Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


14 Pápa-Csorna

Pápa (10, 13)
Ihász
Nemesgörzsöny
Marcaltő
Rábahíd
Szany-Rábaszentandrás
Emmamajor
Egyed-Rábacsanak
Rábapordány
Csorna

16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely

Pozsony (600, 610, 620, 630)
Bratislava-Nové Mesto (631)
Pozsony-Újváros (601, 631)
Bratislava ÚNS
Pozsonyligetfalu (601)
Horvátjárfalu
Oroszvár
— országhatár —
Rajka
Bezenye
Hegyeshalom (1)
Mosonszolnok
Jánossomorja
Hanság-Nagyerdő
Hanságliget
Bősárkány
Csatárimajor
Csorna
Szilsárkány
Szil-Sopronnémeti
Magyarkeresztúr-Zsebeháza
Páli-Vadosfa
Vica
Beled
Dénesfa
Csánig
Répcelak (919)
Vámoscsalád
Vasegerszeg
Hegyfalu (914)
Pósfa
Ölbő-Alsószeleste
Porpác (20)
Vép (20)
Szombathely (15, 17, 18, 20, 21, 918, 921)

8 Győr-Sopron-Ebenfurth

Győr (1, 10, 11)
Győr GySEV
Ikrény
Rábapatona
Enese
Kóny
Bágyogszovát
Dör
Csorna
Farád
Rábatamási
Szárföld
Veszkény
Kapuvár (450a, 450b)
Vitnyéd-Csermajor
Fertőendréd
Petőháza
Fertőszentmiklós (9, 919)
Hegykő
Pinnye
Nagycenk-Hidegség
Fertőboz (408)
Balffürdő
Sopron (15, 504, 508)
— országhatár —
Sopronkertes
Darufalva
Vulkapordány (503)
Szárazvám
Lajtaújfalu
Ebenfurth




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKépek a netrőlKéptárHozzászólások


Csorna

állomás (GySEV) (GySEV)
14 Pápa-Csorna
16 Pozsony-Rajka-Hegyeshalom-Szombathely
8 Győr-Sopron-Ebenfurth

2012.05.28.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.602058° E17.24931° | N47° 36' 7.4" E17° 14' 57.51"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Vasútépítések Csornán


Csornát az első vasútépítés az 1870-es években érte el amikor A Gysev elkezde megépíteni a Győr-Sopron közötti első vasútvonalát.Ezt a vonalat 1876.január 3.-án adták át a forgalomnak.A második vasútvonal az 1891.november 9.-én átadott Pozsony-Szombathelyi HÉV társaság által épített Porpác-Pozsony közötti vaspálya kiépülése volt.Legutolsóként az 1896.augusztus 1.-én megépült Pápa-Csornai HÉV vonatai futottak be a csornai vasútállomásra.
Csornát 1971.április 25.-én nyilvánították hivatalosan várossá,így az 1970-es évek elejéig azon kevés nagyközségek közé tartozott amelynek vasútállomásáról öt irányba lehetett eljutni.

Vágányok


I./a Raktári csonka vágány.
I./b Oldalrakodó vágány.
II. Vonatfogadó és indító vágány.
III. Átmenő fővágány.
IV./a Ütközőbakban végződő vonatfogadó és indító csonka vágány.
IV./b Ütközőbakban végződő vonatindító csonka vágány.
V. Vonatfogadó és indító vágány.
VI. Vonatfogadó és indító vágány.
VII. Vonatfogadó és indító vágány.
VIII. Vonatfogadó és indító vágány.
IX. Vonatfogadó és indító vágány.
X. Tároló csonka vágány.
XI. Csonka vágány,(„öreg csonka”). Közforgalmú rakodóvágány.
XII. Csonka vágány, („új csonka”). Közforgalmú rakodóvágány.
XIII. Csonka vágány. Malom vágány.
XIII./a
XIV. Mérleg csonka vágány.
XV. Homlok csonka vágány.
XVI. PFT csonka vágány.
XVII. Csonka vágány. Petőházi vágány.
XVIII. Csonka vágány. Tüzép vágány.
XIX. Szertári összekötő vágány.
XX. Csonka vágány. Szertári vágány.
XXI. Csonka vágány. Szertári vágány.
XXII. Csonka vágány. Siló vágány.
XXIII. Csonka vágány. Siló vágány.

Biztosítóberendezés


Az állomáson az 1970-es években telepített Integra Dominó 55 típusú biztosítóberendezés üzemel, amely működtethető kezelőpultról, gomb üzemben, és ELPULT számítógépes kezelőfelületről is.

