Porva-Csesznek
borsosgabi, 2009.05.14 19:59.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amennyiben meg szeretnél hóditani egy lányt, ide kell elvinned!!! Nálunk bejött. Immár 12 éve ismerkedtem meg itt a férjemmel, azóta is rendszeresen eljövünk ide. Ezt a csodát, nyugalmat nem lehet megunni. Ha csak eleged van a mindennapok nyüzsgéséből, és lazitani akarsz, itt a helyed!!!
|
|
|
Mátraballa
vasutas, 2009.05.14 19:07.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Remélem a Mátraballa tábla helyére egyszer felhúzzák a Kókát!
|
|
|
Mezőzombor
DB 101, 2009.05.14 16:51.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A masodik vagany a nyolcvanas evek közepeig volt meg ,de elötte mar sokaig nem hasznaltak ( es nem tartottak karban ) a Szerencs felöl baloldali vaganyt.Trianon utan okafogyotta valt a duplavagany . Korabban negy fövonal agazott el belöle.
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
blzs, 2009.05.14 11:52.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
2007 nyarán barangoltam ezen a vidéken. A Dráváig terveztem a gyalogos túrámat. Sajnos beborult az ég és az amúgy is már estébe hajló idő meghiúsította, hogy eljussak az állomásig ill. a Dráváig. Az épületig nem jutottam el de a közelében lehettem, mintha derengett volna valami a bokrok között.... Visszafordultam. Persze mire kiértem a főútra majd utána Sósvertikére addigra némileg világosabb lett. Sósvertikén beszéltem egy helyi idős bácsival, aki sokat mesélt a vasútról és a Dráva menti életről. Az ő elbeszélése és egy régi vasúti térkép alapján tájoltam be az épület helyét – persze, lehet, hogy kicsit pontatlanul. Csak ajánlani tudom mindenkinek a környék bejárását. Ha vasúti műtárgyakat is szeretne fotózni, akkor menjen kora tavasszal, amíg nem indul be a természet.
A megmaradt hídról egy fotó, csak vakuval, mert már erősen szürkület volt.
|
|
|
|
Dorog
Smidi, 2009.05.14 11:34.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkoromban dorogi lévén rengeteget jártam vonatot nézni az állomásra és a környékére. Ekkor, az 1980-es évek végén, a 90-es évek elején csodálattal néztem a csörgők által vontatott és tolt szerelvényeket, a mozdonyokon a "Hámán Kató" biztos sokak számára nosztalgikus. A vonatok emlékeim szerint akkor még néha 5 kocsival, később több éven át 4-el, még később 3-al közlekedtek. A nagy módszerváltás után pár évvel aztán szépen elkezdték rongálni, graffitizni a vonatokat és az állomást! Ezek után az ezredforduló táján megélt Bzmot korszak (InterPicivel együtt) mosolyogtató volt... Nosztalgiával ültem újra 2003 táján a "kék" vonatra, ámulattam hallgattm egy műszaki okból történő megállás után az elindulását a csörgővel a csabai alagútban és néztem ki a tolt szerelvény utolsó vagonjából nézve előrefele a szűk kanyarokban "kígyózó" kocsikat a vezér visszapillantójával, hátul a csörgővel... Az állomásról: egykor volt komoly rendezőpályaudvar komoly teherforgalommal, élettel, számtalan alkalmazottal, számos családot eltartva. Most csak a jövőben reménykedhetünk, hiszen az utóbbi pár évben emelkedik a személyforgalom!
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
kempelen, 2009.05.14 11:31.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Blzs!
Minden tiszteletem a tiéd, de az állomás inkább kicsit távolabb van a jelölt hídtól. Sokkal közelebb az árvizi töltéshez. Legalábbis így él emlékezetemben a 2003. évi ottlétem után történt "feltérképezés" alapján.
Amúgy szép munka!
