Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] [ 622 ] [ 623 ] [ 624 ] [ 625 ] ...   Utolsó Következő

Porva-Csesznek    borsosgabi, 2009.05.14 19:59.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amennyiben meg szeretnél hóditani egy lányt, ide kell elvinned!!! Nálunk bejött. Immár 12 éve ismerkedtem meg itt a férjemmel, azóta is rendszeresen eljövünk ide. Ezt a csodát, nyugalmat nem lehet megunni. Ha csak eleged van a mindennapok nyüzsgéséből, és lazitani akarsz, itt a helyed!!!
 
Mátraballa    vasutas, 2009.05.14 19:07.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Remélem a Mátraballa tábla helyére egyszer felhúzzák a Kókát!
 
Mezőzombor    DB 101, 2009.05.14 16:51.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A masodik vagany a nyolcvanas evek közepeig volt meg ,de elötte mar sokaig nem hasznaltak ( es nem tartottak karban ) a Szerencs felöl baloldali vaganyt.Trianon utan okafogyotta valt a duplavagany . Korabban negy fövonal agazott el belöle.
 
Drávasztára-Zaláta    blzs, 2009.05.14 11:52.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
2007 nyarán barangoltam ezen a vidéken. A Dráváig terveztem a gyalogos túrámat. Sajnos beborult az ég és az amúgy is már estébe hajló idő meghiúsította, hogy eljussak az állomásig ill. a Dráváig. Az épületig nem jutottam el de a közelében lehettem, mintha derengett volna valami a bokrok között.... Visszafordultam. Persze mire kiértem a főútra majd utána Sósvertikére addigra némileg világosabb lett. Sósvertikén beszéltem egy helyi idős bácsival, aki sokat mesélt a vasútról és a Dráva menti életről. Az ő elbeszélése és egy régi vasúti térkép alapján tájoltam be az épület helyét – persze, lehet, hogy kicsit pontatlanul. Csak ajánlani tudom mindenkinek a környék bejárását. Ha vasúti műtárgyakat is szeretne fotózni, akkor menjen kora tavasszal, amíg nem indul be a természet.
A megmaradt hídról egy fotó, csak vakuval, mert már erősen szürkület volt.
 
Dorog    Smidi, 2009.05.14 11:34.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromban dorogi lévén rengeteget jártam vonatot nézni az állomásra és a környékére. Ekkor, az 1980-es évek végén, a 90-es évek elején csodálattal néztem a csörgők által vontatott és tolt szerelvényeket, a mozdonyokon a "Hámán Kató" biztos sokak számára nosztalgikus. A vonatok emlékeim szerint akkor még néha 5 kocsival, később több éven át 4-el, még később 3-al közlekedtek. A nagy módszerváltás után pár évvel aztán szépen elkezdték rongálni, graffitizni a vonatokat és az állomást! Ezek után az ezredforduló táján megélt Bzmot korszak (InterPicivel együtt) mosolyogtató volt... Nosztalgiával ültem újra 2003 táján a "kék" vonatra, ámulattam hallgattm egy műszaki okból történő megállás után az elindulását a csörgővel a csabai alagútban és néztem ki a tolt szerelvény utolsó vagonjából nézve előrefele a szűk kanyarokban "kígyózó" kocsikat a vezér visszapillantójával, hátul a csörgővel... Az állomásról: egykor volt komoly rendezőpályaudvar komoly teherforgalommal, élettel, számtalan alkalmazottal, számos családot eltartva. Most csak a jövőben reménykedhetünk, hiszen az utóbbi pár évben emelkedik a személyforgalom!
 
Drávasztára-Zaláta    kempelen, 2009.05.14 11:31.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Blzs!

Minden tiszteletem a tiéd, de az állomás inkább kicsit távolabb van a jelölt hídtól. Sokkal közelebb az árvizi töltéshez. Legalábbis így él emlékezetemben a 2003. évi ottlétem után történt "feltérképezés" alapján.
Amúgy szép munka!
Kint voltál a Drávára felvezető híd romjainál is?
 