Linkek



Vizuális utastájékoztató


https://www.gysev.hu/internet2/allomasi_ut.html?p_all_kod=2576-55

Autóbusz megállóhely neve Csorna, vá.
Szelvénykő 301-312 Győr-Sopron-Ebenfurth vonal
Szelvénykő 357 Pápa-Csorna vonal
Szelvénykő 546-557 Az egykori(Szombathely)Porpác-pozsonyi HÉV vonal
Forgalmi ellenõrzõ központ 9 állomás Ikrény, Enese, Kóny, Csorna, Rábatamási, Kapuvár, Petőháza, Fertőszentmiklós, Pinnye állomásokat ellenőrzik innen
Megnyitás dátuma 1876.01.03.

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Csorna

Csorna állomás felvételi épülete egy régi képeslapon. Az épület azóta is az eredeti.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

A felvételi épület egy századforduló körüli képeslapon.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Ezen a régi utánszinezett képeslapon még a vízház is látható.
  Feltöltötte: Kovács Viktor

Csorna állomás egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csorna állomáson a helyiérdekű vasutak jellegzetes 377-es sorozatú mozdonya. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csorna állomáson a MÁV egyik Aamot típusú gyorsmotorkocsija. Forrás: Közlekedési Múzeum Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon, 1985.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csorna állomás felvételi épületének vágányok felőli nézete egykor. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csornai vasutállomás
  Feltöltötte: Simon Tibor
Dátum: 1940.

Csorna pályaudvar a vágányok felől. Forrás: profila.hu korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csorna állomás, Győr oldali őrház mögött a szolgálati lakások épülete.
  Feltöltötte: vap vap

Csorna.Pályaudvar.Forrás:korabeli képeslap
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A Győr–soproni vonal megnyitásakor épített vízház és vízdaru Csorna állomáson. 1966. Forrás:http://epa.oszk.hu/01900/01977/00212/pdf/EPA01977_Soproni_Szemle_2001-lv-3.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Forrás:http://www2.gysev.hu/files/tiny_mce/Magazin/GYSEV_magazin_201305_OK_SCR.pdf
  Feltöltötte: Kővári Balázs

