Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] [ 534 ] [ 535 ] [ 536 ] [ 537 ] [ 538 ] ...   Utolsó Következő

Bonyhád    Train Station, 2010.01.02 23:03.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gazdasági kisépületek.
 
Bonyhád    Train Station, 2010.01.02 23:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma voltam vonattal Bonyhádon.(Jelszavam ez is lehetett volna: Usgyi Bonyhádra xD).Kellemes volt az 1 órás út.De kissé zajos.
Képemen a Vízház és a Vasut u. látható.
 
Kónyaszék    daffy, 2010.01.02 21:25.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor 30 éve bontották el a kisállomást.
 
Baja szállásváros    Mi (M&C), 2010.01.02 21:08.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv!

A "Kisállomás utca"-t én sem azért írtam hogy ott ment volna a vasút, csak hogy valamelyik részének köze van az állomáshoz és, hogy az nem a keleti... hanem ezek szerint a Délnyugati vége....
Köszi a hozzászólást a dologhoz!
 
Batyk-kitérő    Zoltan, 2010.01.02 20:13.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
A ház felújítása tavasszal megtörténik. Amennyiben igénylitek lehetőség van a házon emléktáblát elhelyezni az ősök és a vasúti közlekedés iránti tisztelet céljából.
Kérem, hogy aki a házról régi fényképpel, tervel, stb. rendelkezik értesítsen.
 
Baja szállásváros    Tshuhash, 2010.01.02 20:03.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól emlékszem, akkor a Kisállomás utca nem a vasút nyomvonala volt, ez az utca csak az állomáshoz vezetett. Ha megnézed a Google Earth-ön, akkor a Kisállomás utca beletorkollik a Kálvária utcába, ami zsákutcaként ér véget. Ezen a ponton található az állomás. Koordinátái: 46° 9'47.00"É 18°57'57.20"K
 
Baja szállásváros    Mi (M&C), 2010.01.02 18:16.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Google Earth-en "szörfözve", Regőcétől egészen Bajáig nyomonkövethető az egykori vasútvonal.
Baja "alatt" viszont még a GE is besegít; ugyanis az egyik szép íves kanyart utcaként tünteti fel, azt követően pedig egész hosszan be van rajzolva a vasút, ahol persze ma már nincs sín. Viszont így látható, hogy a régi nyomvonal elkerüli a mai külső teher pályaudvar-t ja, ja és a kép alsó sarkában látható "Kisállomás utca" sem a mai teher pályaudvarra esik...
(pedig én is ugy gondoltam, hogy az a legtöbb ami megmaradt, de ugylátszik ez külön dolog) -esetleg tud valki többet ?
 
Felsőgalla    ROCOman, 2010.01.02 16:15.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás teljes felsővezeték rendszerét leszerelték, s ha minden igaz a vágányhálózat is hamarosan felszámolásra kerül.
 
Középrigóc    Nyers, 2010.01.02 13:17.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdeklődni szernék: Hentes látom te bejártad a vonalat érdekelne, hogy hogy lehet vagy kivel kell ezt lebeszélni hogy ezt a "szünetelő" vonalat bejárhassam hajtánnyal.
Válaszodat előre is köszönöm.
 
Rudics    Endre, 2010.01.02 09:25.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Kubinszky-Nagy-Turóczy féle könyv (Ez a vonat elment) szerint egy 75 négyzetméteres, irodával és váróhelyiséggel bővített őrház állt itt eredetileg.
 
Barcs felső    Train Station, 2010.01.01 21:50.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha a Kastély hotel vagy panzió lenne,akkor a megálló forgalma is megnőne.(szerintem!).Bár az iskolások 8akik Pécsre tartanak)itt szállnak fel.
 
Hosszúhetény    Pezsman17, 2010.01.01 20:41.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem éppen barátságos lakója van ennek az épületnek. Azt hiszi a pályáról, hogy az magántulajdon és senki sem mehet arra...

A megálló pécsi oldalán van egy régi útátjáró, amelyet lezártak, hogy ne kelljen állandó sorompóőrt fizetni. Alapos takarítás után most ismét megnyílik az az út.
 
Barcs felső    Pezsman17, 2010.01.01 20:33.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szolgálati hely ablakát is betörték. Szégyen, hogy ennyire törődnek ezzel az épülettel...
 
Nemeske    Pezsman17, 2010.01.01 20:29.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jelenlegi állapotok
 
Középrigóc    pezsman, 2010.01.01 20:02.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ismét keresztek vannak az állomáson!

Más: 30 éve szűnt meg szilveszterkor a kaposvári vonal.
 
Tamási    placi, 2010.01.01 19:18.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma 110 éves az állomás!
 
Sóstógyógyfürdő    Peter, 2010.01.01 14:38.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jó vissza emlékezni 50 év után.
Egykor azon a vonalon mentünk a sóstói úttörő táborba.
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:46.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori "poggyász express raktár".
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:45.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az óra vajon mióta mutathat delet..?
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:44.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Emléktábla
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:43.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Főépület
 
Budapest-Józsefváros    prozak01, 2009.12.31 21:43.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
December 14-i állapotok 1.
 