Lovasberény    kempelen, 2009.05.14 11:27.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...de tegnapelött készült.
 
Drávasztára-Zaláta    blzs, 2009.05.14 11:24.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy térkép a könnyebb eligazodás érdekében. Fekete négyzet jelöli a volt állomás épületének a helyét. A térképen jól látszódik a régi nyomvonal egészen a Dráváig. Régebben a vasút vonala volt a megyehatár Somogy és Baranya között. Az állomásépület somogyi oldalon volt. Emeletes épület volt, a háborúban találat érte és utána az emeletet már nem építették újjá.
Rózsaszín jelzésnél található a 100 méteres híd maradványai. A sárga jelzésnél található egy kisebb híd.
Régebben a két falu között nem volt út, a vasútállomásra is csak földút vezetett. A régi menetrend 3 ill. 7 km írt távolságnak. A régi Dráva híd pillérei alacsony vízálláskor kilátszódnak a vízből.
 
Gyula-Jánoszug    Adani, 2009.05.14 09:45.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az esőbeállóról eltűnt a tábla. Múlt héten hétfőn jártam arra, képeket is teszek majd be.
 
Poroszló    m62191, 2009.05.14 09:30.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Áruforgalom nincs...
 
Vértesboglár    cshaweska, 2009.05.14 08:41.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás a Csaplári erdőben volt.
A sinek még megtlálhatóak?Vgay bozótnőtt rájuk?
 
Drávasztára-Zaláta    cshaweska, 2009.05.14 08:27.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület Zalátához vgay Drávasztárához van közelebb?
Honnan érhető el?Közel van az OH?
 
Murakeresztúr    András, 2009.05.13 22:29.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google műholdképén jól látszik a murakeresztúri delta. Ez ügyben három kérdés :

- a balra, Horvátország felé menő ág használatban van ? Járható egyáltalán ?
- a jobbra, az állomás felé menő oldalon két vágány látszik. Létezik mindkettő, vagy csak egy átépítés és ívkiigazítás nyoma van a képen? -- Murakeresztúr állomáson az emlékezetem szerint hosszú, 80 km/h sebességre alkalmas váltóval ágazik ki a Gyékényes felé menő vágány. Ez így van ?
 
Murakeresztúr    Dénes, 2009.05.13 20:52.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Murakeresztúr drága állomása amire annyí keresztúri ember büszke volt mert ez egy szuper munkahely volt annak idején itt aztán zajlott az élet itt olyan forgalom volt hogy alig birták a dolgozók szusszal most meg csak döglődi az egyész vége a szép időknek.
 
Hortobágy    Andrasimre15, 2009.05.13 20:51.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
MD-k keresztje Hortobágyon. Ilyen már régen volt... Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/MDmot/Btx020-039/Btx_024ho.jpg
 
Tiszafüred    Andrasimre15, 2009.05.13 20:48.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A már sajnos megszüntetett Eger-Debrecen gyorsvonat keresztje Tiszafürednél. Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/MDmot/3030-3042/MDmot-3038_-Tiszafured-.jpg
 
Belezna    Dénes, 2009.05.13 20:42.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a beleznai megálló ez egy olyan szép rendezet mindig tiszta volt rendbe volt tartva aztán egyszercsak elköltöztek innen és akkor feltörték mindent elvittek ami mozdítható volt és aztán lebontották most meg egy kis tábla jelzi a helyét ez egy nagy szemétség.
 
Belezna    Dénes, 2009.05.13 20:37.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én murakeresztúri vagyok szinte minden nap járok erre. Emlékszek még hogy ez a kis megálló milyen szép volt.
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.13 20:34.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha minden igaz, a kisvasútról az emlékkiállítást a hónap végéig meghosszabbították, megtekinthető Szeghalom könyvtárában!
 
Görögszállás    Oldalborda, 2009.05.13 20:33.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia,
kicsit távolabb ugyan, a Békés megyei Vésztőn és körzetében, de itt is az ütemes menetrendnek
köszönhetően jár InterPici rendes személyvonatként...
 
