Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 746 ] [ 747 ] [ 748 ] [ 749 ] [ 750 ] [ 751 ] [ 752 ] [ 753 ] [ 754 ] ...   Utolsó Következő

Nick    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.08.23 02:20.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nick állomás felvételi épülete 2008. augusztus 18-án.
 
Nick    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.08.23 02:19.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nick állomás raktárépülete 2008. augusztus 18-án.
 
Csánig    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.08.23 02:17.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csánig 2008. augusztus 18-án.
 
Csánig    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.08.23 02:16.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csánig 2008. augusztus 18-án
 
Csánig    Albisi-Pánczél Zoltán, 2008.08.23 02:15.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csánig 2008. augusztus 18-án
 
Békéscsaba    Adani, 2008.08.22 17:06.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha egyszer vmikor ideér a vasútfejlesztés tuti lesz, mert az EU által nagyrészbne finanaszírozott projekt része és ők előírják ,h szigerperonos állomásokon kell aluljáró. Épült Szajolon és Tiszatenyőn is, sőt Cegléden és Abonyon is. Mezőtúron és Gyomán is lesz, Mezőtúrt most kezdték szétszedni. Mezőbeérnyben is leszá llítólag pedig pont ott nincs szükség rá három vágányból kettő vonatfogadó, az állomás mögött nincs semmi.

Békéscsabán a tervek szerint épül a Franklin utcán a mostani teljes sorompós átjáróhoz ( oda kell is, mert ott lehetetlenség átjutni) meg az állomáson és egybe lesz nyitva a meglévő buszos aluljáróval. Volt róla szó, h Jamina felé is lesz kijárata, de ezt nem tartom valószínűnek mert sokat kéne fúrni miatta mellesleg ott a meglévő repülőhíd csak kicsit gatyába kell rázni.
 
Bucsu    András, 2008.08.22 13:58.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönjük az írásbeli beszámolód. Ha a közelben laksz és nem kerül fáradságba, esetleg néhány képet is rakhatnál fel a maradványokról, amiket különösebb macera nélkül, kocsival meg tudsz közelíteni, különösen a Szombathely városán belüli maradványokra gondoltam. Érdekes egyébként, hogy Bucsu községtől elég messze van a jelenleg felújított közlekedési emlékhely. Felmerül a kérdés: tényleg ott volt az eredeti állomás is ? Hozzátéve, hogy állomásnak és nem megállónak kellett lennie, mert a mozdonynak valahol körbe kellett járnia annak idején.
 
Kisbárapáti    siofok35, 2008.08.22 13:19.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van néha szóló motor a teljes vonalon, sőt IP is...
 
Bucsu    oli_b, 2008.08.22 09:18.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rohonctól nem sétáltam a síneken, mert 1: nagyon gazos volt 2: nagyon sok állomást meg kellett még aznap keresnem :-D
A magyar oldalon sokminden megvan még, de sokmindent végérvényesen el is bontottak.
Egész középiskolás koromban megvolt a Sugár út - Irottkő út között a "púp". Igy hívtuk az egykori töltésen átvezetett útszakaszt, mert elég nagy púpot vetett. Ma ugyanez a púp már csak a Paragvári úton van meg és okoz közlekedési nehézségeket :-D

Szombathelytől kifelé a pinkafői út mellett elvileg még megvannak a sínek, de a laktanya mellett asszem már felszedték.
A 11-es huszár úton sokáig megvoltak az egész karos sorompók és a sínek, mert anno a cocilizmusban a Latex szövőgyárig megvolt a sín iparvágány célokkal.
Pár éve viszont garázsort építettek arra a helyre ahol a töltés ment a vágányokkal, úgyhogy ott mindent eldózeroltak, még maradványai sincsenek az egykori vasútnak (Hadnagy utca vége).
Ennek esett áldozatul a Sugár úti "púp" is, ott is teljesen sima már a terep.
Az egykori szövőgyár területén aztán ha minden igaz még mindig megvan a töltés. A szövőgyár kazánházának túloldalától aztán már az én életemben már nem volt sín: egy gyalogút vezet a töltésen a Paragvári útig, aholis még megvan a "púp". Innentől aztán (mivel legalább 10m magasra kellett tölteni) teljesen megvan a töltés a kilométerkövekkel a Váci utcai lakótelep mellett. Minden híd és áteresz megvan, az építési dátumok is olvashatók. Az erdei részeken levő átereszekben hajléktalanok is szoktak éjszakázni.
A Perint folyón félig megvan a vasúti híd. A keleti fele a folyó közepéig megvan, utána le van vágva lángvágóval, és csak egy modern gyaloghíd vezet át rajta. fotó: http://geocaching.hu/cacheimages/2005-10/1290_20051009_113657.jpg
Innentől a határ fele gyakorlatilag megvan a töltés, a rétek mellett mezei útnak használják mert erős az alapja. Kilométerkövek, hidak, átereszek megvannak, építési dátumokkal. Helyenként a talpfák helyei is megvannak, "bordás" a talaj. Látszódik a letalpfázás nyoma még 40+ év távlatából is.
Sokat sétáltam rajta gyerekkoromban.

