Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 778 ] [ 779 ] [ 780 ] [ 781 ] [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] [ 785 ] [ 786 ] ...   Utolsó Következő

Szolnok    ati, 2008.06.24 15:23.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
V43-1094 általt tolt személy.
 
Cikó    joci, 2008.06.24 13:39.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi az, hogy meg fog szűnni? DEHOGY! Egyébként azért van itt hosszú peron, mert egykor jó hosszú vonatok jártak erre. ezen a vonalon SEMMI sem fog megszűnni még sokáig!
 
Erdősmecske    joci, 2008.06.24 13:25.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet lakják, a sínek nem látszanak már pár éve... A ház öreg, ráférne egy kis újítás.
 
Rácalmás régi    Leopardok111, 2008.06.24 13:03.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyileg, pontosan hol van ez a két épület?
 
Győr-Gyárváros    szvdom, 2008.06.24 10:10.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg ott vannak a betontuskók is, azt látom. De azóta találtam új információkat is továbblapozgatva a könyvet.
Győr ipartelepek csak az 1-es vonal menetrendjében szerepel, a 10-es és 11-es vonalakon nincs Győr ipartelepek, viszont van Győr gyárváros (!) Szabadhegy előtt.
És megnéztem az állomások névmutatójában, és a képen látható látvány tárult elém. Ezek szerint egy külön megállóhely lehetett, amit később megszüntettek, és a Komáromi személyvonatokat is gyárvárosnál állítják meg.
 
Zalaegerszeg    Macinet, 2008.06.24 09:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András

További kérdésedre felelve:
Hamarosan tervezek egy fotós bejárást a zalaegerszegi vasúti átalakításokról és nyomvonalépítésekről ami szervesen kapcsolódik az Ukk-Boba vonalátalakításhoz. Ebben megpróbálok majd részletesen mindenre kitérni. A bejárás az általad kérdezett delta elágazástól indul majd, és mindkét nyomon végig fogunk menni, nyugati irányban pedig majdnem Bagodig terjed majd a tervezett bejárás. A tudósítást természetesen itt fogod megtalálni, de ehhez egy kis időre van szükségünk.
Addig is jó fórumozást.
Üdv : Macinet.
 
Zalaegerszeg    Macinet, 2008.06.24 09:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András

Ime egy műholdkép Zalaegerszeg azon szakaszáról aki a kérdésedre választ ad. Egy kicsit nagyobb magasságot választottam, így a régi nyomvonalvezetést be tudtam rajta jelölni.
A piros vonal jelöli a régi nyomvonalat, a zöld a mostanit. A piros vonalon találsz egy zöld karikát a Berzsenyi ut metszésében. Ott van a fotózott vasúti átjáró maradványa az útburkolatban.
 
Nemeskocs    dezsõ, 2008.06.24 07:52.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
utasváró II., merthogy mindkét vágány mellett van 1-1.
 
Nemeskocs    dezsõ, 2008.06.24 07:50.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
utasváró I.
 
Nemeskocs    dezsõ, 2008.06.24 07:47.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
utasváró I.
 
Zalaegerszeg    András, 2008.06.23 23:52.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez bizony így van. A jelenlegi Balatoni út felüljárója kb. 30 éve épült meg, addig a Balatoni út csak az autóbuszállomás behajtóútja volt és a Posta mellől induló Berzsenyi út ment K-i irányba kifele a városból. Kár, hogy nem jelölted meg pontosan, mely útkereszteződésben találtál rá a régi vasút maradványára.

Amit még észre lehet venni, hogy a Zalalövő - Zalaszentiván irányok közti új deltavágány sokat fut párhuzamosan Zalaszentiván felé a meglévő vágánnyal. Remélem ott is hosszú váltós kiágazások vannak és nem kell 40 km/h-ra lelassítani a régi állomásra be nem menő vonatoknak. A régi 74-es ( Batthyány út ) vasúti átjárója helyett nem terveztek véletlen felüljárót ? Mivel jelenleg csak egy mezei szintbeli vasúti átjáró van. Ezen utóbbiról nem tudsz ?
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.23 21:52.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogy mindenki számára teljes és érthető legyen még egy közeli fotó ugyanerről a csatlakozásról. A különbség annyi hogy ez az ellenkező oldalról készült. Tehát itt az új Ukk-Boba vágányon állok, és az új kanizsai vonalra nézek. Az átkötési irány innét is tisztán látható.
Megjegyzés:
Ha valamit nem teszek fel az nem jelenti azt hogy nem is fotóztam le.
Tehát ha úgy érzitek hogy valami hiányzik, TESSÉK NYUGODTAN KÉRDEZNI!!!
Ha valami mégsem lenne a gyüjteményemben, megigérem mielőbb utánna járok.
Üdvözlök minden kedves fórumos társamat.
Macinet
 
Felsőnyék    hayabusa, 2008.06.23 21:51.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2007.októberében igy nézett ki az épület ill. a jegypénztár.
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.23 21:36.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves András.

