Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


919 Celldömölk-Fertőszentmiklós

Celldömölk (10, 20, 25)
Vönöck
Kemenespuszta
Kenyeri
Nick-Rábahíd
Nick
Répcelak (16)
Répceszemere
Iván
Pusztacsalád
Csapod
Fertőszentmiklós alsó
Fertőszentmiklós (8, 9)











Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Vönöck

megszűnt állomás
919 Celldömölk-Fertőszentmiklós
 

Fotó: Barabás Olivér [oli_b]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.304834° E17.166063° | N47° 18' 17.4" E17° 9' 57.82"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.

Megnyitás dátuma 1897.12.19.
Megszűnés dátuma 1979.05.26.




Régi képek - Vönöck

Az 1942. június 30.-án történt vönöcki baleset során a Celldömölk felől érkező motorvonat belerohant a még az állomáson kívül állt vegyesvonatba. Forrás: http://epa.oszk.hu/01900/01977/00198/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1998-lii-1.pdf

  Dátum: 1942.07.29.

A Fertővidéki HÉV állomásépületei a MÁV szabványai alapján készültek; Vönöck állomás. Forrás: http://epa.oszk.hu/01900/01977/00198/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1998-lii-1.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs



Képtár - Vönöck


Fotó: Barabás Olivér
Az utca felől.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2022.02.06.


Képek a netről - Vönöck


https://www.facebook.com/groups/1005163809921221/?multi_permalinks=1231754817262118¬if_id=1618736454057409¬if_t=group_activity&ref=notif
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


ROCOman
e-mail: antal.sandor67.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 32776
2020.12.07 08:55.56
"1974. február 1-jétıl egyszerűsített forgalmi szolgálatot vezettek be a magyar vonalrészen. Csapod, Iván, Kenyeri és Vönöck állomásokat megállóhelyekké minısítették. Igyekeztek lehetetlenné tenni az iváni téglagyár, az erdészet szállításait. Megtörtént, hogy nem küldhetett a kocsiintézőség üres kocsit téglarakodásra Ivánba. Kényszerítették a feleket, hogy közúti szállításra térjenek át. Mindennek egyenes folytatása volt, hogy az 1968-as közlekedési koncepció alapelveinek érvényesítésével a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalat gazdaságtalannak és felszámolandónak minısítették. Ugyanakkor a
vonal ausztriai szakaszán a Neusiedlerseebahn vonalán élénkülı áru- és személyforgalom bizonyította: helyi érdekű vasútnak is lehet feladata egy helyesen irányított ország gazdaságában.
A magyar vonalrész utolsó üzemnapját, 1979. május 26-át a politika, s a GYSEV vezetése népünnepéllyé változtatta. Ezen a napon a GYSEV vezérigazgatója a 701-es motorkocsival – abban népes kísérettel – utazta be a vonalat. Az utolsó üzemnapon a vonalra még társasutazást is szerveztek.
Egy évig még helyén maradt a vágány, helyükön a jelzık. Aztán felbontották a síneket, a kavicságyat elegyengették. Ma már csak az állomásépületek, egy-egy lakóőrház, a Rába-híd rozsdás vasteste, meg Celldömölk előtt néhány száz méteres vágánydarab maradt meg a valamikori „vicinális” magyar vonalészéből." Forrás: http://epa.oszk.hu/01900/01977/00198/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_1998-lii-1.pdf

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32727
2020.09.29 20:20.48
Memento

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32726
2020.09.29 20:20.20
Őrház a közelben.

JasonX
e-mail: jasonx2.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32725
2020.09.29 20:19.25
2020.05.21

bravo88
e-mail: bravo88.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 32038
2019.02.24 12:45.32
A bezárás napján az utolsó vonat
https://m.blog.hu/ke/kenyeri/image/utolso_vonat_vonock.jpg

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 27404
2013.11.12 12:04.51
Egy jó minőségű kép a vönöcki balesetről:http://iho.hu/img/vasut/1209/120908_baleset/vonock.jpg

mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 24066
2012.05.25 22:34.42
1986-ban és 2003-ban jártam ott, jó alaposan körbejárva, rám sem bagóztak. Vagy újabb lakók, vagy riasztó hatású bűncselekmények (lopás, betörés stb.) történhettek nem sokkal ottjártad előtt. Ezt igazolja a rendőrség viszonylag gyors kiérkezése is egy kis faluba.

oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19701
2010.12.17 12:12.25
A kép Vönöck és Celldömölk között a műút hídján állva készült, és a volt vasúti hidat ábrázolja: a kép hátterében, ahol a vízfelület látszólag véget ér, a két parton látszik még a két beton hídfő. Azok között feszült egykor a híd.
A nyomvonal bejárt részét berajzoltam a turistautak.hu -ra is, hogy megmaradjon az utókornak.

oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19700
2010.12.17 12:07.31
Vonóvezeték-tartó maradványa Vönöcktől délre, Celldömölk fele.
Ezen a szakaszon van gázvezetékkel széttúrva a töltés.

oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19699
2010.12.17 12:00.29
Második kép 2010.nov.28.-áról.
Szintén a volt vágányok felől, a fő fotóhoz hasonló perspektívából.
A nyomvonal katasztrofális állapotban van:
- Északra: az állomástól az első útig csak bozótvágó késsel járható. Az út túloldalától magánházak kertjein vezet át, le van dózerolva a töltés. Utána ismét bozótharc Vönöck központjáig, onnan viszont jó minőségű földút vezet tovább Vönöcktől észak felé.
- Délre: gázvezetéket vittek el a töltésben, ezért helyenként jól szét van túrva. Váltogatják egymást a "csak bozótvágóval" és a "még azzal sem" szakaszok. A Cinca hídja már nincs meg. A műúttól Celldömölk fele jól járható gyalogútnak mondanám, majd a sárga turistajelzésnél ismég nincs meg a híd és a töltés át van vágva, nincs út. Innen Celldömölkig megint be van nőve.

oli_b
e-mail: oliver.77.b.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 19698
2010.12.17 11:54.32
Nov.28-án vonalbejártunk babsi-val. Csak 2 képet tudtam kutyafuttában elkészíteni a volt vágányok felől, mert a roppant arrogáns lakók letámadtak és először csak minősíthetetlen szavakkal illettek, majd ránk hívták a rendőrséget.
Velük aztán már emberi módon is lehetett kommunikálni, és miután értelmesen elmagyaráztuk, mi járatban vagyunk, nem látták szükségét bármilyen további intézkedésnek.

Train Station
e-mail: kovacsgabesz15.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14959
2009.12.21 17:30.06
A Ganz mellékvonali motorkocsik egyik legsúlyosabb balesete történt itt.
1942 június 30-án a Gysev 226-os számú vonatát továbbító BCmot 16 két pótkocsival Celldömölkről Sopronba tartott.De Vönöck állomáson nem tudott megállni mert a féktömlöket nem kötötték össze.Amikor a motorvezető észlelte a hibát,az állomásépület előtt kiugrott.A vonat kirobogott az állomásról és a bejárati jelzőnél belecsapódott a Gysev 112-es számú gőzöse által továbbított vegyesvonatba.A balesetnek 6 áldozata ,119-en súlyosan vagy könnyebben sérültek meg.A motorvezetőt 2 év börtönre ítélték.
Forrás:Szécsey István-Ganz Mellékvonali Motorkocsik és Pótkocsik.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Vörösmart

Voloder

Vonyarcvashegy

Vöröshíd

Vörösegyháza