 
Békéscsaba    Kispala, 2008.08.22 08:56.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kirsztián!
Én nem hiszem,hogy lesz aluljáró! Az állomás mögötti autóbusz p.u.-on is már régóta van, mégse használja senki.
 
Bucsu    András, 2008.08.21 23:47.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vetted-e esetleg a fáradtságot, hogy Rohonctól, a sínek végétől kicsit elsétálj a határ felé, illetve ugyanezt a mi oldalunkon, Bucsunál ? Érdekes lenne arról olvasni, hogy a 43 éve felszedett vasútvonalból létezik-e bármiféle maradvány, értelemszerűen a lakott állomásépületeken kívül. Például km-kövek, hidak, átereszek, bukkanó a töltést keresztező kocsiúton, stb. stb. A szombathelyi utolsó métereket a Söptei úti vasúti átjáró környékén csak az idén májusban szedték fel, ahogy írtam. Szombathely városban nem tudom mi látszik még a nyomvonalból : a Google műholdképein ugyan kivehető szépen, de az lehet pl. a töltésre épített közút is.
 
Budapest-Üröm    NAR, 2008.08.21 20:55.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szántóföldön túl nem Üröm van, hanem még Budapest, a Csúcs-hegy oldala. Üröm központja jó két kilométerre lehet a vasútállomástól - aki ott felszáll a sárga buszra, az nem fog leszállni a vasútállomásnál, hanem bemegy a Flórián térig, a HÉV-ig vagy a metróig...
 
Aquincum felső    Gery, 2008.08.21 16:32.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt egy jó cikk az épülő hídról képekel, videóval: http://www.origo.hu/tudomany/20080818-ujjaszuletik-az-ujpesti-vasuti-hid.html
 
Piliscsév    Mk452006, 2008.08.21 16:25.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyen kicsit újítottak 2005 óta:

- a fénysorompó égőinek kicserélése, félsorompó létesítése
- esővédő bódé újbóli üvegezése
- a beton váróterem(régi pénztárbeálló) újramázolása
- a peron Esztergom felőli oldalának meghosszabbítása, ott lépcső kialakítása a Motocross-pálya felé
- új lámpák az új peronrészen
- parkoló kialakítása
- a sárga vonal újrafestése
- új kuka
- új pad az esőbeálló bódéba

Romlások:

- Az "Á" betűs táblát a Budapest felőli oldalon ellopták/elvitték/kicserélik majd,stb.
- A neon-os lámpából már csak a P betű világít
- nincs normális buszközlekedés( amit a vonatokhoz igazítanak)

Több megfigyelés később...
 
Sárbogárd    vasutas, 2008.08.21 14:11.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sárbogárdtól kb. öt km-re volt egy megálló vagy állomás Sárszentmiklós.(Forrás:1969-es személyszállitási kilométermutató.)
 
Farmos    Blackmore, 2008.08.21 14:08.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Farmoson van jegykiadás, bár nem állandó jelleggel.
 
Kisbárapáti    Gábor15, 2008.08.21 13:57.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szóló Bz-k Felsőmocsoládig illetve idáig közlekednek!
A teljes vonalon csak mellékkocsikkal közlekednek a motorvonatok!
 
Oroszlány    Domján György, 2008.08.21 10:58.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Régi téma a Tatabánya - Székesfehérvár vonal. Egyébként ha belegondolunk régen meg is volt a lehetőség, amikor még a Bicske -Székesfehérvár vonal használható állapotú volt, ez kb. ugyanolyan hosszú, mint a Tatabánya - Oroszlány - Mór - Székesfehérvár, azzal a különbséggel, hogy Bicskén át nem kellene semmit sem kisajátítani. Ezzel szemben Oroszlány és Pusztavám (Mór)között az erdőn és a hegyen (Vértes) át kellene a pályát megépíteni. Véleményem szerint az is a Bicskei változat mellett szólna, hogy a Budapest - Székesfehérvár vonal így tehermentesíthetővé tehető, ha arra szükség lenne (a távolság közel azonos 70, illetve 80 km), de ez a változat a "szakemebereknek" biztos még nem jutott az eszükbe (a Pécs -Szeged gyorsvonat is az egész Dunántúlt bejárja ahelyett, hogy a Pécsvárad - Bátaszék szakaszt felújítanák).

 
Bucsu    oli_b, 2008.08.21 10:22.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az osztrákok Nagyszentmihályig (Grosspetersdorf) használják a vonalat, nemrég újították fel a Felsőőr-Nagysztm szakaszt, talán látszik a Vasvörösvári fotóimon, hogy igen újak a vágányok, talpfák.

