Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 742 ] [ 743 ] [ 744 ] [ 745 ] [ 746 ] [ 747 ] [ 748 ] [ 749 ] [ 750 ] ...   Utolsó Következő

Papkeszi    Hentes, 2008.08.28 23:04.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Papkeszi állomás manapság elég csendes. Heti egy-két Bobós irányvonat a helyi Colorchemia vegyipari üzemhez veri fel a csendet. Szolgálat nincs, jelzők nem üzemelnek, a közeli fénysorompót egy utólag felszerelt kulcsos kapcsolóval lehet vörösre váltani. A váltókhoz a kulcsokat a Hajmáskérről hozzák, amúgy állandó átmenő állásban vannak. A szolgálati helyiség ajtajait ráccsak szerelték fel a tolvajok ellen. Az állomásban egy barátom lakik a családjával, akik igyekeznek rendben tartani az épületet és a környezetét.
A 2007-03-03-n készült képen az egyik utolsó vonatot meneszti a csinos fiatal szolgálattevő hölgy.
 
Berhida    Hentes, 2008.08.28 22:53.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Berhidai MH egy nappal a vonal bezárása előtt, 2007-03-02-n.
Manapság berhidai pályaszakasz járható, idegenkezűség egyenlőre nem tapasztalható. Sajnálatos módon a Csajág és Vilonya közötti szakaszon semmilyen forgalom, még elvétve sincs.
 
Küngös    Hentes, 2008.08.28 22:44.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Utolsó vonat a küngösi megállóhelyen 2007-03-03-n.
A szomszédos gabonatelepre sajnálatos módon nem vasúton szállítják a terményt.
 
Csajág felső    Hentes, 2008.08.28 22:39.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép készítésének ideje: 2007 március eleje, közvetlenül a bezárás előtt. Egyik utolsó Bz tart Veszprém felé. Már a vasútbarátok ellepték a szakaszt egy-egy utolsó fotó készítése miatt.
 
Csajág    Hentes, 2008.08.28 22:31.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A huszonhetesen a bezárás után egy évvel. A pálya jól karban van tartva, idegenkezűségeket a cég kezeli. Vasútőrök járják a szakaszt, ami kerülővonalként tud funkcionálni Lepsény és Székesfehérvár között. Maga az állomás magán viseli a kor jegyeit, amikor még jelentős utasforgalmat bonyolított a rendszerváltás előtt. Motoros váltók, elektronikus Dominó-rendszerű jelzők és biztosító berendezések, hagosbemondó és aluljáró rendszer. Manapság elég unalmasan telik az élet a kiterjedt méretű csajági állomáson.
 
Kétújfalu    Hentes, 2008.08.28 22:15.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kétújfalu MH állapota valóban hónapról-hónapra rosszabb.
Nem értem, hogy miért nem lehetett kiadni, vagy eladni korábban, amikor még menthető lett volna. Bár még most is menthető.
Kitűnő hajtánypálya húzódik előtte. :-)
 
Drávatamási    Hentes, 2008.08.28 22:06.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Másik kép ugyanazon a napon visszafelé Kétújfalu irányába. A kép érdekessége, hogy Drávatamási Mh-ban áll egy őz. Remélem még kivehető a kép felbontásának csökkentése miatt. Mikor közelebb értünk járművünkkel akkor ugrott csak el.
 
Gárdony    abrokmiklos, 2008.08.28 17:57.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor még Gárdonyban állt a 424 365-ös Bivaly
 
Nagylapos    Adani, 2008.08.28 14:45.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mostmár 100%, h leszi tt második vágány Gyoma felé, hiszen már dolgoznak rajta. A helye meg is van neki felsővezetéktartó oszlopok is állnak már ott. Mikor Mezőtúr felé felszedték az egyik vágányt (teljesen új épül a helyére) akkor Nagylaposon sokszor volt vonatkeresztezés személy és teherszállító egyaránt.
 
Bölcske    kempelen, 2008.08.28 06:44.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 50'-es években ezt úgy hívták volna hogy a minden zúgban megbújó osztályellenség aljas provokációja. :-) :-) Viszont valóban nincs értelme egy főfalakkal magára hagyott épületnek... Ha már nem kell, akkor végezzenek tisztességes munkát.
 
