Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2014

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Régi képekKéptárHozzászólások


Ferencváros
(Budapest-Ferencváros)*

állomás
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka



  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.468657° E19.088637° | N47° 28' 7.16" E19° 5' 19.09"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Az állomást már 1884-ben ellátták biztosítóberendezéssel. A váltókat az akkori állítóközpontból gázcsövekből készült rudazattal, a jelzőket kettős acélhuzalokkal állították.
A váltóállító torony 1948-ban épült.

Átszállási lehetőségek


Villamos: 1 (Ferencváros vasútállomás)
Autóbusz: 103 281 (Ferencváros vasútállomás)

Víztorony


http://www.viztorony.hu/h/budapest/48.html


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Budapest-Ferencváros 2010. december 12-ig

Szelvénykő 0
Szelvénykő 69

Vasútállomások, jegypénztárak keresője




Régi képek - Ferencváros

Budapest-Ferencváros pályaudvar felvételi épülete egykor. Forrás: korabeli képeslap.
  Feltöltötte: Kővári Balázs

A felrobbantott Déli összekötő vasúti híd
Forrás: 1956-os Intézet Közalapítvány fotóadatbázisa
Fotó: Kunszt János
http://server2001.rev.hu/oha/oha_browse_photo.asp?page=1&search_str=vas%FAt&OK=OK&lang=h&dsppict=on
  Dátum: 1946.



Képtár - Ferencváros

A Ferencvárosi pályaudvar esti fényekben
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.08.24.
Egy szép nyári naplemente a Ferencvárosi pályaudvaron
Fotó: Cseke Zoltán
Dátum: 2009.08.24.
Gigant halad át Ferencváros állomáson kővonatával.
Fotó: Palásti István


 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


sziblerg
e-mail: sziblerg..kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 25535
2012.12.10. 15:38.49
http://ebolt.afoldgomb.hu/index.php?option=com_virtuemart&category_id=1&Itemid=2&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=151

Cikk a ferencvárosi pályaudvarról A Földgömb magazin decemberi számában.

Balazs177
e-mail: balazs177.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25136
2012.10.23. 12:39.20
A nagyvasút és a BKV vágányok kapcsolódási pontjai:http://villamosok.hu/balazs/teher/mav-bkv/keptar/index.html#fc

Cseke Zoltán
e-mail: csekzoli.kukac.indamail.hu
elfogadott hozzászólás 23408
2012.03.15. 01:12.27
Berendi Tibor e szerint már nem él: http://hu.wikipedia.org/wiki/Berendi_Tibor
Udvarhelyi: szerintem a könyvből nem derül ki a keresztneve, de az előbbi link szerint Berendi 1969-től volt a Fradi állomásfőnöke, tehát akkor vonult nyugállományba Udvarhelyi. Ha él még akkor szerintem kb. 95 éves lehet.

atis
e-mail: kissattila975.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 23405
2012.03.14. 20:59.20
Vajjon él-e még Berendi Tibor volt állomásfőnök,és elődje Udvarhelyi? Moldova György könyvében szerepelnek.

siofok35
e-mail: siofok35.kukac.c2.hu
elfogadott hozzászólás 19561
2010.12.03. 17:52.47
Menetrendváltás után csak simán Ferencváros lesz.

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19346
2010.11.09. 19:10.46
Ha jól tudom 1995. február 17-én adták át a Domino 70-et. Akkoriban kezdtek csak az elektronikus biztosítóberendezések beszivárogni az országba, így nem lehetett még ekkora állomásra olyat telepíteni. Egyébként a D70 felülvezérelve a számítógéppel a mai napig tökéletesen kielégíti az igényeket.

András
e-mail: szoljhozza.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 19295
2010.10.28. 21:44.08
Mikor kapta meg Ferencváros a Domino 70-est ? Ez lett volna az utolsó D70 - telepítés az országban ? Miért nem egy korszerűbb és újabb technikát telepítettek ? Tud erről valaki valamit ?