Nagysztm-tól Sámfalváig pedig mesevonat jár a nyári szünidőben minden vasár- és ünnepnapon délután.
Sámfalvától aztán már nem voltak fényesek a sinek amikor arra jártam, tehát nem lehet vmi gyakori a forgalom, de az átjárók többnyire fénysorompóval biztosítottak, tehát azért vmi van.
Csajtán pedig van egy vasúti cukorrépasiló, ami -úgy nézem- használatban volt mikor ott jártam. 1-2 vonat lehet hogy van, de mondom, nem fényesek a sínek.
Rohoncon aztán látszik hogy vége a dalnak. Karos teljes sorompók vannak, de az állomás után a bokrokban elenyésznek a sínek.

A mesevonat honlapja: http://www.maerchenbahn.at/start.htm

Németül kevéssé tudók kedvéért lefordítok ide 1-2 technikai érdekességet. (a gyerekcsalogató, vevőcsábító marketingszöveg kihagyásával)
* Egyik cikk szerint (és a fotók szerint) a nosztalgiavonatot a 93 1422 pályaszámú gőzős húzza
* A főoldal leírása szerint a mesevonatot egy "nosztalgikus magyar dieselmozdony viszi az M31 -es sorozatból"
* az utaskocsi az egykori pozsonyi vasút egyik utaskocsija

Nagyjából ennyi a lényeg.
Nagysztm és Sámfalva közötti erdei szakasz tele van mesedíszlettel, aztán azon viszik végig a gyerekeket, megállnak az egyes helyszíneken, és egy narrátor hangosbemondóval mondja el a különböző mesetörténeteket.

Legalább használják vmire a vonalat, nem mint a magyar oldalon fel van szedve a vágány, az állomásépületek meg.... láthatjátok a fotóimat...
 
Bucsu    András, 2008.08.21 03:44.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Javallanám, hogy a földmegmunkálások helyett e fórumban kizárólag vasúti témákról szóljunk hozzá.

A Google Maps felbontása Ausztria területén jobb és nagyobb, Magyarországot illetően a nagyfelbontású műholdképek csak részlegesen állnak rendelkezésre.
 
Bucsu    Erik, 2008.08.21 00:20.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az is nyomonkövethető, hogy a sógorok jobban és szebben dolgozzak meg a földjeiket.
 
Bucsu    Erik, 2008.08.21 00:15.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sok köszönet a szép fotókért. Csak Felsőőig (Oberwart) közlekedik vonat. Teherforgalom továbbra is van. A Google map-en valóban nyomonkövethető a megszüntetett pálya.
 
Ferihegy    Adani, 2008.08.20 23:17.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sztem nem, mert te a megállóban nem tudtál venni. Egyébként az a legvalószínűbb, h nem is jön a kaller, hiszen innen a nyugatiig nincs messze. Szajol-Szolnok hasonló, Szajolban már késő délutántól nincs jegykiadás és, aki csak Szolnokig megy jó eséllyel enm találkozik kallerral, 10 perc alatt egy hosszabb vonatban még ha keresed akkor sem biztos, h megtalálod, ráadásul nem is a te dolgod, h megkeresd. Avagy Szentgodhárd-Haris, videó is volt róla a Youtube-on, h még a pénztáros is lebeszélte az embert, h vegyen Harisig jegyet, merthogy "úgysem fog téged Harisig senki megnézni" 2km és alig 1-2 perc, és igen ennyi idő alatt úgysem tudná kiadni még géppel se. Egyszer láttam ilyet mikor a vonaton ki kellett egészíteni a jegyet, mert Kisszénáson csak Orosházáig tudtak adni ( reformjegy van ott és csak OH meg Szarvas volt nekik) és a kaller vagy negyed órát szenvedett mire sikerült egy jót nyomtatnia közbne többször mondta, h inkább vegyek majd OH-n, úgyis lesz rá időm :)
 
Nagyrákos    kempelen, 2008.08.20 20:53.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...de addig is. Megy ez 'drót' nélkül is....
 
Nagyrákos    kempelen, 2008.08.20 20:47.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hamarosan 'állni' fog. :-)
 
Nagyrákos    kempelen, 2008.08.20 20:46.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felsővezetéktartó oszlop alapja.
 
Nagyrákos    kempelen, 2008.08.20 20:45.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008.08.20. A villamosítás állapota, Pankaszig fent a "drót", illetve állnak az oszlopok a nagyrákosi viaduktig és a viadukttól. Viszont a viadukton még eléggé "megfeküdt" az építkezés. :-) Ott még csak az az oszlopok alapja van kész és mellette fekszenek már a "vasak".
 
Nagyrákos    kempelen, 2008.08.20 20:35.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Úr kétezernyomcadik évének augusztus havában...
 
Őriszentpéter    kempelen, 2008.08.20 20:28.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy fiatal állomás legrégebbi darabja. Hulladékgyüjtő a 70'es évekből.
 
Őriszentpéter    kempelen, 2008.08.20 20:26.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Őriszentpéter vasútállomása 2008.augusztus 20.-án
 
Előző Első    ... [ 746 ] [ 747 ] [ 748 ] [ 749 ] [ 750 ] [ 751 ] [ 752 ] [ 753 ] [ 754 ] ...   Utolsó Következő