Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Bratislava-Janikov dvor
Horvátjárfalu
Oroszvár
Čunovo
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna (14, 8)
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2019

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekHozzászólások


Szilsárkány
(Szill-Sárkány)*

megszűnt megállóhely
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely
 

Ezt az állomást még nem fényképeztük le. Küldj be egy fényképet róla!.

A megálló az 1947-es menetrendben, valamint 1959-es vasúti térképen még szerepelt.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Szill-Sárkány az 1894-es nyári menetrendben így szerepel

Szelvénykő 495
Megnyitás dátuma 1891.11.09.
Megszűnés dátuma .




Régi képek - Szilsárkány

Az egykori vasútállomás. Forrás:http://szilsarkany.network.hu/kepek/a_szilsarkanyi_kepeslapok/ez_volt_a_vasutallomasunk
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Szilsárkány egykori, az Ölbő-Alsószelestei felvételi épületre hasonlító vasútállomása. Forrás:http://szilsarkany.network.hu/kepek/a_szilsarkanyi_kepeslapok/vasutallomas_varoterem_bejarata
  Feltöltötte: Kővári Balázs


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Kiss Vámosi Zoltán
e-mail: m62901.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 28552
2014.08.22. 19:06.10
1968.05.26-án 0 órától szűnt meg a személyforgalma.Forrás:100 éves a vasútigazgatás Szombathelyen,3.kötet,276.oldal

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18166
2010.07.14. 14:11.27
Igen, emlékszem a CSEHDOK vonatokra porpáci szolgálataim alatt találkoztam velük. Egy idő után le állították a közlekedésüket. Valós indokot nem részletezem. A vonatok újra indítása megtörtént, nyári időszakban.

Lepesi ZL
e-mail: lepesiz.kukac.mav.hu
elfogadott hozzászólás 18142
2010.07.13. 09:15.32
Édesapám (Lepesi Kálmán) 1964-től Magyarkeresztúr-Zsebeháza állomásfőnöke volt. Akkor már Szilsárkány csak rakódóállomás volt, személyvonatok nem álltak meg. Páli-Vadosfa csak megállóhely, illetve az előbbiekben felsorolt megállóhelyek is. Átépítéskorra már a szilsárkányi rakódás is minimális lett, a szili TSz és a Tüzép néha. Nagyobb rakódás - a GMV - Magyarkeresztúron volt oda iparvágányt akartak építeni, mivel forgalomszervezési ok miatt Szil-Sopronnémeti állomás kialakítása jobbnak tűnt. A vonal átépítéséhez még annyit: itt telepítettek "tömegesen" fénysorompókat, még olyan helyekre is (négyet!), ahol évente csak egy traktor ment át. Illetve ekkor alakították ki Hanság-nagyerdő állomást a mocsár kellős közepére 550 m hosszú kitérővágánnyal - már akkor is 650-700 m-es vonatok jártak arrafelé!. Ma Magyarkeresztúr már csak megállóhely, a szili és szilsárkányi rakódás is a múltté.
Egy mondat még a "nyugdíjas forgalmistához": emlékszik még a "CSEDOK" vonatokra?
Lepesi ZL

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18139
2010.07.12. 17:53.53
András köszönöm a kiegészítést, Csánig és Vica megálló helyen valóban nem volt rakodóvágány. Páli-Vadosfán úgy tudom hogy volt, de aszt nagyon régen elbontották.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 18099
2010.07.11. 16:10.50
Az épület csak ésőbb került elbontásra az emlékezetem szerint, még a 80-as években is állt. Kint volt rajta az név is.

Bizony, így van, ahogy az előző hozzászóló írja, azzal a kitétellel, hogy a megálló-rakodóhelyek a vonal térközösítése és a D55-ösök állomási telepítései során szűntek meg. Vámoscsaládon pl. egy rakodóvágány szűnt meg, Dénesfán kettő, így ezek csak megállóhelyek lettek. Dénesfán az állomásépületet is elbontották, pedig 1979-ben felújították, mert lakóépület volt. Nem emlékszem azonban, hogy Vicán és Páli-Vadosfán lett volna rakodóvágány, az pedig teljesen biztos, hogy Csánigon nem volt.

Lõrincz Sándor Nyugdijas (Forgalmi szolgálattevõ)
e-mail: Lorincz5.kukac.invitel.hu
elfogadott hozzászólás 18095
2010.07.11. 14:59.32
Szilsárkány este,(saját véleményem)nagyon jól példázza aszt, ami a vasúttal és a gazdasággal történt Magyarországon. LEÉPÜLÉS nagy mértékben. Szilsárkány, fénykorában Megálló rakodóhely volt, személy és áruforgalomra berendezve. A vasútvonal átépítésekor, megszüntették, és az épület lebontásra került. Az átépítés előtt, Szombathelytől Hegyeshalomig Vasegerszeg kivételével minden megálló helyen volt rakodóvágány.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szirmabesenyő

Szil-Sopronnémeti

Szigetszentmárton-Szigetújfalu

Szajki erdő

Szabadka