Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] ...   Utolsó Következő

Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 19:08.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóban szó volt másfél évvel korábban a vonalbezárásról, azóta, mióta megmenekült a vonal, nem hallottam újból erről.
Honnan van az információ? Megint a közlekedési minisztertől?
A Vésztő - Gyula fővonallá alakításáról nem hallottam még, de szerintem jobb ötleteik is lehetnének. Vagy hagyják úgy az egészet, ahogy van, vagy Ladány - Gyula (-Csaba) fővonalra törekedjenek...
Egyébként a románok megcsinálnák a Gyoma - Nagyvárad vonalat, saját járművekkel közlekedtetve, de a Máv ebbe nem megy bele. Erre meg a megszüntetésen gondolkodnak...?
Nem normális.
 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 18:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A másfél évvel ezelőtti nagy vasútbezárási mizéria közepette is arról volt szó, hogy Körösnagyharsány-Vésztő-Szeghalom-Gyoma, illetve Szeghalom-Püspökladány vonal megszűnik, miközben a Gyula-Kötegyán-Vésztő szakaszt fővonallá minősítik. Nahát, sok hozzáértésre vall ezt a szakaszt fővonallá minősíteni. Füzesgyarmaton több helyen is kint vannak az aláírásgyűjtő ívek. (üzletek, pénzintézetek)
 
Szeghalom    Oldalborda, 2009.05.22 16:38.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia,
én nem hallottam ilyesmiről.
Különben pedig Ladány - Dévaványa, illetve Szeghalom - vésztő felszámolása önmagában elég értelmetlen lenne, mert akkor megmaradna a Gyoma - Dévaványa és Vésztő - Békéscsaba szakasz? Ezeknek így magukban már kevesebb értelme lenne, és nem is lenne összeköttetés...?
Szóval én nem hallottam ilyesmiről, de ha tényleg tervezik, akkor én is aláírom azt a papírt.
 
Vésztő    Oldalborda, 2009.05.22 16:36.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,
a tegnapi linkem, illetve azon oldal alján van egy vonalbejárás-link fényképekkel, ami onnan kattintva nem működik, de külön beírva a böngészőbe a hajtányos honlapon megtalálható.
Egy "lelet" azonban kimaradt: a vésztői végállomástól visszább, az egyik kisbolt előtt a betonaljakban sejtelmes csavarmaradványok találhatók, távolságuk egymástól kb. pont annyi, amennyi a két kisvasúti sínszál távolsága... talán az még a kisvasúté volt.
Egyéb képek Vésztő város honlapjának galériájában található; a "Régi képek" albumban a második és harmadik képen látható a sín, az ötödiken pedig a kisvasút is a református templomnál...

 
Szeghalom    Landsmann, 2009.05.22 12:39.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismét napirenden van a 128-as vonal Püspökladány-Szeghalom-Dévaványa, Szeghalom-Vésztő szakaszának felszámolása? Én nem hallottam róla, de nálunk már megy az aláírásgyűjtés a vasút megmentéséért. Tud róla valaki hivatalos információt?
 
Gősfa    dezso, 2009.05.22 11:42.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Véleményem szerint csak egy sorompókezelő őrház volt itt, a 81b.
 
Vésztő    raps, 2009.05.21 21:34.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vésztő - Vésztő vásártér - Vadasmajor - Bélmegyer - Kárászmajor - Ludad - Békés Kőröspart - Békés Kikötő - Borosgyán - Csaba kitérő - Békéscsaba - tovább Tótkomlós felé.... Illetve Ludadnál kiágazás: Ludad - Tarhos - Vizesfás.
 
Vésztő    landsmann, 2009.05.21 21:16.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor jól sejtettem, hogy az a kis híd ehhez a vonalhoz tartozott. A másik maradvány Békés felé haladva A jobbra ívelő útn, a híd előtt található. A hídtól jobbra vissza Vésztő felé látszik egy töltés-szerű földsáv befelé az erdőbe. Koordinátái: (megközelítőleg) ÉSZ 46,83478 fok, KH 21,24632 fok.
 
