Szob
Zombisat, 2009.05.09 14:17.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A határvonalról Magyarország (Szob) felé tekintve. Készült: 2009. április 12.
|
|
|
|
Szob
Zombisat, 2009.05.09 14:12.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Az országhatárt jelző tábla a vasúti hídon. Készült: 2009. április 12.
|
|
|
|
Szekszárd
Führer, 2009.05.09 14:11.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Szekszárd-Palánk felé nézve a felüljáróról. Bárcsak Bátaszék felé is ilyen lenne a pálya. Igazán ráférne már a felújjítás.
|
|
|
|
Szob
Zombisat, 2009.05.09 14:10.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Szintén az Ipoly fölött áthaladó vasúti híd. (Készült 2009. április 12-én, ahogyan az előző kép is.)
|
|
|
|
Szob
Zombisat, 2009.05.09 14:07.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Az Ipolyon átívelő vasúti híd. A túlpart már Szlovákia.
|
|
|
|
Baracska
zekany, 2009.05.09 10:12.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A magas töltés utólag épült, ezért a szintkülönbség az épülethez képest.
|
|
|
Felsőzsolca
Pitta7, 2009.05.08 19:42.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Itt pedig Onga (Hidasnémeti) vagy Hernádnémeti-Bőcs (Sátoraljaújhely) felé tekintve
|
|
|
|
Felsőzsolca
Pitta7, 2009.05.08 19:34.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Az állomás látképe Miskolc felé tekintve
|
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.08 19:08.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Peronok. Látható a vágányok közti minőségbeli különbség (a jobb oldali az átmenő).
|
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.08 18:41.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Ez pedig a Hidasnémeti felőli "váltókörzet". Az átmenő vágány hidasi végén ismétlőjelző is van, a kanyar miatt. Az első vágányon viszont nincs, szükségtelen, mivel nem annyira forgalmas és amúgy sem száguldoznak rajta a vonatok, ez látható a vágány állapotából is.
|
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.08 17:11.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Onga állomás Miskolc felől nézve az útátjáróból, ami pont kettészeli a falu főútját.
|
|
|
|
Érdliget
Petrás Bence, 2009.05.08 16:58.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóban jegyet kapni a megálló melletti papírboltban lehet!
|
|
|
Gyöngyöshalász
Kispala, 2009.05.08 08:29.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szilin nincs ott zárjelző tárcsa. ;-)
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.07 22:04.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Ez pedig egy kép egy személyről ami (akkor még) Miskolcról érkezett (manapság Füzeabonyból jönnek és odáig is mennek a személyek). Jellegzetesség, hogy a Szili lehúzott áramszedővel érkezik meg, mivel kb. egy km-rel ezelőtt le kellett neki húznia a 37. számú főút felüljárója miatt (manapság viszont már ez sincs, mivel elég a főmegszakítókat kapcsolgatni).
|
|
|
|
Klementina
raps, 2009.05.07 21:58.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyilván hogy van felsővezeték. Nem mondta senki hogy a fővonal vezetékét is lebontották. Csak a kiágazást szedték szét, a fővonalat nem. A váltók megvoltak, de a sínek bontása valamikor a 90-es évek elején,közepén kezdődött. Aztán jöttek a maradék kapcsolószerek, váltók, míg nemrég a még megmaradt többi pályaelem....
|
|
|
Onga
Pitta7, 2009.05.07 21:52.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Gigant tehervonattal halad át
|
|
|
|
Klementina
Pitta7, 2009.05.07 21:45.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.
Figyeljetek egy kicsit. Mondjátok már meg nekem, hogy ha ez a "megálló" többvágányos, rakodóvágányos, akkor miért megállóhely?
Egyébként igen, a vágányokat már felszedték, viszont egészen a közelmúltig megvoltak még a váltók, sőt a felsővezetéket sem bontották még le. (mint az a képeken látszik)
|
|
|
Őrtilos
Zsóka, 2009.05.07 12:42.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Véletlen fedeztem fel a vasútállomás fényképét.
