Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

Budapest-Keleti (1, 120, 273, 80)
Budapest-Józsefváros (120)
Kőbánya-Kispest (100, 142)
Ferencváros
Soroksári út
Pesterzsébet
Soroksár
Soroksár-Terminál
Dunaharaszti
Dunaharaszti alsó
Taksony (255)
Dunavarsány
Délegyháza (250N)
Áporka
Kiskunlacháza
Dömsöd
Kunszentmiklós-Tass (151)
Bösztör
Szabadszállás
Fülöpszállás (152)
Soltszentimre
Csengőd
Tabdi
Kiskőrös (153)
Feketehalom
Soltvadkert
Pirtói szőlők
Pirtó
Kiskunhalas (154, 155)
Balotaszállás
Kisszállás
Tompa
Kelebia
— országhatár —
Szabadka (136, 820, 827, 830, 833, 967)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    KéptárHozzászólások


Bösztör
(Homokszentlőrinc, Nagyállás)*

állomás
150 Budapest - Kunszentmiklós-Tass - Kelebia - Szabadka

2011.02.27.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.938316° E19.159695° | N46° 56' 17.93" E19° 9' 34.9"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Bösztör négyvágányos állomás, ami szó szerint a puszta közepén, a Kiskunsági Nemzeti Parkban található. Személyforgalma elhanyagolható. A pusztába vesző tanyák lakóin kívül jószerével a környéken időnként megtartott rendezvényekre utazókból áll, árufeladás nincs. Úgyszintén nincs menetjegykiadás, de váróterem és forgalmi szolgálat van az állomáson.
A felvételi épület az idők során számos átalakítást volt kénytelen elviselni, eredeti külsejét mára szinte teljesen elveszítette. Emeleti része lakott. Ezen kívül, biztosítóberendezési épületet, egy WC-t, néhány kisebb, romos, egykor valószínűleg gazdasági funkciójú épületet, egy kis tüzelőtárolót, valamint ivóvíz kutat (MÁV Vízműtelep) találunk itt.
Az állomás mindkét végén fénysorompóval biztosított átjáró van. A váltók motoros működtetésűek, a biztosító berendezés fényjelzős, D55 típusú. A vágányok között sínkorona szintig feltöltött peront megközelíteni a vágányokon átjárva lehetséges. Van egy betonburkolatú rakodóterület is, ahonnan két éve még jelentős mennyiségű cukorrépát szállítottak innen vasúton. Ennek a tevékenységnek szomorú mementója a cukorrépa mintavevő gép a földig rombolt mérlegházzal a felvételi épülettől nem messze. Az állomás és környéke tiszta, rendezett, s a gyomirtó vonat látogatásának nyomai is felfedezhetők.
(szöveg: Sándor Antal, 2009 augusztus)

Források:


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Homokszentlőrinc 1997. június 23-ig, ekkor kapta vissza mai nevét [1] [2]
- Nagyállás Az 1886-os menetrendben ezen a néven szerepel

Szelvénykő 635




Képtár - Bösztör

A felvételi épület a vágányok felől nézve.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A felvételi épület utcafrontja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A váróteremből kilépve ez a látvány tárul a szemünk elé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a peronról a kezdőpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a peronról a végpont felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A volt jegypénztár ablaka.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Biztosítóberendezési épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A WC épülete.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A rakodóterület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Cukorrépa mintavevő berendezés. Mellette a volt mérlegház nyomai.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Tüzelőtároló.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Kapcsolókert.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A vízműtelep kapuja.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Gazdasági épületek.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Útátjáró a kezdőponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a kezdőponti útátjáróból az állomás felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Kezdőponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Útátjáró a végponton.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a végponti útátjáróból a nyílt vonal felé.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Pillantás a végponti útátjáróból az állomás felé. A tábla alatt a felirat: KIVÉVE MÁV GÉPJÁRMűVEK. Behajtani tilos, de hová?
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Végponti váltókörzet.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Még egy kép a pusztáról. A felvételi épület utcafrontja előtt állva ezt látjuk.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
A felvételi épület alatt pince található.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.
Egy képen szinte az összes épület.
Fotó: Sándor Antal
Dátum: 2009.07.26.

Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2011.02.27.
2014-ben már nem volt lakott az emelet.
Fotó: Vekker András
Dátum: 2014.07.01.

 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Jakus József
e-mail: jakusjózsef.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 24722
2012.08.18. 18:52.55
Tisztelt Endre! A kisvasúttal kapcsolatba küldött tájékoztatást nagyon szépen köszönöm. Kár,hogy feledésbe merült! Sok családnak tette lehetővé főleg télen a tanyavilágból az utazást.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24721
2012.08.18. 17:27.05
A kisvasut.hu adatai szerint Kincsepusztára és Milkópusztára vezetett innen 760 milliméteres gazdasági vasút:
http://www.kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=5115

Jakus József
e-mail: jakusjózsef.kukac.hotmail.com
elfogadott hozzászólás 24718
2012.08.18. 15:54.21
A hozászolásokat olvasva nem találok említést az állomás Szabadszállási oldalán még az 50-es évek végén a 60-as évek elején működő a menetrendhez igazodó keskeny sin pályán közlekedő ló vontatású egy szekérre hasonlító valamire.Az időtájt a hétvégi hazautazásaim során mindig megcsodáltam,hogy mennyien utaztak vele.Viszont soha nem tudtam meg ,hogy hova ment és ki üzemeltette.Reménykedem,hogy van valaki aki ismerte ,illetve utazott vele.

mesi
e-mail: molnaroszkar.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 20351
2011.02.13. 17:57.50
Van egy 1931-es téli menetrendem amelyben az állomás Homokszentlőrinc néven szerepel.

ROCOman
e-mail: antal.sandor.kukac.pr.hu
elfogadott hozzászólás 12577
2009.07.26. 21:58.17
Az állomást a szolgálati telefonkönyvben is Homokszentlőrinc néven említik. Egy 1998.03.06-ai keltezésű táviratot még ezen a néven, egy 1999.07.23-ait pedig már Bösztör néven címeztek és kézbesítettek.

Lionskull
e-mail: lionskull.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 8233
2008.12.07. 17:16.29
Azért állt meg, mert az 1950-60-as években még jelentős lakossága volt, még alsó tagozatos iskola is működött itt. Ja és nem átnevezésről hanem visszanevezésről kell hogy beszéljünk, a Homokszentlőrinc elnevezés soha nem volt használatban, a kunszentmiklósiak és az itt lakók is Bösztör, Bösztörpuszta néven emlegették a helyet.

dj pepe junior
e-mail: www.turupeter.kukac.t-online.hu
elfogadott hozzászólás 7672
2008.10.31. 15:57.27
ezt nem értem hogy miért áll meg a vonat a tanyák között?

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bőszénfa

Bősárkány

Botovo

Bota Sat

Botykapeterd