Vésztő    Adani, 2009.05.21 21:15.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békésen több nyoma is van a leendő kisvasútnak. A Kettős Körös hídja után kerékpárút halad az egykori vasúti töltés helyén. A Nostra tárházhoz vezetett iparvágány a Körös hídnál kiágazva, onnan pedig volt még egy iparvágány az Olajipari Malomhoz ( Ma a pálinkafőzde található ott). A Pálinkafőzde mögött még ma is megtalálható a kisvasút hídja az Élővíz Csatornán, sőt az iparvágány kapujának maradványa is. Békésen kb. 2-3 évvel ezelőttig a kisvasúti állomás épülete is megvolt, egészen Lidl áruház felépítéséig, akkor elbontották. Békésen van egy Kisvasút sor nevű utca a kisvasút nyomvonalán, valamint Békéscsaba felé a 470-es úton a Bandika fa utáni nagy kanyart követően szintén látható a nyomvonal helyét a régi távíró oszlopok jelzik. Békéscsabán a Kossuth téri állomásépület még megvan ( Emléktábla is van rajta). A kisvasút egyetlen kézzel fogható nyoma Orosházán van az állomás mellett a rakodónál kb. 100 méternyi megmaradt vágány formájában. Vésztőn az állomás mellett még megvan a régi mozdonyszín ma a Voláné a terület, de a mozdonyszín épülete még megvan sőt előtte kivehető a fordítókorong helye is ( betonnal ki lett öntve).
 
Vésztő    Oldalborda, 2009.05.21 21:02.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok...!
A Vésztő - Békés - Békéscsaba vasútvonal kisvasút volt, tovább Tótkomlós felé. Elnevezése AEGV, Alföldi első Gazdasági Vasút.
Az első "nyom" valóban a kisvasúthoz köthető, a másik így most nem rémlik, hol van helyileg.
Bővebb infó: http://hu.wikipedia.org/wiki/Alföldi_Kisvasút

 
Börgönd    petike10024, 2009.05.21 20:48.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma beszéltem a Pusztaszabolcsiakkal és mondták hogy IGENIS LESSZ felújítás csak még nemtudni hogy mikor adják ki a vágányzárat !

Vagy Június 1 vagy .... amint véget ért az iskola a diákoknak

egyébként a pályagép már ott van P.szabolcson lefotózni még nem tudtam de igyekszek mert Dunaújvárosban tanulok és kora reggel megyek le és csak kora este jövök vissza


Kérdés ?
 
Vésztő    raps, 2009.05.21 20:42.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ahogy a térképet nézegetem, ez a bizonyos Vésztő-Békés-Békéscsaba nem nagyvasúti ( normál nyomtávú ), hanem kisvasúti vonal volt. 10-12 db állomása, illetve megállóhelye volt. Ahogy elnézem, ez a vonal - vagy annak a meghosszabbítása - lemegy egészen Tótkomlós mellé.
 
Vésztő    Landsmann, 2009.05.21 18:56.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1948-as vasúti térképen még látható 132-es vonalszámmal a Vésztő-Békés-Békéscsaba vonal. Sokat jártam autóval Vésztőről Gyulára. Két, talán az egykori vonal maradványai tűnt fel nekem. Azt nem tudom, hogy ezek valóban a vonalhoz tartoztak, vagy valami más lehet. Jó lenne, ha valaki pontos információval tudna szolgálni. Az egyik maradvány Vésztőről Békés fele indulva a városból kivezető út első enyhe bal kanyarja után talán 1-2 km-el az út bal oldalán látható egy kis beton híd. A híd nem vezet át semmin, bár lehetséges, hogy pár évtizede valami kis csatorna fölött ívelt át. A kis híd hossza az autóból megítélve olyan 3 méter hosszú lehet. Talán ezen a hídon vezetett át a vasút?
A másik lehetséges maradvány ugyanezen az úton tovább haladva Békés felé található. A Békés-Doboz közúti elágazás előtt körülbelül 1,5-2 km-el az utolsó jobb kanyarnál, ahol jobb oldalon egy kis tó-szerűség is van, feltűnt, hogy egy vasúti töltéshez hasonló földsáv vezet befelé egyenesen az erdőbe, jobbra Vésztő felé. Amennyiben mindkét maradvány ehhez az egykori vasútvonalhoz tartozik, akkor a közút még valahol keresztezi a régi nyomvonalat, hiszen a két maradvány az út nem azonos oldalára esik. Sajnos képpel nem rendelkezek, talán ha legközelebb megyek Gyulára, akkor tudok készíteni fotókat.
 
Újszőreg    raps, 2009.05.21 17:48.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól látom, volt egy Újszőreg nevű megálló Újszeged és Szőreg közt..... illetve valóban én is találtam egy szakaszt Szőreg - Tiszasziget-Újszentiván - Vedresháza - Jugoszlávia irányban... Hamarosan összeállítom azon szakaszok listáját amik nincsenek még a honlapon, fejlesztés képpen...
 