Rábahíd    alexejevics, 2008.08.27 23:17.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha valakit esetleg érdekel...

http://www.hircity.hu/cgi-bin/hircity/index.cgi?view=ck&tID=609&nID=25435&nyelv=hu
 
Bölcske    alexejevics, 2008.08.27 23:14.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapelőtt ismét jártam az állomáson, ezúttal vonattal. Az épület még mindig áll, de a tető és az oromfalak már nincsenek meg. Nem egészen értem a dolgot. Így garantáltan össze fog dőlni az épület nemsokára. Vagy bontsák le teljesen, vagy rakjanak rá új tetőt...
 
Kárász-Köblény    Gábor15, 2008.08.27 21:01.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eltünt a felvételiépületről a helységnév tábla!Legalábbis úgy láttam!
 
Bácsalmás    Gábor15, 2008.08.27 20:45.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vajon feltámad az állomás teherforgalma?
Ma reggel és tegnap is gabonát és egyéb mezőgazdasági növényeket pakoltak az 1. vágányon.
Remélem nem lesznek sokáig üresek a vágányok (teherfotgalom).
 
Kastély (Nagycenk)    Gery, 2008.08.27 20:23.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kastély állomás
 
Nádtelep    Gery, 2008.08.27 20:21.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Csapórudas sorompó
 
Nádtelep    Gery, 2008.08.27 20:20.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nádtelep
 
Fertőboz-Múzeumvasút    Gery, 2008.08.27 20:18.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasúti jármúveket át lehet pakolni nagyvasúti kocsira is.
 
Fertőboz-Múzeumvasút    Gery, 2008.08.27 20:17.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fűtőház
 
Nick-Rábahíd    András, 2008.08.27 16:01.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Erről a megállóról és az egész felszámolt vasútvonal 2004. nyári állapotáról kiváló fényképes beszámoló olvasható itt : http://gmarc.freeweb.hu/elveszett/fhev/fhev.html
 
Bucsu    András, 2008.08.27 15:34.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint felszántották, mezőgazdasági művelés alá vonták a közlekedési emlékhelytől a határig terjedő egykori nyomvonalat.

Ilyenre egyébként van máshol is példa, hogy teljesen eltüntették egy korábbi vasútvonal töltését: Hegyfalutól, ha Csorna felé utazunk, bal felé fordult el 1974-ig a Bük-Répcevis felé menő vasútvonal. Az már évtizedek óta szántóföld, semmi nem utal az egykori vasútra ( pedig de jól jönne manapság, amikor Bükfürdő Európa-hírű fürdőhellyé fejlődött ). A régi vasút nyomvonala egyébiránt a mostani büki gyógyfürdő mellett ment, ott az egykori közúti - vasúti kereszteződés púpja a gyógyfürdőhöz vezető úton még kivehető, ha valaki tudja, hol kell keresni.
 
Drávatamási    pezsman, 2008.08.27 15:03.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szerintem el kéne számoltatni azokat, akik hagyták így lepusztulni ezt a -közhellyel élve- szebb napokat is látott vonalat. Elképesztő, mi megy itt már elég sok ideje... És hát ami a dél-dunántúli régiót illeti, főleg Somogy megye déli részét, az maga a katasztrófa... A háborúban elpusztult a barcsi Dráva-híd, aztán megszűntették Nagyatád, majd Kaposvár felé is a vasutat Barcsról. Mindenki hibás lépésnek tartja ezt, de nem tanultak belőle, mert ezt a vonalat is bezárták... SZÉGYEN!
 
Nádtelep    Petrás Bence, 2008.08.27 13:18.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nádtelep mh.
2007. 05. 26.
 
Kastély (Nagycenk)    Petrás Bence, 2008.08.27 13:15.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás
2007. 05. 26-án.
 
Bucsu    oli_b, 2008.08.27 11:47.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi Jánosnak a történeti kiegészítéseket.
Igen, a Nagyszentmihályhoz feltöltött fotóimon a mozdony oldalán olvasható a Südburgenlandische Regionalbahn felirat.