Csorna. Forrás:http://postcards.arcanum.hu
  Feltöltötte: Sándor Antal



Képtár - Csorna

Eggyüttállás Csornán. A képen a 2009. június 21-én közlekedett Pápa-Csorna különvonata látható középen.
Fotó: Mendlik András
Dátum: 2009.06.21.
5147-es motorvonat Csornán.A Pápa - Csorna különvonat szerelvénye.
Fotó: Mendlik András
Dátum: 2009.06.21.
Vidám aluljáró díszítés Csorna állomáson.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Pápa-Csorna vasútmentő különvonat Csorna állomás 2. vágányán.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Csorna állomás új Gysev-es festése az utcafront felől.
Fotó: Iváncsics Gergely
Dátum: 2009.06.21.
Csorna, bejárati előjelző Pápa felől. Itt akarják elvágni a vasutat, természetesen a közút javára...
Fotó: Adjudani Pezsman
Dátum: 2009.06.21.
A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A felvételi épület szintén a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A felvételi épület előtti tér a buszmegállóval.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Kerékpártároló és parkoló az épület előtt.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Bejárat az épületbe.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Balra a pénztárak, jobbra kijárat a II. vágány peronjára.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Kilépve az épületből.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Ezen az ajtón léptünk ki az imént. Szemben a vízcsap a falon, balra a mellékhelyiségek, jobbra pedig a forgalmi iroda, illetve az aluljáróba vezető lépcső található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A mellékhelyiségek. Mozgáskorlátozottak számára külön. Tiszta rendezett nemcsak kívül, belül is.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Az aluljáróba vezető lejáró. Balra elhagyhatjuk az állomás területét.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A lépcsősor tetején állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Az aluljáróban.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A lépcsősor alján állva. Feljárat a III., IV.a, IVb és V. vágányokhoz.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Pillantás a vonal végpontja felé az V. vágány peronjáról. Előttünk a IV.b vágány melletti peronrész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Pillantás az V. vágány peronjáról a vonal végpontja felé Előttünk a IV.a vágány melletti peronrész.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Útátjáró a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Balra Hegyeshalom, középen Győr, jobbra Pápa felé futnak a vágányok. A kezdőponti útátjáróban állva a nyílt vonal felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Pillantás az állomásra a kezdőponti útátjáróban állva.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A volt kezdőponti váltókezelői szolgálati hely. Mellette egy légoltalmi figyelőhely betonkúpja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Szolgálati lakások a kezdőponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Kezdőponti váltókörzet I.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Kezdőponti váltókörzet II. Balra a PannonMill - volt Gabonaforgalmi Vállalat - telephelyére vezető iparvávágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Az iparvágány folytatása.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Vágányhídmérleg.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A mérlegház mögött a vágányok a volt ÁFÉSZ-hez, illetve a malomhoz mennek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A rakodóterületre vezető út.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A volt ÁFÉSZ iparvágány.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Itt ér véget a malomnál.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A rakodóterületen serény munka folyik.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A raktárépület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A raktárépület utcafrontja. Most a GySEV Zrt. Pályavasúti Üzletágának Biztosítóberendezés Fenntartási Részlege használja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A kapcsolókert a máshol megszokottól eltérően itt az állomás területén kívül helyezkedik el. Mögötte egy szolgálati lakás épületét láthatjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Ebből a kis kifolyóból igen jó ízű vizet ihatunk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Ismét az állomáson. A volt vízház épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A pályafenntartás épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A biztosítóberendezés épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Plafontapasztók az I.b vágányon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Oldal- és homlokrakodó a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A volt útátjáró a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A régi útátjáróban állva. Középen az egykori réparakodóra vezető vágány. Ma egy építőanyag kereskedés bérli. Jobbra a MOL Rt-hez, illetve a TÜZÉP telepre vezető vágány. Balra a nyílt vonalra vezető vágányok.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Balra Szombathely, jobbra Sopron.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Pillantás az állomásra a végpont irányából.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A végponti útátjáróban állva a nyílt vonal felé tekintünk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A volt váltókezelői szolgálati hely a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
A pályafenntartás telephelye a végponti oldalon.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2010.08.11.
Csorna állomása
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.05.19.
Ugyancsak Csorna vasútállomása
Fotó: Sarus Tímea
Dátum: 2012.05.19.
Az állomás felvételi épülete és a forgalmi iroda.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
A felvételi épület az utcáról nézve.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
Az állomás felvételi épülete, és a vízház.
2. és 3. vágány.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
A raktárépület és az aluljáró. Előtérben a 2. és 3. vágány.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
Malom felé vezető iparvágány
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
Kijárat az állomásról; aluljáró; raktárépület.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
Kitekintés a 3. vágány végpontja felé. A kép jobb szélén a biztosítóberendezés épülete.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
A raktárépület és a mai napra beosztott állomási tartalék M44 311 az 1a vágányon.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.
2013. január 19-én a hóhelyzetre való tekintettel a 30923. sz. Pápára közlekedő Bzmot motorkocsit az M47 237 húzta. A képen a körüljárás előtti állapot látható. A szerelvény a 4a vágányon.
Fotó: Markó Donát
Dátum: 2013.01.19.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.05.28.
A kijáratnál lévő szép kis díszkút.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.11.
Nézet az utcafront felől szemből.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
Az állomás névtáblája.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
A váróteremben elhelyezett vizuális utastájékoztató tábla.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
A felvételi épület a vágányok felől,a kezdőpont irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.07.11.
Nézet az utcafront felől,a kezdőpont irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
Nézet az utcafront felől,a végpont irányából.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
A vízházépület az utcafront felőli oldala.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
Az aluljáró.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
Az aluljáró.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.
A felvételi épület a vágányok felől,a végpont irányából nézve.
Fotó: Kebelei György
Dátum: 2014.04.18.


Képek a netről - Csorna

Az állomás torzított helyszínrajza.
http://img.index.hu/imgfrm/6/5/4/4/IMG_0011206544.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


markodonat
e-mail: marko.donat.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 26849
2013.07.21. 13:27.24
sbarrett, az egykori Restit átalakították a vasutasok szolgálati helyiségévé, az utca felőli ajtaját befalazták.