Füzesabony    Andrasimre15, 2009.05.13 20:29.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szokatlan hosszúságú személyvonat érkezett Debrecen felől az 1. vágányra. Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html
 
Görögszállás    Andrasimre15, 2009.05.13 20:11.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az ütemes menetrend Kelet-magyarországi bevezetésével megszûnt az Inter Pici szolgáltatás, így a munka nélkül maradt IP-ket a (Nyíregyháza-)Görögszállás-Tiszalök vonalon alkalmazták, személyvonatként. A 402-es épp Görögszálláson várja az indulást Tiszalök felé. 2007.07.12.
Fotó: Tóth Béla tothbeci@gmail.com
Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/Bzmot/InterPici/398-409/Bzmot-402_Gorogszallas_2007_07_12.jpg
 
Tiszalök    Andrasimre15, 2009.05.13 20:07.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszalök - Ohat-Pusztakócs viszonylatú személyvonat a 3. vágányon. Végtisztességként IP-k járnak.Ilyen körülmények között nincs esélye a vonalnak. Forrás: http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/Bzmot/InterPici/398-409/Bz_404tl.jpg
 
Kótaj    zsolesz, 2009.05.13 15:52.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a kép...Kótaj zászlódíszben !!!
 
Fényes    mozes58, 2009.05.13 13:18.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pedig ezen a helyen régen 1944-46. között posta forgalom is volt.
 
Pusztaszakállas    VF, 2009.05.13 12:00.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia Bea!
Részvétünk, évtízedeken át ismertük nagyapádat és a nagyszüleimmel is nagyon jóviszonyban voltak. Talán emlékszel még ránk, Szilágyi Kálmánék, én az egyik unokája vagyok, Varga Ferenc. Merre vagy, szoktál-e Bartába menni? Üdv, VF.
 
Hidas-Bonyhád    Attis, 2009.05.13 11:54.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!

Mit szóltok az ütemes menetrendhez? Nekem jó volt Bajára, bár most még annyi helyijárat sem megy ki, mint eddig. Kár, hogy elkerült a kereszt Mázára. Ja, és a Bátaszék felőli őrháznál már a forgalmista állítja a váltókat, egy kismotorral megy ki, elég mókás volt :). A hétvégén Mázán keresztül autóztam, FANTASZTIKUS a látvány!!! Ha vasutas lennék és választanom lehetne, Máza, v. H.-Bonyhád biztos az elsők között lenne...
 
Csárdaszállás    mozes58, 2009.05.13 11:12.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeretném pontosítani a helység nevét,mert 1911-1928 között 'Köröstarcsa kitérö' volt a neve, amiröl bélyegzést is bemutatok. De még ezelött az 1859-ben megépült vasút idejében, a Középszállás nevet viselte a mai Csárdaszállás.
 
Erdősmecske    Cshaweska, 2009.05.13 10:07.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás milyen messze van a falutól?Személyforgalma magas volt?
 
Pörböly    Adani, 2009.05.13 08:30.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vujity Trvtko is írt az esetről az egyik könyvében nem is a balesetről első sorban hanem, h micsoda acsarkodás ment utána, mikor egymást taposták a kártérítésekért, h kinek mennyi jár.

Abbna volt az is, h több lassú is volt a vonalon, mert nem sokkal előtte volt felújítás a vonalon mikor kijavították a hibákat, de a lassújeleket nem vonták vissza, d e mivel jó volt pálya lehetett rajta menni 100-al is és mivel tudták, h jó a pálya mindenki ment is gyorsan a lassúkat nem betartva, de sosem szóltak érte. A hibás fénysorompó miatt meg kitúztek a többi mellé még egyet, és a többivel együtt rendelkezésben adták át a vezérnek, aki valószínűleg nem olvasta el.

A vonat amúgy késésben volt egyesek szerint a buszsofőr azért ment fel körültekintés nélkül mert azt mondta ismeri a menetrendet és tudja, h ilyenkor nem jön vonat ( azt hitte már elment).
 
Előző Első    ... [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] [ 622 ] [ 623 ] [ 624 ] [ 625 ] ...   Utolsó Következő