Andrásnak:
A töltés Szombathelytől Bucsuig teljesen megvan. Ahol sokat kellett tölteni, ott nagyon megvan. Ahol nem kellett nagyon tölteni, ott mezei út formájában van meg.
Csak 1-2 helyen van eldózerolva, ahol a modern kori útépítések, elkerülőút-építések miatt szétnyomták, betemették, ráépítettek, stb.
Az emlékhelyen megvan egy 10 méteres pályaszakasz múzeális jelleggel.
Az emlékhelytől Szombathely fele is simán kivehető a töltés.
Az emlékhelytől a határ felé viszont abszolúte semmi nyom, ugyanis a domborzat pont emelkedik abba az irányba, tehát tölteni nem igazán kellett, illetve mezőgazdasági terület van abban az irányban, és be van szántva az egész. Úgyhogy Bucsutól a határig nem nagyon van meg.
Rohonctól a határig viszont valóban megvan a töltés nyoma, részint mezei útként használva.
 
Középrigóc    Hentes, 2008.08.26 23:47.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép készítésének ideje: 2008-04-06.
Kínkeservesen jutottunk el Középrigócra a pálya bejárása során. A 62-es sorsa Zádor és Középrigóc között gyakorlatilag megpecsételődött.
A képen egy csörgős Intercity lassít Középrigóc állomáson.
 
Drávatamási    Hentes, 2008.08.26 23:35.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép készítésének ideje: 2008-04-06. A vonal innentől Középrigócig már alig járható. A hatos út környékén gyakorlatilag nincs már heveder és síncsavar. A sínek meglétének ideje még néhány hónap, de megkockáztatom, hogy egy év múlva itt már nem beszélhetünk vasútról. Érdekes sztori:
Tavaly egy alkalommal Kétújfalun tettük fel a hajtányt és előtte tankoltunk a helyi benzinkútnál. Kérdezem a benzinkutast, hogy tud-e Kétújfalu és Középrigóc között valamelyik faluban szálláshelyet. A kutas egy drávatamási címet adott. Kérdem tőle, ha leszálok Drávatamásiban a vonatról jobbra vagy balra kell indulnom? Nem, a vonat nem jár, nem tudok oda vonattal menni. De, mi lenne ha mégis, erősködtem. De nem, oda vasúton nem lehet eljutni, nincs vonat és a sínek is hiányoznak már több helyen, köti az ebet a karóhoz a kútkezelő. Jó-jó értem, de ha valahogy mégis vasúton mennék, jobbra-vagy balra kell mennem Drávatamásiba??? Kezdtem türelmetlen lenni. Balra! hangzott az értetlenkedő válasz...

Gyönyörű volt Drávatamási után a fenyves erdőben futó vonal. Kár érte!
 
Kastélyosdombó    Hentes, 2008.08.26 23:17.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Íme egy másik kép 2006-05-12 -ről.
Az épület belülről. Az asztali telefonok akkor még működtek és időnként jelentett is az idős hölgy.
 
Kastélyosdombó    Hentes, 2008.08.26 23:09.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kép készítésének az ideje: 2005-05-12.
A néni nagyon rendben tartotta az állomást. Igen állomás, mert régen voltak kitérők és komoly teherforgalom is volt. Főleg mezőgazdasági szállítás folyt.
Én a nénivel 2006-novemberében találkoztam újra személyesen. Legutolsó ottjártamkor (2008-04-06) az épület ugyanúgy rendben volt, szépen karbantartva a sok virágágyás. Úgy tűnt minden rendben, bár sokáig kiabáltam a Néni nem jött elő. A csatolt képen a fia képét mutatja a Néni aki a Mávnál külkapcsolatokkal foglalkozik. (állítólag)
 
Zádor    Hentes, 2008.08.26 22:56.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kép készítésének ideje: 2008-04-06
Szépen rendben van tartva az állomás, bár nem lakják.
 
Előző Első    ... [ 742 ] [ 743 ] [ 744 ] [ 745 ] [ 746 ] [ 747 ] [ 748 ] [ 749 ] [ 750 ] ...   Utolsó Következő