Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] [ 785 ] [ 786 ] [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] ...   Utolsó Következő

Egyed-Rábacsanak    dezsõ, 2008.06.15 08:54.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület egy típus egyemeletes épület volt, aminek az emeleti lakását a "kedves" lakó felgyújtotta és menthetetlenül kiégett. Ennyi maradt belőle.
 
Tamási    placi, 2008.06.15 08:46.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a vonalon, 1990 április 2-től közlekedett vonatpotló autóbusz!Ez év 2007 március 31-ig!Mert most már ez is megszünt!Ez a határozat a mellékvonal gyakorlati megszünését okozta!
 
Budapest-Déli pu.    Regarder, 2008.06.15 02:15.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szeretem ezt a pályaudvart, csak ne hagynák tönkremenni! Az egyetlen budapesti pályaudvar, ami tetszik, egy modern épitészeti csoda! És fantasztikusan kellemes hangulata van gyönyörü panorámával. Igy jó ahogy van, nem kell semmit változtatni rajta!
 
Budafok-Belváros    Regarder, 2008.06.15 02:11.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát ez tényleg jól le van pusztulva, pedig különleges állomás lehetne már csak a panoráma miatt is. Itt ér ki a vonat a Duna-partra. Nem sok vonat áll meg itt sem.
 
Szalatnak    joci, 2008.06.14 21:48.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok vasútbarátok! Én arra emlékszem, hogy azóta van itt speckó sorompó, amióta Mőcsényben, TI?
 
Somogymeggyes    Csoma Bence László, 2008.06.14 21:42.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a legeslegszebb állomás a vonalon!!!!
Kéregjegy most is van itt!
Szerintem megérdemelné a műemlékvédelmet, hiszen tiszta, takaros, és igényes hely!
 
Pörböly    Peron, 2008.06.14 20:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban szép ez az állomás épület :))
Irigykedem is -persze nem rossz értelemben- hogy ilyen szép helyen élsz Ágica.
 
Ötvöskónyi    Gábor15, 2008.06.14 19:27.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt már NINCS jegykiadás!
Néhány ablak bevan deszkázva!!
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Csoma Bence László, 2008.06.14 18:06.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A parasztfőiskolák a Horthy-korszakban jöttek létre ahol ezüst és aranykalászos gazdaképző tanfolyamok voltak. A megálló régi neve: Kecskemét Mezgazdasági Főiskola.

forrás: wikipedia, 8. osztályos történelemkönyvem.
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Adani, 2008.06.14 17:38.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De mégis mit keresett egy megállóhely a semmi közepén, és miért hívták parasztfőiksolának? Hiszen a főiskola ( GAMF) az a városban van, és a mezőgazdasághoz sincs semmi köze. A kertészeti sem itt van.
 
Alsónyék    atis, 2008.06.14 16:01.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahol a wc volt eddig ott most egy ajtó nélküli váróterem van. Az épület másik oldalán van egy "álló" wc. Az állomásépület jelenleg lakóházként üzemel, sajnos felújításra nem került eddig.
 
Sármellék    András, 2008.06.14 12:20.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Balatonszentgyörgy-Zalabér vonal felszámolását követően ez az állomás, illetve a tőle K-re eső vonalrész katonai okok miatt maradt meg. A szovjet elvtársaknak külön katonai, felhajtóval ellátott rakodóvágány is készült, a keszthelyi elágazáshoz közeledve, a 76-os út közelében, ami nehézkesen működhetett, mivel 2 db mozdonyra volt hozzá szükség : egyik, ami Sármellék felől betolta a rakodóra, majd vissza is húzta a berakodás után a szerelvényt, majd egy másik mozdony, ami az ellenkező végére kapcsolt rá és húzhatta Balatonszentgyörgy felé. Ma már nincs jelentősége e szárnyvonalnak, fel is lehetne számolni, ezzel megszüntethető lenne a keszthelyi elágazásnál az állandó jelleggel kitérőbe állított váltó is.
 