1926-ban édesapám itt született Őrtiloson.
Az Ő édesapja (az én nagyapám) itt volt állomásfőnök(nem tudom akkor, hogyan nevezték), de elmondásuk alapján a vasútállomáson laktak. Vajon ez az épület már állt akkor?
Üdvözlettel: Zsóka
|
|
|
Pusztaszentmihályfa
Hajnalka, 2009.05.07 09:50.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is kerestem egy éve ezt a vasútállomást (azaz a helyét), bár én személyes okokból is. Az 1800-as évek végén a dédapám édesapja volt itt az állomásfőnök, az Ő és családja nyomait kerestem....sajnos hiába.
|
|
|
Pörböly felső
cshaweska, 2009.05.07 08:21.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aza kisfal maradvány az mi?A felvételi épület maradéka?Mert vonatból nem látható!
|
|
|
Kismicske
kkklaci, 2009.05.06 18:45.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még mindig távolabb vannak az oszlopok. A volt épület helye is meghatározható többé kevésbé.
|
|
|
Dunaföldvár
zekany, 2009.05.05 18:10.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Íme egy fotó Kubinszky Mihály professzor úrtól hídról gőzössel az 1970-es évekből
|
|
|
|
Egyed-Rábacsanak
alexejevics, 2009.05.05 17:58.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisalföld-cikk a MÁV-os romolásról:
http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/bontjak_az_egyed8211rabacsanaki_bakterhazat/2097751/
|
|
|
Zsujta
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:50.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Telkibánya mellett volt egy kőbánya, amelyhez innen vezetett egy 600mmm nyomtávú bányavasút. Az ehhez tartozó magasrakodó romjai még 15 éve megvoltak. Azóta nem jártam arra, de valószínűleg még most is megvan.
|
|
|
Kismicske
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:43.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely már a megszüntetése előtt is alig volt felismerhető. Csak az avatott szeműek láthatták, hogy a felsővezeték-tartó oszlopok kissé távolabb vannak a vágányoktól az egykori peron miatt. Ha valaki arra jár, akkor ellenőrizhetné, hogy még mindig így vannak-e az oszlopok.
|
|
|
Tisztavíz
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:38.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Középiskolában ide jártunk minden szeptemberben egy hétig almát szedni. Eleinte különvonattal, később amikor már csak a mis iskolánk ment, akkor menetrend szerinti vonattal.
|
|
|
Kónya
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:29.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely különlegessége a keskeny nyomtávú lóvasút volt, amely az innen kb. 2km-re lévő tanyaközpontba vitte az utasokat. Ez is a rendszerváltás környékén szűnt meg.
|
|
|
Kismacs
Kerti Öröm, 2009.05.05 16:25.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 80-as évek végén még viszonylag komoly forgalma volt a megállóhelynek, mert a közelben volt az autójavító vállalat, ahova sokan jártak be Balmazújváros irányából. A megállóhelyen főjelzők is voltak, valamint innen kezelték a helyi, és az autójavító vállalatnál lévő sorompót (Ha jól emlékszem ,akkor még a házgyári sorompót is).
A rendszerváltás után a bejáróforgalom gyakorlatilag megszűnt, így alig maradt utas. Debrecen-Kismacs városrész, amiről a nevét kapta a megállóhely innen 1.5-2 km távolságban van Balmazújváros felé. Volt kezdeményezés, hogy a megállóhelyet helyezzék át ide (mivel közvetlenül a településrész mellett halad a vasútvonal), azonban a MÁV ettől elzárkózott. Így utas hiányában maradt a megszüntetés...
|
|
|
Tarnaörs
CzuPe, 2009.05.05 11:48.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A volt megállóból Jászárokszállás felé tekintve 2009. ápr. 18-án.
|
|
|
|
Tarnaörs
CzuPe, 2009.05.05 11:43.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatalmas gesztenyefák máig jelzi, hol állhatott a felvételi épület.
(2009. ápr. 18.)
|
|
|
|