Peron
e-mail: attos.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 21627
2011.08.30. 19:18.59
Szeptember 5.-től módosul a vasúti menetrend. Több vonat közlekedik hétköznap Győrből Csornára(új vonatok: 4.48, 11.49, 13.01,) illetve az egyik tovább Sopronba.(15.52). Az indulások Győrből értendők!

sbarrett
e-mail: nnnnorb.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19537
2010.12.02. 08:57.43
Régen jól menő "ittasellátó" (resti) működött a főépületben. Meleg étel, etc. Sajnos megszűnt, szerintem üresen tátonganak a termei. Kint az utcám az állomástól jobbra srégen nyílt egy kocsma. De annak nincs semmi "vasúti" hangulata. Bár elég látogatott egység.

kissb
e-mail: kissb3.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 14381
2009.11.13. 01:22.30
Ugyanazon iker BZ, 2009.04.13. A ferde képért elnézést...

CzuPe
e-mail: czuczorp.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 13900
2009.10.07. 08:38.18
Iker Bzmot 2006. dec. 19-én.

Petrás Bence
e-mail: petrbence.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 12109
2009.06.21. 17:16.05
A Pápa-Csorna különvonat Csornán.
2009. 06. 21.

alexejevics
e-mail: feldmarton.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 11828
2009.06.04. 16:14.32
Kedves vasútbarátok!

2009. június 21-én a Pápa-Csorna vasút menti önkormányzatok különvonatot szerveznek a vasútvonalon. A rendezvény célja a figyelem felhívása a személyforgalom újraindításának szükségességére, illetve a csornai elkerülő út - vasút elvágását tartalmazó - tervei ellen való tiltakozás.

Gyertek minél többen!

A menetről bővebb információ az alábbi oldalon található. A rajta látható menetrend tájékoztató jellegű, kisebb módosítások még előfordulhatnak. Valószínűleg a program is bővül majd; remélhetőleg sikerül hajtányosokat szerezni, illetve elképzelhető egy Ikarus 66-os típusú autóbusz felbukkanása is.

A részvételi szándékot e-mailben jelezzétek itt: feldmarton(kukac)t-online(pont)hu

www.papacsorna.hu/kulonvonat.html

Lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 11041
2009.04.20. 08:30.30
Csörgő. Egy tavalyi kép.

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10995
2009.04.15. 20:30.16
Egy cikk a Csorna-Pápa vonal esetleges kettévágásáról: http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/elkerulout_esvagy_vasutvonal/2095154/

Gery
e-mail: nfs3.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9167
2009.01.12. 16:30.49
Csorna felújított állomásépülete. Szerintem elég csunyára sikeredett.

Central
e-mail: kebelei.gyorgy.kukac.chello.hu
elfogadott hozzászólás 9166
2009.01.12. 16:19.40
Az állomáshoz tartozó vasútvonalak átadási ideje:Győr-Sopron 1876 január 3. Pozsony ligetfalu-Szombathely 1891 november 8. Pápa-Csorna 1896 augusztus 1.

lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7198
2008.10.13. 19:25.45
Csuklós Bz látképe egy virágtartón keresztül. Menetrendváltástól valószínüleg a kőszegi vonalra kerül az ikerbz.

lennon15
e-mail: kispiros093.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 7197
2008.10.13. 19:22.24
Egy szép kép!

Albisi-Pánczél Zoltán
e-mail: alpazo73.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 7100
2008.10.10. 00:51.47
2008. augusztus 18.

Csoma B. László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3544
2008.03.30. 23:09.40
Csorna

Csoma B. László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 3539
2008.03.30. 23:00.18
Csorna

Farkas Zsolt
e-mail: wolf27sze.kukac.fw.hu
elfogadott hozzászólás 1971
2007.12.17. 14:56.33
Csorna

Bálint
e-mail: www.balint.kukac.email.hu
elfogadott hozzászólás 1497
2007.10.19. 10:32.22
Csornán magáll az InterCity és a gyorsvonat is¢!

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1025
2007.07.30. 20:52.11
Csorna, 2007.07.17.

Gene
e-mail: genek.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 1024
2007.07.30. 20:47.04
Csorna, 2007.07.17.

Domi
e-mail: info.kukac.vasutallomasok.hu
elfogadott hozzászólás 609
2007.03.25. 20:17.58
Bence, szerintem ez GySEV típusépület inkább, méghozzá az eredeti, tekintve, hogy a Győr-Sopron vonal sokkal előbb, 1876-ban megnyílt, mint a környező HÉV-ek (Pápa-Csorna: 1896, Porpác-Csorna-Hegyeshalom-Rajka-(Pozsony): 1891).

Csoma Bence László
e-mail: davijones.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 495
2007.03.07. 13:58.19
I.osztályú HÉV felvételi épület volt ez

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Cserhát

Csörög

Cserepes

Csoma-Szabadi

Csorvás