Kint voltál a Drávára felvezető híd romjainál is?
|
|
|
Lovasberény
kempelen, 2009.05.14 11:27.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
...de tegnapelött készült.
|
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
blzs, 2009.05.14 11:24.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy térkép a könnyebb eligazodás érdekében. Fekete négyzet jelöli a volt állomás épületének a helyét. A térképen jól látszódik a régi nyomvonal egészen a Dráváig. Régebben a vasút vonala volt a megyehatár Somogy és Baranya között. Az állomásépület somogyi oldalon volt. Emeletes épület volt, a háborúban találat érte és utána az emeletet már nem építették újjá.
Rózsaszín jelzésnél található a 100 méteres híd maradványai. A sárga jelzésnél található egy kisebb híd.
Régebben a két falu között nem volt út, a vasútállomásra is csak földút vezetett. A régi menetrend 3 ill. 7 km írt távolságnak. A régi Dráva híd pillérei alacsony vízálláskor kilátszódnak a vízből.
|
|
|
|
Gyula-Jánoszug
Adani, 2009.05.14 09:45.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az esőbeállóról eltűnt a tábla. Múlt héten hétfőn jártam arra, képeket is teszek majd be.
|
|
|
Poroszló
m62191, 2009.05.14 09:30.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Áruforgalom nincs...
|
|
|
Vértesboglár
cshaweska, 2009.05.14 08:41.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a Csaplári erdőben volt.
A sinek még megtlálhatóak?Vgay bozótnőtt rájuk?
|
|
|
Drávasztára-Zaláta
cshaweska, 2009.05.14 08:27.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület Zalátához vgay Drávasztárához van közelebb?
Honnan érhető el?Közel van az OH?
|
|
|
Murakeresztúr
András, 2009.05.13 22:29.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Google műholdképén jól látszik a murakeresztúri delta. Ez ügyben három kérdés :
- a balra, Horvátország felé menő ág használatban van ? Járható egyáltalán ?
- a jobbra, az állomás felé menő oldalon két vágány látszik. Létezik mindkettő, vagy csak egy átépítés és ívkiigazítás nyoma van a képen? -- Murakeresztúr állomáson az emlékezetem szerint hosszú, 80 km/h sebességre alkalmas váltóval ágazik ki a Gyékényes felé menő vágány. Ez így van ?
|
|
|
Murakeresztúr
Dénes, 2009.05.13 20:52.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Murakeresztúr drága állomása amire annyí keresztúri ember büszke volt mert ez egy szuper munkahely volt annak idején itt aztán zajlott az élet itt olyan forgalom volt hogy alig birták a dolgozók szusszal most meg csak döglődi az egyész vége a szép időknek.
|
|
|
Hortobágy
Andrasimre15, 2009.05.13 20:51.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
MD-k keresztje Hortobágyon. Ilyen már régen volt... Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/MDmot/Btx020-039/Btx_024ho.jpg
|
|
|
|
Tiszafüred
Andrasimre15, 2009.05.13 20:48.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
A már sajnos megszüntetett Eger-Debrecen gyorsvonat keresztje Tiszafürednél. Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/MDmot/3030-3042/MDmot-3038_-Tiszafured-.jpg
|
|
|
|
Belezna
Dénes, 2009.05.13 20:42.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a beleznai megálló ez egy olyan szép rendezet mindig tiszta volt rendbe volt tartva aztán egyszercsak elköltöztek innen és akkor feltörték mindent elvittek ami mozdítható volt és aztán lebontották most meg egy kis tábla jelzi a helyét ez egy nagy szemétség.
|
|
|
Belezna
Dénes, 2009.05.13 20:37.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én murakeresztúri vagyok szinte minden nap járok erre. Emlékszek még hogy ez a kis megálló milyen szép volt.
|
|
|
Szeghalom
Oldalborda, 2009.05.13 20:34.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha minden igaz, a kisvasútról az emlékkiállítást a hónap végéig meghosszabbították, megtekinthető Szeghalom könyvtárában!
|
|
|
Görögszállás
Oldalborda, 2009.05.13 20:33.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia,
kicsit távolabb ugyan, a Békés megyei Vésztőn és körzetében, de itt is az ütemes menetrendnek
köszönhetően jár InterPici rendes személyvonatként...
|
|
|
Füzesabony
Andrasimre15, 2009.05.13 20:29.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Szokatlan hosszúságú személyvonat érkezett Debrecen felől az 1. vágányra. Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html
|
|
|
|
Görögszállás
Andrasimre15, 2009.05.13 20:11.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az ütemes menetrend Kelet-magyarországi bevezetésével megszûnt az Inter Pici szolgáltatás, így a munka nélkül maradt IP-ket a (Nyíregyháza-)Görögszállás-Tiszalök vonalon alkalmazták, személyvonatként. A 402-es épp Görögszálláson várja az indulást Tiszalök felé. 2007.07.12.