Alacc
e-mail: gitarmania.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 16838
2010.04.14. 19:18.29
Budapest-Ferencváros állomás Domino 70 típusú biztosítóberendezése.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14832
2009.12.14. 14:12.41
A váróterem.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14831
2009.12.14. 14:12.07
És a pálya felől.

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14829
2009.12.14. 14:11.26
Az állomásépület a Könyves Kálmán krt. felől

prozak01
e-mail: prozak01.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 14828
2009.12.14. 14:10.47
Személyvonat indul tovább Kunszentmiklós-Tass felé a mai napon.

M62_265
e-mail: chovanecz.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 14335
2009.11.09. 09:25.17
Nekem ez a kedvenc állomásom mert itt mindig történik valami. Ide járok fotózni, mert kevés idő alatt sok különleges gépet lehet fotózni. (MMV-s, Eurocom-os) Hangulatos és csendes hely ha épp nincsen semmi forgalom.


e-mail: napoleon.kukac.mir.hu
elfogadott hozzászólás 12941
2009.08.15. 08:36.35
Komoly emlékem fűződik Ferencvároshoz. Kiskoromba édsanyámékkal nyaralni mentünk a komáromi vasutasüdülőbe. A vonat a Keletiből indult, beültünk az első osztályra, közel a vagon végéhez. Ahogy elindult a vonat, a keleti egyik kitérőjében feltűnően hangos fémes csattanás hallatszott. Az öregemék azt mondták: "ÁÁÁ csak a váltó"... Fradiba már vártak minket. KIESETT AZ ÜTKÖZŐ! Kisorozták a kocsinkat, maradt az addigra zsúfolásig telt II. osztály. Élmény volt.

raps
e-mail: blau13.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10249
2009.02.26. 20:40.27
Ugyan csak félig meddig tartozik a hozzászólásom a Fradihoz, de ide küldöm hisz tipikus példája a magyar vasút elkallódásának, végleges és teljes leépülésének. Rengeteg állomást, megállót érintettek az évek óta zajló rombolások. Sok megszűnt ( pl: Ózd Külső ma már csak képen létezik, Berente Szénpályaudvar szintén csak kép, Budapest-Józsefvárost hívhatnánk Budapest-Szellemvárosnak, és még sorolhatnám a halott helyeket ( Pestújhely, Törökőr..... )). Az én véleményem az hogy, ha nem vigyázunk értékeinkre hamarosan csak múlt lesz a magyar vasút. És a TIPIKUS PÉLDA:
Budapest-Ferencváros
Részei:
Bp. Dunaparti Teher pu. - megszűnt,
Külső Dunapart Teher pu. - megszűnt,
Sertésvásártér-megszűnt,
Marhavásártér-megszűnt,
Gubacs-üresen tátong a felvételi épület,
Az egykoron a fradihoz tartozott Kőbánya-Hízlaló - működik (??) ugyan de a sínek között kar vastagságú fák nőnek(!!!!!),
Maradt a Keleti, meg a Nyugati rendező, meg a Fradi pályaudvar......

Gerulata
e-mail: ward.leonard.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 1272
2007.09.06. 18:14.44
Déli vasúti épület.

Kalocsai Richárd
e-mail: kalocsai_richard.kukac.fc.axelero.net
elfogadott hozzászólás 1267
2007.09.04. 20:28.45
Csodálkozom, hogy Budapest-ferencváros pályaudvaron még nem járt a "csapat" fényképezni, hiszen ez Magyarország legnagyobb pályaudvara. Akit bővebben érdekel a pályaudvar, annak itt egy link, rengeteg képpel. Természetesen nem csak személypályaudvarról! :)
http://ferencvaros.no-ip.org/index_elemei/kepek.htm

Sinkovics Gábor
e-mail: tigram.bt.kukac.mail.tvnet.hu
elfogadott hozzászólás 682
2007.05.01. 20:11.12
Íme egy új szerzemény.Használjátok egészséggel!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Budafok

Budafa

Háros

Budapest-Ferencváros Keleti rendező pu.

Budapest-Ferencváros Nyugati rendező pu.