Elnézést kérek, nem gondoltam hogy pont ez a fotó fog hiányozni a tudósításból. Természetesen van fotó a kérdéses pontról,
íme...
Ez a fotó az első 100-as váltó tövében készült, ha kanizsáról befelé érkezünk. A kérdéses csatlakozás az új Ukk-Boba vonalra tisztán látható rajta.

Természetesen ha bárkinek van kérdése, vagy kérése fotók ügyében, szívesen teljesítem.

Várom a további véleményeket, és elnézést a kimaradt fotóért.

Macinet.
 
Zalaszentiván    miamano30, 2008.06.23 21:14.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kanizsai ág kitérő irányba az U1-es(jelenlegi számozás) válton keresztül terel a 9-es átszelésire, és egyenesbe terel az u3-as váltó kitérő állására. Az U3-as egyenes állása az ukki vonal lesz.
 
Bodajk felső    Gábor15, 2008.06.23 17:29.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt még megvannak a vágányok, ugye?
Mert május 1-jén egy UDJ+Bzx szerelvény járt itt.
Kár, hogy nem voltam ott!
 
Győr-Gyárváros    dezsõ, 2008.06.23 16:08.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugyanaz. Azt nem tudom mikor "keresztelődött" át, de ha kinagyítod a képet, akkor látszik, hogy a régi neonos felirat hosszabb tartószerkezete a betontuskókkal még mindig ott van a tetőn
 
Zalaszentiván    András, 2008.06.23 15:17.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ugyan egy 100 km/h-val járható váltó esetében gyakorlatilag eléggé összemosódik, majdnem jelentéktelen az egyenes és kitérő irány közti különbségtétel, azért mégis megkérdezném : ha jövünk Nagykanizsa felől, a nyíltvonali vágány egyenes irányban megy-e bele az Ukkról beérkező új vágányba, vagy jobbra kitérővel ? Arról a váltóról nem tettél közzé egy közeli képet sem eddig. Egyébiránt örülhetünk, hogy jól halad a munka.
 
Tokorcs forgalmi kitérő    dezsõ, 2008.06.23 14:39.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
felvételi (bizt. ber.) épület az "út" felől
 
Tokorcs forgalmi kitérő    dezsõ, 2008.06.23 14:37.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
felvételi (biz. ber.) épület vágányok felől 2
 
Tokorcs forgalmi kitérő    dezsõ, 2008.06.23 14:35.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
felvételi (biztosítóberendezési) épület vágányok felől 1
 
Törökbálint    Polónyi Tamás, 2008.06.23 14:15.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen látható épület, " szolgálati lakásokat" takar. Az állomásépület mellette volt. Elbontották.
 
Győr-Gyárváros    szvdom, 2008.06.23 13:42.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1971-72-es menetrendben Győr előtt három km-re jelez egy Győri ipartelepek nevű megállóhelyet, viszont Gyárváros nincs benne. Az egy másik hely volt, vagy csak Gyárvárost hívták korábban így?
 
Zalaegerszeg    Macinet, 2008.06.23 12:33.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint ahogy ezen a képen is látszik, a Berzsenyi út burkolata hűségesen őrzi a régi Zalalövői nyomvonal vasúti átjáróját, és annak sinpárjait.
 
Zalaegerszeg    Macinet, 2008.06.23 12:26.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizonyára már nemsokan emlékszünk rá hogy a Zalaegerszegről Zalalövő felé kivezető ág nyomvonala régen beljebb, egy szűkebb íven haladt a kaszaházi vasuti átjáró felé. A ZTE stadion mögött még egy komolyabb vasszerkezetű hídja is volt a patak felett.
A 70-es évek közepén a város ezen szakasza egy komolyabb rehabilitáción esett át, és ekkor módosították a nyomvonalat jelenlegi állapotába, teret adva a későbbi új épületeknek.
A régi nyomvonalnak egyetlen ma még fellelhető emlékét a Berzsenyi út burkolata őrzi a képen látható kereszteződésben.
 
Gyékényes    CoolJan, 2008.06.23 10:55.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyékényes tavaly júliusban
 
Murakeresztúr    CoolJan, 2008.06.23 10:55.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Murakeresztúr tavaly júliusban
 
Kárász-Köblény    koblenyi, 2008.06.23 10:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy látom, így nem lehet belenagyítani, így megadom az elérési útját: http://balla.laszlo.googlepages.com/psig1
 
Kárász-Köblény    koblenyi, 2008.06.23 10:30.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kép alapján mondtam ezt:
 
Zalaszentiván    Macinet, 2008.06.23 09:59.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és amikor megfordultunk...
Ezen a ponton csatlakozik majd vissza a meglévő Ukk-Boba nyomvonalba a módosított szakasz.

...de ez már egy újabb bejárás története lesz...
 
Előző Első    ... [ 778 ] [ 779 ] [ 780 ] [ 781 ] [ 782 ] [ 783 ] [ 784 ] [ 785 ] [ 786 ] ...   Utolsó Következő