Bánk    oldalborda, 2009.12.31 20:59.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó alatt már nem volt meg a sínpár 2009. december 12.-én.
 
Tolmács    oldalborda, 2009.12.31 20:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 12.-én már nem találtam a mellékhelységet...
 
Bodakajtor-Felsőszentiván    kadajo, 2009.12.31 16:24.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezeket a jelzőket már a szolgálat megszűnése óta senki sem kezelte. Miután megszűnt a szolgálat rá egy-két évre a jelzőket szabad állásba állították, (ez lett a szabványos állása) és mikor elbontották az állomásépületet, akkor leszerelték a jelzőknek a jelzést adó részeit.
 
Szabadkígyós    Adani, 2009.12.31 15:08.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009. december 13 óta egy vonat sem áll meg itt menetrend szerint. Csak keresztezések vannak. Személyforgalma viszont sosem volt jelentős, nagyon távol van mindentől.
 
Barcs    pista87, 2009.12.31 15:06.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/20091228_8905.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/corvinus_20091228.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/20091231_8905.jpg
http://www.freeweb.hu/barcsvasut/corvinus_20091231.jpg
 
Fényes    Adani, 2009.12.31 15:03.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bicere állomástól alig 1 km-re van Békéscsaba felé az a megálló. Biceréig többé-kevésbé járható kitaposott út van a sínek mentén.
 
Siójut    Balázs, 2009.12.31 13:27.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mi (illetve a nagymamám) volt az utolsó lakó az állomáson, 1967-1998-ig. Nagyapám volt az utolsó szolgálatban lévő vasutas itt. Édesapám is itt nőtt fel, én is sok nyarat itt töltöttem. Aztán 2000-ben végülis a MÁV elperelte tőlünk a házat, noha 95-ben már tárgyaltak velünk az esetleges eladásról. Azóta elhagyatottan áll, kétségkívül ezért megérte elperelni. A per tárgya egyébként épp a fürdőszoba (és konyha) volt (ezek, valamint egy kis előszoba volt található ott a képen látható toldásban) ugyanis a MÁV először semmit, aztán húszezer forintot lett volna hajlandó fizetni az amúgy hivatalosan 400.000 forintra felértékelt konyháért és fürdőszobáért. Ezért kiköltözés előtt mi ezeket elbontottuk, illetve használhatatlanná tettük (valószínűleg ezért üres azóta is a ház).
Egyébként magát az előteret nem mi építettük, az már a harmincas években megvolt (a zöld bejárati ajtón látható második világháborús belövés is). Azért építették mert az eredeti bejárati ajtó É-ÉNY tájolású volt és hiába volt dupla ajtó állandóan fújt be a szél. A ház pedig 1906-ban épült, akkor amikor a vasútvonalat építették. A ház műemléki védettség alatt áll és amennyire én tudom, irreális árat kérnek érte (talán csak az önkormányzatnak adnák el) pedig az ingatlan állapota egyre romlik, beázik, ráadásul az ereszcsatorna a ház alapjához vezeti le az esővizet (ugyanis az elvezető csatornát szétverték az állomás 1978-as átépítésekor, ekkor szüntették meg a kitérő rakodóvágányt és bontották el a raktárat is, előtte főként cukorrépát rakodtak az állomáson). Egyébként azt azért nem mondanám, hogy olyan túlságosan karban tartanák a házat, (hiába festik kívülről, ledobja a vakolatot, mert vizesednek a falak), emellett semmit nem újítanak fel a házon, a váróterem romokban áll. A ház mellett állt, mára elbontott épület (egyébként éppen valamelyik előző hozzászólásban említett a szomszéd vasúti őrházban lakó öreg vasutas bontotta el), mi ott anno disznókat tartottunk, az épület hátuljában lévő helységben pedig kacsákat, még régebben a padláson pedig nyulakat. Talán sokan nem hiszik el, de ez az épület is nagyon igényesen volt megépítve (ugyanolyan stílusban mint a ház) boltívekkel kirakva, téglából. Ezt is nagy hiba volt elbontani, habár azután, hogy a házban nem lakik senki, állatokat sem lehet tartani ott).
Azóta egyébként megvettünk egy kis házat fenn az állomással szemben a szőlőhegyen, így nap, mint nap rálátok gyerekkori nyaraim színhelyére és azt is látom, hogyan pusztul el a ház a felelőtlenség és az érdekek tengerében...
Ha bárkinek kérdése van, nyugodtan keressen...
Üdv,
Bundity Balázs
 
Sövénykút    M62 306, 2009.12.30 22:20.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
RÉGEN ERRE MÉG 1 TÉRKÖZŐRHÁZ IS VOLT
 
Előző Első    ... [ 530 ] [ 531 ] [ 532 ] [ 533 ] [ 534 ] [ 535 ] [ 536 ] [ 537 ] [ 538 ] ...   Utolsó Következő