajnos csak stoptábla "védi".

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7012
2008.10.05 23:21.57
1958-as vasúti térképen Kópháza-Balf néven szerepel, ami talán érthető, mivel közel van egymáshoz a két település, bár Balffürdő van épp a kettő között.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 4951
2008.07.02 19:43.46
Szili személyvonattal az állomáson

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 3343
2008.03.19 21:18.59
Sajnos az épület nincs a legjobb állapotban.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Köpcsény

Kopanica-Beravci

Körmöcbánya

Kórógy

Korhánköz