Kőszeg    András, 2008.06.14 11:38.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A korábban Ausztria felé továbbment, Trianon után kettévágott vágány a Fertőszentmiklós felé vezető útnál szűnik meg, egy földhalomban. Kőszeg és Szombathely között gyakorlatilag állomásközi közlekedés van, kitérő, vonatkeresztezési lehetőség nincs a 18 km vasútvonalon. Ez egy olyan szárnyvonal, amiről örömmel jelenthetjük ki, hogy nem fenyegeti a felszámolás veszélye.
 
Forró-Encs    leander, 2008.06.13 22:47.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a fotót, feltettem az encs.lap.hu oldalra, amelyet én szerkesztek.Ismerhetjük is egymást, ha Váci gimis voltál :-)
 
Nagykónyi    placi, 2008.06.13 22:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint legtöbb állomáson itt is van"ártézi" kút.Ami a gőzmozdonyok vízigényének kielégitésére volt hivatott.A helyiek szerint nagyon jó a vize. A mostani tulajdonos bekerítette, mivel a helybéliek még mindig gyakran jártak vízért!
 
Pári    placi, 2008.06.13 22:11.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyi lakosok szerint a régi nyomvonalon kerékpárutat terveznek!Hiszem ha látom!
 
Tamási    placi, 2008.06.13 21:08.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Keszőhidegkút és Tamási között utoljára üzemeltettek gőzmozdonyt.A többi szakaszon már motorvonat járt.{Saját tapasztalat}Emlékeimben még él az osztálykirándulás,amikor Tamásiból indultunk Veszprémbe.A szokásosnál kisebb vasúti kocsik,a közepén fafűtéses kályha.Ha elődeink látnák mi lett a vasútjukkal,amiért annyit küzdöttek!A Tamási állomásra 1893.12.4-én "robogott"be az első vonat!Vitéz Tarján Jenő Tamási története 1686-1941
 
Kecskemét-Parasztfőiskola    Domi, 2008.06.13 20:41.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv Adani!
A kérdezett megállóhely Kecskemét után Városföld fele haladva az elágazás utáni útátjáróban volt közvetlenül.Ma már semmi nem maradt belőle csak az emlékek...
 
Kistokaj    peti9999, 2008.06.13 17:11.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt csak 7 vonat áll meg! meg lehetne szüntetni vagy áthelyezni a megállót a mályi-tóhoz
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:21.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző híd másik oldalról, rajta a vélhető utólsó felújítás éve: 1963
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:19.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Híd a zalabéri vonalon Bajti után, rajta a vélhető építési év: 1863
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:17.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bortároló lejárata
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:13.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti őrház a volt vágány felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:10.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti őrház az udvar felől. A "kert" alatt a mostani 20. vonal megy
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület a vágányok felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 16:00.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület a hozzájáró út felől
 
Bajti-elágazás    dezsõ, 2008.06.13 15:59.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bajti felvételi épület terve
 
Sopron    conglomo, 2008.06.13 12:55.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sajna nem tudtam ide írni. egy hét múlva úgy látszik befejeződik ez a korszak, de szerintem még az ősszel visszalátogatnak egy darabig. amúgy az msn-em ugyanez a cím, csak freemailen.
 
Szalatnak    Gábor15, 2008.06.13 12:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elnézést h kötözködök de itt más régóta NINCS jegykiadás!Kb.4 éve tették ide ezt a speciális fénysorompót!Emlékszem!Amikor a szegedi gyors még dombóvár-alsóról indulti,itt mindig lassított és letette a sorompókezelőt!!Szép az épület!Az 1ik INDÓHÁZban vankép abból az időből amikor még tekerőssorompóvolt itt és még MD+Bx+Btx járt erre!
 
Nagykonda    Gábor15, 2008.06.13 12:09.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a hely állomás vagy rakodó megállóhely(MRH)volt?Vagy szimpla Mh?
 
Előző Első    ... [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] [ 785 ] [ 786 ] [ 787 ] [ 788 ] [ 789 ] [ 790 ] ...   Utolsó Következő