Szőreg    Endre, 2009.05.21 15:12.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szeged-Rendező - Szőreg 2. vágány:
Az Újszeged - Szőreg szakaszt egy 1924 augusztusi levél már mint felszedett második vágányt említi.
Szőreg V. - VI. vágány: 1957-ben már felbontva.
Szőreg - Vedresháza: 1963-ban (Bácsalmás - Ólegyennel együtt)
 
Dévaványa    tomeee, 2009.05.21 14:32.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nemértem ezt a vonalat is miért kellet bezárni hisz nemhinném hogy gazdaságtalanabb volt mint a KISSZÉNÁS-KONDOROS nem?
 
Kéthalom    tomeee, 2009.05.21 14:30.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sziasztok megtudja mondani nekem valaki ez az állomás mikor szünt meg?
 
Szentkozma    M62191, 2009.05.21 11:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt állítólag több vágány is volt a közelben lévő katonai reptér kiszolgálására.
 
Berettyóújfalu    Pista, 2009.05.21 07:44.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is Újfaluba laktam 1943-60ig.
Innen ingáztam 1961-67ig hetente, Bp-re,majd a szüleimhez évente, aztán csak a 2 testvéremhez.Egyre rosszabb a közlekedés Bp-ről!
 
Szombathely-Rendező    zsolesz, 2009.05.21 07:33.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Rendezőpályaudvar forgalmi irodája, az ún. "B"-forgalmi
 
Selyp    Forgalmista, 2009.05.20 21:26.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrend váltásával megszűnt az utolsó pár csörgős gyorsvonat. Igaz megvan még a gyorsvonat, de uzsgyis. Az Urpín útvonalrövidítésével megszűnt a közvetlen Budapest - Zvolen összeköttetés. De még a teherforgalom megvan a szergejekkel, és a határ közelében a szlovák gépek is bejönnek. Ezek némiképp kárpótolhatnak minket.
 
Boldog    Forgalmista, 2009.05.20 21:14.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
elfelejtettem említeni, hogy ismeretlen elkövetők jó darabig lopták a rozsdás sínszálakat és vagy 100 méteren a váltók kivételével felszedték a sínt. A rendőrség elkapta az elkövetőket akik a kisebbség részét képviselik. Azóta nem szedik a sínt. A régi vágányok a mai napig is a sóderbánya tulajdonát képezik.
 
Tápiómajor    Forgalmista, 2009.05.20 21:11.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A helyét két féle módon lehet megismerni: a 463-as szelvénynél kezdődött a peron (Hatvan felől) és a felsővezeték tartó oszlopok távolabb vannak a töltéstől, úgy mint Zagyvarékason.
 
Portelek    Forgalmista, 2009.05.20 21:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az állomást 2007-ben megállóhellyé akarták nyilvánítani, váltóit leszögelni, jelzőit térköz jelzővé alakítani. De hálisten a teherforgalom megmentette az állomást, hiszen munkanapon a tehervonatok legnagyobb többsége itt áll félre.
 
Meggyespele    Forgalmista, 2009.05.20 21:07.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meggyespele utasforgalma nagyon elhanyagolható, a legutóbbi számlálás szerint naponta 4-5 utas! Esett már szó arról, hogy megszüntetik.
 
Jászboldogháza-Jánoshida    Forgalmista, 2009.05.20 21:05.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás teljesen hasonlít Pusztamonostorra. Sokan monostor rokonának hívják :) Volt már olyan uats aki elaludt és amikor felriadt, csak azt látta, hogy gesztenyefa sor és le is ugrott a vonatról, pedig még csak boldogházán járt :)
 
Körösnagyharsány    Adani, 2009.05.20 20:17.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha pótkocsit is hozna a Bzmot akkor nem tudna megfordulni, csak visszatolatni Körösszakállig. De ilyenre még nem volt példa.
 
Hódmezővásárhely    Adani, 2009.05.20 20:14.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van, hiszen kereszteket is bonyolítanak le itt nap mint nap az ütemes menetrend miatt óránként is.
 
Hódmezővásárhely    vonatos, 2009.05.20 18:21.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
itt van szolgálat?
 
Körösnagyharsány    Gery, 2009.05.20 16:12.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
tomeee: motorvonatot nem kell fordítani :)
 
Előző Első    ... [ 613 ] [ 614 ] [ 615 ] [ 616 ] [ 617 ] [ 618 ] [ 619 ] [ 620 ] [ 621 ] ...   Utolsó Következő