Fotó: Tóth Béla tothbeci@gmail.com
Forrás:http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/Bzmot/InterPici/398-409/Bzmot-402_Gorogszallas_2007_07_12.jpg
|
|
|
|
Tiszalök
Andrasimre15, 2009.05.13 20:07.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Tiszalök - Ohat-Pusztakócs viszonylatú személyvonat a 3. vágányon. Végtisztességként IP-k járnak.Ilyen körülmények között nincs esélye a vonalnak. Forrás: http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/Bzmot/InterPici/398-409/Bz_404tl.jpg
|
|
|
|
Kótaj
zsolesz, 2009.05.13 15:52.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Itt a kép...Kótaj zászlódíszben !!!
|
|
|
|
Fényes
mozes58, 2009.05.13 13:18.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Pedig ezen a helyen régen 1944-46. között posta forgalom is volt.
|
|
|
|
Pusztaszakállas
VF, 2009.05.13 12:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Bea!
Részvétünk, évtízedeken át ismertük nagyapádat és a nagyszüleimmel is nagyon jóviszonyban voltak. Talán emlékszel még ránk, Szilágyi Kálmánék, én az egyik unokája vagyok, Varga Ferenc. Merre vagy, szoktál-e Bartába menni? Üdv, VF.
|
|
|
Hidas-Bonyhád
Attis, 2009.05.13 11:54.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Mit szóltok az ütemes menetrendhez? Nekem jó volt Bajára, bár most még annyi helyijárat sem megy ki, mint eddig. Kár, hogy elkerült a kereszt Mázára. Ja, és a Bátaszék felőli őrháznál már a forgalmista állítja a váltókat, egy kismotorral megy ki, elég mókás volt :). A hétvégén Mázán keresztül autóztam, FANTASZTIKUS a látvány!!! Ha vasutas lennék és választanom lehetne, Máza, v. H.-Bonyhád biztos az elsők között lenne...
|
|
|
Csárdaszállás
mozes58, 2009.05.13 11:12.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
|
Szeretném pontosítani a helység nevét,mert 1911-1928 között 'Köröstarcsa kitérö' volt a neve, amiröl bélyegzést is bemutatok. De még ezelött az 1859-ben megépült vasút idejében, a Középszállás nevet viselte a mai Csárdaszállás.
|
|
|
|
Erdősmecske
Cshaweska, 2009.05.13 10:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás milyen messze van a falutól?Személyforgalma magas volt?
|
|
|
Pörböly
Adani, 2009.05.13 08:30.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vujity Trvtko is írt az esetről az egyik könyvében nem is a balesetről első sorban hanem, h micsoda acsarkodás ment utána, mikor egymást taposták a kártérítésekért, h kinek mennyi jár.
Abbna volt az is, h több lassú is volt a vonalon, mert nem sokkal előtte volt felújítás a vonalon mikor kijavították a hibákat, de a lassújeleket nem vonták vissza, d e mivel jó volt pálya lehetett rajta menni 100-al is és mivel tudták, h jó a pálya mindenki ment is gyorsan a lassúkat nem betartva, de sosem szóltak érte. A hibás fénysorompó miatt meg kitúztek a többi mellé még egyet, és a többivel együtt rendelkezésben adták át a vezérnek, aki valószínűleg nem olvasta el.
A vonat amúgy késésben volt egyesek szerint a buszsofőr azért ment fel körültekintés nélkül mert azt mondta ismeri a menetrendet és tudja, h ilyenkor nem jön vonat ( azt hitte már elment).
|
|
|